Originally posted by Heguli 31
View Post
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mites tollanen vm.2015 Ford ecoboost 1.0l bensakone. Kesto kilsoissa,tyyppiviat? Mm. jakopään kestosta tietoa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostNo, ei ollut. Case ei ole tainnut pariin vuoteeen liikahtaa, mutta viimeisin päivitys on se, että auto hinattiin toisen korjaamon pihalta ja myytiin moottorivikaisena ilmeisen kovalla alennuksella, mikä on aina kiva kun velkaa oli jäljellä. Auto oli normaalin huolto-ohjelman piirissä, ajomäärät olivat keskimääräistä enemmän toki, mutta ei mitään rääkkäystä vaan pitkiä keikkoja maantiellä. Muistaakseni alkoi kuulemma öljynkulutuksen kasvulla ilman eri varoitusta, joka kasvoi melkoista vauhtia, mutta huollossa ei ilmeisesti kovin kiireellä reagoitu.
Tätä casea muistaa huonommin, mutta olisikohan täälläkin tullut raportoitua jo.. Joka tapauksessa, joku PSA-BMW -yhteistyömoottori 1.6 bensaturbo, joka hajosi. Laakkonen kustansi isolla rahalla ahtimen ja muiden särkyneiden osien vaihdon, vaikka kaiken järjen mukaan esim. uusi puolimoottori olisi ollut parempi vaihtoehto. Lasku oli muistaakseni lähemmäs 9k€ mikä lähti maahantuojalle, ehkä se oli sitten syynä..
Itsellä on ollut Renault Meganeja 2 kpl, 1.6 vapaastihengittävä -09 ja 1.4Tce turbo -12. Ei oikeastaan mitään ongelmia, eikä myöskään www-tornihuhuja. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta PSA-vekotinta ei ehkä tule hankittua. Megane toki, varsinkin käytettynä ne ovat todella hyvää vastinetta euroille. Myös Clio olisi hyvä, jos saisi 6-vaihteisena.
Huoltoväli menee aika tai kilsarajoilla umpeen eli jos ajetaan alle vuodessa kilsamäärä täyteen, huolletaan ennen kalenterivuoden kulumista.
Lisäksi öljyjen oltava oikeita, ei pelkkä viskositeetti riitä vaan valmistajan hyväksymä laatuluokka myös.
Tässä on joko huoltovälin kilsarajat ylitetty ( tai aika ) ja/tai väärillä öljyillä huollettu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View PostJokin ei täsmää, alle 3-vuotta ja alle 100tkm. Jos huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja oikeilla öljyillä, takuumoottori ns automaattinen asia.
Tätä casea muistaa huonommin, mutta olisikohan täälläkin tullut raportoitua jo.. Joka tapauksessa, joku PSA-BMW -yhteistyömoottori 1.6 bensaturbo, joka hajosi. Laakkonen kustansi isolla rahalla ahtimen ja muiden särkyneiden osien vaihdon, vaikka kaiken järjen mukaan esim. uusi puolimoottori olisi ollut parempi vaihtoehto. Lasku oli muistaakseni lähemmäs 9k€ mikä lähti maahantuojalle, ehkä se oli sitten syynä..
Itsellä on ollut Renault Meganeja 2 kpl, 1.6 vapaastihengittävä -09 ja 1.4Tce turbo -12. Ei oikeastaan mitään ongelmia, eikä myöskään www-tornihuhuja. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta PSA-vekotinta ei ehkä tule hankittua. Megane toki, varsinkin käytettynä ne ovat todella hyvää vastinetta euroille. Myös Clio olisi hyvä, jos saisi 6-vaihteisena.
Leave a comment:
-
-
Kokemuksia kaasumersuista? Etuvedot ei kiinnosta ja nelivetoja ei taida olla, niin jäljelle jää vain takaveto? Uusimmat W212 koria?
Prefacelift on NGT 1.8 kompura ja Facelift NGD 2.0 turbo?
Kumpi on parempi tekniikka? 1.8 vähän enemmän tehoa vaikka on pienempi ja vanhempi?
Onko näissä yhtä isot bensa ja kaasutankit? Paljonko takaluukku käytännössä kärsii kaasutankeista?
Isoja kilometrejä noilla ainakin tunnutaan ajettavan. Hirveästi ei ole tällähetkellä myynnissä. Lieköhän pienillä kilsoilla paremmin tarjolla Ruotsissa vai Saksassa, vai joku muu, mikä?
Leave a comment:
-
-
Netistä kopioituna.
------------------
The*VTi Engine*(Variable Valve Lift and Timing injection) is a car engine created jointly by both*PSA Peugeot Citroën*and*BMW Group*from the BMW VALVETRONIC concept. There is both a 1.4 (95*bhp) and 1.6l (115*bhp) variant, with Peugeot claiming the capability to reduce fuel consumption on a*Peugeot 307*by more than 10% compared to the 1.6l, 100*bhp engine.
------------------
Leave a comment:
-
-
Muijalla oli c3 95vti sitikka ja siinä piti öljyä lisätä n.2000km välein. Menty n.80tkm.
Ajattelin sitä ostaessa,eihän nuo nyt enää voi samallaisia paskoja olla,kun aikaisemmat romut,mutta taas tuli lyötyä päätä seinään.
Tälläkertaa ei sentään ollut paisarissa öljyt,vaan oli holo muuten. Kiertoon oli laitettava
Kyllähän nämä on susia syntyessään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostÖljynsyönti kannattaa selvittää aina, mutta aivan erityisesti Peugeotin kera. Kollegalla oli (nimenomaan oli) 208, uutena ostettu ja siinä sitten alkoi parin vuoden ja n. 90tkm kohdalla syömään öljyä. Öljynlisäykset & huollot jne huolto-ohjeiden ja jopa valtuutetun toimesta. Ei auttanut, moottori hajosi täysin n. 90tkm jälkeen. Case taitaa edelleen olla kuluttajariitalautakunnassa kun maahantuoja ei suostu korvaamaan mitään. Nykyinen auto ei ole Peugeot, eikä myöskään uusi koska kaikki omat & lainatut olivat kiinni tuossa, kun teki keikkaa paljon ja tarvitsi luotettavan auton. Pösöjä tuntematta muistaakseni 1-litraisella koneella.
Jokin ei täsmää, alle 3-vuotta ja alle 100tkm. Jos huollettu huolto-ohjelman mukaisesti ja oikeilla öljyillä, takuumoottori ns automaattinen asia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View Post82hv vai 95hv koneella, ne ne yleisimmät tuossa vuosikerrassa.
95 vti 4 sylinterinen vti/thp sukupolvea edustava. Bemarilla myös näppinsä pelissä tämän konemalliston rakenteissa/ongelmissa
82 vti silloisen PSAn oma 3 sylinterinen konemalli ja alkuvuosina se luotettavin malliversio.
Molemmat voi hörppää öljyä.
208 iso parannus laadullisesti edelliseen 207 malliin verrattuna.
Ihan kiva pikkuauto ja se ratti, josta joko tykkää isosti tai ei.
Lisäksi muistaa ettei oo Yarista ostamassa niin sitten ei tuu yllätyksiä
Leave a comment:
-
-
ETG manuaalivaihteisto automatisoidulla vaihteensiirrolla eli puhdas robottiautomaatti. Voi käyttää myös manuaalisesti.
Kunnollinen Aisinin automaattivaihteisto saatatavilla vain turbomoottorisiin malleihin.
Ihan ok vaihteisto kun oppii kaasun kanssa kikkaileen niin vaihtaa silloin tosi fiksusti. 1->2 vaihto aina hitaahko.
Yaris luotettavuudessa lähes virheetön, mutta jos Bemareihin tottunut, pösö voi yllättää positiivisestikin.Last edited by ritariässä; 14-03-2022, 12:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ritariässä View Post82hv vai 95hv koneella, ne ne yleisimmät tuossa vuosikerrassa.
95 vti 4 sylinterinen vti/thp sukupolvea edustava. Bemarilla myös näppinsä pelissä tämän konemalliston rakenteissa/ongelmissa
82 vti silloisen PSAn oma 3 sylinterinen konemalli ja alkuvuosina se luotettavin malliversio.
Molemmat voi hörppää öljyä.
208 iso parannus laadullisesti edelliseen 207 malliin verrattuna.
Ihan kiva pikkuauto ja se ratti, josta joko tykkää isosti tai ei.
Lisäksi muistaa ettei oo Yarista ostamassa niin sitten ei tuu yllätyksiä
82 mallia näyttää tarjoavan kun kriteereinä:
- bensa
- automaatti
- hinta alle 10000€
- ajettu alle 90 000km
Esim tämä:
tai tämä:
:think
Tämä siis luotettavampi malli? ko kö?
Tuota Yaris kommenttia en ymmärtänyt.
Tai mites Kia Rio tai Kia Picanto?
Leave a comment:
-
-
82hv vai 95hv koneella, ne ne yleisimmät tuossa vuosikerrassa.
95 vti 4 sylinterinen vti/thp sukupolvea edustava. Bemarilla myös näppinsä pelissä tämän konemalliston rakenteissa/ongelmissa
82 vti silloisen PSAn oma 3 sylinterinen konemalli ja alkuvuosina se luotettavin malliversio.
Molemmat voi hörppää öljyä.
208 iso parannus laadullisesti edelliseen 207 malliin verrattuna.
Ihan kiva pikkuauto ja se ratti, josta joko tykkää isosti tai ei.
Lisäksi muistaa ettei oo Yarista ostamassa niin sitten ei tuu yllätyksiä
Leave a comment:
-
-
Kokemuksia 208 Pösöstä?
BMW:ltä ei tunnu löytyvän järkevää vaihtoehtoa alle 10t€ näille polttoainehinnoille.
Alle 8000e:n näyttäisi saavan alle 100tkm ajettua vuoden 2013 "1.2-bensamallia":think
Tuon pitäisi kulkea alle 6l/km kaupunkiajossa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: