Polte vanhoja Suzukeja ei ota ainakaan laantuakseen, kun vuosia tulee mittariin lisää. Nämä oli silloin uusia, kun itse päristeli piikillä ja kuolasi näitä huoltsikan pihassa tai paikallisessa mp-liikkeessä. Tämä on jo toinen tälläinen, edellinen oli liikaa elämää nähnyt, mutta nyt löytyi ihan pelastettavissa oleva yksilö. 😎
Tuli kanssa hommattua Suzuki, nollakolmonen GSX1400. Fyysisesti isompi naku kun viimekesäinen CB600 oli vähän pienenpuoleinen. Löytyi pyörä missä on Yoshimuran nokat, täys ränni ja PC3, mukavasti enempi vakioon verrattuna, vääntöä 144Nm takafillarilta ja 110Nm tarjolla 1500rpm. Todella lepposa ajella ja ei tarvii plärää vaihteita et jotain tapahtuu. Maski lähti ja peilit vaihtui alkuperäisiiin.
Hommasin jälkikasvulle vanhan Yamaha DT:n. Mitä nyt hiukan olen sillä ajellut maantiellä niin ihmetyttää ohjauksen epävakaus. Pyörä ikään kuin haukkaa koko ajan jompaan kumpaan suuntaan ja ajamisesta tulee melkoista taiteilua ja luikertelua. Oma Honda Transalp ei tee tuollaista ollenkaan, periaattessa voisi ajaa vaikka ilman käsiä. Mitään klappia en heti ole löytänyt, voiko karkea motocross-rengas takana yhdistettynä sileäkuvioisempaan eturenkaaseen tehdä tuommoista?
voiko karkea motocross-rengas takana yhdistettynä sileäkuvioisempaan eturenkaaseen tehdä tuommoista?
Sanoisin että voi, itsella kokemusta polkupyöristä, sileällä ja tarpeeksi ilmaa sisältävällä eturenkaalla ohjaus pysyy tarkkana, toisessa ääripäässä leveärenkainen nappularenkainen läskipyörä, se haukkaa ihan törkeästi kääntäessä.
Hommasin jälkikasvulle vanhan Yamaha DT:n. Mitä nyt hiukan olen sillä ajellut maantiellä niin ihmetyttää ohjauksen epävakaus. Pyörä ikään kuin haukkaa koko ajan jompaan kumpaan suuntaan ja ajamisesta tulee melkoista taiteilua ja luikertelua. Oma Honda Transalp ei tee tuollaista ollenkaan, periaattessa voisi ajaa vaikka ilman käsiä. Mitään klappia en heti ole löytänyt, voiko karkea motocross-rengas takana yhdistettynä sileäkuvioisempaan eturenkaaseen tehdä tuommoista?
Eikä ohjauslaakeri ole liian kireällä tai muuten takertele? Jos ei niin kyllä syy sitten rengastuksesta luulisi löytyvän.
Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Hommasin jälkikasvulle vanhan Yamaha DT:n. Mitä nyt hiukan olen sillä ajellut maantiellä niin ihmetyttää ohjauksen epävakaus. Pyörä ikään kuin haukkaa koko ajan jompaan kumpaan suuntaan ja ajamisesta tulee melkoista taiteilua ja luikertelua. Oma Honda Transalp ei tee tuollaista ollenkaan, periaattessa voisi ajaa vaikka ilman käsiä. Mitään klappia en heti ole löytänyt, voiko karkea motocross-rengas takana yhdistettynä sileäkuvioisempaan eturenkaaseen tehdä tuommoista?
Veikkaan mysö ohjauslaakeria. Voi olla mitä vaan: kireällä tai löysällä, kuiva, ruosteessa, kulunut sellainen pykälä siihen... Joskus kävin kevari-iässä ajamassa juurikin Yamaha DT:tä jossa oli ohjauslaakeri löysällä, mutta myös kulunut keskelle sellainen pykälä. Ajossa oli sellainen, että suoraan meni aika vakaasti, pieni kääntäminen vastusti ensin, ja sitten suorastaan sukelsi mutkaan. Oli aika kiikkerä ajaa, ihan kuin vanha turbo käytökseltään mutta ohjaukseen sovellettu. Ensin ei mitään ja sitten kaikki peliin.
Comment