Originally posted by Laku
View Post
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Olen yllättynyt itsekin, ettei suhise käytännössä ollenkaan. Mutta epäilen sen johtuvan paljolti paremmasta ilmanvastuskertoimesta. E39 on paljon kulmikkaampi. Kunnon renkailla tuo olisi varmaan aika hiljainen.
-
Kokeilepa samoilla renkailla. Misukat on melkoisen äänekkäät useimmiten.Originally posted by mikae34 View PostTuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.
E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.
E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.
Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.
4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
Hyvä suoritus, ettei E63 ja karmiton ikkuna suhise.
Leave a comment:
-
G30 ei ole kokemusta mutta minun nähdäkseni e60 on hieman meluisampi kuin e39, ollen kuitenkin varsin hiljainen mutta f10 taas askel huonompaan rengasmelun suhteen.Originally posted by Raimo Miettinen View PostHeittäkääs nyt offtopicina meluvertailua e39 vs. e60 vs. F10 vs. G30 osalta. Onko kehitystä tapahtunut?
Offtopicina e90 on ainakin mittausten perusteella erittäin hiljainen auto
Leave a comment:
-
Tää sun kutonen on ihan samoilla kumeilla kun mullakin. Talviautona e39 tourinki ja on tullu kuluneilla kesäkumeillakin todettua et on kyllä hiljainen. Tietty kumiakin on tietä vasten 5-8 senttiä vähemmän leveyssuunnassa ja aavistuksen pituussuunnassa. Eturenkaat pitäs kuutoseen uusia ja kuumottas ps4 acoustic- mallia kokeilla koossa 255/40/19.Originally posted by mikae34 View PostTuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.
E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.
E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.
Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.
4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
Leave a comment:
-
Kovasti kiinnostaisi itseänikin. E39 on hankala päihittää etenkin kun kehitys on mennyt sen jälkeen niin vahvasti siihen suuntaan, että valmistajat joutuvat tinkimään eri asioista valmistuksessa muiden saavuttamiseksi. Äänieristys on yksi tällainen asia.Originally posted by Raimo Miettinen View PostHeittäkääs nyt offtopicina meluvertailua e39 vs. e60 vs. F10 vs. G30 osalta. Onko kehitystä tapahtunut?
Nyt kun kuitenkin on jo nuo ”mitattuina” niin täytyy jatkaa mittauksia eri autoihin. Mielenkiintoista olisi myös ostaa kutoseen uudet renkaat ja mitata uudelleen mutta ei viitsi nyt ainakaan sen takia kiirehtiä rengaskaupoille.
Leave a comment:
-
Heittäkääs nyt offtopicina meluvertailua e39 vs. e60 vs. F10 vs. G30 osalta. Onko kehitystä tapahtunut?
Leave a comment:
-
Tuota minäkin olen miettinyt että e39 ääntely lienee sentyyppistä että se häiritsee ihmiskorvaa poikkeuksellisen vähän. Tuulensuhinathan alkavat e39 tapauksessa jossain 110km/h hujakoilla tai vähän ennen.Originally posted by mikae34 View PostTuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.
E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.
E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.
Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.
4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
Leave a comment:
-
Tuli tehtyä pieni vertailu kännykän db mittauksella. Ajonopeus pyörien 80-100km/h välillä.
E63 650i, renkaat vuonna-14 paistetut Michelin pilot sport ps2:set, koossa 255/40zr19 ja 285/35zr19. Tulos 68db ajomelua.
E39 530d, renkaat uudet halpis kiinalaiset Kapsen SportMax s2000, koossa 235/45zr17. Tulos 64db ajomelua.
Oleellista tuossa on se, että E63 melusta käytännössä kaikki on rengasmelua ja se on noilla renkailla jäätävää ryminää. Moottorin äänet ja tuulensuhinat eivät kantaudu sisään. E39 melu taas on kaikkea muuta kuin rengasmelua ja suhinat kuuluvat voimakkaammin läpi. Rengasmelua ei juurikaan ole ainakaan noilla renkailla.
4db on aika paljon ja kutosen rengasmelu on huomattavasti rasittavampaa kuunneltavaa kuin E39:n melu. Tienpäällä E39 tuntuu todella paljon hiljaisemmalta/miellyttävämmältä ihan korvakuulolla tunnusteltuna meluisuuden puolesta. En osaa sanoa kuinka paljon tuo kutosen lukema putoaisi hiljaisemmilla renkailla mutta varmasti jonkin verran.
Leave a comment:
-
e39 kohdalla lisävarusteltuna sai tuplaikkunalaseilla - niin pohdin minkähänlainen merkitys tällä on melutasoon ja edelleen miksiköhän kyseistä lisävarustetta ei ole enää saatavilla nykymalleihin?Originally posted by Urpo_rotta View Post...e39 on vaan edelleen ällistyttävän hiljainen auto ja se on nimenomaan rengas ja tuulensuhina osastolta se isoin ero moneen nykyvehkeeseen.
Leave a comment:
-
Originally posted by zakspeed View PostOt:ksi menee kovasti, mutta kehutaan kerran hyvin tehtyä tuotetta.
Silloin tällöin hiipii ajatuksiin asia mahdollisesti seuraavasta autosta. Työni puolesta ajan päivittäin erilaisilla uusilla ja vähän vanhemmilla bmw merkkisillä autoilla. Sitä haluaa antaa pääkopalle kaikenlaisia perusteita uudempien mallien hankinnalle jotta pysyisi maailman menossa mukana.
Tänään tuli otettua taas liikenteeseen oma 39 M5 ja se on kuin klik. Ja ajatus jonkun muun auton hankkimisesta tämän tilalle katoaa siinä sekunnin murto osassa, kun ne muutamat kiihdytykset, matka-ajon hiljaisuus ja rauhallisuus, mutka-ajon dynaamisuus tulee taas koettua.
Sillä vain, että kyllä BMW on asettanut riman tuohon maailman aikaan varsin korkealle, että sitä on vaikea ylittää itseni kaltaisten autoihmisten keskuudessa jos se autoilu on muutakin, kuim kulkemista paikasta toiseen.
Tämä lienee täyttä totta.
Itsellä tosin oli vain facelift 530d sedan ja ajan päivittäin jos jonkinmoisilla autoilla niin e39 on vaan edelleen ällistyttävän hiljainen auto ja se on nimenomaan rengas ja tuulensuhina osastolta se isoin ero moneen nykyvehkeeseen. Sopivilla renkailla e39:ssä ei käytännössä ole rengasmelua.
Leave a comment:
-
E39 ja E61 korityypeillä "vähän" ajaneena, en eroa juuri ole ajomelun suhteen havainna. Molemmat todella hiljaisia tiestä kantautuviin ääniin. Vanne, rengas/profiili ja moni muu vaikuttaa tähän. Mutta juu, aina on kiva paukuttaa
Leave a comment:
-
Joo puhelimen app:illa mitattiin kun oltiin kaverinkanssa molemmat sitä mieltä et onko tää oikeesti melusampi ku e61 kun tuntu siltä, sitte mitattii ja se ero oli joku 8-10db. Puhelin oli vaakatasossa kuskin ja apukuskin välissä hartioiden korkeudella. Toinen tapaus on 12 vuoden e220 vai 230 farkku, rengasmeteli on kova vs e61 vaikka on mitkä pyörät mesen alla.
Melusuutee yleisesti nykysen f01:sen hankkiessa kävin ensin kokeilee liikkeessä samanlaista autoa ja huomasin heti koeajolla auton hiljaisuuden vs silloin käytössä olleeseen e61:see. Tämähän ei mikää yllätys ollut, kunhan vaan totesin.Last edited by mige95; 18-04-2019, 21:02.
Leave a comment:
-
Ot:ksi menee kovasti, mutta kehutaan kerran hyvin tehtyä tuotetta.Originally posted by mikae34 View PostKyllähän se kunnossa oleva e39 on edelleen se referenssi meluasioissa.
Silloin tällöin hiipii ajatuksiin asia mahdollisesti seuraavasta autosta. Työni puolesta ajan päivittäin erilaisilla uusilla ja vähän vanhemmilla bmw merkkisillä autoilla. Sitä haluaa antaa pääkopalle kaikenlaisia perusteita uudempien mallien hankinnalle jotta pysyisi maailman menossa mukana.
Tänään tuli otettua taas liikenteeseen oma 39 M5 ja se on kuin klik. Ja ajatus jonkun muun auton hankkimisesta tämän tilalle katoaa siinä sekunnin murto osassa, kun ne muutamat kiihdytykset, matka-ajon hiljaisuus ja rauhallisuus, mutka-ajon dynaamisuus tulee taas koettua.
Sillä vain, että kyllä BMW on asettanut riman tuohon maailman aikaan varsin korkealle, että sitä on vaikea ylittää itseni kaltaisten autoihmisten keskuudessa jos se autoilu on muutakin, kuim kulkemista paikasta toiseen.
Leave a comment:
-
Kyllähän se kunnossa oleva e39 on edelleen se referenssi meluasioissa.
Leave a comment:
Leave a comment: