Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E39Fin
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Itse täräytin nyt a3:sen 2018 2.0tfsiq sedan mallinen.
    Neliveto oli vähän vaatimuksena ja kiva ajella. 430xd oli erittäin hyvä auto,mutta se kun toimi vähänniinkuin vkl autona,niin dieselin pitäminen ei kannattanut löpön hinnannousun takia ja tämän maailman ainoan d.veron kannalta.
    Katsotaan tämä kikkare,kun vain saisi sen huollosta.
    Ei varmasti yhtään hassumpi peli, nelikko vakauttaa kyllä tuntuvasti kesälläkin menoa. Näiden A3 sisustan laatu on kyllä kaikkia kilpailijoita parempi tuossa kokoluokassa.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Kyllähän sellainen TypeR pitää ostaa nyt, jos sellaisen haluaa, että ei hinnat ala karkaamaan tai ettei ihan jokainen yksilö pääty johonki jokkis ajoon. :think

    Japanissahan TypeR:ää saisi myös sedan versiona ja sellainen kelpaisi kyllä oikein hyvin, kun olisi kulkua ja käytännöllisyyttä sen mitä tarvii.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    Itsellä käyttiksen virkaa hoitanut vm: -12 honda civic 1.8 bensa :
    Civicit ja yleensäkin hondat on kyllä teknisesti parasta A-ryhmää. Mulla oli kasarilla muistaakseni kolme tai neljä civicciä peräkkäin, niissä yhdistyi sopivasti kaikki ominaisuudet mitä nuori 18v tarvitsi, kierrosherkkä moottori, sopivasti urheilullisuutta ja taloudellisuutta. Eikä tarvinnu pajottaa ikinä, tankille ja kovaa ajoa. Mietin tossa vielä muutama vuosi sitten että ostaisin TypeR+ sen vanhemman mallin ja remmiahtaisin sellasen, ei taida tässä elämässä ehtiä enää ehkä. Siinä kyllä yhdistyis sopivasti käyttöautoa ja ratalelua.
    Ja eivät ole kyllä hinnan kiroissa enää.
    Prelude tai Crx olis kans kova sana.

    Leave a comment:


  • Juhaska
    replied
    Itsellä käyttiksen virkaa hoitanut vm: -12 honda civic 1.8 bensa kävi tuossa viime Tiistaina vuosihuollossa ja sielä vaihdettiin öljyt, suodatin ja jarru-/kytkinnesteet.

    Varsinkin kytkimessä huomasi kovilla pakkasilla maantiellä, että taitaa olla vettä seassa, kun kytkin meni selvästi jäykemmäksi, kun pakkanen kiri -25c paremmalle puolelle.

    En käyttänyt autoa merkkiliikkessä vaan monimerkkikorjaamolla ja osineen huollon hinnaksi jäi karvaa vaille 200€.

    Yli kaksi vuotta omistusta takana ja hyvin on kippo toiminut, mitä nyt ratin radion säätönappi heitti Tammikuun puolella toimimasta ja jos tähän on jollain tietoa, että missä vika, niin vihjeitä otetaan vastaan.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Kräki View Post
    Itse täräytin nyt a3:sen 2018 2.0tfsiq sedan mallinen.
    Neliveto oli vähän vaatimuksena ja kiva ajella..
    Laatuauto, olen aina sanonut että audi on onnistunut noissa pienissä A autoissaan paremmin kuin yksikään kilpailijansa. Audin pienimmän luokan autot pesee ajossa muiden kokoluokkaa isommat autot helposti. A3sp oli ihan huippu peli meillä, siirtyi meiltä lapsuuden kaverini pohjalle joka ajaa sillä edelleen huolettomia kilometrejä. Tuo sedan on kyllä yksi sopusuhtaisimpia mitoiltaan vieläpä.

    Itselle tuli vähän ikävä tätä alfaa, ollutkin jo pidempään hakuagenttuuri jos sattuisi löytymään hyvä yksilö harrasteautoksi, 1.4Tma TcT. Ihmeellinen auto kaikin puolin, mm kuljettajan paikalle mahtuu 2m ihminen helposti ja tilantuntu vastaa isojen autojen kokoluokkaa. Laadukas sisusta ja huippu ajo-ominaisuudet, pieni motori on suorastaan erinomainen kaikilta ominaisuuksiltaan. Ja kyllä, alfa on ollut aina muotovalio ja muotoilun tien näyttäjä. Onneksi ei ole koskaan ollut mitään merkkifobioita niin on voinut kokellla vähän kaikkea. Tämä olisi pitänyt pitää.
    Last edited by BMW525Xda; 26-02-2022, 20:00.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Itse täräytin nyt a3:sen 2018 2.0tfsiq sedan mallinen.
    Neliveto oli vähän vaatimuksena ja kiva ajella. 430xd oli erittäin hyvä auto,mutta se kun toimi vähänniinkuin vkl autona,niin dieselin pitäminen ei kannattanut löpön hinnannousun takia ja tämän maailman ainoan d.veron kannalta.
    Katsotaan tämä kikkare,kun vain saisi sen huollosta.
    Last edited by Kräki; 23-02-2022, 20:48.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ilmeisesti manuaali ?
    Qv malleissa on se ykkönen ja myös kakkonen olleet joskus ongelmia.

    Mulla oli MiTo 1.4T TCT vaihteistolla ja se oli kyllä aivan mainio peli, ilmeisesti ferrarin kehittelemä laatikko ja ohjelma kun päräyttii hienosti putkessa vaihdoissa. Ainoan kerran kun teki temput oli -32 pakkasessa seisottuaan viikon ei laatikko suostunut laittaamaan vaihdetta silmään ollenkaan, käyntiin lähti ilman lohkoa kun ei sellasta siinä ollut. Yksi hienoimpia autoja mitä minulla on ollut, ajoltaan ja fiilikseltään. Uutena ostin ja 36tkm ajelin muistaakseni sillä.
    Joo, manuaali. Bravo t-jetin surullisenkuuluisaan jokavikaiseen M32 verrattuna tämä C635 on aika harmiton ja on kyllä älyttömän paljon sulavampikin. Tct:nä olisin tämän kyllä halunnut, sillä toimi kyllä hyvin yhdessä 200tkm ajetussa, jolla ajoin aikoinaan koeajon. Niitä ei kuitenkaan ole turhan montaa koskaan saatavilla.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ainakin alkupään Mitot TCTllä oli aika hitaita vaihtamaab/reagoimaan kaasuun ja sitten kun kuski painoi lisää kaasua, sitten nykäistiin ja matkaan. Tämä DNA kytkimen keskiasennolla.

    Puntohan se Mito perustaltaan oli tai voisko jopa sanoa Opelin Corsa.
    Kyllä tossa mun mitossa ainakin vaihteet vaihtui ihan rivakasti, toki aika kultaa muistot usein. Dna napista sen sai ns sportille jolloin kaasunvaste jne muuttui. Ainakin omassa MA moottorisessa,muistaakseni.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Juhaska View Post
    Mondeot on kyllä ollut hyviä matka-autoja aina.

    Ja se lämmitettävä tuulilasi mikä monesta yksilöstä löytyy on myös iso plussa.
    Lämmitettävä tuulilasi oli kyllä ihan helmi, jopa vakuutusyhtiölle
    Pakko oli tuon oman montsikan elinkaari katsoa, 2015 jäänyt katsastuksesta hylkyyn ja liikenteestä poistoon syynä ”sinistä voimakasta savua, hylätty” maininnalla, ja oli siinä useita muitakin mainintoja. 374116km kesti näköjään se motori, fordiksi ihan hyvin. Tuo oli ihan alkupään ensimmäisiä maahan tulleita ”uutta koppaa”.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ilmeisesti manuaali ?
    Qv malleissa on se ykkönen ja myös kakkonen olleet joskus ongelmia.

    Mulla oli MiTo 1.4T TCT vaihteistolla ja se oli kyllä aivan mainio peli, ilmeisesti ferrarin kehittelemä laatikko ja ohjelma kun päräyttii hienosti putkessa vaihdoissa. Ainoan kerran kun teki temput oli -32 pakkasessa seisottuaan viikon ei laatikko suostunut laittaamaan vaihdetta silmään ollenkaan, käyntiin lähti ilman lohkoa kun ei sellasta siinä ollut. Yksi hienoimpia autoja mitä minulla on ollut, ajoltaan ja fiilikseltään. Uutena ostin ja 36tkm ajelin muistaakseni sillä.
    Ainakin alkupään Mitot TCTllä oli aika hitaita vaihtamaab/reagoimaan kaasuun ja sitten kun kuski painoi lisää kaasua, sitten nykäistiin ja matkaan. Tämä DNA kytkimen keskiasennolla.

    Puntohan se Mito perustaltaan oli tai voisko jopa sanoa Opelin Corsa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    - myös vaihteisto.
    Ilmeisesti manuaali ?
    Qv malleissa on se ykkönen ja myös kakkonen olleet joskus ongelmia.

    Mulla oli MiTo 1.4T TCT vaihteistolla ja se oli kyllä aivan mainio peli, ilmeisesti ferrarin kehittelemä laatikko ja ohjelma kun päräyttii hienosti putkessa vaihdoissa. Ainoan kerran kun teki temput oli -32 pakkasessa seisottuaan viikon ei laatikko suostunut laittaamaan vaihdetta silmään ollenkaan, käyntiin lähti ilman lohkoa kun ei sellasta siinä ollut. Yksi hienoimpia autoja mitä minulla on ollut, ajoltaan ja fiilikseltään. Uutena ostin ja 36tkm ajelin muistaakseni sillä.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Tuli ostettua sitten alfa romeon giulietta 1.4 multiairilla, kun sopivaa remmiahdettua mini cooperia ei löytynyt mistään tähän hätään. Väkisinkin vertailen itsellä olleeseen Audi A3 ja Fiat Bravo Sportiin.

    +hyvä teho/kulutussuhde (stadissa 7-alkuisia kulutuksia alle 30km/h keskinopeudella, ehkä litran enemmän kuin 2.0tdi quattro vei kesällä ja litran vähemmän kuin 525xdA vei.)
    +todella vakaa ja varma ajokäytös, hauska ajaa mutkaisilla pätkillä
    +napakka, mutta ei pintakova jousitus
    +kiva varustetaso ja etenkin fiateihin ja vanhempiin alfoihin älyttömästi laadukkaampi sisusta (ei nitise tai natise), ihan audin tasolle ei kuitenkaan ylletä.
    +kokoluokkaan hyvä äänieristys, tuntuu hiljaisemmalta kuin audi.
    +poiketen kaikista aikaisemmista italiaanoista, alusta ei nitise, natise, narise, pauku tai kolise eikä ole yliherkkä tienpinnan muutoksille
    +hyvät ajovalot (lisävarusteiset bi-xenonit)
    +joka kerran autoillessa hymyilyttää, ja aina autolta poistuessa tulee vilkaistua pariin kertaan menopeliä
    +halvat verot ja vakuutukset

    -vaatii roiskeläpät, jos haluaa pitää etulokarien alaosat kunnossa
    -corollakuskien essonbaarijutut
    -muutamien nappien yms epäolennaisten laatu samaa ämpärimuovia kuin fiatissa
    -yllättävän vaikea ostaa kohtuuhintaan, varustellut sport packit käyvät alle 10k€ hinnalla hyvin kaupaksi. Toisaalta varusteettomat autot roikkuvat nettiautossa kuukausitolkulla.

    Käyttökokemuksia kerätty erilaisista ajoista ja seuraavia huomioita herännyt:
    -Kulutus hämmästyttää, ensimmäinen tankillinen 7litran paikkeille näin stadissa asuvana on vähän. Nyt maantiepainotteisemmalla ajolla kulutus näkyisi painuvan 6 litran paikkeille, siis bensakoneella. Vie siis litran vähemmän kuin koneen aiempi versio t-jet vei bravossa
    -Pitkäkin siivu menee mukavasti, pidemmällä kuskilla voi tosin loppua penkistä reisituki kesken.
    -Pakkaskäynnistyvyys tuntuu olevan erittäin hyvää, myös vaihteisto ja ohjaus pelittää heti kylmästartista lähtien sujuvasti
    -Vetopito trianglen kitkoilla on etuvedoksi hämmästyttävän hyvä

    Miinuksena radion heikko kuuluvuus, joka saattaa olla itseasiassa vika antennijalassa. Lisäksi stadin katujen huollon puutteen ja alfan mataluuden yhdistelmänä olen jo parissa viikossa onnistunut tekemään mahalaskun ja saamaan pohjapahvin halkeamaan.

    Leave a comment:


  • GameOver
    replied
    Fordien ohjaus on kyllä yleensäkin ollut hyvä. Tuossa C-crossover luokassa jos muihin vertaa niin tosi positiivisesti olin Kugan ohjauksesta (ja äänieristyksestä) yllättynyt. Edellisistä Ford-kokemuksista oli toki jo yli 10 vuotta aikaa.

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by TinoTK View Post
    Näiltä tulee yhtä vakuuttavia juttuja kuin MV lehdeltä.
    No ei nyt sentään liioitella. Silloin kun MV oli oikein voimissaan, niin muutenkin lehtiartikkeleiden tietotaso oli korkealla tasolla. Nykyään TM suoltaa vain enimmäkseen uskonnollista hapatusta. Juu, sarkasmia.
    Last edited by Freak; 23-02-2022, 10:41.

    Leave a comment:


  • timppa811
    replied
    Erinomainen oli ajaa maantiellä, sanoisin että ohjaus oli parempi kun lci f11 xdrivessä.
    Mini myös erittäin hauska ajaa, vähän samantyyppinen kun tuo harrasteautoni westfield 7. Hymy huulilla saa päästellä pikkuteillä. Maantiellä rengasmeteli aika kova.
    Originally posted by Juhaska View Post
    Mondeot on kyllä ollut hyviä matka-autoja aina.

    Ja se lämmitettävä tuulilasi mikä monesta yksilöstä löytyy on myös iso plussa.

    Leave a comment:

Working...
X