Originally posted by bemmeri
View Post
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Priiman, tavallisen ja rytökasan markkina-arvo ei ole sama. Näin ollen niiden verotkaan ei pidä olla sama vaan niissä pitää näkyä kunnon vaikutus. Nyt näin ei ole joten verotus ei ole oikein tehty. Tästä tosiasiasta ei ole mitään tarvetta edes keskustella.
Keskustelua pitäisi käydä siitä mitä valtionhallinto aikoo tehdä asian korjaamiseksi. Vastaus on aina ollut onneton kuntovähennys. Joka ei ole vastaus ollenkaan koska se ei tuota markkinoiden todellisuutta huomioi läheskään riittävällä tavalla.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Tätä meinaan: Jotta tuo 15% on melkoilailla maksimi, jonka kaikki saa, automaattisesti. Priima tai paska. Ei verottajaa kinnosta jos 1996 e39:sin helmassa on reikä, pari lommoa, ehkä naarmukin... Se on kerkiverto käytetty, ei huonokuntoinen, eli keskivertoverot maksuun vaan.Originally posted by brainsurgery View PostMitäs täällä nyt taas sekoillaan ja kehitellään yhteyttä ostohinnalle ja verotusarvolle?
Kerro jos olet tänä vuonna enempi saanut kunnon mukaan alennuksia kun tuon 15%
Tämä siisOriginally posted by radiaani View PostAsian kai voi nähdä niinkin, että nykykäytännöllä hyvän yksilön saa verotettua olennaisesti samanlaisen rytökasan arvon mukaan. Kannattaako siis tuoda mitään rytökasaa, jos priiman saa verotettua samalla verolla? :think
Originally posted by 928 GTS View PostPriiman, tavallisen ja rytökasan markkina-arvo ei ole sama. Näin ollen niiden verotkaan ei pidä olla sama vaan niissä pitää näkyä kunnon vaikutus. Nyt näin ei ole joten verotus ei ole oikein tehty. Tästä tosiasiasta ei ole mitään tarvetta edes keskustella.
Keskustelua pitäisi käydä siitä mitä valtionhallinto aikoo tehdä asian korjaamiseksi. Vastaus on aina ollut onneton kuntovähennys. Joka ei ole vastaus ollenkaan koska se ei tuota markkinoiden todellisuutta huomioi läheskään riittävällä tavalla.
Ongelma korostuu varmasti näissä japanin postimyntiautoissa - kun tulos pihassa voi olla mitä erikoisin...
Tämä varmasti, jos lautalla palo ollut tms. "matkalla sattunutta" - saahan sitä kait vakuutuksestakin, vai tuleeko siis tuplana?Originally posted by kama View Post
Myös tullimaksuista voi saada alennusta jos tullauksen hetkellä auto on huonommassa kunnossa kuin ostohetkellä. esim. kuljetuksessa tulleet vauriot.
Tätä asiaa tiedustelin suoraan tullista ja kehottivat pyytämään korjausarvion ja laittamaan tullausilmoituksen liitteeksi.Last edited by jakeluvesimies; 05-09-2018, 08:39.
Comment
-
Onhan se verotuksen kannalta petos jos auton kuntoonsaamiseksi on jo saatu eväät muualta ja ei ole syytä siksi enää verottaa sen osalta huonokuntoisena. Valvooko kukaan, tuskin.Originally posted by jakeluvesimies View PostTämä varmasti, jos lautalla palo ollut tms. "matkalla sattunutta" - saahan sitä kait vakuutuksestakin, vai tuleeko siis tuplana?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Verotuksessahan se on sitten keskiverto -15% alennus, näin ollen okOriginally posted by Dualfun View PostOnhan se verotuksen kannalta petos jos auton kuntoonsaamiseksi on jo saatu eväät muualta ja ei ole syytä siksi enää verottaa sen osalta huonokuntoisena. Valvooko kukaan, tuskin.
Last edited by jakeluvesimies; 05-09-2018, 11:56.
Comment
-
Verottaja (aikaisemmin tulli) on aina vedonnut yksittäistapaukseen. Mielestäni yksittäistapaus on erinomainen peruste tutkia, onko kyseessä yleisempi tapa toimia, tässäkin tapauksessa määrittää verotusarvoa.Originally posted by 928 GTS View PostKeskustelua pitäisi käydä siitä mitä valtionhallinto aikoo tehdä asian korjaamiseksi. Vastaus on aina ollut onneton kuntovähennys. Joka ei ole vastaus ollenkaan koska se ei tuota markkinoiden todellisuutta huomioi läheskään riittävällä tavalla.
Verottaja (valtionhallinto) on itse määritellyt alennusprosentit ottamatta kantaa määrittelyn oikeellisuuteen. Esimerkiksi yli 9-vuotiaan "rytökasan" korjauskustannukset eivät kohtaa alennetun veron määrän kanssa. 15% veron alennus on siis ikäalennus, ei kuntoalennus.
Kuntoalennusta voidaan myöntää ajoneuvolle jonka arvo on määritetty markkinahintahavainnoista.
Comment
-
Ei ole resursseja tutkia (ajaa verrokkeja, verrata maalipintoja 30tkm välein, ruosteet alustan välykset, sähköviat tms...)- sama kuin antaisi käytetyn auton liikkeeseen... Vasta osataja alkaa reklamoida liikkeeseen siitä mitä tuli ostettua, sitten tapellaan...Originally posted by nullzwei View Post
Verottaja (valtionhallinto) on itse määritellyt alennusprosentit ottamatta kantaa määrittelyn oikeellisuuteen. Esimerkiksi yli 9-vuotiaan "rytökasan" korjauskustannukset eivät kohtaa alennetun veron määrän kanssa. 15% veron alennus on siis ikäalennus, ei kuntoalennus.
Kuntoalennusta voidaan myöntää ajoneuvolle jonka arvo on määritetty markkinahintahavainnoista.
Selittää verottajan Pirkolle että mersun sam2 on pimee tai bmw lcm3 / dsc-moduuli on mykkä ei toimi - ei ne ymmärrä. Käytetyissä on vikoja.
Ei ostaa viallista
Last edited by jakeluvesimies; 09-09-2018, 03:09.
Comment
-
Veroa ei saa periä liikaa yksittäistapauksessakaan. Ei edes silloin kun kyseessä on viallinen. Jos oikean veron määrän määrittäminen on liian vaikeaa voi veron aina poistaa. Liikaa periminen ei ole missään tilanteessa sallittu vaihtoehto. Liian vähän saa periä aina.Originally posted by jakeluvesimies View PostEi ostaa viallista
-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Tänään tuli 1.8. jätetylle hakemukselle päätös.
Veroprosentti meni aivan oikein. Koska co2 lukema ei ole tiedossa oli käytetty auton kokonaismassaa, jonka mukaisesti veroprosentti on 21,5%.
(Auto Z4 3.0i 2004). Vertailuhintakin ok eli eipä aiheuta valittamista. Täytynee silti mielenkiinnosta kysellä arvoitusperusteet
Mutta onko tietoa onko mahkuja kokeilla valitusta vedoten siihen, että koska vientipalautusta ei makseta yli 10 vuotta vanhalle autolle niin myöskään tuontiveroa ei saisi periä?
Löytyskö valituspohjaa jossa olisi jo tarvittavat jargonit?
Helpommalla pääsee kun pelaa avoimin kortein ja laittaa vak-yhtiölle, tullille ja verottajalle samat laput niin ei tarvitse miettiä mitä on kellekin jättänyt kertomatta.Originally posted by Dualfun View PostOnhan se verotuksen kannalta petos jos auton kuntoonsaamiseksi on jo saatu eväät muualta ja ei ole syytä siksi enää verottaa sen osalta huonokuntoisena. Valvooko kukaan, tuskin.
Autoahan verotetaan siinä kunnossa kun se on verotushetkellä. Vakuutus ei liity siihen mitenkään. Vakuutus on vain maksullinen ja vapaaehtoinen riskinhallintakeinoLast edited by kama; 11-09-2018, 19:18.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
Tuosta on oikeisjutut jo vetämässä. Itselläkin yksi yli 10 vuotiaana verotettu. Odottelen valitusajan loppuun ellei ennen sitä kuulu asiasta enempää...Originally posted by kama View PostMutta onko tietoa onko mahkuja kokeilla valitusta vedoten siihen, että koska vientipalautusta ei makseta yli 10 vuotta vanhalle autolle niin myöskään tuontiveroa ei saisi periä?
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Ei tiedossa - Noin kun ei vaatimuksenmukaispaprua enää tarvita?Originally posted by kama View PostKoska co2 lukema ei ole tiedossa oli käytetty auton kokonaismassaa, jonka mukaisesti veroprosentti on 21,5%.
(Auto Z4 3.0i 2004).
-Siis tämä hyvässä, omassa ei mennyt läpi, kun olin liian aikainen....Last edited by jakeluvesimies; 14-09-2018, 00:33.
Comment
-
On kyllä, ja toinen esimerkki viitaten joskus aiemmin kertomaani hintahavaintojen kausivaihteluun liittyen, epävarmuustekijöitä löytyy. Lähtökohtaisesti mitä harvinaisempi auto, sitä suurempi arpapeli.Originally posted by 928 GTS View PostTässä taas vähän pohdittavaa käytetyn tuojille. Mistä vastaavan tuontia miettivä voi tietää edes 5 tuhannen euron tarkkuudella paljon veroa joutuu maksamaan?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
Comment