Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jmp2002
    replied
    Kyllähän e60 on melkokova ääninen kun hyppää e39 jälkeen...

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by jhelen View Post
    Mutta niinhän se menee, kun e60 meluttomuuten on tottunut niin kovin on hankala löytää yhtä hiljaista uusista autoista.
    Hmm, miten mä muistelen kuulleeni tämän saman joskus 7-10v sitten kun upouusista autoista ei e39:n voittajaa tuntunut löytyvän mitenkään. :think Tai kai se joillain tuntuu siltä yhä, mutta kaiketi vähenevässä määrin.

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Joo itsestänikin tuntuu uusi v60 ja xc60 melultaan siedettävämmältä ja taas v60 crosscountry tuo jonkin ihmeellisen matalan jyminän matkustamoon kitkarenkailla.
    Mutta niinhän se menee, kun e60 meluttomuuten on tottunut niin kovin on hankala löytää yhtä hiljaista uusista autoista.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Oli siinä mittauksessa heittoa desibeli tai kaksi niin se on kyllä karu fakta, ettei ole hiljaista nähnytkään E60 jälkeen. Eikä niinkään edes se melun määrä vaan pikemminkin metelin taajuus. Ääni on kuminan ja ulinan välimaastosta. S90 ja V90 Cc autoina joista itsellä kokemusta. Veikkaus on, että taka-akselin lehtijousi välittäksi tien epätasaisuuksista johtuvan värinän koriin, sillä keskieuroopplaisella tasaisella tiellä kyseistä ääniraitaa ei kuulu. Sen sijaan suomalaisilla teillä kehno. Ilmeisesti R-designissa on ulina ollut jopa siedettävämpää.

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Joo onhan ne meluisampia hiukan, varsinkin v90. Mutta 8 db?
    Itsekin kokeillut kännykän api:lla. Ei se kyllä totta puhu. Mutta varmasti volvot ovat meluisampia kuin e60.

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Originally posted by mige95 View Post
    paitsi että uusista volvoista puuttuu moottorit + melusia, kokeiltiin desibeli mittaus moottoritiellä 2017 v90 d5:sella ja 2006 e61 535d josta dpf ja katit poistettu tuloksena -8db melua vähemmän e61:sessä...
    Millä mittasitte. Joku kännykkä äppi? Tuo db ei kerro koko asiaa koska melun taajuus vaikuttaa paljon siihen miten rasittavalta melu tuntuu.

    Tuo kutonen ainakin, joka itsellä on, on melkoisen meluisa. Ford transit tourneo on selkeästi hiljaisempi.
    Last edited by mikae34; 14-04-2019, 17:18.

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

    E60 liian vanhahtava.
    F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
    X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
    X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
    F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
    G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
    Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.
    Oletan että tarkoitit w212 jos e60 on vanhahtava ja w211 ei sitten muka ole. W212 on komea ulkoa mutta sisusta on tylsä, puhumattakaan penkeistä.

    Leave a comment:


  • mige95
    replied
    jylle

    Originally posted by jhelen View Post
    Kun vaihtoehtoja on noin paljon, niin käyppä ajelemassa uudet Volvot. Ei o pahoja.
    paitsi että uusista volvoista puuttuu moottorit + melusia, kokeiltiin desibeli mittaus moottoritiellä 2017 v90 d5:sella ja 2006 e61 535d josta dpf ja katit poistettu tuloksena -8db melua vähemmän e61:sessä...

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by j-a View Post
    W218 shooting brake
    Oikoluku?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Aika iso skaala sulla, jos samaan pohdintaan mahtuu pikkuinen 3-sarja, X5 ja kaikki koot siltä väliltä...
    Ehdottomasti alkupään E30 mahtimotorilla olisi oikea valinta

    Leave a comment:


  • Taski
    replied
    Ihmettelisin jos W212 olisi listalla F10 edellä jos F10 luonnehditaan tylsäksi.

    Leave a comment:


  • j-a
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

    E60 liian vanhahtava.
    F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
    X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
    X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
    F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
    G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
    Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.
    Mites W212? Eikös niissä ole lisävarusteena jonkin sortin adaptiivista ohjaustakin. :think Ja budjettiin voisi mahtua myös W218 shooting break jos yläkantti on tuon ylläolevan perusteella siellä jossain 30k€ tuntumassa?

    Leave a comment:


  • jhelen
    replied
    Kun vaihtoehtoja on noin paljon, niin käyppä ajelemassa uudet Volvot. Ei o pahoja.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by Rey View Post
    Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

    E60 liian vanhahtava.
    F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
    X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
    X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
    F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
    G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
    Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.
    Aika iso skaala sulla, jos samaan pohdintaan mahtuu pikkuinen 3-sarja, X5 ja kaikki koot siltä väliltä...

    Leave a comment:


  • Rey
    replied
    Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

    E60 liian vanhahtava.
    F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
    X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
    X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
    F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
    G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
    Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.

    Leave a comment:

Working...
X