Originally posted by BMW525Xda
View Post
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
Originally posted by jumbo View PostOk, erotuskaivot nyt ei ole ongelma.
Nykyisessä tallissa ei ole viemäröintiä, ja lisäksi talli ja liitännät kunnan verkostoon ovat lähes tontin vastakkaisilla laidoilla. Välissä mm. Pihatie/pysäköintitilat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jumbo View PostLattiakaivottoman tallin tekeminen tuskin on ongelma muutenkaan määräysten puitteissa, mutta kun se jonkunlainen vedenpoisto sinne on saatava
Sehän ratkaisee mitä vaaditaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostKunta kohtaisia eroja löytyy varmasti.
Mutta autotallissa jossa vesipiste pitää olla öljynerotinkaivo jonka öljytilavuus on 20l/autopaikka.
Jos on viemäriverkosto alueella ei saa pihalle omaakaivoa tehdä vaan liityttävä verkkoon, puhumattakaan ojasta..
Herää vain kysymys miksi kunnan verkkoon ei voi liittyä?
Nykyisessä tallissa ei ole viemäröintiä, ja lisäksi talli ja liitännät kunnan verkostoon ovat lähes tontin vastakkaisilla laidoilla. Välissä mm. Pihatie/pysäköintitilat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jumbo View PostOnko jollain faktatietoa autotallin lattiakaivon viemäröinnin toteuttamisvaihtoehdoista(sana-/asiavirheet mahdollisia)
Eli täytyykö autotallissa olevan hiekanerotuskaivon viemäröinti johtaa viemäriverkostoon, vai voiko kaivo tyhjentyä Sadevesi-/rännikaivojen tapaan suoraan esim. Ojaan?
Vaikuttaako tähän mitkä asiat, esim. Se että onko autotallissa vesipistettä? Autotallin koko? Jotkut muut asiat?
Suunnitelmissa siis autotallin laajennus ja siihen liittyvät kommervenkit.
Leave a comment:
-
-
Rakennuslupakuvissa pitää olla esitettynä kaikki voimassa olevien asetusten vaatimat asiat, joten leväperäisyys ei mahda auttaa. Itse asiassa rakennuslupakuvat pitää olla hyvinkin tarkasti piirretty. Esimerkiksi kuvassa ei voi olla yhtenäinen tila merkittynä AT/VAR, vaan nuo pitää olla erilliset tilat, joiden väliin on piirretty EI 30 luokan paloseinä. Toisen esimerkin voisi laitta saunan ovesta, jonka pitää olla kuvissa 90 cm leveä, johtuen asetusten esteettömyysvaatimuksista.
Mahdollisuudesta liittyä viemäriverkkoon voisi päätellä, että Bäri asuu asemakaava-alueen ulkopuolella, mutta kuitenkin sellaisella alueella, johon on jo rakennettu väljästi, jolloin tarvitaan myös suunnittelutarveratkaisu ennen rakennusluvan hakemista. Sen käsittelyssä sitten myös arvioidaan kiinteistön mahdollisuus liittyä viemäriverkkoon, mutta liekö liittymistä voidaan laittaa luvan saannin ehdoksi? Kaukolämmön kanssa tahtoo olla siten, että verkkoon on pakko liittyä, jos haluaa rakennusluvan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostJumbon tarkoitus periä en tiedä, mutta meillä nousis vesilasku 50% jos suostuisin liittymään viemäriverkkoon.
Tuota samaa itsekkin mietin miten tuon toteuttaa autotalliin. Tai sit teen jonku merikontti tallin yms..
Täällä päin on pelkästää lupien saaminen niin haastavaa että sitä rupee miettiimään kaikenlaisia kikkailuja..
Leave a comment:
-
-
Jumbon tarkoitus periä en tiedä, mutta meillä nousis vesilasku 50% jos suostuisin liittymään viemäriverkkoon.
Tuota samaa itsekkin mietin miten tuon toteuttaa autotalliin. Tai sit teen jonku merikontti tallin yms..
Täällä päin on pelkästää lupien saaminen niin haastavaa että sitä rupee miettiimään kaikenlaisia kikkailuja..
Leave a comment:
-
-
Kunta kohtaisia eroja löytyy varmasti.
Mutta autotallissa jossa vesipiste pitää olla öljynerotinkaivo jonka öljytilavuus on 20l/autopaikka.
Jos on viemäriverkosto alueella ei saa pihalle omaakaivoa tehdä vaan liityttävä verkkoon, puhumattakaan ojasta..
Herää vain kysymys miksi kunnan verkkoon ei voi liittyä?
Leave a comment:
-
-
Onko jollain faktatietoa autotallin lattiakaivon viemäröinnin toteuttamisvaihtoehdoista(sana-/asiavirheet mahdollisia)
Eli täytyykö autotallissa olevan hiekanerotuskaivon viemäröinti johtaa viemäriverkostoon, vai voiko kaivo tyhjentyä Sadevesi-/rännikaivojen tapaan suoraan esim. Ojaan?
Vaikuttaako tähän mitkä asiat, esim. Se että onko autotallissa vesipistettä? Autotallin koko? Jotkut muut asiat?
Suunnitelmissa siis autotallin laajennus ja siihen liittyvät kommervenkit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miyli View PostJos osake on Talliosakkeen rakentama alunperin se on pinnoitettu 2 komponenttisellä epoksipinnoitteella n.0,5-1mm kerrosvahvuudella ja pintaan on tehty karhennus/hiutalointi, värinä on Ral 7045.
Naarmuja näihin tulee väkisinkin kun pinta uutena täys kiiltävä. Pinnoite on korjattavissa noilta irronneista osin, mutta totta kai ne erottuu siinä paikkauksena vanhasta kuluneesta lattiasta. Näihin irroneisiin kohtiin on varmasti osunut joku isku jos niistä on lohjennut/irronnut jotakin irti, muuten epoksi kestää hyvin kulutusta.
Yritys missä olen töissä on tehnyt suurimman osan näistä lattianpinnoitteista ympäri Suomea, Talliosakkeen rankentamista talliosakkeista.
Onhan näitä toki muitakin rakentajia jotka tekevät talliosakkeita, mutta jos tuo on juurikin Talliosakkeen pistä privaa niin anna Kollegani yhteystiedot Helsingin osastollemme jos haluat konsultaatio apua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by eljas View PostToivottavasti sopii tähän ketjuun kun en löytänyt parempaakaan: Onko vinkkejä epoksipinnoitetun betonilattian korjaukseen?
Lähtökohdat:- Lattiassa on pinnoitteessa naarmuja ja muutamasta kohtaa pinnoite lähtenyt ainakin osittain irti (en ole ihan varma, että onko lähtenyt betoniin asti irti).
- Epoksipinnoite on hieman karhea eli seassa on kvartsihiekkaa tms. (tarkkaa tietoa käytetystä pinnoitteesta ei ole tällä hetkellä saatavilla).
- Tila tulee mulla omaan käyttöön auton korjaukseen ja pesuun, joten lattiaan ei kohdistu mitään teollisuustason kulutusta jossa ajetaan trukilla jatkuvasti
Kyseessä siis muutaman vuoden vanha Talliosake jota olen ostamassa mutta lattia pitää korjata siistiksi joko ennen ostoa tai se huomioidaan hinnassa ja korjaan itse jälkikäteen... Lopputuloksen on oltava ennen kaikkea siisti ja kestävä.
Ajattelin maanantaina soitella johonkin firmaan, joka asentaa epoksipinnoitteita Vantaan lähistöllä ja kysellä heiltä ehdotuksia sekä hinta-arvioita mutta mielellään asiaa voisi myös täällä spekuloida ja kuulla kokemuksia mahdollisista korjauksista.
Ilmeisesti yksi vaihtoehto olisi hioa ja putsata paikattavat kohdat sekä laittaa samaa epoksipinnoitetta päälle. Mitenköhän kestävä tuosta tulee vai irtoaako helpolla? Lähinnä yritän tässä kartoittaa sitä, että pitääkö koko lattia tehdä uusiksi vai saako tuota paikattua...
Jos osake on Talliosakkeen rakentama alunperin se on pinnoitettu 2 komponenttisellä epoksipinnoitteella n.0,5-1mm kerrosvahvuudella ja pintaan on tehty karhennus/hiutalointi, värinä on Ral 7045.
Naarmuja näihin tulee väkisinkin kun pinta uutena täys kiiltävä. Pinnoite on korjattavissa noilta irronneista osin, mutta totta kai ne erottuu siinä paikkauksena vanhasta kuluneesta lattiasta. Näihin irroneisiin kohtiin on varmasti osunut joku isku jos niistä on lohjennut/irronnut jotakin irti, muuten epoksi kestää hyvin kulutusta.
Yritys missä olen töissä on tehnyt suurimman osan näistä lattianpinnoitteista ympäri Suomea, Talliosakkeen rankentamista talliosakkeista.
Onhan näitä toki muitakin rakentajia jotka tekevät talliosakkeita, mutta jos tuo on juurikin Talliosakkeen pistä privaa niin anna Kollegani yhteystiedot Helsingin osastollemme jos haluat konsultaatio apua.
Leave a comment:
-
Epoksipinnoitetun betonilattian korjaus
Toivottavasti sopii tähän ketjuun kun en löytänyt parempaakaan: Onko vinkkejä epoksipinnoitetun betonilattian korjaukseen?
Lähtökohdat:- Lattiassa on pinnoitteessa naarmuja ja muutamasta kohtaa pinnoite lähtenyt ainakin osittain irti (en ole ihan varma, että onko lähtenyt betoniin asti irti).
- Epoksipinnoite on hieman karhea eli seassa on kvartsihiekkaa tms. (tarkkaa tietoa käytetystä pinnoitteesta ei ole tällä hetkellä saatavilla).
- Tila tulee mulla omaan käyttöön auton korjaukseen ja pesuun, joten lattiaan ei kohdistu mitään teollisuustason kulutusta jossa ajetaan trukilla jatkuvasti
Kyseessä siis muutaman vuoden vanha Talliosake jota olen ostamassa mutta lattia pitää korjata siistiksi joko ennen ostoa tai se huomioidaan hinnassa ja korjaan itse jälkikäteen... Lopputuloksen on oltava ennen kaikkea siisti ja kestävä.
Ajattelin maanantaina soitella johonkin firmaan, joka asentaa epoksipinnoitteita Vantaan lähistöllä ja kysellä heiltä ehdotuksia sekä hinta-arvioita mutta mielellään asiaa voisi myös täällä spekuloida ja kuulla kokemuksia mahdollisista korjauksista.
Ilmeisesti yksi vaihtoehto olisi hioa ja putsata paikattavat kohdat sekä laittaa samaa epoksipinnoitetta päälle. Mitenköhän kestävä tuosta tulee vai irtoaako helpolla? Lähinnä yritän tässä kartoittaa sitä, että pitääkö koko lattia tehdä uusiksi vai saako tuota paikattua...
Leave a comment:
-
Originally posted by miyli View PostJuu laskee, mutta pitää olla aikamoinen vedenpaine sen alla että se nousee betonilaatan läpi pintaan vesilätäköiksi. Poraa timantilla reiän lattiaan ja katsoo mitä sieltä löytyy, näin saa varmuuden rakenteesta..
Leave a comment:
-
Leave a comment: