Originally posted by juho-85
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuli tuossa vastaan tapaus missä autolle (2014 530xD) oli tehty tuo egr:n rassaus kampanja. Samassa auto softa oli ronkittu sekä ilmanputsarilta lähtevä putki oli vaihdettu poikkipinta-alaltaan 25% pienempään. Myös ilmanputsarin kotelo oli vaihtunut. Tuossa Majordraken tekstissä taisi olla siitä mainintaa nimellä "intake silencer"
Jostain kumman syystä asiakas ei kuitenkaan ollut tyytyväinen muutokseen koska se söi autosta kiihtyvyyden sekä aikaisempi huippunopeuskaan ei ollut enää saavutettavissa. Samoin aikaisemmasta viasta ei ollut syttynyt moottorin vikavaloa, nyt se syttyi heti päivityksen jälkeen.
Myöhemmin ukko vielä vaihtoi takaisin aikaisemmin suuremman ilmaräppänän. Tämä sai heti moottorin vikavalon loistamaan virhetekstillä "liian suuri poikkeama lasketussa ja toteutuneessa ilmamäärässä".
Myös toinen käyttäjä valittaa samasta asiasta, autolla pääsee nykyään 100km vähemmän tankillisella ja nyt se tuntuu kuin ajaisi eco-pro moodilla koko ajan.
Kirjoittaja meinasi että muutoksilla voi olla saavutettu suurempi ilmannopeus ilmamassamittarille -> tarkempi egr:n ohjaus osakaasulla. Sekä tuollainen ohitusläppä saattaa liittyä siihen että kone ei saa enää tarpeeksi ilmaa suuremmilla kierroksilla.
Onko näistä kenelläkään tietoa?
Korealaisen osan varaosanumero on muuttunut jossain välissä 1/14/25, 8 517 724 0 4 -> 18/06/17, 8 517 724 0 5.
Jostain löytyi myös maininta että i-Level on muuttunut 18-11-520
Jotenkin nyt jäi itselle sellainen fiilis että tämä muutos voisi jäädä mahdollisesti seuraavaan autoon tulematta...Last edited by fraatti; 17-12-2018, 04:19.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostKirjoittaja meinasi että muutoksilla voi olla saavutettu suurempi ilmannopeus ilmamassamittarille -> tarkempi egr:n ohjaus osakaasulla. Sekä tuollainen ohitusläppä saattaa liittyä siihen että kone ei saa enää tarpeeksi ilmaa suuremmilla kierroksilla.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJostain löytyi myös maininta että i-Level on muuttunut 18-11-520
Jotenkin nyt jäi itselle sellainen fiilis että tämä muutos voisi jäädä mahdollisesti seuraavaan autoon tulematta...
Edellä kommentoituun imuputken ilmanohjauskanavan kaventumiseen liittyen en itsekään pidä muutosta merkittävänä ilmamäärän saannin osalta, vaan kuten nick zakspeed mainitsi lieneekö uuden imuputken koodaus tehty. Sinänsä olisi toisaalta kiinnostavaa tietää mitä tuolla imuputken muunnoksella on haettu, vai sitä että muoviosaa kaventamalla voidaan kasvattaa etäisyyttä jostain kuumasta kohteesta (pienempi palovaara)?
Vaihtuiko EGR:ään kuuluvia osia samalla?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostLiekkö jäänyt kuitenkin conversio koodaus tekemättä uudelle imuputkelle?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostEipä tuollainen muutos vaikuta mitenkään virtausnopeuteen ilmamassamittarin kohdalla. Jos tuon "kuristuksen" poikkipinta-ala on pienempi, kuin ilmamassamittarin poikkipinta-ala, niin silloin se rajoittaa ilman saantia. Omaan silmään muutos näyttää enemmän siltä, että ilma saadaan virtaamaan laminaarisemmin mutkan jälkeisellä osuudella.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostI-Level vaihtui versiosta F010-18-07-530 mainitsemaasi uudempaan versioon F010-18-11-520 syys-lokakuussa 2018 ISTA Service Data 4.14.12 käyttöönoton myötä. En ole katsonut onko kirjattu mainintoja PuMA:an EGR-pulmien osalta.
Edellä kommentoituun imuputken ilmanohjauskanavan kaventumiseen liittyen en itsekään pidä muutosta merkittävänä ilmamäärän saannin osalta, vaan kuten nick zakspeed mainitsi lieneekö uuden imuputken koodaus tehty. Sinänsä olisi toisaalta kiinnostavaa tietää mitä tuolla imuputken muunnoksella on haettu, vai sitä että muoviosaa kaventamalla voidaan kasvattaa etäisyyttä jostain kuumasta kohteesta (pienempi palovaara)?
Vaihtuiko EGR:ään kuuluvia osia samalla?
Sitä en tiedä kuinka merkittävä muutos on ilmamäärän suhteen mutta omistaja oli ainakin sen verran kommentoinut asiaa että muutoksen jälkeen auto ei saavuta enää huippunopeuttaan autobaanaalla. Enkä kyllä pidä sitä enää millääntapaa ihmeenä koska 25% pinta-alasta on paljon. Niinhän se esim rallissakin teho rajoitetaan laittamalla esim 45mm holkki imukanavaan. Voikos tämä muutos vaikuttaa kampikammion alipaineen suuruuteen koska kuristus on huohottimen jälkeen? Tosin tuollakin lienee joku venttiili joka määrää alipaineen määrän?
Sinänsä mielenkiintoista on se että täysin samanlainen osa tulee myös 535d malliin ja jos se alkaa kuristamaan jo 530d tehoja niin mitä se tekee tuon toisen kohdalla? Foorumillahan näitä rullia on jo useammassa pajassa niin kai joku voisi tehdä vertailun ennen ja jälkeen?
Bulletinissa oli maininta myös N57X koneesta. Mitä sillä tarkoitetaan? M550d pitäisi kait ainakin olla N57S?
09.08.2018
Subject
0013840200 : N57T N57Z N57X Reworking intake system
F07 F10 F11Last edited by fraatti; 17-12-2018, 09:07.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEikös usein sen että kanavan malli pysyy muuttumattomana saa aikaiseksi tasaisemman (laminaarisemman) virtauksen ja aina jos kanavan mallia muutetaan suuntaan tai toiseen niin se saa aikaiseksi turbulenttisuutta? Tosin ilman mallintamatta siitä ei voi tietää mitään että miten ilma virtaa juuri ilmamäärämittarin kohdalla. Toki se on varmaa että eihän se virtauksen nopeus mihinkään siitä muutu imm kohdalla koska siinä poikkipinta-ala pysyy samana. Tiedä sitten että onko virtaus laminaarisempaa.
Tämä nyt on vain kuvasta pähkäilemällä tehty arvio, että todellisuus voi olla muuta. Kuten myös se mitä muutoksella on haettu.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEi, koska palauttamalla vanha osa käyttöön kone antoi välittömästi vikakoodin liian suuresta todellisesta ilmamäärästä verrattaen laskettuun arvoon. Jo tämä osoitti sen että vanhalla putkella ilmamääräoli suurempu kuin uudella.
Comment
-
-
Mä taas väittäisin että ilmamassamittari on paskoittunut. Vanha putsari lienee se ketjukotelon mallinen, kerran viikossa näkee sellaisen huonosti asennetun, josta pääsee kaikki pöly ohi suodattimen, ja se sokeuttaa mittarin.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostMä taas väittäisin että ilmamassamittari on paskoittunut. Vanha putsari lienee se ketjukotelon mallinen, kerran viikossa näkee sellaisen huonosti asennetun, josta pääsee kaikki pöly ohi suodattimen, ja se sokeuttaa mittarin.
Suora putsari tai suoristettu vanha tilalle ja taas mennään ilman koodeja.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSuora putsari tai suoristettu vanha tilalle ja taas mennään ilman koodeja.
Saako kampanjaan kuuluva pitää tuo tilavemman hormin vai päätyvätkö ne ainoastaan merkkarin sinetöityy roskapönttöön?
Onko teillä kokemusta noista kapeammista imurööreistä(ajamalla) tai oletteko asennelleet niitä paikoilleen?
Saksan +1000 postauksen egr-ketjusta muutamista viimeisistä viesteistä tuli ilmi tämä "tehottomuus" ilmi kahdelta eri käyttäjältä. Siihen en osaa ottaa kantaa onko ilmanputsari paikallaan tai että onko adaptaatiot nollattu.
Edit. huomasin nyt että tämä päästä suipponeva malli onkin kaikissa uudemmissa koneissa käytössä. Vanhemmissa on sitten tuo tasaleveä malli käytössä. Olin siinä luulossa että osa on tämä kampanjan mukana tuoma kikkare. Mahtaako sitten tuota olla käytetty hetken aikaa rinnakkainkin joissain malleissa?
13718573869 kaventuva 08/01/2013 —>
13718507565 tasavahva 09/01/2011 (up to 7/2014)
Mitäs eroa tuossa cold-climate paketillisessa oikein on?Last edited by fraatti; 18-12-2018, 05:10.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ameriikassa näyttää olevan kovin erilaiset valmistusaikavälit kampanja autoille. Tietty mallit on erilaisia.
Omien käsien läpi ei ole vielä yhtään imuputki hommaa mennyt johtuen osien huonosta saatavuudesta ja ylipäänsä autoista joihin se kuuluisi tehdä.
Kyllähän ne kamppisosat jää dealereille takuukäytännön mukaiseen arkistointiin.
Comment
-
Comment