Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Ei uusia. Jos haluaa uudet tai melkein uudet, niin kyllä tällöin joutuu maksamaan ihan 300-400€ pelkistä vanteista, pyyntejä on ollut jopa 500-700€ OEM -vanteista, joita itse etsin kovasti 2016. Siihen laadukkaat renkaat, paineanturit ja asennustyö, niin loppusumma on yli tonnin. Olisikohan ollut 1.1k€ tjsp. Mutta ajatuksena oli, että jos olen ostamassa tehdasuutta autoa, niin talvirenkaatkin saavat nyt kerrankin olla uudet kaikilta osin.

Kun ostin sigun peltilaatikon, niin 2016 elokuussa Laakkonen tarjosi ostajille 2vk ajan LG:n 55" TV:tä, joka kattoi tuosta lopulta 850€. Olisin ottanut renkaat, mutta ei. Ei sitten millään. Eli kyllä, puolen sadan tuhannen kohteissakin nuo tonniset sinne-tänne voivat kirpaista, jos yhtään ei tulla vastaan.
    Juurikin näin.

Leave a comment:

• Petteri75
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Itse juuri myin autoa,se puuttuva rengas sarja oli tietty ongelma.
    Hinnast ois tarvinnut saada se tonni pois vähintään,16” siistit alut hyvillä renkailla saa 300€ kun hiukan etsii.
    Ei uusia. Jos haluaa uudet tai melkein uudet, niin kyllä tällöin joutuu maksamaan ihan 300-400€ pelkistä vanteista, pyyntejä on ollut jopa 500-700€ OEM -vanteista, joita itse etsin kovasti 2016. Siihen laadukkaat renkaat, paineanturit ja asennustyö, niin loppusumma on yli tonnin. Olisikohan ollut 1.1k€ tjsp. Mutta ajatuksena oli, että jos olen ostamassa tehdasuutta autoa, niin talvirenkaatkin saavat nyt kerrankin olla uudet kaikilta osin.

Kun ostin sigun peltilaatikon, niin 2016 elokuussa Laakkonen tarjosi ostajille 2vk ajan LG:n 55" TV:tä, joka kattoi tuosta lopulta 850€. Olisin ottanut renkaat, mutta ei. Ei sitten millään. Eli kyllä, puolen sadan tuhannen kohteissakin nuo tonniset sinne-tänne voivat kirpaista, jos yhtään ei tulla vastaan.

Leave a comment:

• arben
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Niin puhutaan kymmenien tuhansien eurojen autoista ja jostain renkaista tai vanteista jää kaupat kiinni...melko erikoista :think
    Itse juuri myin autoa,se puuttuva rengas sarja oli tietty ongelma.
    Hinnast ois tarvinnut saada se tonni pois vähintään,16” siistit alut hyvillä renkailla saa 300€ kun hiukan etsii.

Leave a comment:

• Zeta
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Aika pieni murhe ja yleensä myyjä(liikkee)n kanssa helposti sovittavissa.
    Niin puhutaan kymmenien tuhansien eurojen autoista ja jostain renkaista tai vanteista jää kaupat kiinni...melko erikoista :think

Leave a comment:

• Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Niinpä. Ei vain ihan jokapaikassa näytä sopivan.

Leave a comment:

• icecold
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    toinen rengassarja kokonaan jota tarvitsisi nyt heti

Leave a comment:

• Ozzy #69#
    replied
    Kyllä on vaikeaa uuden auton hankinta. Katsellut nyt F30 330e tai F36 bensakoneella M-sporttina.

Joko puuttuu joku tarvittava varuste tai toinen rengassarja kokonaan jota tarvitsisi nyt heti tai sitten hyvitys vanhasta ei lämmitä. Ei osu millään kaikki kohdilleen.

Perkele!

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by henka View Post
    Saako jostain ilmaiseksi haettu katsastustiedot ja verotiedot, en sitä nyt löytänyt trafin sivuilta?
    Traficon sivuilla ohjataan soittamaan asiakaspalveluun .

Leave a comment:

• henka
    replied
    Saako jostain ilmaiseksi haettu katsastustiedot ja verotiedot, en sitä nyt löytänyt trafin sivuilta?

Leave a comment:

• TsKo
    replied
    Originally posted by asse21 View Post
    Joo ehdottomasti e53 faceliftinä. Omani on Sportline ja siitä olen kyllä tykännyt.
    300tkm mittarissa ja ainakin vielä zf-laatikko pelaa kuin kello.
    E61 ja e53 omaa kyllä pitkän liudan tyyppivikoja, joten jos ei aiempaa kokemusta näistä, niin kannattaa jonkin verran selvittää tyypillisiä vikapaikkoja ennen kauppoja.
    E53 minun mielestä monessa asiassa hieman yksinkertaisempi.
    No juu, näin myös käsitin että se zf laatikko on parempi.
    Kyllä tuohon e53 kallistuu, kun ei henkilöauto oo ihan paras laite maavaransa takia meikäläiselle.
    Sehän on vähän kun korotettuun e39 istuisi tuo e53 Sisätiloiltaan riittävän klassinen omaan makuun.
    Eipä ole bemareista muista omakohtaisia kokemuksia kun noista kahdesta e39 versiosta. Muuten on ollu muutama kymmenen eri kotteroa vuosien varrella ja kaikissa vanhoissa on omat juttunsa, mutta jos koittaisi pahimmat miinat opetella noista viiskolmosista ennenkuin sellaista alkaa ostohousut jalassa lähestymään.

Leave a comment:

• Krister
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    Mites W212? Eikös niissä ole lisävarusteena jonkin sortin adaptiivista ohjaustakin. :think Ja budjettiin voisi mahtua myös W218 shooting break jos yläkantti on tuon ylläolevan perusteella siellä jossain 30k€ tuntumassa?

Mä painin tämän saman asian kanssa hetki sitten ja päädyin W212 pre-faceliftiin. Vaihtoehtoina oli oikeastaan F11 M-Sport, W212 AMG styling ja Audi A6 C7, kaikki kutoskoneisina ja budjetti n. 20-23ke.

Jotain mitä itse pähkäilin asiasta:

W212:
    +Luotettava, omalla ajettu 300tkm ja esim kaikki orkkis alustanosat
    +Ketju edessä jos sitä tarvitsee joskus vaihtaa
    +Varustelu ainakin omassa ihan kiva, adaptiiviset valot, sähköluukku, automaattipitkät ja musta sisäkatto, kauko webasto yms.
    +Penkit ihan OK. Selkeästi paremmat kuin E61 sporttipenkit mutta ei mitenkään Comfort penkkien veroisia. Olisi kiva jos olisi se pituussäätö penkkien päässä, eli mikä tulee sinne jalkataipeisiin.

-Luistonestoa ei saa kokonaan pois.
    -Aika vähän aftermarket / koodaus / retrofit hommia. Huomaa ettei ole harrastuspohjaa näihin oikein.
    -Yllämainitusta syystä ei saa omaan silmään miellyttävää hiilikuitutingentangelia yms. Toki vakiona vanteilla ihan semi OK näköinen mutta F11 ja C7 hienompi.

F11 karsitui oikeastaan pois siitä että kutoskoneisistakin on ketjuja mennyt ja M-Sporttina budetti meni ihan yläpäähän jolloin tuollaiset isommat rempat ei oikein tullut enää kyseeseen. Joitain ZF8HP megatroniikka / yms vikojakin lukenut niin oikeastaan nämä hommat ajoi pois F11:sta. Silti aina kun tulee valkoinen F11 vastaan madallettuna ja vanteilla ja M Performance höystöillä niin hiukan kyllä harmittaa mutta nyt piti mennä ns. järki edellä, ehkäpä myöhemmin sitten.

Audi A6 C7 en käynyt itseasiassa ajamassa, meni myös budjetin yläpäähän ja S-Tronicceja porsinut myös jo 150tkm ajetuista autoista joissa remppa luokkaa 4-5te. Bi-turbo missä ZF8HP olisi ollut yli budjetin.

A6 C6 kävin paria ajamassa mutta ulkoa aika vanhahtavan näköinen ja molemmissa mitä kävin ajamassa humppasi laatikot ja näissä on vielä heikompi ZF6HP19 ja näissäkin ketjuvikaa järjestäen ja ketju koneen takana niin karsiutui pois.

E61 karsutui pois ihan kanssa luotettavuusongelmien vuoksi, paria kävin ajamassakin mutta järjestäen kaikissa humppasi laatikot ja tyyppivikalistat oli niin pitkät että jäi sen takia pois.
    Last edited by Krister; 02-05-2019, 09:47.

Leave a comment:

• asse21
    replied
    Joo ehdottomasti e53 faceliftinä. Omani on Sportline ja siitä olen kyllä tykännyt.
    300tkm mittarissa ja ainakin vielä zf-laatikko pelaa kuin kello.
    E61 ja e53 omaa kyllä pitkän liudan tyyppivikoja, joten jos ei aiempaa kokemusta näistä, niin kannattaa jonkin verran selvittää tyypillisiä vikapaikkoja ennen kauppoja.
    E53 minun mielestä monessa asiassa hieman yksinkertaisempi.

Leave a comment:

• jmp2002
    replied
    E53 on gm laatikol joka ei oo parhaas mainees ja e53 facelift on zf lootalla mikä kestävämpi... samoin facelift on m57n koneella.

Leave a comment:

• JP
    replied
    Originally posted by TsKo View Post
    Terve.

Se on taas se autokuumeen aika alkanu hiipimään ja tässä vissiin kuutisen vuotta sitten myin tuon edellisen viissatkun pois.

Tarttis alkaa tuo kakkosautona toimiva foordinritsa hävittään pois ja eukko kulkee työmatkaa mun picapilla, kun parempi hällä ajella takuunalaisella autolla ja meikäläinen pärjäis hyvin semmosella puoliharraste laitteella

Bmw pitäis saada ja nelivetona mieluusti täällä syrjäkylällä asumisen vuoksi.

Nythän nuo e53 äksät rupee olee tarpeeksi ajettuja ja hinnat edullisia, tai sitte e61 nelivetonakin voisi mennä.

Mielummin ehkä kuitenkin x5. Diisselinä täytyis olla ja ilmeisesti facelift mallissa on parempi voimalinja kuin alkupään malleissa.

Onko tuommonen alkupään vuosimallien e53 nyt aivan sysisurkea joltain tietyltä osin verrattuna fl malleihin:think

Fakta lienee kuitenkin se, että kaikki kokoonpantu hajoaa vanhuuttaan ja jos kilsoja on jo reilusti niin remonttia on tiedossa.
    Jos autotalli ja paskaiset näpit on ihan fine niin silloin e53 on oikein hyvä.

Ajamisen nautinto, silloin kun siitä sattuu pääsemään nauttimaan palkitsee kyllä.

Pre fl:n ja fl:n tekniset erot pääosin on voimansiirto ja hieman päivitetty moottori.

Riippumatta missä käytössä on niin suosittelen unohtamaan pre fl:n. Jos ihan totta puhun niin onhan tälläinen e53 jo aivan helvetin vanha auto, tekniikka kun on kehitetty -90 luvulla.

E61:ssä on uudempaa jo sit kaikki, tosin moottori sama kuin fl e53:ssa.
    E61:n ongelmia tuntuu olevan silloin tällöin tuleen tupsahtelu, mutta vanhat autot on jo huoltamattomana aika pommeja nykyään.

Et jos jaksat käydä läpi ja huoltaa kuntoon niin hyvän auton saat kummasta vaan, e53 fl tai e61. Mutta suositella en kyllä voi kumpaakaan. Koska tuoreempia ja luotettavampiakin autoja on varsinkin jos ihan päivittäisessä käytössä tarkoitus ajaa, tosin samalla tavalla ne viat aikanaan tulee niihinkin.

Leave a comment:

• TsKo
    replied
    Terve.

Se on taas se autokuumeen aika alkanu hiipimään ja tässä vissiin kuutisen vuotta sitten myin tuon edellisen viissatkun pois.

Tarttis alkaa tuo kakkosautona toimiva foordinritsa hävittään pois ja eukko kulkee työmatkaa mun picapilla, kun parempi hällä ajella takuunalaisella autolla ja meikäläinen pärjäis hyvin semmosella puoliharraste laitteella

Bmw pitäis saada ja nelivetona mieluusti täällä syrjäkylällä asumisen vuoksi.

Nythän nuo e53 äksät rupee olee tarpeeksi ajettuja ja hinnat edullisia, tai sitte e61 nelivetonakin voisi mennä.

Mielummin ehkä kuitenkin x5. Diisselinä täytyis olla ja ilmeisesti facelift mallissa on parempi voimalinja kuin alkupään malleissa.

Onko tuommonen alkupään vuosimallien e53 nyt aivan sysisurkea joltain tietyltä osin verrattuna fl malleihin:think

Fakta lienee kuitenkin se, että kaikki kokoonpantu hajoaa vanhuuttaan ja jos kilsoja on jo reilusti niin remonttia on tiedossa.

Leave a comment:

Working...
X