Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhaska
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 3989
    • Suomi

    Ei omakohtainen, mutta kokemus siitä huolimatta.

    Eli eilen töissä ollessani Venäläinen mieshenkilö tuli ostamaan vasaran ja oli tätä ennen pitkän tovin puhelimessa ja puhelun loputtua kertoi, että hänen autonsa oli päättänyt lukita ovet, kun keylessgo -järestelmällä varustettu 1-2 vuotta vanha porsche cayenne hybrid:in sensorit oli jäässä ja avain auton sisässä ja mies jäi viereisen ruokakaupan parkkipaikalle jumiin.

    Tämä sensorien jäätyminen (-19c keli ulkona) oli hänelle kerrottu syyksi venäläisestä huoltoneuvonnasta ja täytyi kyllä miehelle todeta, että en ole ikinä vastaavaa kuullut tapahtuvan.

    Hän oli yrittänyt soitella eri palveluihin ja lähtiessään näytti vielä ostamaansa vasaraa, että "this is the last option to get into the car", että asiakas on aina oikeassa ja sitä rataa, vai miten se oli.
    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

    Comment

    • kimmon
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Tuusulantien päässä...

      Originally posted by Juhaska View Post
      Ei omakohtainen, mutta kokemus siitä huolimatta.

      Eli eilen töissä ollessani Venäläinen mieshenkilö tuli ostamaan vasaran ja oli tätä ennen pitkän tovin puhelimessa ja puhelun loputtua kertoi, että hänen autonsa oli päättänyt lukita ovet, kun keylessgo -järestelmällä varustettu 1-2 vuotta vanha porsche cayenne hybrid:in sensorit oli jäässä ja avain auton sisässä ja mies jäi viereisen ruokakaupan parkkipaikalle jumiin.

      Tämä sensorien jäätyminen (-19c keli ulkona) oli hänelle kerrottu syyksi venäläisestä huoltoneuvonnasta ja täytyi kyllä miehelle todeta, että en ole ikinä vastaavaa kuullut tapahtuvan.

      Hän oli yrittänyt soitella eri palveluihin ja lähtiessään näytti vielä ostamaansa vasaraa, että "this is the last option to get into the car", että asiakas on aina oikeassa ja sitä rataa, vai miten se oli.
      Olisi kannattanut kehoittaa soittamaan (Suomen) Porsche Assistanceen niin olisi löytynyt fiksumpiakin vaihtoehtoja kuin vasara...
      Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3989
        • Suomi

        Originally posted by kimmon View Post
        Olisi kannattanut kehoittaa soittamaan (Suomen) Porsche Assistanceen niin olisi löytynyt fiksumpiakin vaihtoehtoja kuin vasara...
        Paljon mahdollista, mutta eiköhän aikuinen mies saa omalle autolleen tehdä mitä haluaa.
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • samulis
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 441
          • Helsinki

          Originally posted by timppa811 View Post
          Aerolasi löytyy kyllä. Vaatii vain käytännössä kypärän kanssa ajelua sen kanssa.
          Puoliovia ei ole tulossa, mutta sivupleksit on kiinni kauppareissuilla, auttavat melkoisesti turbulenssin kanssa.

          Oliko tämä r1 koneinen suomessa? Kilvissä?
          puoliovet pitää etualhaalta hakkaavan turbulenssin poissa, puoliovet ja lippa tekee matkustamisesta kuin moottoripyörällä ajoa. R1 oli kotimainen ja puhdas rata-auto.
          ex:R1150GSA, e46 328Ci, e36 318Ti

          Comment

          • AC*
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 205
            • Tampere

            Originally posted by kimmon View Post
            Olisi kannattanut kehoittaa soittamaan (Suomen) Porsche Assistanceen niin olisi löytynyt fiksumpiakin vaihtoehtoja kuin vasara...
            Ja varmaan Porschellakin on puhelinsovellus millä ovet saa auki?
            Ei ole itsellä key-less-go:ta autossa nyt mutta joskus mietin jos vahingossa avain jää takaluukkuun ja ovet lukossa. Mutta app:lla ne saa auki.
            i4 M50

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Pitäisi katsella 10k€ budjetilla joku perusvarma pieni kulutuksinen iso farkku käyttis. Olisko suosituksia? Mitään raketin suorituskykyä en tarvitse, nyt kun dieselin hommaan niin mennään kulutus / ylläpito enemmän silmälläpitäen.
              Mietteissä nyt volvon v70 1.6d tai 2.0d, skoda superb 1.6tdi tai 2.0tdi, mielellään saisi olla manuaali askilla. Vuosimallit jossain 2010 paikkeilla.
              Pitää toki käydä ajelemassa vaihtoehtoja mutta onko kokemuksia näistä "säästömalli" koneisista isoista farkuista, pärjääkö näillä vai onko meno jo tuskaisen nuhaista? Ja ylläpidon suhteen saisi olla perusvarmaa settiä, parin viime auton kohdalla on rempat tuleet niin kalliiksi että alkaa kyllästyttää lyödä tonneja jatkuvalla syötöllä..
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2290
                • Vantaa

                Superb 2.0 diiselillä näistä. 1.6 tdi:n voi unohtaa. Olematon alavääntö ja muutenkin epävarman koneen maineessa. 2.0 tulee pidemmällä juoksulla edullisemmaksi ajaa.

                Vollesta ei kokemusta.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  Volvossa jättäisin tuon 1.6d pois. 1.6d on hyvinkin monivikainen, 2.0d muuten hyvä mutta kaksoismassa kun pettää niin saa varautua maksamaan tonnin. Itsellä V50:ssä oli kilsoilla 450tkm mennyttä, oli tosinkin lastutettu.

                  Tuon 2.0d saa tuohon rahaan vähän ajettuna ja vakiona, jolloin tuokaan tuskin tulee ihan heti eteen. Koko lailla varmoja pelejä, huomio kannattaa kiinnittää lähinnä korin kuntoon, herkästi maalit lohkeilee kahvojen ympäristöstä, takakaaren alalaidasta sekä etukaarien takaosasta.

                  Ja mitä tulee nuhaisuuteen niin kyllä tuolla 2.0d:llä pärjää mutta ei sillä juhlita. Manuaali D5 ei kuluta juurikaan enempää ja onkin sitten aivan eri maailmasta kulkupuoleltaan.

                  En nyt osaa sanoa mitä versioita 2.0tdi:stä superb käyttää, mutta ihan lähipiiristäkin löytyy 2.0tdi ongelmia. Yhdessä audissa nokka-akselit pyöristyi kun taas tuoreemmassa transporterissa meni 50tkm paikkeilla mylly vaihtoon kun ilmeisesti hiukkassuodattimen poltossa oli dumpannut dieseliä öljyjen sekaan melkoisella tahdilla. Lisäksi joihinkin 2.0tdi konetyyppeihin on tehty öljynkulutusremppaa 200tkm jälkeen.
                  Last edited by E39Fin; 04-01-2022, 10:59.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2290
                    • Vantaa

                    Joo noita vag 2.0TDI:tä on useita eri variaatioita. Nuo poikittaista commonrail koneet perusvarmoja. Öljynkulutus ongelmat liittyneet muutamaan pitkittäis malliin.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3029
                      • Sjundeå

                      Vauhtipyörähommiin on syytä varautua oikeestaan jokaisessa nykypäivän manuaalissa viimeistään siellä 200tkm paikkeilla.

                      On toki yksilöitä, joilla menee paljon pidempään ja sit taas vastaavasti on yksilöitä, joissa vauhtis menee vaihtoon ennen ekan satkun täyttymistä.
                      -25 Toyota Proace City Verso
                      -23 Nissan Leaf

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        Ihan "normihinnoissa" näyttää olevan tuo f..volvon 2,0d:n vauhtipyörä mielestäni. Aerolta katsottuna ~280e ja kytkinpaketti varmaan ~150-170e monessa paikka siihen päälle.

                        V70:ssä 2011-> 2,0d onkin sitten jo Volvon oma 5-sylinterinen d3:n, aiemmat ilmeisesti fordin neloskoneita. D3 on automaattinakin maltillinen kulutukseltaan.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3651
                          • Raisio

                          Fordin tai Citroenin/Peugeotin koneita, miten vaan haluaa/uskaltaa sanoa.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16501
                            • Asikkala

                            Originally posted by A^A View Post
                            Pitäisi katsella 10k€ budjetilla joku perusvarma pieni kulutuksinen iso farkku käyttis. Olisko suosituksia? Mitään raketin suorituskykyä en tarvitse, nyt kun dieselin hommaan niin mennään kulutus / ylläpito enemmän silmälläpitäen.
                            Mietteissä nyt volvon v70 1.6d tai 2.0d, skoda superb 1.6tdi tai 2.0tdi, mielellään saisi olla manuaali askilla. Vuosimallit jossain 2010 paikkeilla.
                            Pitää toki käydä ajelemassa vaihtoehtoja mutta onko kokemuksia näistä "säästömalli" koneisista isoista farkuista, pärjääkö näillä vai onko meno jo tuskaisen nuhaista? Ja ylläpidon suhteen saisi olla perusvarmaa settiä, parin viime auton kohdalla on rempat tuleet niin kalliiksi että alkaa kyllästyttää lyödä tonneja jatkuvalla syötöllä..
                            Siitä saab https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12315711 tosin kaikki ei ole saabisteja ja jotkut eivät halua rinta-juipilla käydä mutta on lähellä. En tiedä saabeista mitään, en ole saabisti ja tuskin tuleekaan.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3651
                              • Raisio

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Siitä saab https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12315711 tosin kaikki ei ole saabisteja ja jotkut eivät halua rinta-juipilla käydä mutta on lähellä. En tiedä saabeista mitään, en ole saabisti ja tuskin tuleekaan.

                              Ja Saabin mukana tulee Alfa Romeo/Fiat dieselkone.
                              Last edited by ritariässä; 04-01-2022, 14:53.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • Freak
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 2561
                                • .

                                Originally posted by ritariässä View Post
                                Ja Saabin mukana tulee Alfa Romeo/Fiat dieselkone.
                                Niin tulee eikä se ole se huonoin osa ollenkaan tuossa paketissa. Pikemminkin päinvastoin...
                                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                                Vanha Uuden liiton mies...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎