525d aivan loppuvuodesta 2011 valmistettuna kuuluu kamppikseen ja nyt tarkistavat huollon yhteydessä ja sitten toimenpiteet, jos tarvetta. Kuulemma kamppis laajentunut "nyt".
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ptikkala View PostMaanantaina on minun 535xd menossa tarkastukseen, kutsu tuli kun kyselin kamppiksesta ja laitoin egr lauhduttimen kuvan...
Laitoitko kuvan numerosta vai vuotavasta bypass putkesta?Last edited by fraatti; 30-01-2019, 19:50.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tässä kait viimeisimmät käänteet ja se mitä tuosta dokkarista äkkiseltään selviää on se että liikkessä autojen coolerin indeksinumero tarkistetaan ja lisäksi katsotaan löytyykö Checkcontrollista/ajotietokoneesta (whatever) ilmoitusta että lisää jäähdytinnestettä.
Taidetaan tuossa myös todeta että noin 9% coolereista vaihdetaan ja olisiko tuo sitten että 1% imusarjoja vaihdetaan myös.
Jos cooleri 7 823 210 ja indeksi alle 8 tai cooleri 8 517 724 ja indeksi alle 5 niin sitten tuo cooleri tsekataan läpi. Muuten tarkistusta ei tehdä. Nämähän tulivat jo aikaisemminkin ketjussa esille.
Tuossa dokkarissa tarkistus tehdään tuosta lämpöanturin reijästä.
Vahingoittunut cooleri:
Ehjä cooleri (myös aikaisempi ketjussa ollut cooleri kuuluu samaan kategoriaan):
Ja jos tuo proseduuri jatkuu pitkän kaavan mukaan niin imupuoli kuvataan myös sekä istalla tehdään ahtopaineanturin testi.
Kuvat ehjästä ja tukkeutunessta coolerin etupäästä:
Tuosta voi jokainen käydä itse ihmettelemässä kampajassa tehtäviä toimenpiteitä: https://www.motor-talk.de/forum/akti...hmentId=767690
Itse ketju: https://www.motor-talk.de/forum/kueh...5#post55430834Last edited by fraatti; 26-02-2019, 16:17.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Soitinpa sitten oman F15 2014 (3.0) osalta suoraan Laakkoselle ja kysyin kuuluuko kampanjaan. Tarkistivat ystävällisesti ja totesivat että kuuluu ja sain viikon sisään tarkistus ajan.
Tuloksena egr "hieman tukossa" ja "vuotaa nestettä hieman" ja "vika historiassa neste lisäys pyyntöjä". Mutta kriittisimpänä ongelmana "putki halki" (bypass?) ja kuuma pakokaasu suoraan moottoritilaan
Vahva suositus että: ei saa ajaa, voi syttyä tuleen. Sijaisauto BMW piikkiin heti asiallisesti ja osien toimitus ehkä 2-3pv kun saavat "kiireellisyys luvan"
Itse en huomannut mitään erikoista toiminnassa. Tosin auto ollut vasta 1kk minulla (en edes ostanut ko liikkeestä ja tuotu saksasta tänä vuonna vasta) ja kilsoja about 95tkm
Suosittelen kyllä soittamaan suoraan liikkeeseen ja kysymään rohkeasti kuuluuko oma auto kampanjaan
Comment
-
-
Originally posted by Ola View PostSoitinpa sitten oman F15 2014 (3.0) osalta suoraan Laakkoselle ja kysyin kuuluuko kampanjaan. Tarkistivat ystävällisesti ja totesivat että kuuluu ja sain viikon sisään tarkistus ajan.
Tuloksena egr "hieman tukossa" ja "vuotaa nestettä hieman" ja "vika historiassa neste lisäys pyyntöjä". Mutta kriittisimpänä ongelmana "putki halki" (bypass?) ja kuuma pakokaasu suoraan moottoritilaan
Vahva suositus että: ei saa ajaa, voi syttyä tuleen. Sijaisauto BMW piikkiin heti asiallisesti ja osien toimitus ehkä 2-3pv kun saavat "kiireellisyys luvan"
Itse en huomannut mitään erikoista toiminnassa. Tosin auto ollut vasta 1kk minulla (en edes ostanut ko liikkeestä ja tuotu saksasta tänä vuonna vasta) ja kilsoja about 95tkm
Suosittelen kyllä soittamaan suoraan liikkeeseen ja kysymään rohkeasti kuuluuko oma auto kampanjaan
Sama vika omassakin 2014 330xd.Huollossa käytin Oulussa marraskuun lopussa ja sanoivat että on tuo kamppanja menossa.No olivat tsekanneet hilut ja huolto raportissa luki että coolerin putki halki-->ei suositella ajelua.Palovaara.Ja konehuone nokinen..No ei siinä mitään luovuttivat auton ja kertovat palaavansa asiaan kun saavat osia.Ja ei näitä suomessa ole palanut kuulemmaNo puolitoista viikkoa sitten pyysivät
autoa pajalle ja luulin että nyt korjaillaan..No ei tehty kun joku kuvaus ja taas odotellaan osia
Comment
-
-
Ymmärsin myös että osien saaminen kestää jos ei saa lupaa "kiire tilaukseen" BMW:ltä (varmaankin kriteerit mitkä pitää täyttyä)
No katsellaan tuleeko osat 2-3pv vai milloin
Naapurin isäntä kuuli asiasta myös ja omaan 2015 X6 (3.0) soitti saman tien valtuutetuun huoltoon (en tiedä minne) tiedustellakseen kampanjasta ja sai ajan tarkistukseen heti ensi viikolle
No, pienenä kuriositeettina vakavaa palovaaraa potentiaalisesti aiheuttavaan ongelmaan ja jopa "kevennyksenä" voi lainata alle BMW.fi verkkosivustoa ja heidän kuvaustaan huolenpitosopimuksesta:
SE MAHTAVA TUNNE, KUN EI TARVITSE HUOLEHTIA MISTÄÄN.
Anna palaa ja keskity yksinomaan siihen, mikä on tärkeää – ajamisen iloon. Kun Sinulla on BMW Huolenpitosopimus, voit nauttia ajamisen ilosta täysin siemauksin. Sillä näin Sinun ei tarvitse valitsemanasi aikana uhrata ajatustakaan huoltokustannuksiin, teknisen perustarkastuksen maksuihin tai kulutusosien hintoihin. BMW Huolenpitosopimus näet kattaa nämä palvelut alkuperäiset BMW-varaosat mukaan lukien...
:-)
Comment
-
Comment