Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1668
    • vihti

    Originally posted by jokes911 View Post
    Mut eihän tässä ole edes hiilarirunkoa?
    Voi luoja
    E39 523i Turbo

    Comment

    • hencca89
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 619
      • ikaalinen

      Originally posted by jokes911 View Post
      Mut eihän tässä ole edes hiilarirunkoa? Ens vuonna sitten. Itse ostaisin ennemmin Aprilian RSV4:n.
      Mutta tämähän ämmähän on silti kevyempi.
      Jos nyt kriteerinä pelkkä keveys vai onko kriteerinä muutenvaa materiaali että saa esson baarissa rehviä

      Ei siinä. Itse arvostan keveyttä paljon. Eikä rahhaa noihin vehkeisiin. Ja noi kulkee itelle liikaa.
      Vanhemmallaki tonnisella pelottaa kaasunkäyttö mutkasta lähties
      BMW E91 320
      MB W108 280SE
      SUZUKI GSX-R
      BMW K100 "cafe"

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6166
        • Helsinki

        Kyl mulle menis joko Ducati v4 tai aprilia rsv4 äänien takia. Bemarin on makee ja varmasti helpompi ajaa kuin noi italialaiset jne, parempi yleisessä joka päiväisessä käytössä. Mutta mulla on tuossa pyöräilyssä myös isona osana ne äänet
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • hezekiel
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 244

          Onkos täällä erillistä mopo-aiheista topiccia? Puhe siis L1e-ajoneuvoluokan laitteista. Jälkikasvu on pikkuhiljaa alkanut noista innostumaan ja kyseeseen tulisi isopyöräinen "oikea" eli vaihteellinen mopo, mutta itse valitsisin nelitahtisen moottorin erinäisistä syistä. Valikoima on näillä ehdoilla aika ohkoinen ja muodostuu enimmäkseen kiinalaisista johon on tungettu joku 4-vaihteinen ilmajäähdytteinen kopiomoottori. Mitäs niitä onkaan olemassa?
          E32 735iAL, E36 320iA

          Comment

          • jokes911
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 875
            • Espoo

            Originally posted by hencca89 View Post
            Mutta tämähän ämmähän on silti kevyempi.
            Jos nyt kriteerinä pelkkä keveys vai onko kriteerinä muutenvaa materiaali että saa esson baarissa rehviä
            Mut se runko on vaan tosi hieno. Ja ne vanteet kans. Eikä muuten löydy todellakaan monta hiilarirunkoista pyörää, varsinkaan suoraan tehtaalta.

            Mä laitan omat Gixxerin Marvicit alle, jotka magnesiumia ja ei kukaan huomaa että alla on muutakin kun perusvanne.
            2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
            2022 X3 Charged Edition Msport
            1999 Honda CBR 900 SC33
            2009 Husqvarna SMR 510
            2017 KTM EXCF 350

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5151
              • Kuopio

              Originally posted by MikeDry View Post
              Kyl mulle menis joko Ducati v4 tai aprilia rsv4 äänien takia. Bemarin on makee ja varmasti helpompi ajaa kuin noi italialaiset jne, parempi yleisessä joka päiväisessä käytössä. Mutta mulla on tuossa pyöräilyssä myös isona osana ne äänet
              Kyllä minäkin noista ottaisin V4S, japseja en edes harkitse.
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1668
                • vihti

                Originally posted by hezekiel View Post
                Onkos täällä erillistä mopo-aiheista topiccia? Puhe siis L1e-ajoneuvoluokan laitteista. Jälkikasvu on pikkuhiljaa alkanut noista innostumaan ja kyseeseen tulisi isopyöräinen "oikea" eli vaihteellinen mopo, mutta itse valitsisin nelitahtisen moottorin erinäisistä syistä. Valikoima on näillä ehdoilla aika ohkoinen ja muodostuu enimmäkseen kiinalaisista johon on tungettu joku 4-vaihteinen ilmajäähdytteinen kopiomoottori. Mitäs niitä onkaan olemassa?
                Nelitahtiset isopyöräiset on aina niitä kiinamopoja eikä niitä montaa sorttia löydy, mopoluokassa nykymopoista skootteri pesee vaihdemopot 6-0, kuvittele nyt kun kiihdyttäessä vingutat 6 vaihdetta läpi ja vasta kutosella olet saavuttanut sen 45km/h
                E39 523i Turbo

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by jani View Post
                  Kyllä minäkin noista ottaisin V4S, japseja en edes harkitse.
                  On vaan huolettomia noi jaappan pyörät, takana useampi 100tkm japsipyörillä ja nolla vikaa. Jos ajella haluaa kyllä japanin laite on ainoa oikea. Fiilistely sitten oma juttunsa, siihen sopii italiaanot ja amerikan mopedit.

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 524
                    • Finland Rovaniemi

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    On vaan huolettomia noi jaappan pyörät, takana useampi 100tkm japsipyörillä ja nolla vikaa. Jos ajella haluaa kyllä japanin laite on ainoa oikea. Fiilistely sitten oma juttunsa, siihen sopii italiaanot ja amerikan mopedit.
                    Ja toisaalta 200 hp aika turha katupyörässä. Normi 150 hp tehoillakin vituttaa ajella, kun ei pysty käyttämään kapasiteetista kuin hyvin pientä osaa. Suomalaisella on vaan pakko olla se tonninen, kuin myös itsellä, vaikka pienemmällä enskalla tulee ne hauskimmat ajot tehtyä.
                    Ratahommat tietty eri juttu.
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    • desmodromic
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 256
                      • Imatra

                      Originally posted by jani View Post
                      eiköhän tuo ole ens vuodelle wsbk luokittelumalli. Viime vuonna tuli muutama wsbk kisa pyörittyä BMW tiimin mukana Tom Sykesin rengasmiehenä. Hyvin silloin meni vakiomottorilla kun ei ollu osia luokiteltu.
                      Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                      Comment

                      • TON-III
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2018
                        • 480
                        • Turku

                        Itsellä tosiaan parit tonniset twinit (painava Honda SP-1 ja kevyt ja vielä hieman kevennetty gen2 Aprilia RSV Factory) ja onhan noissa ihan hirvittävä ero ajotuntumassa vaikka noin saman tehoiset ovatkin. Ero ajossa melkein kuin kolmossarjan 320 I:lä ja M3:lla sillä erolla että pyörissä paino menee toisinpäin.
                        Toi Apikan twini on ihan pirun kiva laite mm. Öhlinsin alustan ja keveiden Oz:in taottujen vanteiden myötä .....
                        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          -----
                          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 15:42.

                          Comment

                          • Rikke_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1101
                            • brushpower(harjavalta)

                            itsellä löytyy tällä hetkellä 07 zx10R kawa... 180heppa ja 172 kiloo... Hauskuuskerroin kohdallaan... Tosin alkaa niskaranka sen verran vittuilemaan että tarttis vaihtaa nakupyörään.. ja siitä kategoriasta en kelpuuttaisi kuin yhden mallin joka on ehdottomasti 1290 Super Duke... Emännältä löytyy 08 750Z joka on ihan mukava ja kiva ajella mutta auttamatta liian tehoton lussukka meikäläisen käskytettäväksi
                            Skoda Octavia RS 2016

                            EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5151
                              • Kuopio

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              On vaan huolettomia noi jaappan pyörät, takana useampi 100tkm japsipyörillä ja nolla vikaa. Jos ajella haluaa kyllä japanin laite on ainoa oikea. Fiilistely sitten oma juttunsa, siihen sopii italiaanot ja amerikan mopedit.
                              Sitä ei käy kieltäminen etteikö japsit ois laadukkaita , kurapuolella itsekin ajelen Yamahalla. Mutta esim. R1 ja GSX-R ovat tälläiselle 188cm pitkälle kaverilla valitettavasti vaan liian pieniä, ei niihin mahdu. Mutta samaan aikaan esim. Ducatin 1198 istuu käteen kuin isi äidin selkään.

                              Perjantaina kävin katsomassa yhtä ZX7R ihan piruuttani kakkospyöräksi. On se vaan niin pieni ettei sellaisen ostoa pelkäksi tallin koristeeksi voi suunnitella. Itseasiassa jopa vanha Aprilian AF1 Futura on isompi ja tilavampi pyörä.

                              Väitän että ostohousut jalassa moni päätyy esim. rytköseen eikä ducatiin pelkästään hintalapun takia.
                              Last edited by jani; 27-09-2020, 18:48.
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • hezekiel
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 244

                                Originally posted by naikou View Post
                                Nelitahtiset isopyöräiset on aina niitä kiinamopoja eikä niitä montaa sorttia löydy, mopoluokassa nykymopoista skootteri pesee vaihdemopot 6-0, kuvittele nyt kun kiihdyttäessä vingutat 6 vaihdetta läpi ja vasta kutosella olet saavuttanut sen 45km/h
                                Tiedän kyllä, olen itsekin joskus ison skootterin omistanut ja se variaattori on suuri osa fiiliksestä. Mutta toisaalta mitä väliä kuka "pesee" kenet jos ajopeli on itselle mieluinen...
                                E32 735iAL, E36 320iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎