Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kooma
    replied
    Jotain pitäisi keksiä nykyisen 420d tilalle, ei oikein mikään tunnu herättävän ostohaluja. Bemarit nyt on aika hyvin tiedossa mutta mites muut. Sais olla neliveto ja koukku, suorituskykyä, hiljainen sisältä, hyvä äänentoisto, hyvät penkit, luotettava tekniikka ja tavaratilaan pitää mahtua lätkäkassi. Voimalinja preferenssi varmaan järjestyksessä täyssähkö-täysbensa-hybridi-diesel. Hintaluokkaa en ole vielä lyönyt lukkoon, sitten jos keksin mikä auto se olisi niin alan miettimään mitä järjestelyjä se tarkoittaisi talousmielessä

    Ei semmoista varmaan olekaan mikä nuo kaikki ehdot täyttäisi mutta ehdottakaa jotain. Omat ideat alkaa loppua. Model 3 menis ehkä muuten mutta ulkomuoto tökkii. Macan bensakoneella kiinnostaisi mutta käytetyn hinnalla saa jo uuden täyssähkön jollaisen hankinta olisi varmaan järkevämpää. Ja kaikkein järkevintä olisi varmaan ostaa joku halvempi esim 30k hintaluokan vähän ajettu laite jossa olisi vielä tehtaan takuut päällä ja ajelisi huolettomasti. Mutku se fiilispuoli.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Isäukolla kans kokemuksia tuommosesta bensahybridistä. Osti uutena, ei ollut kuin ongelmia lataus hommien kanssa, millon luukku jäässä tms vammasta säätöä. Sano että ilman hiustenkuivaajaa ei voi reissuun lähteä, meni takuuseen takapuskuria yms vaihtoon että sais sen latausluukun jekkasemaan, ei kai se tuonut onnea. Range onneton. Leipiintyi sen verran että totesi sen jälkeen että oli ensimmäinen ja viimeinen "sähköauto" kokeilu hänellä. Palasi dieseliin.
    On kyllä ihan älyvapaa se mersun latausluukun sijoitus siihen takakulmaan. Aina rappautuu pahiten perse autosta kesät talvet.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Kuinka luotettavaa tekniikkaa MB W205 C 350 e plugareissa on?
    Originally posted by bmw323it View Post
    Työkaverilla oli tuollainen pari-kolme vuotta. Osti sen alunperin uutena. Lataussysteemin kanssa oli kokoajan ongelmia, range oli tosi lyhyt ja viime vuonna koki huohottimen jäätymisen, minkä tuloksena useamman tuhannen euron remontti, jonka kyllä MB maksoi. Kypsyi koko autoon siinä määrin, että antoi sen joulun alla liikkeeseen takaisin 30tkm ajettuna.
    Isäukolla kans kokemuksia tuommosesta bensahybridistä. Osti uutena, ei ollut kuin ongelmia lataus hommien kanssa, millon luukku jäässä tms vammasta säätöä. Sano että ilman hiustenkuivaajaa ei voi reissuun lähteä, meni takuuseen takapuskuria yms vaihtoon että sais sen latausluukun jekkasemaan, ei kai se tuonut onnea. Range onneton. Leipiintyi sen verran että totesi sen jälkeen että oli ensimmäinen ja viimeinen "sähköauto" kokeilu hänellä. Palasi dieseliin.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Kuinka luotettavaa tekniikkaa MB W205 C 350 e plugareissa on?
    Entäs Mini Countryman Cooper S E ALL4 plugareissa?

    Mitä näitä katsellessa pitää tietää? Minissä päivittyi akku jossain vaiheessa isompaan?
    Veljellä on tommonen Coutryman hybridi 2018 täydellä JCW-paketilla ja on kyllä tykänny. Noihin saa mukavasti varusteita ja hyvä myös ajaa. Vähän tosin jälkikäteen kirosi, kun 2018 mallissa on 7,7kw akku ja 2019 päivitty 10kw:iin, mutta eipä tuo nyt iso ero ole. Talvella ajaa noin 20-25km akulla.

    Veljen kaveri hommasi tässä syksyllä tommosen C350e:n. Noissa on kyllä ihan onneton toi sähkörange niin kesällä kuin talvellakin. Talvella ajaa max 10km ja kesällä tuplat, mutta pienet verot. Tekniikka ilmeisen luotettava ja liikkuu kyllä todella pirteästi polttomoottorin ja sähkömoottorin toimiessa yhdessä.

    Leave a comment:


  • Eemeli
    replied
    ^Oliko 2019 kun tuli Miniin isompi akku?

    Mersun pikkuakulla ei tehnyt yhtään mitään, mahtaa olla vain riesana tuo akkusysteemi kun takuu ummessa.

    Leave a comment:


  • ///Jone
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Työkaverilla oli aiemmin tuollainen W205 hybridi. Valitteli myös tuota sähköajon toimintasädettä kun kaupunkivauhdeissa hän pääsi parhaillaan 15km akulla.

    Cooperin plugarista taas oli jollain linkedinissä päivitystä kun ei mennytkään sähköllä kuin sitä 10km luokkaa ja talvikulutus bensaa oli 7 paikkeilla vaikka akkuja lataili.
    Minissä näyttää olevan 8kwh nettokapasiteetti akussa. Range varmaan samaa luokkaa kuin 530:essä samankokoisella akulla. Talvella nollan alapuolella n. 20km ja kun mennään -10 ...-20 lukemiin niin alkaa olla 10...15km. Kesällä 30-40km. Jos ohjaamon voi esilämmittää 3,7kw laturin nokassa, niin saa talvella noin +5km rangea matkoihin.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Kuinka luotettavaa tekniikkaa MB W205 C 350 e plugareissa on?
    Entäs Mini Countryman Cooper S E ALL4 plugareissa?

    Mitä näitä katsellessa pitää tietää? Minissä päivittyi akku jossain vaiheessa isompaan?
    Työkaverilla oli aiemmin tuollainen W205 hybridi. Valitteli myös tuota sähköajon toimintasädettä kun kaupunkivauhdeissa hän pääsi parhaillaan 15km akulla.

    Cooperin plugarista taas oli jollain linkedinissä päivitystä kun ei mennytkään sähköllä kuin sitä 10km luokkaa ja talvikulutus bensaa oli 7 paikkeilla vaikka akkuja lataili.

    Leave a comment:


  • jani73
    replied
    Onko muuten tuollaiset vagilaisten 1.0-1.2 kokoiset koneet miten toimivia pidemmällä juoksulla?

    Kun tuossa loppukesästä katselin farkkugolfia, niin jätin suosiolla kaikki 1.2L ja pienemmät pois laskuista. Löytyi sitten 1.5l koneella, jossa myös ACT, eli lepuuttaa kevyemmällä kuormalla kahta sylinteriä.
    Jotenkin vain uskon, että isommat koneet hieman kestävämpiä.

    Leave a comment:


  • bmw323it
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Kuinka luotettavaa tekniikkaa MB W205 C 350 e plugareissa on?
    Työkaverilla oli tuollainen pari-kolme vuotta. Osti sen alunperin uutena. Lataussysteemin kanssa oli kokoajan ongelmia, range oli tosi lyhyt ja viime vuonna koki huohottimen jäätymisen, minkä tuloksena useamman tuhannen euron remontti, jonka kyllä MB maksoi. Kypsyi koko autoon siinä määrin, että antoi sen joulun alla liikkeeseen takaisin 30tkm ajettuna.
    Entäs Mini Countryman Cooper S E ALL4 plugareissa?
    Mitä näitä katsellessa pitää tietää? Minissä päivittyi akku jossain vaiheessa isompaan?
    Eikös noissa ole sama tekniikka kuin 225xe:ssä? Ei taida olla ollenkaan hassumpi laite?

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Kuinka luotettavaa tekniikkaa MB W205 C 350 e plugareissa on?
    Entäs Mini Countryman Cooper S E ALL4 plugareissa?

    Mitä näitä katsellessa pitää tietää? Minissä päivittyi akku jossain vaiheessa isompaan?

    Leave a comment:


  • isolohko
    replied
    Originally posted by jani73 View Post
    Oletko varma ettei menusta löydy säätöä?

    Can anyone confirm that the MKVII has no traction control 'Off' switch. How do you get up a slippery slope in the winter? My 20th Anniversary GTI even with studded Hakkas needs the traction control turned off to get up some steep slopes.


    Mun mk7.5 ei ole nappia ja kun töissä tuli noista ongelmista juttua, niin työkamu kertoi että heidän volkkarissa on menussa se asetus. No tänään sitten löysin itsekin tuolta auton valikoista. Kuka niitä käyttöohjeita lukee.
    En ole ollenkaan varma menusta, kun puhuin napista :-)

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Mitä tapahtuu jos minulla on sama appi ja haluan pölliä auton?
    Ei yhtään mitään

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    Ja varmaan Porschellakin on puhelinsovellus millä ovet saa auki?
    Ei ole itsellä key-less-go:ta autossa nyt mutta joskus mietin jos vahingossa avain jää takaluukkuun ja ovet lukossa. Mutta app:lla ne saa auki.
    Mitä tapahtuu jos minulla on sama appi ja haluan pölliä auton?
    Keyless go on kyl oma lemppari autossa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by A^A View Post
    Pitäisi katsella 10k€ budjetilla joku perusvarma pieni kulutuksinen iso farkku käyttis. Olisko suosituksia? Mitään raketin suorituskykyä en tarvitse, nyt kun dieselin hommaan niin mennään kulutus / ylläpito enemmän silmälläpitäen.
    Mietteissä nyt volvon v70 1.6d tai 2.0d, skoda superb 1.6tdi tai 2.0tdi, mielellään saisi olla manuaali askilla. Vuosimallit jossain 2010 paikkeilla.
    Pitää toki käydä ajelemassa vaihtoehtoja mutta onko kokemuksia näistä "säästömalli" koneisista isoista farkuista, pärjääkö näillä vai onko meno jo tuskaisen nuhaista? Ja ylläpidon suhteen saisi olla perusvarmaa settiä, parin viime auton kohdalla on rempat tuleet niin kalliiksi että alkaa kyllästyttää lyödä tonneja jatkuvalla syötöllä..
    A6 Audi



    Last edited by BMW525Xda; 04-01-2022, 18:19.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Niin tulee eikä se ole se huonoin osa ollenkaan tuossa paketissa. Pikemminkin päinvastoin...
    Meinasin sanoa samaa, todella kestävä ja hyvä tekniikka. Nuo 9-3 vaan on ihan käsittämättömän pahoja kuplimaan maalipinnan alta. Kaverille käytiin useaa katsomassa kun tahto oli kova saada saab, mutta pettymyksiä oli tarjolla autoyksilön iästä ja hintaluokasta riippumatta. Todettiin, ettei ollu 15k€:n väärti auto joka kuplii vähän sieltä täältä

    Leave a comment:

Working...
X