Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TON-III
    replied
    Minun ei ole koskaan tehnyt tiukkaa sen auton ostaminen johon olen päätynyt, alla nyt ensimmäinen bemari (640 DAX 2012) ja itse korimalli on se johon ensin kiinnitin huomioni, se mikä yleensä saa hyppäämään 'katolta' on se miltä itse sen auton ajaminen tuntuu ja se takatuupparilla tehty konstruktioajo sai naaman näkkärille, siihen kun vielä laitettiin nelivetoisuuteen tottuneena X-Drive pisteeksi i:in päälle niin auto oli siinä !

    Tämä on samalla minun ensimmäinen dieselini, en tohtinut ostaa isoa autoa bensana etenkään kun mieleistä ei kotimarkkinoilta löytynyt ( tuonneissa kovaakin kovemmat verot/ dieselissäkin jo riittävä vero), vielä kun joku bemaristi kehui edellisen generaation 3 litran dieselin ja x-driven yhdistelmän ( hällä 300 tkm. lasissa) varmaksi menijäksi viimeinenkin epäilyksen verho oli poistettu.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    BMW merkkiliikkeen ajoilta jäi kutina että paljon paskempia nuo bensakoneet N20, N13 ym kuin tuoreemmat N47:t.. :think

    Leave a comment:


  • -TPI-
    replied
    Onko N47 kampiakselin hammaspyörissä ollut kulumaa, kun olette tehneet/teettäneet ketjuremppaa?

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Sinänsähän tämä on ihan universaali ilmiö. Mitä tuoreempiin autoihin mennään, niin sitä kalliimpia ja hankalempia (tyyppi)vikoja niistä löytyy merkistä riippumatta. Tarkkana saa olla tätänykyä kun käytettyä ostaa että löytää sen mallisarjan vähiten huonon vaihtoehdon.

    Valtaosa osa N47-kuskeistakin säästyy ketjurempalta. Napsahtaa se silti kohdalle todennäköisemmin kuin monen muun vaihtoehdon kohdalla. Mihinkään teini-iän kynnystä kolkuttelevaan menopeliin ei huvittaisi enää montaa tonnia laittaa isoihin remppoihin.

    Leave a comment:


  • Puistis
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Tuo taloudellinen puoli on aika hankala juttu. Niin yksilöstä kiinni mitkä remontit osuu omalle kohdalle. Meillä ei oikein ole ollut mikään eikä auton hankintahintakaan ollu -14 vuonna paha. Jos olis silloin ostanu uudemman n47 koneellisen esim lci mallin niin olisi sen arvo pudonnut senverran kun tuo 06 m47 koneellinen maksoi. Paljonkohan halvempi on n47 koneellisen verot?
    Täysin totta mitä sanot. Omassani on 596€ vuodessa verot.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Jakopäätä lukuun ottamatta ihan onnistunut tekele. Ei liene sattumaa että sigussakin puhutaan juuri tämän mallin jakorempoista. Ehkei se jakohihna sittenkään ole niin huono keksintö kunhan vaan muistaa vaihtaa sen määräajoin.

    Tarkoitan asian laittamista mittasuhteisiin, jos sadassa autossa on yksi johon ketju täytyy tehdä ennenkuin se sulatetaan kierrätysmetalliksi niin missä on se ongelma? Jakohihnallisten autojen huollot tulevat maksamaan moninkertaisesti sen mitä n47 jakopää koko auton eliniän aikana.

    Niin ja kyllä minä niitä teen jos kysytään. Kysyntää on tämän foorumin kautta tullut muutama hassu tapaus, jotka todettu olevan kunnossa.
    Last edited by Urpo_rotta; 29-11-2018, 22:25.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Jakopään osalta n47 vaivat on tiedossa mutta ihan harvinaisuus ei liene myöskään se että lohko on halki? Ilmeisesti kuitenkin jakopään ongelmat on se yleisin jos ongelmia tulee

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Jakopäätä lukuun ottamatta ihan onnistunut tekele. Ei liene sattumaa että sigussakin puhutaan juuri tämän mallin jakorempoista. Ehkei se jakohihna sittenkään ole niin huono keksintö kunhan vaan muistaa vaihtaa sen määräajoin.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Pakko sanoa: N47 ei ole paska moottori vaikka itkis, nussis ja näkis kuoleman unta.
    Se lienee tällä hetkellä suomessa top 5 yleisimmissä moottoreissa kaikkine variaatioineen. Niitä on tuhansia ja taas tuhansia.
    Minun otanta on kymmeniä ja taas kymmeniä autoja vuositasolla jonka näen ja kuulen käyvän. Pyörin vieläpä siellä missä ne kaikki rikkinäiset pitäs olla, elikkä vaihtoautoliikkeessä.
    2 vuoden aikana 2-3 ketjua tehty.
    Edellinen 350tkm kelattu 177hv mikä onkin ensimmäinen versio josta se maine onkin lähtöisin.

    Se on kokonaisuutena ajateltuna juuri paras moottori jos puhutaan järkisyistä.
    Ainoa isompi miinus minusta on että se käy kuin Massey Ferguson.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by arben View Post
    Mikä sun otantasi on n47 koneisiin? Ostanut yhden 300tkm ajetun mihin joutunut vaihtaa ketjun?

    Mites nää m47 läpät? Onks niitä mennyt rikki?n47 en oo kuullut menevän.


    Aijaijai en ikinä ostais m47/57 kyl ku luin ton! Tosi paska moottori.
    Eiköhän läpät ole poistettu jo suurimmasta osasta näihin päiviin mennessä.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by Puistis View Post
    Laskettu kulutus. Ajotietokoneen näyttämä ja todellisen kulutuksen ero oli 0.2l/100km. Kulutukseen vaikuttaa todella paljon ajonopeus, tuuli, ajo-olosuhteet, tiestön korkeuserot ja kaupunkiajossa oma kaasujalka. Maantiellä nyt on aina vakkari käytössä. Pohjanmaalla kulutukset on varmasti paljon pienemmät kuin vähän mäkisemmällä alueella.

    Edit: Itsellä siis Efficient Dynamics malli softattuna missä on 112g päästöt. Maantiekulutus siis useamman desin kuitenkin suurempi kulutus kuin tehtaan ilmoittama. Kulutusta nostavasti vaikuttaa mm. isommat vanteet. Ikinä ei ole keskikulutus ollut yli 6l/100km tankillisella.

    Jos taloudellista puolta miettii niin tuolla 70tkm matkalla säästetyillä euroilla (M47 vs N47) kustantaa yhden jakopääremontin ja kyllä näissä nyt hieman kauemmin jakopää kestää.

    Tuo taloudellinen puoli on aika hankala juttu. Niin yksilöstä kiinni mitkä remontit osuu omalle kohdalle. Meillä ei oikein ole ollut mikään eikä auton hankintahintakaan ollu -14 vuonna paha. Jos olis silloin ostanu uudemman n47 koneellisen esim lci mallin niin olisi sen arvo pudonnut senverran kun tuo 06 m47 koneellinen maksoi. Paljonkohan halvempi on n47 koneellisen verot?

    Leave a comment:


  • mikae34
    replied
    Naapurilla meni juuri autokauppa purkuun jakoketjun takia. Kyseessä n46. Parasta on, että kyseiseen autoon oli ilmeisesti tehty sama jakoketjuremppa noin 40tkm aiemmin...

    Leave a comment:


  • protoni
    replied
    Niijuu. No Audiforumilta löytyy tiettävästi valtakunnan viimonen Esson baari. Sieltä löytää luotettavaa tietoa mm. bemareista.

    Leave a comment:


  • TFV
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Btw, kuikas montaa Essoa Suomesta nykyään löytyy...
    Eipä taida yhtään.
    Meillä täällä on yhä kansan suussa kehäkesoil ja keimolan kesoil. Ainaski.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by protoni View Post
    Essolta saa tietty vähän isomman otoksen.
    Btw, kuikas montaa Essoa Suomesta nykyään löytyy...

    Leave a comment:

Working...
X