Originally posted by naikou
View Post
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Onko sillä mitään väliä tuon alumiinin suhteen, ainakin jo 60-luvulla oli alukansia eikä kukaan miettinyt nesteen laatua, tosin silloin oli vain vihreää... Onko alumiinivalu sitten erilaista kemiallisesti nyt kuin silloin, sehän tässä ratkaisee (?)
-
Ei oo väliä mutta water wetteriä kun käytät niin litkun ominaisuudet paranee hieman jäähdytyksen kannaltaOriginally posted by naikou View PostOnko eri jäähdytysnesteissä suuria eroja? Mikä olisi paras vaihtoehto alumiinimoottoriin nykyhetkellä? Varmaan ei mitään väliä kunhan jotain märkää siellä on kunhan hifistelen ja harrastelen vain
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Elokuussa katsastin -08 Skoda Octavia farkun pakuksi. Itse muutostyöhön meni kokonaiset 25min ja katsastukseen ehkä 10min, eli hyvin kivuttomasti meni. Tuolloin ei ainakaan ollut asiassa mitään ihmeellistä. Aiemmin katsastanut pari neloskoppaista Golfia ja yhden Skodan, eikä niidenkään kanssa ollut mitään sen kummempaa. Farmariauto, tila-auto, tai maastohenkilöauto pitää olla, eikai muuta. Vuosimallivaatimuksesta en ole kuullutkaan.Originally posted by Heguli 31 View PostOnnistuuko nykyään perhefarkun muutoskatsastaminen pakuksi tarvittavin muutoksin (takapenkit pois yms.) kuinka kivuttomasti nykyään? Ja onko vuosimallilla jotain tekoa asian kanssa?Last edited by T3; 10-10-2021, 21:15..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Tämä hyvä. Sukulaismies joutunee sairauden takia lopettamaan autoilun. Saataville ehkä lähiaikoina tulee vanhempi 1.9 4x4 diiseli farkku VW Golf. Ruosteeton(?) ja vähän ajettu vessa kiinnostaisi laittaa pojalle työmatka autoksi. Pakuna olisi ihan fiksu kulkine vielä vuosiksi. Eli nyt pitää olla anteenit ulkona...Originally posted by T3 View PostElokuussa katsastin -08 Skoda Octavia farkun pakuksi. Itse muutostyöhön meni kokonaiset 25min ja katsastukseen ehkä 10min, eli hyvin kivuttomasti meni. Tuolloin ei ainakaan ollut asiassa mitään ihmeellistä. Aiemmin katsastanut pari neloskoppaista Golfia ja yhden Skodan, eikä niidenkään kanssa ollut mitään sen kummempaa. Farmariauto, tila-auto, tai maastohenkilöauto pitää olla, eikai muuta. Vuosimallivaatimuksesta en ole kuullutkaan.
Comment
-
Neloskoppaisen Golfin muuttaa pakuksi puolen tunnin työllä. Ehdottomasti työn alle. Sitten etsii vielä halvimman vakuutusyhtiön, niin autoilun kulut putoaa reilusti. Joku toinen yhtiö saattaa nostaa liikennevakuutuksen hintaa, kun muuttaa pakuksi, joku toinen yhtiö taas laskee. Skodan kohdalla If vakuutus oli yli kaksinkertainen LähiTapiolaan nähden.Originally posted by Heguli 31 View PostTämä hyvä. Sukulaismies joutunee sairauden takia lopettamaan autoilun. Saataville ehkä lähiaikoina tulee vanhempi 1.9 4x4 diiseli farkku VW Golf. Ruosteeton(?) ja vähän ajettu vessa kiinnostaisi laittaa pojalle työmatka autoksi. Pakuna olisi ihan fiksu kulkine vielä vuosiksi. Eli nyt pitää olla anteenit ulkona....
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Tämä vakuutusjuttu olikin uutta ja hyvää tietoa.Originally posted by T3 View PostNeloskoppaisen Golfin muuttaa pakuksi puolen tunnin työllä. Ehdottomasti työn alle. Sitten etsii vielä halvimman vakuutusyhtiön, niin autoilun kulut putoaa reilusti. Joku toinen yhtiö saattaa nostaa liikennevakuutuksen hintaa, kun muuttaa pakuksi, joku toinen yhtiö taas laskee. Skodan kohdalla If vakuutus oli yli kaksinkertainen LähiTapiolaan nähden.
Comment
-
Opelilla on Corsasta kans pakuversio tehtaalta. Joko takasivuikkunoilla tai ilman.Originally posted by BMW525Xda View PostMilläköhän niitä fiestoja rekataan siivousliikkeille pakuiksi ?Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Ainakin kannattaa käydä useammalla konttorilla näyttämässä jos rupeaa vaatimaan kuuta taivaalta. Yhellä konttorilla kävin näyttämässä niin sano että pitää selkeesti hitsata paikat umpeet, vaikka kiinnityspisteet oli otettu irti jne. Tähän en suostunu kun halusin kuitenkin mahdollisuuden sen muuttaa järkevästi takaisin jos sille päälle sattuu. Toisella konttorilla meni läpi mukisematta.Originally posted by Heguli 31 View PostOnnistuuko nykyään perhefarkun muutoskatsastaminen pakuksi tarvittavin muutoksin (takapenkit pois yms.) kuinka kivuttomasti nykyään? Ja onko vuosimallilla jotain tekoa asian kanssa?
Comment
-
Jyväskylässä luottokonttorilla riitti kun hitsattiin X5:n penkin kiinnikkeisiin irtopultit ja mutteriin vähän räkää, kinnikkeet oli siis sellaiset lenkit. 20 minuutin homma kokonaisuudessaan. Palauttaminen vaatisi pulttien rälläköinnin / sahaamisen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Kokkolassa riitti et niihin penkin kiinnityslenkkeihin laitto reikänauhan pätkät popniiteillä kii. Ja just n. 1kk sitte tein e46 farkusta pakunChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Ite oon pyörittäny uppokantapultit reikiin käsin, joista on kuusiokoloavaimen paikka hitsattu umpeen.
Oon tehny ainaki 10 pakumuutoksen hommat.
Lenkkien yli reikäpanta ja niitillä kiinni.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
Comment