Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1760
    • HKI/Orimattila

    Originally posted by Arppa View Post
    Voorteista tulikin mieleen että kun nyt sain työajoon Transitin -15. Se käy tyhjäkäyntiä ~1000rpm lämpimänä, liekkö normaalia? Onhan siinä pedaalit omituisessa asennossa kans, joutuu ihan kunnolla nostamaan jalkaa kun kaasulta siirtää jarrulle...
    Tuollasella tuli aika kulmikasta ajoa kun hyppäs rattiin. Helvetin tunnoton vehje polkimia myöten.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • Arppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1046
      • Lumbriver

      Originally posted by E39Fin View Post
      Tuollasella tuli aika kulmikasta ajoa kun hyppäs rattiin. Helvetin tunnoton vehje polkimia myöten.
      Hieman tökkivää jarruttelua oli itselläkin vielä
      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
      -Raahe Connection-
      -Team Kärppä- limited edition

      Comment

      • miyli
        BTCF Member
        • Dec 2008
        • 2080
        • Naantali

        Mulla työkäytössä tällä hetkellä -15 mallinen Transit Custom jolla takana nyt 100tkm ja ei ainuttakaan vikaa vielä ole ollut.
        Sitä ennen oli pari transportteria ja 1 vito. Aiemmin käynyt melkein kaiken merkkiset pakut läpi, siis työajoa pakuilla takana jo 32 vuotta. Minusta tämä Transit Custom on paras paku mikä minulla on ikinä ollut ajossa(pakujen tonni luokassa)Todella hiljainen sisälle esim. verrattuna Transporter ja saa paremman ajoasennon kuin Transportterissa, ainakin tälläinen 183 cm pituinen kaveri. Transportteria vertasin vaan siksi kun se on kuitenkin Suomessa susosituin paku. Toi poljin homma on kyllä totta näissä Transiteissa ja varsinkin kun on turvakengät jalassa saa olla tarkkana. Samoin kuin Ranskan rapeissa.

        Meillä firmassa asentajilla myös käytössä Renault Master 125 hv -11, MB Spinter 216 -14; Peugeot Boxer 130 hv -18 ja normaali Transit 125hv -15. Kyllä Transit vaan halutuin on noista kun aamulla asentajat autoja Valkkaavat.
        Itsekin kaikilla noilla ajaneena ottaisin tuosta joukosta Transitin ajoon ja en ole mikään Fooorti mies vaikka tässä hehkutan niitä. Ei kokemusta henkilö Foordeista lainkaan.
        Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
        Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
        Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

        Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
        Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



        Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
        1/4 maili 11.8 / 205 km/h
        0-200km/h 11.40s
        100-200km/h 6,00s
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

        Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

        Comment

        • miyli
          BTCF Member
          • Dec 2008
          • 2080
          • Naantali

          Originally posted by nappe74 View Post
          ^^Ei taida olla vielä noita nelivetomalleja?? :think

          Tämmönen https://www.nettiauto.com/ford/focus/10157897 kelpais khyl perhevankkuriks... nää fokuksen ärässät on aina ollu melko kiihottavia... ja varsinkin nyt nelikkona !!
          Juu hieno ja tehokas nelikko, mutta ihmettelen noita vakiona luvattuja suoritusarvoja kun viime kesänä otin kisaa tuollaisen kanssa varttimaililla meidän 430d xdriven kanssa. Molemmat meni varttimailin 13.1s ja loppunopeus luokkaa 166-168 km/h. Vakiolle RS:lle luvataan ajaksi 13.2 ja maailmalla ne ovat todellisuudessa mennet 13.4s luokkaa.
          Tuo RS piti kuitenkin kuulemma olla vielä hiukan kutiteltu mikä puoltaa tuota aikaakin. No meillä 430d 340hv/650nm ja painoa 1760 kg
          RS vakiona 350hv/440nm ja paino 1560kg.

          430d xdrive kuitenkin 200kg painavampi, tosin vääntöä 200 nm enemmän ja automaattivaihteet.
          Silti jäi hiukan mietityttämään kun luulin sen pesevän mennen tullen 430.
          Myös RS:lle luvataan vakiona 0-100 4,7s ja 430 olen parhaimmillaan saanut Dragyllä mitattuna 5s 0-100.

          Eli näyttää noi valmistajan ilmoittamat arvot hiukan olevan yläkanttiin, mutta onhan se silti nopea perhevankkuriksi.
          Last edited by miyli; 25-12-2018, 07:53.
          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
          0-200km/h 11.40s
          100-200km/h 6,00s
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4983
            • Forssa

            Originally posted by miyli View Post
            Mulla työkäytössä tällä hetkellä -15 mallinen Transit Custom jolla takana nyt 100tkm ja ei ainuttakaan vikaa vielä ole ollut.
            Sitä ennen oli pari transportteria ja 1 vito. Aiemmin käynyt melkein kaiken merkkiset pakut läpi, siis työajoa pakuilla takana jo 32 vuotta. Minusta tämä Transit Custom on paras paku mikä minulla on ikinä ollut ajossa(pakujen tonni luokassa)Todella hiljainen sisälle esim. verrattuna Transporter ja saa paremman ajoasennon kuin Transportterissa, ainakin tälläinen 183 cm pituinen kaveri. Transportteria vertasin vaan siksi kun se on kuitenkin Suomessa susosituin paku. Toi poljin homma on kyllä totta näissä Transiteissa ja varsinkin kun on turvakengät jalassa saa olla tarkkana. Samoin kuin Ranskan rapeissa.

            Meillä firmassa asentajilla myös käytössä Renault Master 125 hv -11, MB Spinter 216 -14; Peugeot Boxer 130 hv -18 ja normaali Transit 125hv -15. Kyllä Transit vaan halutuin on noista kun aamulla asentajat autoja Valkkaavat.
            Itsekin kaikilla noilla ajaneena ottaisin tuosta joukosta Transitin ajoon ja en ole mikään Fooorti mies vaikka tässä hehkutan niitä. Ei kokemusta henkilö Foordeista lainkaan.
            Meillä on ollut aina transitteja, jo monia kymmeniä vuosia. Ne vain yksinkertaisesti ovat loistavia työkaluja. Mahtuu tavaraa hyvin, luotettavia, mielestäni hyviä ajaakin, tilavat ohjaamot, suht hiljaisia jne. Aivan uusimpia ei ole kun ei näissä hommissa ole halua ottaa hakattavaksi uutta, jos vanhemmallakin ajaa saman asian. Tästä esimerkkinä yksi 2000-luvun alun bussi, jolla ajettu jo reippaasti yli 800tkm ja edelleen auto on jopa erinomainen ajaa tien päällä. Moottoria/laatikkoa ei ole tarvinnut vaihtaa. Ainoastaan apulaitteita jonkin verran. Nämä vain yksinkertaisesti toimivat, ainakin nuo hieman vanhemmat.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1461
              • Ihan Savossa

              Iso . Saattaa kevät aurinkoa odottaa entistäkin kovemmin


              Originally posted by Juuzmo View Post
              Muutaman kuukauden kun tutkailin e6x 550/650 niin tuli yhtäkkiä aivopieru ihan eri luokan ja kaliiperin autoon! Muutama viikko ankaraa itsetutkintaa mutta ei auttanut, pakko oli silti hakea pihaan tämmöinen kampe


              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Taski
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 380
                • Tampere

                Originally posted by miyli View Post
                Juu hieno ja tehokas nelikko, mutta ihmettelen noita vakiona luvattuja suoritusarvoja kun viime kesänä otin kisaa tuollaisen kanssa varttimaililla meidän 430d xdriven kanssa.
                Näinhän se totuus varmaan numeroiden mukaan meneekin. Eiköhän homman juju ole kuitenkin siinä että tuollaisen RS:n ratissa on kuitenkin se leikkiminen ja lapsellinen hauskanpito sekä fiilis ihan eri luokkaa 430d:n kanssa. Ovat kuitenkin niin eri käyttöön tehtyjä laitteita.

                Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.
                Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4983
                  • Forssa

                  Originally posted by Taski View Post
                  Näinhän se totuus varmaan numeroiden mukaan meneekin. Eiköhän homman juju ole kuitenkin siinä että tuollaisen RS:n ratissa on kuitenkin se leikkiminen ja lapsellinen hauskanpito sekä fiilis ihan eri luokkaa 430d:n kanssa. Ovat kuitenkin niin eri käyttöön tehtyjä laitteita.

                  Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.
                  Samaistun tähän kommenttiin itsekin. Jos puhutaan harraste/huviautosta niin fiilis, ns. fun factor, itsellänikin tulee muista asioista kuin teholukemasta. Ei oikein tunnu järkevältä jos autosta saa jonkinlaista fiilistä vasta, kun ollaan jo reilusti sakkorajojen väärällä puolella. Tuo oma kutonen on vähän sen tuntuinen auto omasta mielestäni. Tuollainen RS varmaan tarjoaa kyllä fiilistä ihan normi käytössäkin.

                  Itseäni kiinnostaa kovasti isorenkaiset vehkeet! Tässä yhteydessä haluaisinkin kysyä, että onko tällä foorumilla kokemuksia JEEP WRANGLEREISTA?? Melkoisesti kiinnostaisi hankkia tuollainen mutta kun ei oikein minkäänlaista tietoa ole noista...
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • Thmas
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 531
                    • HEL

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Itseäni kiinnostaa kovasti isorenkaiset vehkeet! Tässä yhteydessä haluaisinkin kysyä, että onko tällä foorumilla kokemuksia JEEP WRANGLEREISTA?? Melkoisesti kiinnostaisi hankkia tuollainen mutta kun ei oikein minkäänlaista tietoa ole noista...
                    Kahdestakin Wranglerista kokemusta, ovat olleet 2007 ja 2008 mallisia. Hauskoja vehkeitä kun katon ja ovet saa helposti irti. Katseetkin kääntyy. 33" pyörät mahtuu alle ilman korotuksia. Ajoltaan perus jenkki, sisustan laatu vähän sitä sun tätä mutta mukavasti menee satasta cruise päällä suoralla tiellä.
                    Audi e-tron 55

                    Exiä:
                    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                    Comment

                    • Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

                      99/2000 mallisessa Wrankussa sama ongelma kuin muissakin ton ikäisissä 4.0 moottorisilla Jeepeillä, eli ne tahtoo halkoa sylinterinkantta. Internetsin mukaan ainakin. Itse hommasin Grand Cherokeen 4.7 V8 myllyllä joka internetsin mukaan tiputtaa jossain kohtaa seetirenkaat, katotaan nyt miten käy.

                      Muuten siirtymä E70 3.0sd panssarivaunusta tuohon omaan -00 malliseen Jeeppiin ei ole sapettanut juuri ollenkaan. On ihan erilainen auto, ja on paskakärryn akselit mutta kummasti sillä suhaa maantiellä ja maastossa. Ja hankintahinta on vähemmän kuin penarin arvonalenema kahdessa vuodessa.

                      Että ei muuta ku Wengeri tai Victorinoxi taskuun, takatukan kasvatus ja Wrankku perseen alle

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4983
                        • Forssa

                        Originally posted by Thmas View Post
                        Kahdestakin Wranglerista kokemusta, ovat olleet 2007 ja 2008 mallisia. Hauskoja vehkeitä kun katon ja ovet saa helposti irti. Katseetkin kääntyy. 33" pyörät mahtuu alle ilman korotuksia. Ajoltaan perus jenkki, sisustan laatu vähän sitä sun tätä mutta mukavasti menee satasta cruise päällä suoralla tiellä.
                        Jep. Nimenomaan se hauskuus tässä onkin hakusessa. Tarkennuksena vielä, että JK:ta olen ajatellut eli tätä viimeisintä mallia ja pätkänä, ei unlimitedia. Konehan noissa ei ole enää 4 litrainen vaan 3,8 V6. Lähinnä mietityttää, että onko tommonen auto mennyt miksikään tuossa noin 150tkm kohdilla...

                        Juurikin jollain 33" kokoluokan kumeilla tällainen on omaan makuun parhaimmillaan. Fiilis on varmasti taattu aina kun tuollaisella ajaa. Saako Suomessa ajaa maantiellä ilman ovia?
                        Last edited by mikae34; 26-12-2018, 16:05.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.
                          No mut 106 gti ja rallye onkin ihan kunkkuja vehkeitä ajaa. Harvalla etuvedolla pystyy talvella luisuttelemaan samalla tavalla. Jos löytäisin jostain hyvän tuollaisen, ostaisin heti pois.

                          Edit:
                          Wrangler rubicon kyllä kuumottaisi itseäkin. En edes tiedä, mitä moiset maksaa, mut on se hieno.
                          Last edited by Juppe; 26-12-2018, 16:16.

                          Comment

                          • Juuzmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2007
                            • 339

                            Originally posted by Taski View Post
                            Näinhän se totuus varmaan numeroiden mukaan meneekin. Eiköhän homman juju ole kuitenkin siinä että tuollaisen RS:n ratissa on kuitenkin se leikkiminen ja lapsellinen hauskanpito sekä fiilis ihan eri luokkaa 430d:n kanssa. Ovat kuitenkin niin eri käyttöön tehtyjä laitteita.

                            Mulle joku 106 GTI pökötti saattaa olla hauskempi ajaa kuin 500hv automaattidieseli, mulle ei koskaan ne teholukemat yms. ole merkanneet niin paljon kuin se fiilis mikä ajamisesta syntyy, jos puhutaan vähän aktiivisemmasta ajamisesta. Tottakai matkalehmät on sitten taas omaan käyttötarkoitukseensa ihan ylivoimaisia laitteita.
                            Nyt ollaan asian ytimessä, aikaisemmin kun oli kutiteltu 335i automaatti mikä oli varmasti nopeampi kuin tuo RS ainakin paikaltaan lähtiessä, se _tuntui_ paljon kesymmältä ja tuhnummalta. Ei niitä oikein voi verrata, toinen on sivistynyt ja hillitty GT-auto, toinen taas pärisevä ja paukuttava luukkuperä missä on spoileria ja kunnon pullistukset kaarissa ym. Jos sisäinen lapsi ei koskaan kasvanut täysin aikuiseksi, sanoisin että tuo jälkimmäinen on erittäin hyvä vaihtoehto Taka/nelivetoa tietysti kaipaisi, mutta harvinaisen hienosti toimii mikälie RevoKnuckle pyöräntuennan ja lukon ansiosta, puskee vähemmän mitä haldex-neliveto ja tuntuu toimivan liukkaallakin

                            Comment

                            • Jii_Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2013
                              • 785
                              • Jkl

                              Originally posted by Juuzmo View Post
                              ...
                              Jos sisäinen lapsi ei koskaan kasvanut täysin aikuiseksi, sanoisin että tuo jälkimmäinen on erittäin hyvä vaihtoehto Taka/nelivetoa tietysti kaipaisi, mutta harvinaisen hienosti toimii mikälie RevoKnuckle pyöräntuennan ja lukon ansiosta, puskee vähemmän mitä haldex-neliveto ja tuntuu toimivan liukkaallakin
                              Eikä sitäkään kesällä kaipaa. Jos vertaa vaikka Mk5 R32:n ja (vakio-)Haldexiin, niin paljon vähemmän tällainen "oikein rakennettu etuveto" puskee.
                              Ainoa häiritsevä asia mk2 Focus RS:ssä tuo järkyttävä torque-steer, mitä eivät ole tuolla erillisellä kääntönavalla saaneet eliminoitua.
                              Mutta tavallaan sekin voi olla ihan viihdyttävää - tuntee painivansa auton kanssa tosissaan

                              Komea RS!
                              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                              Comment

                              • Jani_88
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 367
                                • jkl

                                Kokemuksia volvo v60 bensoista? :think taitaa voortin mylly olla näissä :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎