Originally posted by tiko4tiko
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
-
-
Originally posted by Laku View Post
Paras on Taycanissa jos on sähköllä toimivat luukut,
siinä luukku siis vetäytyy sisään ja ylös ja ihan käyttöohjeessa puhuttiin jään murtamisesta, ei ole ollut luukun kanssa mitään ongelmia, tai no kerran valitti että luukku on viallinen mutta sen avaaminen ja sulkeminen poisti hälytyksen, liekkö oli jäätä välissä ja ei mennyt kokonaan kiinni tms.
Mersujen takapuskurissa olevat on kyllä jonnekin muualle suunniteltu kuin lumiseen talveen...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostAika monennäköisiä virityksiä näissä sähkäreissä on tullut vastaan.
Paras on Taycanissa jos on sähköllä toimivat luukut,
siinä luukku siis vetäytyy sisään ja ylös ja ihan käyttöohjeessa puhuttiin jään murtamisesta, ei ole ollut luukun kanssa mitään ongelmia, tai no kerran valitti että luukku on viallinen mutta sen avaaminen ja sulkeminen poisti hälytyksen, liekkö oli jäätä välissä ja ei mennyt kokonaan kiinni tms.
Mersujen takapuskurissa olevat on kyllä jonnekin muualle suunniteltu kuin lumiseen talveen...______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostAika monennäköisiä virityksiä näissä sähkäreissä on tullut vastaan.
Paras on Taycanissa jos on sähköllä toimivat luukut,
siinä luukku siis vetäytyy sisään ja ylös ja ihan käyttöohjeessa puhuttiin jään murtamisesta, ei ole ollut luukun kanssa mitään ongelmia, tai no kerran valitti että luukku on viallinen mutta sen avaaminen ja sulkeminen poisti hälytyksen, liekkö oli jäätä välissä ja ei mennyt kokonaan kiinni tms.
Mersujen takapuskurissa olevat on kyllä jonnekin muualle suunniteltu kuin lumiseen talveen...
"Mielenkiintoisena yksityiskohtana Taycanin lisävarusteinen sähköinen latausluukku sisältää jäätymistunnistimen. Mikäli auto havaitsee luukun olevan jäässä, sitä aletaan täristää korkealla taajuudella jään särkemiseksi."F01 740D xDrive Individual LCI
Kawasaki H2SX SE
Exät:
F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12
"Trust your instincts, be yourself"
Comment
-
-
Tuntuu olevan sähköautoilijan varuste, litran pullo eviania ja
Sitä kyllä voi ihmetellä että samat valmistajat on kohta vuosisadan valmistaneet autoja ja polttoainesluukkuja jotka toimii talvisäässä, miten voi olla sähköautoon niin vaikea tehdä toimivaa ?
Vai onko yritetty liian innovatiivista keksintöä ?Last edited by BMW525Xda; 07-01-2022, 11:29.
Comment
-
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostTuntuu olevan sähköautoilijan varuste, litran pullo eviania ja
Sitä kyllä voi ihmetellä että samat valmistajat on kohta vuosisadan valmistaneet autoja ja polttoainesluukkuja jotka toimii talvisäässä, miten voi olla sähköautoon niin vaikea tehdä toimivaa ?
Vai onko yritetty liian innovatiivista keksintöä ?
Kaiken lisäksi se ei edes pidä paikkansa, vaan omassa käytössä on kyllä se polttisluukkukin ollut monesti samalla tavalla jäässä. Sähköautossa sen sijaan on toistaiseksi aina avautunut, mutta voisin kuvitella että jossain vaiheessa jäätymistä tulee kun latauksen aikana on luukku aukiasennossa useita tunteja kelissä kuin kelissä.
Comment
-
-
Originally posted by Demz View PostEihän näiden käytössä ole muuta samaa kuin että kyseessä on luukku? Aivan älyvapaa kommentti.
Kaiken lisäksi se ei edes pidä paikkansa, vaan omassa käytössä on kyllä se polttisluukkukin ollut monesti samalla tavalla jäässä. Sähköautossa sen sijaan on toistaiseksi aina avautunut, mutta voisin kuvitella että jossain vaiheessa jäätymistä tulee kun latauksen aikana on luukku aukiasennossa useita tunteja kelissä kuin kelissä.
Enkä tiedä lähipiiristä ketään kenellä olisi luukku jäätynyt tai hajonnut.
Nyt kuitenkin on useita sähköauto merkkejä ja malleja joissa tuntuu olevan uutiskynnyksen ylittävä ongelma ja mm bmw noita luukkuja vaihdellut takuuna ja asiakkaan piikkiin jo e malleissa. Olikos se nyt pari toimintatonnia 530e mallin latausluukun korjaus ?
Mikä tässä voi niin vaikeaa olla ?Last edited by BMW525Xda; 07-01-2022, 20:09.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMinulla ei ole 40 vuoden aikana yksikään polttiksen luukku jäätynyt saati hajonnut avauksen yrityksessä, ja ilmastonmuutos on ollut jo silloinkin vallalla.
Enkä tiedä lähipiiristä ketään kenellä olisi luukku jäätynyt tai hajonnut.
Nyt kuitenkin on useita sähköauto merkkejä ja malleja joissa tuntuu olevan uutiskynnyksen ylittävä ongelma ja mm bmw noita luukkuja vaihdellut takuuna ja asiakkaan piikkiin jo e malleissa. Olikos se nyt pari toimintatonnia 530e mallin latausluukun korjaus ?
Mikä tässä voi niin vaikeaa olla ?
En nyt tähän hätään jaksa kyllä etsiä, mikä on 530e luukun toimintaperiaate, mutta sanoisin ongelmien olevan painalluksella avautuvissa luukuissa niin polttis kuin sähköpuolella. Ongelmanhan luulisi kyllä korjaantuvan, jos luukusta tehdään noiden kuvien mukaisesti avautuva eli jostain vetämällä, mutta se ei ollut mun pointti. Haluan sanoa, että nyt on vain demonisointitarkoituksessa tartuttu nimenomaan sähköautoihin, vaikka ihan tismalleen samanlaisia ratkaisuja ja ongelmia on ollut iät ja ajat, eikä kaikki valmistajat ole vaivautuneet korjaamaan asiaa. Johtunee kenties siitäkin, että nuo ongelmat koskevat varsin pientä osaa maailman väestöstä joten järkevämpiä ratkaisuja MEIDÄN kannalta ei varmaan oikein edes vaivauduta sen tarkemmin miettimään.
e. Hajoaminen taas on todnäk 75% käyttäjän toimien seurausta, eihän se luukku mitään helvetillistä irtikiskomista kestä mutta niin on varmasti menetelty, kun on haluttu saada luukku auki väkisin.Last edited by Demz; 07-01-2022, 12:27.
Comment
-
-
Originally posted by Demz View PostNo ei ole kyllä yhtikäs mitään väliä mitä juuri SINÄ olet kokenut elämäsi aikana. Ihan vapaasti voit laittaa googleen polttoaineluukun jäätyminen, ja löytyy keskustelua vino pino, jopa itse korkin jäätymisestä.
En nyt tähän hätään jaksa kyllä etsiä, mikä on 530e luukun toimintaperiaate, mutta sanoisin ongelmien olevan painalluksella avautuvissa luukuissa niin polttis kuin sähköpuolella. Ongelmanhan luulisi kyllä korjaantuvan, jos luukusta tehdään noiden kuvien mukaisesti avautuva eli jostain vetämällä, mutta se ei ollut mun pointti. Haluan sanoa, että nyt on vain demonisointitarkoituksessa tartuttu nimenomaan sähköautoihin, vaikka ihan tismalleen samanlaisia ratkaisuja ja ongelmia on ollut iät ja ajat, eikä kaikki valmistajat ole vaivautuneet korjaamaan asiaa. Johtunee kenties siitäkin, että nuo ongelmat koskevat varsin pientä osaa maailman väestöstä joten järkevämpiä ratkaisuja MEIDÄN kannalta ei varmaan oikein edes vaivauduta sen tarkemmin miettimään.Last edited by BMW525Xda; 07-01-2022, 20:09.
Comment
-
-
Micrakuski ei nyt osaa laskea 1+1. Polttiksen tankinluukku ei varmasti jäädykään kun se on kerran viikossa auki alle minuutin ja silloinkin huoltiksen katoksen alla. Sähköpeliä ladataan usein taivasalla ja luukku on silloin auki. Ei ole oikein verrannollinen asia. Mutta hei ei kaikkea tarvitse ymmärtääS65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Kylläpäs Micra-mies kalastelee keskusteluseuraa isolla haavilla taas
Muistaakseni esim. New Beetlet oli aikanaan tunnettuja siitä että tankinluukut jäätyivät jumiin talvella.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMinulla ei ole 40 vuoden aikana yksikään polttiksen luukku jäätynyt saati hajonnut avauksen yrityksessä, ja ilmastonmuutos on ollut jo silloinkin vallalla.
Enkä tiedä lähipiiristä ketään kenellä olisi luukku jäätynyt tai hajonnut.
Nyt kuitenkin on useita sähköauto merkkejä ja malleja joissa tuntuu olevan uutiskynnyksen ylittävä ongelma ja mm bmw noita luukkuja vaihdellut takuuna ja asiakkaan piikkiin jo e malleissa. Olikos se nyt pari toimintatonnia 530e mallin latausluukun korjaus ?
Mikä tässä voi niin vaikeaa olla ?
Ja mitä 530e latausluukun korjaukseen tulee niin siitä selviää sulattelamalla tai maksimissaan kompionenttivian ollessa kyseessä 80€ osalla jossa tulee koko luukun saranointi solenoideineen.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMicrakuski ei nyt osaa laskea 1+1. Polttiksen tankinluukku ei varmasti jäädykään kun se on kerran viikossa auki alle minuutin ja silloinkin huoltiksen katoksen alla. Sähköpeliä ladataan usein taivasalla ja luukku on silloin auki. Ei ole oikein verrannollinen asia. Mutta hei ei kaikkea tarvitse ymmärtää
Sanoisin että on vaan yritetty tehdä niin hienoja näistäkin että ollaan päädytty surkeaan
Comment
-
-
Originally posted by Demz View PostHajoaminen taas on todnäk 75% käyttäjän toimien seurausta, eihän se luukku mitään helvetillistä irtikiskomista kestä mutta niin on varmasti menetelty, kun on haluttu saada luukku auki väkisin.
Olen nähnyt tapauksen jossa on jätetty luukku auki ja johto paikoilleen vaikka räntää tuli melko reippaasti. Ainakin tunnin auto seisoi noin, ei ihme etteivät kestä.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Comment