Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
-
-
Originally posted by VilleP View PostJust oli juutubessa se teslan räjäytys video. Autoon oli vaihdettu akut jollain teslan ulkopuolisella toimijalla ilmeisen huonolla menestyksellä. Tesla ei suostunut tms vikaa tutkimaan, vaan ainut vaihtoehto oli uusi akkupaketti teslalta hintaan 20000e.
Tiedä sitten mikä koko tarina oli, luulis takuun olevan akuilla ja asennuksella muillakin toimijoilla. Mutta pointti oli että 20000e pintaan oli uusi akku.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Tässä puhutaan Teslan akun hinnasta noin 22000taalaa. Rossman yleensä puhuu right to repair-asioista erityten Appleen liittyen. Videolla hän kuitenkin toivoisi esim Teslalta mahdollisuutta auttaa näitä muita korjaajia, oliko niin, että saisi esim niitä akun pienempiä yksiköitä. Puhuu niin nopeasti, etten ihan kaikkea sisäistänyt. Viittaa myös ettei vanhaan autoon moista uutta akkua kannata ostaa, vaan määritellä vialliset ”kennot” tms ja vaihtaa ne ja näin huomattavasti edullisemmin saisi jatkoaikaa.
Tuossa räjäytetyn Teslan tapauksessahan oli joku epävirallinen akku, joten Teslahan ei silloin korvaa vanhasta ”core:n” arvoa, kuinka monta tonnia lieneekään, vaan joutuisi, kuten todettua korvaamaan koko uuden akun arvon 20000€.
Tällä Rossmanin videolla oli aiemmin ”pinned” kommentti sen suomalaisen hydrayliprässikanavan kaverilta ja kertoi että siinä Teslan epävirallisessa akussa oli vesivuoto. Facebookissa joku sitten kommentoi, olisko ollut Radio Rockin haastattelussa Teslan omistajan kertoneen että vesivuoto korjattu. No mene ja tiedä.
Boiga, en ole ihan varma mitä pistehitsejä meinaat kun nämä akut vieraita, mutta esim Youtube on täynnä DIY-battery welding machines - videoita. Yhdessä liikkeessä mulle hitsattiin eneloop-kennoista akkupaketti ja olisko joskus hitsannut mulle pelkät korvakkeet johkin NiMh-kennoihin.Last edited by jani73; 04-01-2022, 15:53.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostTässä puhutaan Teslan akun hinnasta noin 22000taalaa. Rossman yleensä puhuu right to repair-asioista erityten Appleen liittyen. Videolla hän kuitenkin toivoisi esim Teslalta mahdollisuutta auttaa näitä muita korjaajia, oliko niin, että saisi esim niitä akun pienempiä yksiköitä. Puhuu niin nopeasti, etten ihan kaikkea sisäistänyt. Viittaa myös ettei vanhaan autoon moista uutta akkua kannata ostaa, vaan määritellä vialliset ”kennot” tms ja vaihtaa ne ja näin huomattavasti edullisemmin saisi jatkoaikaa.
Tuossa räjäytetyn Teslan tapauksessahan oli joku epävirallinen akku, joten Teslahan ei silloin korvaa vanhasta ”core:n” arvoa, kuinka monta tonnia lieneekään, vaan joutuisi, kuten todettua korvaamaan koko uuden akun arvon 20000€.
Tällä Rossmanin videolla oli aiemmin ”pinned” kommentti sen suomalaisen hydrayliprässikanavan kaverilta ja kertoi että siinä Teslan epävirallisessa akussa oli vesivuoto. Facebookissa joku sitten kommentoi, olisko ollut Radio Rockin haastattelussa Teslan omistajan kertoneen että vesivuoto korjattu. No mene ja tiedä.
Boiga, en ole ihan varma mitä pistehitsejä meinaat kun nämä akut vieraita, mutta esim Youtube on täynnä DIY-battery welding machines - videoita. Yhdessä liikkeessä mulle hitsattiin eneloop-kennoista akkupaketti ja olisko joskus hitsannut mulle pelkät korvakkeet johkin NiMh-kennoihin.
♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostGruber Motor Co korjailee Teslan akkuja yhdysvalloissa ja videolla näkyy, kuinka Tesla Model S akkupaketin yksittäiset 18650-kennot on hitsattu sarjaan erillisiin moduuleihin:
https://www.youtube.com/watch?v=F-B_8oMZNeI
Äijä videolla puhui, että heillä on 'special equipment' Siis jos Fluke pysyy kädessä niin noita voi korjata. Eihän se ole kuin A. joko kennon vaihto tai B. BMS:n vaihto/korjaus. Suurempi ongelma on purkaa noida kennostoja kun niitä on erilaisilla tiivistemassoilla kasattu.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostJust oli juutubessa se teslan räjäytys video. Autoon oli vaihdettu akut jollain teslan ulkopuolisella toimijalla ilmeisen huonolla menestyksellä. Tesla ei suostunut tms vikaa tutkimaan, vaan ainut vaihtoehto oli uusi akkupaketti teslalta hintaan 20000e.
Tiedä sitten mikä koko tarina oli, luulis takuun olevan akuilla ja asennuksella muillakin toimijoilla. Mutta pointti oli että 20000e pintaan oli uusi akku.
Jenkkien copartilla näytti tällä hetkellä olevan 856kpl tesloja myytävänä. En ole lopullisia hintoja tesloilla pitkilleen seurannut, mutta eiköhän akkupaketille jää paljon vähemmän hintaa kuin 20k€ rahteineen ja tlleineenkin. Aikaa ja vaivaahan tietysti menee jos jonkin kolariauton rahtaa Suomeen ja pilkkoo ylimääräiset osat myytäväksi. Se nyt menee sitten nimellä harrastus, jos ei leipätyönä hommaa tee.
Comment
-
-
F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
-
Originally posted by Kusilaitu View PostGruber Motor Co korjailee Teslan akkuja yhdysvalloissa ja videolla näkyy, kuinka Tesla Model S akkupaketin yksittäiset 18650-kennot on hitsattu sarjaan erillisiin moduuleihin:
https://www.youtube.com/watch?v=F-B_8oMZNeIE61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostOnkohan nämä sähköautot yhtään sen hiljaisempia sisämelun osalta
Ainakin oman koeajojen mukaan ihan samalla tavalla siellä on rengasmelua, itseasiassa ainakin teslassa enemmän kun vaikka e60 bmw:ssä.
Eikä nämä nyt niin kehuja saa
Alusta ja laatuvaikutelma eivät valitettavasti ole samalla tasolla voimalinjan kanssa. Alusta on heti ensimetreiltä lähtien varsin kovan tuntoinen, mikä heikentää mukavuutta merkittävästi. Tämän lisäksi rengasmelu nousee varsin hiljaisilla kitkarenkailla epämiellyttäväksi taajamanopeuksien yläpuolella. Näiden lisäksi kori elää epätasaisuuksissa, mikä tuntuu tärähdyksinä ja ylimääräisinä ääninä alustasta ja korista. Alustasta kuuluu kolahduksia isommissa epätasaisuuksissa ja kori puolestaan elää, mikä saa huonosti istuvat paneelit pitämään ääntä.
Jos vertaa Tesla 3 ja E60 niin ei kai siinä mitään ihmeellistä ole että kääntyy Bmw eduksi. Tuon koeajon perusteella Tesla on huonolaatuinen halvalla tehty auto siitä huolimatta että se kulkee sähköllä. Mielenkiintoista nähdä kuinka Tesla laatu kestää suomen olosuhteita ja missä iässä nämä on valmiita paaliin, oli syy sitten mikä tahansa.
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostTuon äijän pitäisi katsoa juutuubista joku teslan akkupalo-video. Saattaisi organisoida pajansa uudelleen.
♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostLaunch control onkin todella tarpeellinen ominaisuus tuollaisessa läskissä ryhävalaassa.
Sanoit osuvasti. Mitä tekee nopealla kiihtyvyydellä kirjahyllyssä.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostBemari on todellakin hukannut käsikirjoituksen ajat sitten.
Sanoit osuvasti. Mitä tekee nopealla kiihtyvyydellä kirjahyllyssä.
Ryhävalaat eli muhkeat SUVithan isosti muotiaG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostBemari on todellakin hukannut käsikirjoituksen ajat sitten.
Sanoit osuvasti. Mitä tekee nopealla kiihtyvyydellä kirjahyllyssä.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Jos yritykset olisivat aina vain tuottaneet sitä mitä asiakkaat haluavat niin meillä ajeltaisiin edelleen hevoskärryillä ja kännyköitäkin käskytettäisiin jollain qwertyntapaisella kosketusnäytön sijaan. Sähköautojen myötä olisi ollut hyvä paikka ottaa kunnon irtiotto entisestä mutta lopputulema on ainakin toistaiseksi kyllä ihan jotain muuta. Ei vaan pysty ymmärtämään miksi autoista pitää edelleen tehdä mahdollisimman painavia, korkeita ja muutenkin isoja otsapinta-alaltaan, akkujen mahdollistama painopisteen mataluus jo yksistään mahdollistaisi aika makeita muotoilullisia seikkoja, mutta silti käytännössä jokainen autotehdas tuuttaa ulos samoja virtahevon mallisia rumiluksia. "Niitähän ihmiset haluavat", no niin kai kun muuta ei edes yritetä tarjota. Sähköautoalusta varmastikin mahdollistaisi polttomoottoria helpommin jonkun uuden oikein virtaviivaisen, matalan mutta silti riittävän tilavan mallityypin olemassaolevien sedanien, farkkujen, SUV/crossover-hirvitysten oheen, mutta aika hiljaista on sen suhteen.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
Comment