Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Katurenkaat on aika laaja käsite. Mulla on alla D212:t., medium/hard. Ne on aivan eri maailmasta kuin ensiasennuskumit jotka nekin on olevinaan sportit. Tosta ylöspäin löytyy katulaillisena(?) vielä D213:t.
Toi 1:35 on kyllä ihan kelpo kyyti Ahvenistolla.Last edited by petrolhead; 06-08-2020, 21:54.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Appara on aika ikävä paikka vetää kovaa pyörällä. Hiukan kun lipeää niin on herkästi aidassa.
Muistan about 5v takaa sellasen apparamuiston, että eräs paikallinen keski-ikäinen mies veti ne 80-luvun nahat päälle ja muistaakseni Yammun RD350(!!!) pyörän alle ties kuinka vanhoilla kumeilla. Siinä sitten kun ajotapahtumassa oli vaikka mitä Panigalea ja muuta >25keur pyörää ja ihan kunnon kuskiakin niin kierros toisensa jälkeen ne vaan siltä RD:ltä otti pataan ja monta sekunttia.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostAppara on aika ikävä paikka vetää kovaa pyörällä. Hiukan kun lipeää niin on herkästi aidassa.
Muistan about 5v takaa sellasen apparamuiston, että eräs paikallinen keski-ikäinen mies veti ne 80-luvun nahat päälle ja muistaakseni Yammun RD350(!!!) pyörän alle ties kuinka vanhoilla kumeilla. Siinä sitten kun ajotapahtumassa oli vaikka mitä Panigalea ja muuta >25keur pyörää ja ihan kunnon kuskiakin niin kierros toisensa jälkeen ne vaan siltä RD:ltä otti pataan ja monta sekunttia.
?
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostSama RD oli ehkä eilen Ahvenistolla ajamassa. Puna valkoinen RD väritykseltä ja kuskilla kaksiosainen nahkapuku.
?2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostAppara on aika ikävä paikka vetää kovaa pyörällä. Hiukan kun lipeää niin on herkästi aidassa.
Muistan about 5v takaa sellasen apparamuiston, että eräs paikallinen keski-ikäinen mies veti ne 80-luvun nahat päälle ja muistaakseni Yammun RD350(!!!) pyörän alle ties kuinka vanhoilla kumeilla. Siinä sitten kun ajotapahtumassa oli vaikka mitä Panigalea ja muuta >25keur pyörää ja ihan kunnon kuskiakin niin kierros toisensa jälkeen ne vaan siltä RD:ltä otti pataan ja monta sekunttia.
En ihmettele yhtään tuota mitä kirjoitit nopeasta kuskista. Iäkkäämmät heebot jotka ajaa hupia on ihmeen nopeita.Last edited by petrolhead; 08-08-2020, 09:30.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Onhan sitä muutaman kerran tullu itsekin ajeltua rataa kakspyöräsellä räärää vehkeellä ja muilla, autolla ei ees huvita ajaa rataa enää ku on niin tylsää hommaa (ja kalliimpaa )verrattuna pyörällä kurvailuun, mitään racechronoa en koskaan kanna mukana ku siitä tulis vaan paha mieli tai kunnon pannut jos kyttää kierrosaikoja.
E: tosta rengasasiasta vielä, kakspyöräsillä ratailuun riittään ne rr pyörän ensiasennus semislicsit 99,9% tapauksista jossa ajetaan kilvellisellä laitteella muutaman kerran kesässä, vähän aktiivisemmat ratailijat joilla yleensä kilveton peli ko harrastusta varten tarvitsevat ratarenkaita kokemuksen karttuessa.Last edited by naikou; 08-08-2020, 10:33.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Originally posted by naikou View PostOnhan sitä muutaman kerran tullu itsekin ajeltua rataa kakspyöräsellä räärää vehkeellä ja muilla, autolla ei ees huvita ajaa rataa enää ku on niin tylsää hommaa (ja kalliimpaa )verrattuna pyörällä kurvailuun, mitään racechronoa en koskaan kanna mukana ku siitä tulis vaan paha mieli tai kunnon pannut jos kyttää kierrosaikoja.
E: tosta rengasasiasta vielä, kakspyöräsillä ratailuun riittään ne rr pyörän ensiasennus semislicsit 99,9% tapauksista jossa ajetaan kilvellisellä laitteella muutaman kerran kesässä, vähän aktiivisemmat ratailijat joilla yleensä kilveton peli ko harrastusta varten tarvitsevat ratarenkaita kokemuksen karttuessa.
Mulla oli ensiasennusrenkaana D214:t, semmoset ihan pyöreäprofiiliset ja samaa paskaa seosta keskeltä reunalle.
Noilla D212lla mopo kääntyy kuin ajatus ja kallistuksen aikana on aivan pirun vakaa. Erilaisen profiilin ansiosta. Ja kerää helposti lämpöä jopa ihan mutkatietä ajaessa. Eikä ne oo arvaamattoman lipokkaan tuntuset kadulla kylmänä/kosteella kelillä kuten ensiasennusrenkaat oli.
Ilman renkaanlämmittimiäkin voi ajaa aivan hyvin. Mutta mä en halua ajaa ilman pl. jos on +30°C päivä.Last edited by petrolhead; 09-08-2020, 17:59.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ahvenisto kyllä todella maukas rata ajaa prätkällä, jotenkin ne kaiteet unohtaa jo parin ajetun kierroksen jälkeen, toki siellä ei kannattane ihan 100% omaa vauhtia ajaa.
1:30 luokkaa muistaakseni omat ajat katukusiaisella siellä, eli ei kovin kummoiset kun 70-luvun historic-luokan autot menee samaan.
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNii no, mitä se tarkoittaa että riittää rata-ajoon. Millä vaan voi ajaa.
Mulla oli ensiasennusrenkaana D214:t, semmoset ihan pyöreäprofiiliset ja samaa paskaa seosta keskeltä reunalle.
Noilla D212lla mopo kääntyy kuin ajatus ja kallistuksen aikana on aivan pirun vakaa. Erilaisen profiilin ansiosta. Ja kerää helposti lämpöä jopa ihan mutkatietä ajaessa. Eikä ne oo arvaamattoman lipokkaan tuntuset kadulla kylmänä/kosteella kelillä kuten ensiasennusrenkaat oli.
Ilman renkaanlämmittimiäkin voi ajaa aivan hyvin. Mutta mä en halua ajaa ilman pl. jos on +30°C päivä.E39 523i Turbo
Comment
-
-
Mulla ei stintin pituus ole kuin "muutaman kierroksen".
Rata-aika, oma kunto, polttoaine ja renkaat on sen verran rajalliset etten halua kuluttaa niitä renkaiden lämmittämiseen. Etenkään kun sain lämppäreitä 2 paria 50 eurolla.
Lämppärien kanssa rengaspaineet voi asettaa heti aamusta ja unohtaa. Kumit on sen ~65-70° kylmänkosteesta aamusta kuumaan iltapäivään asti.Last edited by petrolhead; 11-08-2020, 10:37.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Painepesuria.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Keulasta joskus jos huvittanu nii autoglymin visiiripuhdistussuihkeella jynssäilly itikat pois. Toimii siihe.
Muute keväästä syksyyn menee pihalla millo mikäki foami niskaa ja pesurilla veks. Talvisäilöön laittaes puunannu vasta hiuka paremmin.
Toisaalta viime vuonna tuli kruisattua vielä talviteloille laiton jälkee ja paskane pyörä keväällä esiin. Foami niskaa ja menoks. Ei muuttunu huonommaks likasena.
Ny toki varsinaisesta vastannu mitenkään mihkää jos siihenkääBMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
Comment