Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2188
    • Karstula

    Originally posted by Sto View Post
    Omassa autossa viallinen DPF:n paineanturi aiheutti polttotapahtumaa 20 - 40km välein. Kannattaa tarkistaa inpa/dis/ista, että käyttäytyykö paineanturi loogisesti ja mitä arvoja tarjoaa (dis/ista -ohjelmilla voi myös tehdä DPF "tukkoisuustestin"). Oma pönttö oli jo aika tukossa muutenkin, joten jouduin sen kuitenkin vaihtamaan.

    Hehkuilla ei ole vaikutusta polton onnistumiseen.

    Edit: Carlyllä kaiketi näkee myös DPF:n vastapaineen, josta voi päätellä kuinka tukossa pönttö on.
    Nyt kyllä väittäsin että jos hehkut ei pelaa niin estää polton:think
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • Sto
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 89
      • Helsinki

      Originally posted by [Snowboarder] View Post
      Nyt kyllä väittäsin että jos hehkut ei pelaa niin estää polton:think
      Kolme tai neljä pimeää hehkua ei vielä estänyt polton alkamista omissa autoissa. Olen myös ollut lukevani tästä samasta thredistä, että kaikki hehkut saa olla rikki tai hojainboksikin voi olla pimeä, eikä estä polttojen alkamista. Sammutusläppä jne. sitten jo estävät.

      Edit: TIS:stä luntattuna sanotaan vain ympäripyöreästi "no fault codes from the air mass system, exhaust emission system and sensors must be saved in the DDE". Linkki.
      Last edited by Sto; 17-09-2017, 19:52.
      EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

      Comment

      • nautti
        Newbiemmer
        • Apr 2013
        • 26
        • Helsinki

        Originally posted by Sto View Post
        Omassa autossa viallinen DPF:n paineanturi aiheutti polttotapahtumaa 20 - 40km välein. Kannattaa tarkistaa inpa/dis/ista, että käyttäytyykö paineanturi loogisesti ja mitä arvoja tarjoaa (dis/ista -ohjelmilla voi myös tehdä DPF "tukkoisuustestin"). Oma pönttö oli jo aika tukossa muutenkin, joten jouduin sen kuitenkin vaihtamaan.

        Hehkuilla ei ole vaikutusta polton onnistumiseen.

        Edit: Carlyllä kaiketi näkee myös DPF:n vastapaineen, josta voi päätellä kuinka tukossa pönttö on.
        Mitäs arvoja tuolla Carlyllä täytyisi tutkiskella, jos haluaa vastapaineet kurkata? Itsellä kanssa poltto tapahtuu 200-250km välein, eli turhan tiuhaan. Mittarissa 165tkm, joten vähän ihmetyttää, voiko jo pönttö olla täynnä. Mitään vikavaloja ei taulussa ole, eikä carlyn pro versiolla ole koodeja moottoripuolelta löytynyt.

        Minkäslaisia hintoja porukka muuten on näistä pönttöjen vaihdoista maksanut?

        Comment

        • zorb
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2015
          • 211
          • Lahti

          "Exhaust back pressure before particulate filter" kertoo tuon vastapaineen ennen dpf:ää.

          Itsellä kanssa 220 tkm ajettu tekee polttoja toisinaan jo 100 km välein.
          Vastapaineet tyhjäkäynnillä pyörii 20-40 mbar seutuvilla. Maantiellä tasaisella 80 km/h vauhdilla 80-100 mbar. Alkaakohan tuo pönttö olla jo täynnä tuhkaa, kun poltot kuitenkin onnistuu normaalisti? Carlyllä noita paineita ja polttotapahtumia seurannut.

          Onko kenelläkän kokemuksia tuollaisesta BG puhdistushuollosta, jota esim tämä paikka mainostaa?
          Paljonkohan tuollainen kustantaa ja miten hyvän pesutuloksen tuollaisella mahtaa saada aikaiseksi?
          Last edited by zorb; 19-09-2017, 20:02.

          Comment

          • Takamisakari
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 148
            • Espoo

            Oman E53 tukkoisuus paljastui JMW:llä termariviaksi kuten arvelinkin. Vastapaineet tyhjäkäynnilla 150.. Pakkopoltot ja suodattimen pesu, kuulemma ei kannata vaihtaa.

            Comment

            • nautti
              Newbiemmer
              • Apr 2013
              • 26
              • Helsinki

              Originally posted by zorb View Post
              "Exhaust back pressure before particulate filter" kertoo tuon vastapaineen ennen dpf:ää.

              Itsellä kanssa 220 tkm ajettu tekee polttoja toisinaan jo 100 km välein.
              Vastapaineet tyhjäkäynnillä pyörii 20-40 mbar seutuvilla. Maantiellä tasaisella 80 km/h vauhdilla 80-100 mbar. Alkaakohan tuo pönttö olla jo täynnä tuhkaa, kun poltot kuitenkin onnistuu normaalisti? Carlyllä noita paineita ja polttotapahtumia seurannut.

              Onko kenelläkän kokemuksia tuollaisesta BG puhdistushuollosta, jota esim tämä paikka mainostaa?
              Paljonkohan tuollainen kustantaa ja miten hyvän pesutuloksen tuollaisella mahtaa saada aikaiseksi?
              Tattista, täytyykin kurkata minkälaisia arvoja näyttää. Jostain syystä tuo sovellus vain tuppaa kaatumaan aina kun koittaa lukea parametreja..

              Kiinnostaisi itseäkin kuulla kokemuksia tuosta BG puhdistuksesta, ja muista palikat autossa kiinni suoritettavista puhdistusmetodeista. Itse suhtaudun näihin melko skeptisesti. Palamaton, mineraali- ja metalliyhdisteistä koostuva tuhkahan ne suodattimen huokoset lopulta tukkii, joten kaiken järjen mukaan filtteri täytyisi puhdistaa vastavirtaan huuhtelemalla/puhaltamalla, jotta partikkelit saisi pakotettua takaisin tulosuuntaan..

              Comment

              • nautti
                Newbiemmer
                • Apr 2013
                • 26
                • Helsinki

                Jatketaampas yksinpuhelua. Kyselinkin jo e90 -puolella asiasta, mutta tässä ketjussa saattaa olla enemmän kokemuksia vastaavasta. Itse olen kiinnittänyt tässä parin kuukauden aikana huomiota polton aikana ihmeelliseen pörinään. Kerran aiemmin tunkkasin auton ylös, ja koitin etsiä putkesta vaurioita tuloksetta. Nyt otin auton uudelleen, ja johan paljastuikin vikaa. Kuvan mukainen katin jälkeinen joustoliitos on mennyt täysin katki. Neljällä pyörällä maata vasten tuo rako ei noin iso ole, mutta etukulmaa nostaessa putki siirtyy hieman, jolloin tuo rako on hyvin selkeä. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, on normaalissa ajossa käyntiääni täysin normaali. Vasta kun poltto lähtee päälle, alkaa pörinä kuulumaan.

                Onko porukalla kokemusta tällaisen korjaamisesta? Onko turhaa alkaa pelkkää joustoputkea vaihtamaan 170tkm ajettuun filtteriin, vai olisiko viisainta laittaa koko pönttö jo vaihtoon. Olen tuota melko tiheää (200-300) regenerointiväliä ihmetellyt aiemmin. Voiko tuo vuoto aiheuttaa kyseisen ongelman, kun kaasut pääsevät karkaamaan ennen aikojaan?
                Attached Files

                Comment

                • Järppä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1108
                  • Stadi, ladon takana.

                  Käy tuusulassa auto-origossa korjauttamassa jousto. Mulla meni samalla tavalla.
                  Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                  Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                  Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                  If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                  Top Gear review

                  Comment

                  • nautti
                    Newbiemmer
                    • Apr 2013
                    • 26
                    • Helsinki

                    Originally posted by Järppä View Post
                    Käy tuusulassa auto-origossa korjauttamassa jousto. Mulla meni samalla tavalla.
                    Vastasinkin jo toiseen trediin, mutta laitetaan tännekin, jos jollain ilmenee vastaavaa ongelmaa pk-seudulla.
                    Auto-Origo on lopettanut toimintansa muutama viikko sitten, mutta Herttoniemen Pakoputki-Centerissä homma hoitui hyvin nopealla aikataululla.

                    Comment

                    • hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 729
                      • Pirkanmaa

                      E61 530 lci, vakio, suodatin paikallaan mutta mustat putken päät. Viikko sitten autolle ilmoitettu "uudesta" suodattimesta eli nollattu laskuri. Nyt herjasi samasta laskennallisesta täyttymisestä. Vastapaineet viime viikolla okei tyhjäkäynnillä ja 2 tonnin kierroksilla, ajonaikaista seurantaa ei ole tehty. Mikähän tuon laskurin heti uudelleen täyttymisen tekee? Tarsko se pönttö vaan raapia pois sieltä..
                      F16 M-Sport

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by hj325hml View Post
                        E61 530 lci, vakio, suodatin paikallaan mutta mustat putken päät. Viikko sitten autolle ilmoitettu "uudesta" suodattimesta eli nollattu laskuri. Nyt herjasi samasta laskennallisesta täyttymisestä. Vastapaineet viime viikolla okei tyhjäkäynnillä ja 2 tonnin kierroksilla, ajonaikaista seurantaa ei ole tehty. Mikähän tuon laskurin heti uudelleen täyttymisen tekee? Tarsko se pönttö vaan raapia pois sieltä..


                        No jampat, mikä täyttää laskurin heti uudelleen?
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Originally posted by hj325hml View Post
                          No jampat, mikä täyttää laskurin heti uudelleen?
                          Ei mikään, laskuri on tyhmä eikä ole missään tekemisissä todellisuuden kanssa. Laskurin nollaus ei vaan onnistunut.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5270
                            • Pirkkala

                            Paljonko oli painetta tyhjäkäynnillä tai 2000rpm
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • Bullitt
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 2786
                              • Turku

                              Originally posted by hj325hml View Post
                              E61 530 lci, vakio, suodatin paikallaan mutta mustat putken päät. Viikko sitten autolle ilmoitettu "uudesta" suodattimesta eli nollattu laskuri. Nyt herjasi samasta laskennallisesta täyttymisestä. Vastapaineet viime viikolla okei tyhjäkäynnillä ja 2 tonnin kierroksilla, ajonaikaista seurantaa ei ole tehty. Mikähän tuon laskurin heti uudelleen täyttymisen tekee? Tarsko se pönttö vaan raapia pois sieltä..
                              Olisko niin, että sä olet nollannut hiukkassuodattimen vain sieltä huoltonäytöstä, etkä moottorin ohjainlaitteelta.


                              Comment

                              • hj325hml
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 729
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by Bullitt View Post
                                Olisko niin, että sä olet nollannut hiukkassuodattimen vain sieltä huoltonäytöstä, etkä moottorin ohjainlaitteelta.

                                Spetke sen nollasi.
                                F16 M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎