Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arben
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    N47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.
    Omakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
    Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)

    ~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.

    Toki m47 on hyvä moottori.
    Last edited by arben; 28-11-2018, 13:44.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    N47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.
    Jos ei oteta huomioon jakopääongelmaa, niin minusta N47 on aivan loistava moottori.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Kyllä viimeisimmät hyvät dieselit on b47 ja n47,jos sitä ketjua pelkää nii vaihtaa sen,muutaman tonnin juttu.

    M47 on kivikaudelta.
    N47 on ehkä surkein bemarin viritys ikinä. Ei kait noilla koneilla olevat autot enää maksa edes 10te, joten "muutaman tonnin" rempan sijaan kannattaa ostaa auto oikealla moottorilla. B47 on toivottavasti jo parempi yritys, mutta taksikuskeilla kuulemma ongelmia edelleen on. M47 on vanha, mutta mielummin laittaisin e9x sillä kuin N47 koneella.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Joko sulla on toi ketju keissi taputeltu vai vieläkö väännät siitä?
    Jos minua tarkoitat, niin on taputeltu. Voitin casen, mutta autoliike ei tietenkään noudattanut kuluttajaviraston suositusta. Eli saatavia jäi.

    Leave a comment:


  • Tojopa
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Silloinhan vehkeet vielä kestivätkin. 30v vanhat rokkaa vieläkin. Voiko sanoa saman vaikka n-moottoreista sitten aikanaan.
    Eikös nämä uudemmat pala pois kun kilsat tulee täyteen

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by arben View Post
    M47 on kivikaudelta.
    Silloinhan vehkeet vielä kestivätkin. 30v vanhat rokkaa vieläkin. Voiko sanoa saman vaikka n-moottoreista sitten aikanaan.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Minulla taas montakin tuttua joilla ketju mennyt N47 dieselistä ja sitä myöten koko kone. 12v harrastamisen aikana ketään en tunne jolla kuutoskoneisesta, bensasta saati dieselistä... bemarin V8:t taas ei ole ikinä ole olleet tunnettuja luotettavuudestaan, mutta kyllä nuo rivikuutoset on aika luotettavia. M47 taitaa olla bemarin viimeisin hyvä nelosdiisseli.
    Kyllä viimeisimmät hyvät dieselit on b47 ja n47,jos sitä ketjua pelkää nii vaihtaa sen,muutaman tonnin juttu.

    M47 on kivikaudelta.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Joko sulla on toi ketju keissi taputeltu vai vieläkö väännät siitä?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Nyt tiedät ainakin, jos et tunne.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Onhan noita e7x, e6x, f1x ja Kyllä toi wiwweroinen, Majori ja moni muu on näiden kanssa paininut. Ja on ollu kuuluisia kutos dieseleitä ja kilsatkin ollu alle 200 että hulluinta se tässä onkin suhteessa mitä oon noita N47 "paskamoottoreita joista kaikista katkee ketju tänään" Niin ei ole hajonnut yhtäkään, oli koppa ollut mikä tahansa. Vasta kaveri on tuupannu moisella 173tkm---> 289tkm eikä ketjua ikinä vaihdettu ja hyvin rokkaa. Vasta tuossa Viron kaveri vaihto mosan x6 40d kun oli ketju mennyt poikki Ostakaa Lantikka niin ei tuu kun ruoste vastaan raudassa ja sekin kun se syöpyy läpi siitä saan eläkettä 40e kuussa joskus vuonna kun Marssia valloitetaan.
    Minulla taas montakin tuttua joilla ketju mennyt N47 dieselistä ja sitä myöten koko kone. 12v harrastamisen aikana ketään en tunne jolla kuutoskoneisesta, bensasta saati dieselistä... bemarin V8:t taas ei ole ikinä ole olleet tunnettuja luotettavuudestaan, mutta kyllä nuo rivikuutoset on aika luotettavia. M47 taitaa olla bemarin viimeisin hyvä nelosdiisseli.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Mistä kutoskoneista katkennu ketju?
    Originally posted by Kanerv4 View Post
    Onhan noita e7x, e6x, f1x ja Kyllä toi wiwweroinen, Majori ja moni muu on näiden kanssa paininut. Ja on ollu kuuluisia kutos dieseleitä ja kilsatkin ollu alle 200 että hulluinta se tässä onkin suhteessa mitä oon noita N47 "paskamoottoreita joista kaikista katkee ketju tänään" Niin ei ole hajonnut yhtäkään, oli koppa ollut mikä tahansa. Vasta kaveri on tuupannu moisella 173tkm---> 289tkm eikä ketjua ikinä vaihdettu ja hyvin rokkaa. Vasta tuossa Viron kaveri vaihto mosan x6 40d kun oli ketju mennyt poikki Ostakaa Lantikka niin ei tuu kun ruoste vastaan raudassa ja sekin kun se syöpyy läpi siitä saan eläkettä 40e kuussa joskus vuonna kun Marssia valloitetaan.
    Mulla meni kesäkuussa 2014 E61 535d LCI alempi jakoketju poikki, ajettu silloin 205tkm ja ei mitään "äänioireita".

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Mulla on ollut penarin kuutoskoneita 1980-, 1990-, 2000- ja nyt -2010 - luvuilla. Kaikki ovat olleet ihan mahtavia. Bensana ja dieselinä. Nelosiakin on ollut, mutta ne on vähemmän mahtavia.

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Kyllähän se kutoskone onkin jumalainen. Pitää vaan mennä riittävän kauas, aina sinne m20 ja m30 koneisiin, jolloin kutonen kuulostikin vielä kutoselta.

    Ei itselläkään kovin häävi luotto ole näihin "uudempiin".
    M52B28 on itelle ollu kyllä hyvå kutoskone useammassa eri kopassa.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Kyllähän se kutoskone onkin jumalainen. Pitää vaan mennä riittävän kauas, aina sinne m20 ja m30 koneisiin, jolloin kutonen kuulostikin vielä kutoselta.

    Ei itselläkään kovin häävi luotto ole näihin "uudempiin".

    Leave a comment:


  • Kanerv4
    replied
    Originally posted by janne30 View Post
    Mistä kutoskoneista katkennu ketju?

    Onhan noita e7x, e6x, f1x ja Kyllä toi wiwweroinen, Majori ja moni muu on näiden kanssa paininut. Ja on ollu kuuluisia kutos dieseleitä ja kilsatkin ollu alle 200 että hulluinta se tässä onkin suhteessa mitä oon noita N47 "paskamoottoreita joista kaikista katkee ketju tänään" Niin ei ole hajonnut yhtäkään, oli koppa ollut mikä tahansa. Vasta kaveri on tuupannu moisella 173tkm---> 289tkm eikä ketjua ikinä vaihdettu ja hyvin rokkaa. Vasta tuossa Viron kaveri vaihto mosan x6 40d kun oli ketju mennyt poikki Ostakaa Lantikka niin ei tuu kun ruoste vastaan raudassa ja sekin kun se syöpyy läpi siitä saan eläkettä 40e kuussa joskus vuonna kun Marssia valloitetaan.

    Leave a comment:

Working...
X