Originally posted by Arppa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by E39Fin View PostTuollasella tuli aika kulmikasta ajoa kun hyppäs rattiin. Helvetin tunnoton vehje polkimia myöten.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Mulla työkäytössä tällä hetkellä -15 mallinen Transit Custom jolla takana nyt 100tkm ja ei ainuttakaan vikaa vielä ole ollut.
Sitä ennen oli pari transportteria ja 1 vito. Aiemmin käynyt melkein kaiken merkkiset pakut läpi, siis työajoa pakuilla takana jo 32 vuotta. Minusta tämä Transit Custom on paras paku mikä minulla on ikinä ollut ajossa(pakujen tonni luokassa)Todella hiljainen sisälle esim. verrattuna Transporter ja saa paremman ajoasennon kuin Transportterissa, ainakin tälläinen 183 cm pituinen kaveri. Transportteria vertasin vaan siksi kun se on kuitenkin Suomessa susosituin paku. Toi poljin homma on kyllä totta näissä Transiteissa ja varsinkin kun on turvakengät jalassa saa olla tarkkana. Samoin kuin Ranskan rapeissa.
Meillä firmassa asentajilla myös käytössä Renault Master 125 hv -11, MB Spinter 216 -14; Peugeot Boxer 130 hv -18 ja normaali Transit 125hv -15. Kyllä Transit vaan halutuin on noista kun aamulla asentajat autoja Valkkaavat.
Itsekin kaikilla noilla ajaneena ottaisin tuosta joukosta Transitin ajoon ja en ole mikään Fooorti mies vaikka tässä hehkutan niitä. Ei kokemusta henkilö Foordeista lainkaan.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by nappe74 View Post^^Ei taida olla vielä noita nelivetomalleja?? :think
Tämmönen https://www.nettiauto.com/ford/focus/10157897 kelpais khyl perhevankkuriks... nää fokuksen ärässät on aina ollu melko kiihottavia... ja varsinkin nyt nelikkona !!
Tuo RS piti kuitenkin kuulemma olla vielä hiukan kutiteltu mikä puoltaa tuota aikaakin. No meillä 430d 340hv/650nm ja painoa 1760 kg
RS vakiona 350hv/440nm ja paino 1560kg.
430d xdrive kuitenkin 200kg painavampi, tosin vääntöä 200 nm enemmän ja automaattivaihteet.
Silti jäi hiukan mietityttämään kun luulin sen pesevän mennen tullen 430.
Myös RS:lle luvataan vakiona 0-100 4,7s ja 430 olen parhaimmillaan saanut Dragyllä mitattuna 5s 0-100.
Eli näyttää noi valmistajan ilmoittamat arvot hiukan olevan yläkanttiin, mutta onhan se silti nopea perhevankkuriksi.Last edited by miyli; 25-12-2018, 08:53.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostMulla työkäytössä tällä hetkellä -15 mallinen Transit Custom jolla takana nyt 100tkm ja ei ainuttakaan vikaa vielä ole ollut.
Sitä ennen oli pari transportteria ja 1 vito. Aiemmin käynyt melkein kaiken merkkiset pakut läpi, siis työajoa pakuilla takana jo 32 vuotta. Minusta tämä Transit Custom on paras paku mikä minulla on ikinä ollut ajossa(pakujen tonni luokassa)Todella hiljainen sisälle esim. verrattuna Transporter ja saa paremman ajoasennon kuin Transportterissa, ainakin tälläinen 183 cm pituinen kaveri. Transportteria vertasin vaan siksi kun se on kuitenkin Suomessa susosituin paku. Toi poljin homma on kyllä totta näissä Transiteissa ja varsinkin kun on turvakengät jalassa saa olla tarkkana. Samoin kuin Ranskan rapeissa.
Meillä firmassa asentajilla myös käytössä Renault Master 125 hv -11, MB Spinter 216 -14; Peugeot Boxer 130 hv -18 ja normaali Transit 125hv -15. Kyllä Transit vaan halutuin on noista kun aamulla asentajat autoja Valkkaavat.
Itsekin kaikilla noilla ajaneena ottaisin tuosta joukosta Transitin ajoon ja en ole mikään Fooorti mies vaikka tässä hehkutan niitä. Ei kokemusta henkilö Foordeista lainkaan.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Iso . Saattaa kevät aurinkoa odottaa entistäkin kovemmin
Originally posted by Juuzmo View PostMuutaman kuukauden kun tutkailin e6x 550/650 niin tuli yhtäkkiä aivopieru ihan eri luokan ja kaliiperin autoon! Muutama viikko ankaraa itsetutkintaa mutta ei auttanut, pakko oli silti hakea pihaan tämmöinen kampe
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostJuu hieno ja tehokas nelikko, mutta ihmettelen noita vakiona luvattuja suoritusarvoja kun viime kesänä otin kisaa tuollaisen kanssa varttimaililla meidän 430d xdriven kanssa.
Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.Erikoismies Tampereen Kauniaisista.
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostNäinhän se totuus varmaan numeroiden mukaan meneekin. Eiköhän homman juju ole kuitenkin siinä että tuollaisen RS:n ratissa on kuitenkin se leikkiminen ja lapsellinen hauskanpito sekä fiilis ihan eri luokkaa 430d:n kanssa. Ovat kuitenkin niin eri käyttöön tehtyjä laitteita.
Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.
Itseäni kiinnostaa kovasti isorenkaiset vehkeet! Tässä yhteydessä haluaisinkin kysyä, että onko tällä foorumilla kokemuksia JEEP WRANGLEREISTA?? Melkoisesti kiinnostaisi hankkia tuollainen mutta kun ei oikein minkäänlaista tietoa ole noista...Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostItseäni kiinnostaa kovasti isorenkaiset vehkeet! Tässä yhteydessä haluaisinkin kysyä, että onko tällä foorumilla kokemuksia JEEP WRANGLEREISTA?? Melkoisesti kiinnostaisi hankkia tuollainen mutta kun ei oikein minkäänlaista tietoa ole noista...Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
99/2000 mallisessa Wrankussa sama ongelma kuin muissakin ton ikäisissä 4.0 moottorisilla Jeepeillä, eli ne tahtoo halkoa sylinterinkantta. Internetsin mukaan ainakin. Itse hommasin Grand Cherokeen 4.7 V8 myllyllä joka internetsin mukaan tiputtaa jossain kohtaa seetirenkaat, katotaan nyt miten käy.
Muuten siirtymä E70 3.0sd panssarivaunusta tuohon omaan -00 malliseen Jeeppiin ei ole sapettanut juuri ollenkaan. On ihan erilainen auto, ja on paskakärryn akselit mutta kummasti sillä suhaa maantiellä ja maastossa. Ja hankintahinta on vähemmän kuin penarin arvonalenema kahdessa vuodessa.
Että ei muuta ku Wengeri tai Victorinoxi taskuun, takatukan kasvatus ja Wrankku perseen alle
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostKahdestakin Wranglerista kokemusta, ovat olleet 2007 ja 2008 mallisia. Hauskoja vehkeitä kun katon ja ovet saa helposti irti. Katseetkin kääntyy. 33" pyörät mahtuu alle ilman korotuksia. Ajoltaan perus jenkki, sisustan laatu vähän sitä sun tätä mutta mukavasti menee satasta cruise päällä suoralla tiellä.
Juurikin jollain 33" kokoluokan kumeilla tällainen on omaan makuun parhaimmillaan. Fiilis on varmasti taattu aina kun tuollaisella ajaa. Saako Suomessa ajaa maantiellä ilman ovia?Last edited by mikae34; 26-12-2018, 17:05.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.
Edit:
Wrangler rubicon kyllä kuumottaisi itseäkin. En edes tiedä, mitä moiset maksaa, mut on se hieno.Last edited by Juppe; 26-12-2018, 17:16.
Comment
-
-
Originally posted by Taski View PostNäinhän se totuus varmaan numeroiden mukaan meneekin. Eiköhän homman juju ole kuitenkin siinä että tuollaisen RS:n ratissa on kuitenkin se leikkiminen ja lapsellinen hauskanpito sekä fiilis ihan eri luokkaa 430d:n kanssa. Ovat kuitenkin niin eri käyttöön tehtyjä laitteita.
Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View Post...
Jos sisäinen lapsi ei koskaan kasvanut täysin aikuiseksi, sanoisin että tuo jälkimmäinen on erittäin hyvä vaihtoehto Taka/nelivetoa tietysti kaipaisi, mutta harvinaisen hienosti toimii mikälie RevoKnuckle pyöräntuennan ja lukon ansiosta, puskee vähemmän mitä haldex-neliveto ja tuntuu toimivan liukkaallakin
Ainoa häiritsevä asia mk2 Focus RS:ssä tuo järkyttävä torque-steer, mitä eivät ole tuolla erillisellä kääntönavalla saaneet eliminoitua.
Mutta tavallaan sekin voi olla ihan viihdyttävää - tuntee painivansa auton kanssa tosissaan
Komea RS!'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Comment