TM talviautotestissä testissä Dacia päihitti Mersun.
Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Arppa View PostNytkun tuo 530e menee kaupanpurkuun niin liikkeessä olisi Volvo V90 T8. Onko näiden tekniikasta kokemuksia? Hieman isompi akku ainakin on kuin Bemarissa mutta niin on painoakin, range varmaan huitelee samoissa lukemissa.
Leave a comment:
-
-
Viikko takana "parempaa keskiluokkailua" RS skodan kanssa.
Ihan jeppis peli... Parin aikasemman jälkeen, kuluttaa ei juuri mitään sekä pesee ajettavuudessa tollasen 23v vanhan E46 mennen tullen.
Legendaarinen Kytkin/VP remppa tehtävä niin sitten pitäisi olla kyllä ihan suht varmoja kilsoja edessä reilusti.
Leave a comment:
-
-
Nytkun tuo 530e menee kaupanpurkuun niin liikkeessä olisi Volvo V90 T8. Onko näiden tekniikasta kokemuksia? Hieman isompi akku ainakin on kuin Bemarissa mutta niin on painoakin, range varmaan huitelee samoissa lukemissa.
Leave a comment:
-
-
3-litrasissa ollut yllärinä joillakin laakerivauriota ja turbojen menoa. 2.2d on ainakin tampereen taksareiden suosiossa ollut, ilmeisen varmassa maineessa
E: tässä yksi niitä tampereen vanhoja takseja https://www.nettiauto.com/jaguar/xf/12648495Last edited by E39Fin; 10-02-2022, 12:17.
Leave a comment:
-
-
Bemareita ollut E10-FXX, mutta nyt voisi kokeilla jotain hieman erikoisempaa:think...
Jaguar XF Sportbrake -12-> laatikkona näissä ZF8hp, taka-/neliveto, koneet ja muu laatu täysin??
Ajoltaan ihan ok laite. Jos kokemuksia, niin kerro...
Leave a comment:
-
-
Tuli ostettua sitten alfa romeon giulietta 1.4 multiairilla, kun sopivaa remmiahdettua mini cooperia ei löytynyt mistään tähän hätään. Väkisinkin vertailen itsellä olleeseen Audi A3 ja Fiat Bravo Sportiin.
+hyvä teho/kulutussuhde (stadissa 7-alkuisia kulutuksia alle 30km/h keskinopeudella, ehkä litran enemmän kuin 2.0tdi quattro vei kesällä ja litran vähemmän kuin 525xdA vei.)
+todella vakaa ja varma ajokäytös, hauska ajaa mutkaisilla pätkillä
+napakka, mutta ei pintakova jousitus
+kiva varustetaso ja etenkin fiateihin ja vanhempiin alfoihin älyttömästi laadukkaampi sisusta (ei nitise tai natise), ihan audin tasolle ei kuitenkaan ylletä.
+kokoluokkaan hyvä äänieristys, tuntuu hiljaisemmalta kuin audi.
+poiketen kaikista aikaisemmista italiaanoista, alusta ei nitise, natise, narise, pauku tai kolise eikä ole yliherkkä tienpinnan muutoksille
+hyvät ajovalot (lisävarusteiset bi-xenonit)
+joka kerran autoillessa hymyilyttää, ja aina autolta poistuessa tulee vilkaistua pariin kertaan menopeliä
+halvat verot ja vakuutukset
-vaatii roiskeläpät, jos haluaa pitää etulokarien alaosat kunnossa
-corollakuskien essonbaarijutut
-muutamien nappien yms epäolennaisten laatu samaa ämpärimuovia kuin fiatissa
-yllättävän vaikea ostaa kohtuuhintaan, varustellut sport packit käyvät alle 10k€ hinnalla hyvin kaupaksi. Toisaalta varusteettomat autot roikkuvat nettiautossa kuukausitolkulla.Last edited by E39Fin; 07-02-2022, 18:14.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peLoGo? View Post2014-2016 välillä suurin osa hakutuloksista on. Bemarillahan kusijärjestelmän käyttö saattaa riippua jopa siitä onko takaveto vai xdrive. Ehkä Mersullakaan ei ole kaikissa setupeissa käytössä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by GARFFi View PostMinkä vuotinen? Ainakin 2014vm S212? faceliftissä lyötiin jo kusta tankkiin. En tiedä oliko kaikki -14vm euro6 alaisia jo.
Leave a comment:
-
-
Minkä vuotinen? Ainakin 2014vm S212? faceliftissä lyötiin jo kusta tankkiin. En tiedä oliko kaikki -14vm euro6 alaisia jo.
Leave a comment:
-
-
Mitäs täällä tiedetään MB S205 4Maticeista?
Esim 250 d 4Matic? Onko noissa adblue? Missä moottoreissa adblue on ja missä ei? Mitkä on hyviä moottoreita ja mitkä huonoja? Bensa vs Diesel?
Leave a comment:
-
-
Sama ongelma oli pari vuotta sitten kun emännääle siunaantui työmatkaa 20km suuntaansa. Ainoa käyttis tuolloin vm. 2000 W220 S500-mersu.
Hain kokeeksi 300tkm ajetun kakkoskopan Priussin Ruotsista, mitähän se lie veroineen ollut €5-6k. Olin hyvin vaikuttunut härvelin inskäyksestä, siihen on varmaan upotettu vähintään sama määrä suunnittelua kuin tuohon ässämersuun, mutta auton sijaan on haluttu tehdä kulkuväline.
Vaikka tuo Prius pysyikin hyvin nipussa niin sen tilalle otettiin Autoverkkokaupasta Hyundai Ioniq hybrid. Kahden vuoden melkein uusi-diilillä n. €340/kk, saa ajaa 25t km vuodessa. Sitä onko tuo kallis vai halpa ulbeerattiinkin sitten hyvän aikaa. Käytettyyn verrattuna tuossa on takuu voimassa ja turvatekniikka ajan tasalla. Soppari on osamaksusopimus takaisinostovelvoitteella, eli jos sitä jatkaa riittävän pitkään niin auto on sitten oma. Beelystä ainakaan tuohon hintaan ei saa kun jonkun Yariksen.
Oisko Hyundailla nyt 35t km rullattu, eikä autossa ole ollut tasan minkäänlaista vikaa. Pieniä miinuksia rengasmelusta ja pintakovasta alustasta. Sitten kun niihin kypsyy niin voi vaikka ajaa lenkin Jagella.
Noissa itselataavissa bensahybrideissä on pari pointtia. Hybridittömiin bensakoneisiin verrattuna kaupunkikulutus pysyy pienenä. Jos työmatka on motaria ja/tai kaasujalka on raskas, niin itselataavasta hybridistä ei ole juurikaan iloa.
Ainakin tuo Toyotan itselataava on erittäin varmatoimista teknologiaa. Bensakone on hyvin simppeli, koska alaväännön puutteen paikkaa sähkömoottori. Päästörajojen alitus vaatii tavan polttiksilta kaikenmaailman suoraruiskut, ahtimet ja DSG:t, joiden käytökseen tuppaa aina jäämään tietynlainen kulmikkuus. Prius vastaa kaasuun välittömästi, ei nyi missään olosuhteissa ja ryömii vaihde päällä tasaisesti (toisin kuin yksikään tähän asti ajamani TSI+DSG).
Itselataavaa ei tarvitse olla joka ikisen kauppareissun jälkeen laittamassa roikan perään. Itse ajattelin tuon plugarivaiheen skipata kokonaan ja siirtyä jossain vaiheessa kerralla täyssähköautoihin.
Moderni pikkudiesel pääsee helposti noiden hybridien keskikulutukseen, mutta vuotuisella dieselverolla tankkaa aika monta tankillista bensaa, ja bonuksena on vielä lisää kaikenmaailman kusisäiliöitä ja hiukkasloukkuja.
Leave a comment:
-
-
Aissssaakeli en mä muistanutkaan että niitä Vitaroita sai etuvetoinakin, pahoittelut. Nelivedon hinta noussee sitten yli tavoitebudjetin. Jos nyt kuitenkin huoleton peli kiinnostelee, niin käykää kattomassa tollastakin vaihtoehtoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timppa811 View PostMyöskin prius kävi mielessä, mutta en oikein ymmärrä kuinka se voi toimia pelkällä energian talteenotolla. Siis käytännössä.
Priukselle vaihtoehtoja:
Originally posted by Macke View PostOstappa emännälle Vitara. Jos ottaa hieman rauhallisemmalla 1.6 koneella niin on vieläpä vapari, eli ei mitään ihmeellistä teknodologiaa mikä alkaisi ukottamaan.
Itse ostin 1.4 turbon vajaat 4-vuotta sitten, autossa ei ole ollut mitään moitittavaa teknisesti. Vähän normi kitumaasturia parempi nelikko kun saa oikeesti lukitettua vedon eteen ja taakse, tasauspyörästöjen lukkoja nyt ei tietty ole mutta etenee suht kivasti huonommassakin kelissä.
https://www.nettiauto.com/suzuki/vitara/12641632
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timppa811 View PostHaussa vaimolle työmatka-auto. Ajot 98% tätä samaa matkaa.
18km/suunta, reilu puolet 100kmh aluetta, loput kaupunkia.
Nykyään -10 mondeo bensa, haussa pienempi auto ja näinollen pienempi kulutus.
Vaatimukset:
- ei diesel
- budjetti 8-15ke
Peugeot 208? Focus? Vw golf?
Vinkkejä otetaan vastaan
3syl vapari polo, todella pienikulutuksinen, ihan siedettävä kyyti laaturenkailla, ei ole mitään arveluttavaa tekniikkaa siinä että huoltokulut samaa luokkaan kuin missä tahansa japsi pikkukinnerissä, tehoja siinä ei ole isolle tielle mutta aina nyt rekan ohittaa, eikä vaimot yleensä muutenkaan etuile moottoritiellä, kyl ne on ne audit, bemarit, mersut kun painaa vasenta kaistaa
Leave a comment:
-
Leave a comment: