Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
^Aivoistaan kuolleen määrittää vähintään kaksi lääkäriä. Enkä viittaa kehenkään vaikka sellaisia mielleyhtymiä saattaisi ihan vähän päähän putkahtaa...
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPoliisi toki käyttää apuna muita viranomaisia apuna, ihan kuten kaikessa muussakin toiminnassaan päivittäin.
Suomessa on säädetty laki ja asetus kuolemansyyn selvittelystä. Kuolinsyyn määrittää aina lääkäri. Poliisilla tällaista valtuutta eikä myöskään koulutusta ole. Poliisi kirjaa lääkärin toteaman kuoleman ja sen syyn ja tekee oman tutkinnan onnettomuuteen tms. liittyvistä tapahtumista ja hyödyntää lääkärin tekemää kuolinsyyn määritystä. Poliisi huolehtii myös vainajan kuljettamisesta kuolinsyyn määritykseen. Lisäksi kuolinhetken olosuhteet vaikuttavat siihen, suoritetaanko vainajalle lääketieteellinen vai oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn selvittely. Liikenneonnettomuuksissa kuolema on ilmaantunut yllättäen, jolloin on suoritettava oikeuslääketieteellinen kuolinsyyn määrittely oikeuslääkärin tai tehtävään valtuutetun lääkärin toimesta.
Kuolinsyyn tarkka määrittely on tarpeen myös siksi, että monesti liikenneonnettomuuden taustalla on ollut kuljettajan sairaus, joka on voinut todellisuudessa johtaa onnettomuuteen, vaikka vainajan kuolinhetki on saattanut tapahtua jo ennen yhteentörmäystä toiseen autoon tms. tilannetta. Tämä on tärkeää mm. ajokorttivaatimusten ajantasaistamisessa ja liikenneturvallisuuden kehittämisen kannalta.
Edelleen ajoneuvopaloissakin vainajan tai vainajien kuolinhetki on saattanut olla jo ennen auton syttymistä, mutta on usein tarpeen selvittää, aiheutuiko kuolema muusta syystä kuten ruhjevammoista vai varsinaisen tulipalon seurauksena häkämyrkytyksestä tai suoranaisista palovammoista. Tällaista selvittelyä poliisin itsensä on mahdoton toteuttaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostOletkohan nyt varma mistä oikeastaan puhut?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by OVi View PostEli, jos joku on marginaalista, niin siihen on turha varautua?
Originally posted by nullzwei View Post
Kuopio on aika lähellä Joen Suuta, käypä kertomassa kahden autossa pahasti palaneen pikkulapsen isälle että "vain kuolleet lasketaan"...
Originally posted by JaniLap View PostPaitsi että on, ja tätä varten tehdään kuolinsyyn määrittely obduktiolla. Hyvinkin tarpeellinen kun selvitetään onnettomuuteen vaikuttaneita tekijöitä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi liene kovin hankalaa edes poliisin todeta kuoliko palamalla autoon vai kuoliko kolariin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo olihan siinä selvästi tilastoitu kuinka monta, eli 28 kuollut välillä 2002–2015. Suuruusluokka 1% vuosittain liikenteestä kuolleista, eli aika marginaalista mielestäni. Ei liene kovin hankalaa edes poliisin todeta kuoliko palamalla autoon vai kuoliko kolariin.
Kuopio on aika lähellä Joen Suuta, käypä kertomassa kahden autossa pahasti palaneen pikkulapsen isälle että "vain kuolleet lasketaan"...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo olihan siinä selvästi tilastoitu kuinka monta, eli 28 kuollut välillä 2002–2015. Suuruusluokka 1% vuosittain liikenteestä kuolleista, eli aika marginaalista mielestäni. Ei liene kovin hankalaa edes poliisin todeta kuoliko palamalla autoon vai kuoliko kolariin.
Eli, jos joku on marginaalista, niin siihen on turha varautua?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nullzwei View PostMikä marginaali? Autopalot – kehnosti tutkittu uhka
Miten minulle tuli mieleen jänis joka työnsi päänsä pensaaseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTulipa vastaan tietoa tuosta kuinka paljon kolareissa syttyneisiin autoihin kuolee Suomessa: https://moottori.fi/liikenne/jutut/a...tutkittu-uhka/
Eli melko marginaalinen riski muihin verrattuna (28 kuollutta vuosien 2002–2015 aikana).
Miten minulle tuli mieleen jänis joka työnsi päänsä pensaaseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostMutta eikö auto silloin mene ajokieltoon katsastuksessa?
Olen käsityksessä, että autostani on vain EGR-venttiili poistettu ja tulpattu.
Leave a comment:
-
-
Toki voi, eikä sillä merkillä väliä ole tilanteen tuollaiseksi eskaloituessa. Hirveä tapaus. Viittasin vain siihen, kun tässäkin ketjussa joku on joskus aiemmin (ihan aiheesta) huolensa juuri vastaavanlaisesta kaupassakäynti-casesta esittänyt.
Originally posted by racing02 View PostEi tainnut liittyä. Voi ne muutkin palaa kuin BMW:t.
https://www.savonsanomat.fi/savo/Kak...2LadOkKi6YlpcA
Leave a comment:
-
Leave a comment: