Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Tuohon liittyen niin olen muutamankin i3 ilmoituksen nähnyt jossa on varmaan körötelty ensin eco pro plus modella hetki, ladattu täyteen ja otettu kuva range näytöstä jossa sitten näkyy monta kymmentä kilsaa enemmän rangea kuin normikäytössä. Siinäkin mielessä jonkun standardoidun range mittauksen tulos olisi kyllä hyvä näkyä.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by -Markus- View PostSais nettiautossa olla pakollinen tieto tuo range sähköautoille.
Kuitenkin eri puolilla maailmaa on erilaisia mittaustapoja niin tuon akun koon kanssa on helpompi vertailla. Siis ainakin itse pidän sitä parempana. Tosin tähän väliin voi avautua esim tuosta i3 tavasta ilmoittaa akun koko...2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostTuohon liittyen niin olen muutamankin i3 ilmoituksen nähnyt jossa on varmaan körötelty ensin eco pro plus modella hetki, ladattu täyteen ja otettu kuva range näytöstä jossa sitten näkyy monta kymmentä kilsaa enemmän rangea kuin normikäytössä. Siinäkin mielessä jonkun standardoidun range mittauksen tulos olisi kyllä hyvä näkyä.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostSähköautoille on ihan standartoidut mittaustavat.Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
"BMW:llä ei uskota sähköautojen nopeaan vallankumoukseen: "Bensiinimoottorimme säilyvät vielä ainakin 30 vuotta"
MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA
SISÄLTÖ JATKUU
BMW:n tutkimus- ja kehitysjohtajan Klaus Fröhlichin mukaan automaailma tulee sähköistymään, mutta se, miten nopeasti tämä tapahtuu, on vielä hyvin epäselvää. BMW:llä uskotaan myös vetyautoihin.
TEKSTI Tuulilasin toimitusKUVAT BMW
Fröhlichin mukaan tulevaisuudessa autojen alustojen pitää olla sellaisia, että ne ovat muunneltavissa helposti paitsi erilaisien päästövaatimusten myös kuluttajien toiveiden mukaan. BMW käyttää täyssähköistä i3-autoaan lukuun ottamatta kaikissa malleissaan joustavaa arkkitehtuuria, mikä mahdollistaa niin polttomoottori-, hybridi- kuin täyssähkövoimalinjan tekemisen samalle alustalle.
”Tämä on ehdottomasti paras ratkaisu seuraavan 5-10 vuoden aikana, mutta jos maailma muuttuu kokonaan sähköiseksi, silloin kehitämme toki kokonaan sähköisen alusta”, Fröhlich sanoo Automotive Newsille.
Viime vuosikymmenellä BMW kehitti skaalautuvan CLAR-pohjalevyn, joka debytoi 2015 7-sarjan alla. Sitä ollaan parhaillaan uudistamassa.
”Uudistamme sen ensi vuonna, mikä mahdollistaa hybridit ja myös tulevan täyssähköisen i4:n tekemisen.”
Fröhlichin mukaan sähköautojen hinnat saattavat tulevaisuudessa jopa nousta, vaikka yleisesti on arveltu niiden halpenevan, kun akut halpenevat.
MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA
SISÄLTÖ JATKUU
”On puhuttu paljon akkujen halpenemisesta, mutta ne voivat tulevaisuudessa myös kallistua, koska niihin tarvittavien raaka-aineiden kysyntä tulee kasvamaan huikeasti.”
Sähköauton akkuja ei pidä ladata liikaa pikalatauksella
Kuluttajilla saattaa olla vielä hyvinkin vääriä käsityksiä sähköautojen käytöstä. Esimerkiksi niiden lataamisesta.
”Jos sähköauton akut lataa liian usein täyteen, akut kuluvat nopeasti. Liian monta pikalatausta saattaa lyhentää akkujen eliniän jopa 2-3 vuoteen, mikä ei varmasti kuluttajaa ilahduta. Pikalataus olisi syytä tehdä vain noin joka 20:s kerta, kun autonsa laittaa laturiin”, Fröhlich muistutaa.
MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA
SISÄLTÖ JATKUU
”Olemme oppineet jo paljon omilta sähköautoasiakkailtamme, joita on jo noin 500 000. Esimerkiksi sen, että ihmiset lataavat autoaan kaikkein mieluiten kotona tai työpaikalla, muualla lataamista tapahtuu kovin harvoin.”
Fröhlich uskoo, että Euroopassa etenkin lataushybridit tulevat saavuttamaan pian merkittävän aseman.
”Euroopassa moni ihminen on vastahakoinen siirtymään suoraan täyssähköautoihin. Siksi lataushybridit ovat oikea ratkaisu Euroopassa. Monesti niillä ajetaan arkipäivän ajot sähköllä, mutta viikonloppuisin tai pitkillä matkoilla polttomoottorilla. Oletamme, että Euroopan myynnistä 25 % on pian lataushybridejä, mutta polttomoottoriautojen määrä pysyy yli 50 prosentissa edelleen.”
Polttomoottoriautot säilyvät BMW:llä vielä vuosikymmeniä
BMW ei aio lopettaa polttomoottoriautojen tuotantoa vielä vuosikymmeniin. Moottorivalikoimaa se joutuu sen sijaan karsimaan.
MAINOS - SISÄLTÖ JATKUU ALLA
SISÄLTÖ JATKUU
”Polttomoottoriautoille on tulossa paljon erilaisia lainsäädännöllisiä rajoituksia. Tämä tarkoittaa sitä, että moottorit on pakko uusia lähes joka vuosi, mikä aiheuttaa valtavat kustannukset. Tulemme lopettamaan 1,5-litraisen kolmesylinterisen dieselmoottorimme tuotannon, samoin 400-hevosvoimaista V6-moottoria ei tulla enää uudistamaan. Se olisi liian kallista ja monimutkaista neljän turboahtimen vuoksi. Neljä- ja kuusisylinteriset dieselimme tulevat kuitenkin säilymään ainakin seuraavat 20 vuotta ja bensiinimoottorimme ainakin 30 vuotta”, Fröchlich sanoo.
BMW:llä uskotaan myös polttokenno- eli vetyautoihin, vaikka niiden hinnat ovatkin vielä hyvin korkealla.
”Kehitämme polttokennoja yhdessä Toyotan kanssa. Aloitamme toisen sukupolven polttokennomoottorien pilottikokeilun X6- ja X7-malleissamme. Polttokennomoottorien rakentaminen maksaa tällä hetkellä kymmenen kertaa enemmän kuin sähköisen moottorin, mutta oletuksemme on, että kustannukset tulevat tasoittumaan vuoteen 2025 mennessä. Silloin varmasti puhuttaisiin jo satojen tuhansien autojen myyntivolyymista”, Fröhlich sanoo."BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t
Comment
-
-
Originally posted by Raimo Miettinen View Postsamoin 400-hevosvoimaista V6-moottoria ei tulla enää uudistamaan. Se olisi liian kallista ja monimutkaista neljän turboahtimen vuoksi.
melkoinen asiantuntija kyseessä jollei taas toimittaja ole säveltänyt omiaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Raimo Miettinen View Post
BMW:llä uskotaan myös polttokenno- eli vetyautoihin, vaikka niiden hinnat ovatkin vielä hyvin korkealla.
”Kehitämme polttokennoja yhdessä Toyotan kanssa. Aloitamme toisen sukupolven polttokennomoottorien pilottikokeilun X6- ja X7-malleissamme. Polttokennomoottorien rakentaminen maksaa tällä hetkellä kymmenen kertaa enemmän kuin sähköisen moottorin, mutta oletuksemme on, että kustannukset tulevat tasoittumaan vuoteen 2025 mennessä. Silloin varmasti puhuttaisiin jo satojen tuhansien autojen myyntivolyymista”, Fröhlich sanoo."
Onko BMW seuraava Nokia :think
Kehittääkö joku toimija vetyinfraa missään päin maailmaa
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOnko BMW seuraava Nokia :think
Kehittääkö joku toimija vetyinfraa missään päin maailmaa
"When the facts change, I change my mind."
Comment
-
-
Tuo Apun juttu on kyllä suomennettu ihan päin honkia. Esim tämä:
”Jos sähköauton akut lataa liian usein täyteen, akut kuluvat nopeasti."
Haastattelussa on vain puhuttu siitä että pikalatausta ei pitäisi käyttää usein eikä suinkaan ettei saisi täyteen ladata.
Alkuperäinen artikkeli:
https://europe.autonews.com/automake...al-powertrainsTällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostHaastattelussa on vain puhuttu siitä että pikalatausta ei pitäisi käyttää usein eikä suinkaan ettei saisi täyteen ladata.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Jostain artikkelista lueskelin kyllä puhelinakkujen kohdalla, että menettävät kapasiteettiaan mikäli toistuvasti ladataan täyteen. 80% nurkilla oli sweetspotti mikäli pitkää ikää kaivataan. En toki tiedä miten vertaantuu patteriautojen akkuihin...
Ja jes, hienoa että vetytekniikkaa kehitetään niin ei tartte sitten noita patteriautoja
Comment
-
Comment