Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arben
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Kaverilta katkesi N47:sta ketju noin seitsemän vuotta sitten. Remontille kertyi hintaa muistaakseni noin 7000 euroa. Taisi olla ylikin kun vaihtokoneeseenkin laitettiin ketjut. Tuolloin auto oli vielä uudehko ja vaihtomoottorit kalliita. Tätänykyä saa vaikka kokonaisen varaosa-auton halvemmalla. Tuon mittaluokan tyyppivioista koituu joka tapauksessa ihan kohtuuttomasti kuluja. Mieluummin sitten potentiaalinen läppävika, jonka saa tulpattua eurolla.
    Ok.
    Ehkä tyyppiviaksi lasken ketjun venymisen,tämänkin alkupään n47 koneisiin. Tyyppivian korjaus siis luokkaa 2000€.

    Itse en läppiä poistaisi,se vaikuttaa päästöihin eikä näin ollen ole laillista. Joten uus imari on varmaan vaihdettuna 700€
    Last edited by arben; 29-11-2018, 18:02.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Kaverilta katkesi N47:sta ketju noin seitsemän vuotta sitten. Remontille kertyi hintaa muistaakseni noin 7000 euroa. Taisi olla ylikin kun vaihtokoneeseenkin laitettiin ketjut. Tuolloin auto oli vielä uudehko ja vaihtomoottorit kalliita. Tätänykyä saa vaikka kokonaisen varaosa-auton halvemmalla. Tuon mittaluokan tyyppivioista koituu joka tapauksessa ihan kohtuuttomasti kuluja. Mieluummin sitten potentiaalinen läppävika, jonka saa tulpattua eurolla.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Yritin kertoa ettei sinun tai minun autohistorialla ole lopulta isossa kuvassa kauheasti merkitystä. Juoruavat Essolla myös että tuoreemmat diesel-bemarit palaa. Sekö siis pitää paikkaansa vain jos oma auto on palanut? Kyllä Esso-juoruissa monesti jotain perää on. Kannattaa toki suhtautua varauksella kuten kaikkeen muuhunkin netissä.

    Ketjuja ja läppiä hajoaa molemmista. M47 on ketjun suhteen varmempi, kun taas N47 on vahvemmat läpät. Molemmat hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Läpät on tosin helpompi poistaa kun ketju.
    Mun pointti oli tässä koko stoorissa se että kaikki 4 pyttyset dieselit on ihan kelpo moottoreita. Jokainen auto omistaa yleensä jonkun tyyppivian.
    Itse uskallan ostaa sen siinä pelossa että läppä irtoaa,ketju menee Poikki, tai syttyy palamaan.

    Suurempi todennäköisyys että auton arvonalenema on väh se 1000€
    Last edited by arben; 29-11-2018, 17:37.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Yritin kertoa ettei sinun tai minun autohistorialla ole lopulta isossa kuvassa kauheasti merkitystä. Juoruavat Essolla myös että tuoreemmat diesel-bemarit palaa. Sekö siis pitää paikkaansa vain jos oma auto on palanut? Kyllä Esso-juoruissa monesti jotain perää on. Kannattaa toki suhtautua varauksella kuten kaikkeen muuhunkin netissä.

    Ketjuja ja läppiä hajoaa molemmista. M47 on ketjun suhteen varmempi, kun taas N47 on vahvemmat läpät. Molemmat hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Läpät on tosin helpompi poistaa kun ketju.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Essolta saa tietty vähän isomman otoksen. Jos pelkästään sinun autojesi perusteella pitäisi jotain päätellä, niin 14%:ssa N47-moottoreista on ketjuvikoja jo vähäisilläkin kilometreilla. M47-moottoreissa ongelmaa ei ole ilmennyt.
    Mikä sun otantasi on n47 koneisiin? Ostanut yhden 300tkm ajetun mihin joutunut vaihtaa ketjun?

    Mites nää m47 läpät? Onks niitä mennyt rikki?n47 en oo kuullut menevän.


    Aijaijai en ikinä ostais m47/57 kyl ku luin ton! Tosi paska moottori.
    Last edited by arben; 29-11-2018, 17:28.

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Essolta saa tietty vähän isomman otoksen. Jos pelkästään sinun autojesi perusteella pitäisi jotain päätellä, niin 14%:ssa N47-moottoreista on ketjuvikoja jo vähäisilläkin kilometreilla. M47-moottoreissa ongelmaa ei ole ilmennyt.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Miten nää n47 vihaajat,montako omakohtaista kokemusta omistatte? Vai netist ja essolla kuultua juttua?
    Tätä samaa olen usein ollut kysymässä, mutta sehän on kuin sohaisisi muurahaispesää. Naapurin serkkupojan, kumminkaiman vävyn ja paikallisen huoltoaseman ikkunapöydän asiantuntijoiden mukaan kaikki N47-koneet räjähtää, ennenkö ehtii edes ajattelemaan. Hauskinta näissä on yleensä se, että jos nelisylinteriseen moottoriin tulee jokin vika, se on auttamattomasti paska ja heti pitää olla ostamassa kokonaan uutta moottoria tilalle, sitähän ei tietenkään voi korjata. Mutta, kun jumalaisiin kuusi- kahdeksan- tai kymmenensylinterisiin moottoreihin tulee jakopäävika, tai niiden kiertokangenlaakereita saa olla vaihtelemassa useammin, kuin öljyjä, niin näissätapauksissa se on vaan ihan normaalia huoltoa ja eihän tässä mitään, näitä nyt vaan joskus sattuu menemään ja tää nyt on vaan motorsporttia, mutta ne äänet ja bla bla bla.

    Leave a comment:


  • arben
    replied
    Originally posted by Puistis View Post
    F20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.
    7kpl n47 ja 4kpl m47 omistaneena tuollaiset kulutuserot ollu noiden kesken,toki se on noin arvio että voi heittää desin kyllä,ehkä kaksikin.

    7kpl omistanut n47 koneita ja yhteen joutunut yläketjun vaihtamaan.toki nää ei oo ollut loppuunajettuja vehkeitä. Yhdessäkään ei oo ollut termari/hehku murheita.

    Miten nää n47 vihaajat,montako omakohtaista kokemusta omistatte? Vai netist ja essolla kuultua juttua?
    Last edited by arben; 29-11-2018, 16:58.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Mitattu vai ajotietokoneen ilmoittama? Meille m47 e91 kesärengastus on 19" ja talvella vakiot m sportin 17" nastat. Siinä 6 litran paikkeilla on keskikulutus ollut koko 70tkm matkalta.
    Laskettu kulutus. Ajotietokoneen näyttämä ja todellisen kulutuksen ero oli 0.2l/100km. Kulutukseen vaikuttaa todella paljon ajonopeus, tuuli, ajo-olosuhteet, tiestön korkeuserot ja kaupunkiajossa oma kaasujalka. Maantiellä nyt on aina vakkari käytössä. Pohjanmaalla kulutukset on varmasti paljon pienemmät kuin vähän mäkisemmällä alueella.

    Edit: Itsellä siis Efficient Dynamics malli softattuna missä on 112g päästöt. Maantiekulutus siis useamman desin kuitenkin suurempi kulutus kuin tehtaan ilmoittama. Kulutusta nostavasti vaikuttaa mm. isommat vanteet. Ikinä ei ole keskikulutus ollut yli 6l/100km tankillisella.

    Jos taloudellista puolta miettii niin tuolla 70tkm matkalla säästetyillä euroilla (M47 vs N47) kustantaa yhden jakopääremontin ja kyllä näissä nyt hieman kauemmin jakopää kestää.
    Last edited by Puistis; 29-11-2018, 16:49.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Puistis View Post
    F20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.
    Mitattu vai ajotietokoneen ilmoittama? Meille m47 e91 kesärengastus on 19" ja talvella vakiot m sportin 17" nastat. Siinä 6 litran paikkeilla on keskikulutus ollut koko 70tkm matkalta.

    Leave a comment:


  • van cleef
    replied
    Vm -17 f36 420d m sport 19" kesävanteilla ->keskikulutus 4,9 l/100km todellinen ja nyt talvella 4,8 17" talvivanteilla. Lähtö ja paluu lämpimästä tallista, pääosin naisen ajossa.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Eihän tarvita kuin jotkin ylikokoiset vanteet, viallinen termari ja tukossa oleva dpf niin kulutuseroja saadaan vaikka mihin suuntaan. Oma ex M47 aikanaan meni ihan kohtuudella automaattinakin.
    Juuri näin, itsellä 19" ja 18" vanteilla kulutukset ilmoitettu. Vakio 16" vaneilla pitäisi kulutukset maantiellä alkaa kolmosella. 3,8l/100km taisi olla ilmoitettu kulutus maantiellä

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Omakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
    Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)

    ~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.

    Toki m47 on hyvä moottori.
    Eihän tarvita kuin jotkin ylikokoiset vanteet, viallinen termari ja tukossa oleva dpf niin kulutuseroja saadaan vaikka mihin suuntaan. Oma ex M47 aikanaan meni ihan kohtuudella automaattinakin.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Meneekö n47 neljällä litralla ja missä kopassa/ajossa?
    F20 ja F31 ainakin menee neljän litran tuntumaan maantiellä. PK-seudun ruuhkissa ja lyhyehkössä ajossa(alle 20km siirtymiä) keskikulutus siinä 5 litran paikkeilla ilman Start/stop toimintoa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Omakohtaisella kokemuksella m47 kuluttaa noin 1,5-2l enemmän/100km.
    Rahallisesti puhutaan noin 3€/100km. Ajatuksena vuotuisella 25/30tkm ajosuoritteella säästö luokkaa 800€. Siihen noin 100€ suurempi vero(yleisesti)

    ~300tkm ajettu moottori, oli se m47/n47 voi ilmetä ihan mitä vaan vikaa,korjauskulut 10-2500€.

    Toki m47 on hyvä moottori.
    Meneekö n47 neljällä litralla ja missä kopassa/ajossa? Meillä 70tkm otanta ja kulutus alle 6 litraa m47 joka ohjelmoitu 200hp/400nm. Mitattu tankkauksista laskemalla ja ajo on aika useasti pätkäajoa, ehkä parikertaa kuussa käydään jossain noin 100km säteellä kääntymässä. Talvella menee vähän yli 6 litraa mitta silloin kilometriä kohden tulee suhteellisen paljon eberin käyttöä. Moottori on vielä avaamaton, samoin kytkin, turbo ja massapyörä on orkkikset. Auto 12 vuotias e91 ja ajeltu vähän päälle 300. Olis polte hankkia f11 mutta oikeasti onko siihen olemassa mitään yhtä järkevää moottoria mikä nykyisessä autossa on? Kutosen potentiaalia ja hankintahintaa ei oikeastaan tarvita ja 4 diesel maineensa puolesta ei houkuta. Bensoina tarjonta aika olematon.

    Leave a comment:

Working...
X