Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Originally posted by fraatti View PostEikös poltto viivästy jos tankissa ei ole riittävästi ainetta? Ei kuitenkaan varmaan mitään vikavaloa sytytä.
Joo saattaa olla. Mutta lähtökohtaisesti ei aiheuta mitään vikaa...E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTankin valolla/tyhjyydellä ei ole yhtään mitään tekemistä dpf polton kanssa.
Kilometreistä päätellen autollesi tulisi kertoa sopivalla laitteella että dpf on vaihdettu. jos kaikki on kuten pitää, ajelet dpf:llä vielä kymmeniä tuhansia
KiitosHarley-davidson sportster -09
Yamaha R1 -02
e61 520d lci
micra
Exät
e24 635csi
e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
e34 520, 540, 535
e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
e46 316, 323
e39 523,520x2
Comment
-
-
Originally posted by Beemer man View PostKoitetaanpa tällä ohjeella eteenpäin.
KiitosHarley-davidson sportster -09
Yamaha R1 -02
e61 520d lci
micra
Exät
e24 635csi
e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
e34 520, 540, 535
e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
e46 316, 323
e39 523,520x2
Comment
-
-
Originally posted by Beemer man View PostOnkos täällä etelä-karjalan suunnalla ketään kenellä olisi laitteet hoidella näitä hiukkas ongelmia :think
Suodatin irti liuottimet sisään , painepesurilla pesua , pesuaineet sisään , pesua niin kauan , että tulee vesi hyvin läpitte.
Lopuksi vielä polttoa tehostavaa ainetta kenno täyteen ja paikalleen.
Sitte testerillä poltto päälle ja ajoa 30min.
Taas toimii hienosti ja huomaat auton tulleen pirteämmäksikin.
Comment
-
-
Originally posted by Wesulius View PostKaipa sen nyt mikä vaan korjaamo tekee.
Suodatin irti liuottimet sisään , painepesurilla pesua , pesuaineet sisään , pesua niin kauan , että tulee vesi hyvin läpitte.
Lopuksi vielä polttoa tehostavaa ainetta kenno täyteen ja paikalleen.
Sitte testerillä poltto päälle ja ajoa 30min.
Taas toimii hienosti ja huomaat auton tulleen pirteämmäksikin.
Tämä siinä tapauksessa että se on tukossa. Jos laskuri pelkästään täynnä niin pärjää parilla läppärin näpäytyksellä. Ja sen pystyy tekemään mikä tahansa korjaamo.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostTämä siinä tapauksessa että se on tukossa. Jos laskuri pelkästään täynnä niin pärjää parilla läppärin näpäytyksellä. Ja sen pystyy tekemään mikä tahansa korjaamo.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTähän on pakko todeta, että ei onnistu läheskään jokaiselta korjaamolta. BMW erikoistuneilta toki.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKaikenlaisia korjaamoja sitä onkin...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tuohon polttoon vielä niin tarvittaessa bemari laittaa polton päälle vaikka ei olla lähelläkään 75c ja polttoainevalo palaisi, tämä on monesti todettu. Ylivoimaisesti eniten tukkeutumisia aiheuttaa moottorin lämpötila sekä rikkinäinen ahtoilman lämpötilatunnistin.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Maanantaina on aika paikalliselle pajalle missä hoidetaan hiukkas ongelmia. Lämpöjä olen seuraillut liikenteessä ollessa niin pyörii siinä 85-88° eli kait se ihan ok on.Harley-davidson sportster -09
Yamaha R1 -02
e61 520d lci
micra
Exät
e24 635csi
e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
e34 520, 540, 535
e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
e46 316, 323
e39 523,520x2
Comment
-
-
Auto käytetty piuhan päässä ja mitattu vastapaineet jotka olivat ok. Ilmoitettiin autolle vaan että dbf on vaihdettu ja nyt ei enää herjaa mitään. Toivotaan että hetken pääsisi ilman vikailmoituksia..Harley-davidson sportster -09
Yamaha R1 -02
e61 520d lci
micra
Exät
e24 635csi
e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
e34 520, 540, 535
e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
e46 316, 323
e39 523,520x2
Comment
-
-
Itse tein juuri saman homman. Katselin myös paineita ja ne oli mun mielestä ihan hyvällä tasolla niin nollasin vain arvot. Mielenkiinnolla pääsee seuraamaan hoituiko varoitusvalo näin helposti tällä kertaa :think
Autona E60 LCI ja 310k mittarissa.
Edit: Lisätty itselle subscriptionLast edited by macman_lahti; 27-12-2018, 23:34.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Tietääkö kukaan mistä pöntön soot eli noki-arvo on peräisin, onko siellä ihan anturi vai onko arvo vain laskennallinen? Tuntuu, että itsellä tiheni poltot aika pian öljyn vaihdon jälkeen kesällä, Diamond Diesel 5w-40 laitettiin silloin koneeseen.
Carlylla kun seuraa, niin sootia kertyy noin gramma per kilometri. Pystyisikö joku seuraamaan omia arvojaan, niin saisi vähän osviittaa onko tuo normaalia? Auto 530xd 2006, ajettu 278 tkm.
Comment
-
-
Se mittaa dpf paine-eroa ennen ja jälkeen.(joskus pelkästään ennen ja vertaa sitä ulkoilmaan) Lisäksi käyttää laskennallista arvoa kulutetun polttoaineen ja tehtyjen/onnistuneiden puhdistuspolttojen perusteella. Fyysisesti noen määrää ei mitata missään tietämässäni systeemissä vaan arvo on aina erilaisten matemaattisten laskujen tulos.
Gramma per km on kyllä paljon. Toki laskennallinen arvo
Väärästä öljystä voi tulla tuhkaa enemmän kuin dpf käyttöön tarkoitetusta mutta se ei lyhyellä aikavälillä meinaa mitään ellei kone syö reilusti öljyä. Tämä siis tuhkaa, ei nokea.
Jos dpf vastapaine kovilla kierroksilla ja täydellä kuormituksella lähentelee 0.4bar tai yli niin täydeltä vaikuttaa. Jos polton jälkeen paineet laskee vain lyhyeksi aikaa (kuten tihentyneestä polttovölistä voi päätellä) sekin kielii että on tuhkaa pöntössä aika reilusti. Toki sillekin löytyy moottorinohjauksesta arvo/määrä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment