Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuri sähköautokeskustelu osa V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jokes911
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 875
    • Espoo

    Originally posted by tiko4tiko View Post
    Eikös nuo kaikki 30 olleet harvinaisia ur-Tesloja (Roadster), jotka perustui Lotuksen koriin. Aikamoinen menetys, yli 1% kaikista koskaan tehdyistä samoin tein romuksi Valmistusmäärä on samaan suuruusluokkaa kuin E28 M5:lla. Toki Tesla on paljon uudempi, joten niitä on varmasti vielä enemmän jäljellä kuin E28.
    Jep, nuo Roadsterit on tosi harvinaisia ja kalliita. Niissä meni monesta akku sököksi aika nopeasti, mutta nyt niitä(kin) voi jo korjata tai vaihtaa koko akun.
    2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
    2022 X3 Charged Edition Msport
    1999 Honda CBR 900 SC33
    2009 Husqvarna SMR 510
    2017 KTM EXCF 350

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      Aika monennäköisiä virityksiä näissä sähkäreissä on tullut vastaan.
      Paras on Taycanissa jos on sähköllä toimivat luukut,
      siinä luukku siis vetäytyy sisään ja ylös ja ihan käyttöohjeessa puhuttiin jään murtamisesta, ei ole ollut luukun kanssa mitään ongelmia, tai no kerran valitti että luukku on viallinen mutta sen avaaminen ja sulkeminen poisti hälytyksen, liekkö oli jäätä välissä ja ei mennyt kokonaan kiinni tms.

      Mersujen takapuskurissa olevat on kyllä jonnekin muualle suunniteltu kuin lumiseen talveen...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • ///Jone
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 1281
        • HKI

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Aika monennäköisiä virityksiä näissä sähkäreissä on tullut vastaan.
        Paras on Taycanissa jos on sähköllä toimivat luukut,
        siinä luukku siis vetäytyy sisään ja ylös ja ihan käyttöohjeessa puhuttiin jään murtamisesta, ei ole ollut luukun kanssa mitään ongelmia, tai no kerran valitti että luukku on viallinen mutta sen avaaminen ja sulkeminen poisti hälytyksen, liekkö oli jäätä välissä ja ei mennyt kokonaan kiinni tms.

        Mersujen takapuskurissa olevat on kyllä jonnekin muualle suunniteltu kuin lumiseen talveen...
        BMW:ssä on ainakin siltä osin kuin olen nähnyt hyvin sijoiteltu, koska on pystypinnalla. Latausluukkuihin saa taas suojia, jotka estää satavan lumen menemisen koloon estäen mahdollisesti luukun sulkemista.
        ______________________
        Nykyinen:
        Model 3

        BMW:t vuodesta 2009:
        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

        Comment

        • Vmatti
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 329
          • Espoo

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Aika monennäköisiä virityksiä näissä sähkäreissä on tullut vastaan.
          Paras on Taycanissa jos on sähköllä toimivat luukut,
          siinä luukku siis vetäytyy sisään ja ylös ja ihan käyttöohjeessa puhuttiin jään murtamisesta, ei ole ollut luukun kanssa mitään ongelmia, tai no kerran valitti että luukku on viallinen mutta sen avaaminen ja sulkeminen poisti hälytyksen, liekkö oli jäätä välissä ja ei mennyt kokonaan kiinni tms.

          Mersujen takapuskurissa olevat on kyllä jonnekin muualle suunniteltu kuin lumiseen talveen...

          "Mielenkiintoisena yksityiskohtana Taycanin lisävarusteinen sähköinen latausluukku sisältää jäätymistunnistimen. Mikäli auto havaitsee luukun olevan jäässä, sitä aletaan täristää korkealla taajuudella jään särkemiseksi."
          F01 740D xDrive Individual LCI
          Kawasaki H2SX SE

          Exät:
          F10 520D, F10 520D xDrive, F10 530D
          Kawasaki Z750 -04, Suzuki Hayabusa -08, Kawasaki ZZR1400 -12

          "Trust your instincts, be yourself"

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Tuntuu olevan sähköautoilijan varuste, litran pullo eviania ja



            Sitä kyllä voi ihmetellä että samat valmistajat on kohta vuosisadan valmistaneet autoja ja polttoainesluukkuja jotka toimii talvisäässä, miten voi olla sähköautoon niin vaikea tehdä toimivaa ?

            Vai onko yritetty liian innovatiivista keksintöä ?
            Last edited by BMW525Xda; 07-01-2022, 11:29.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17508
              • Turku



              Tuolta halvemmalla
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • Demz
                Bimmer Rookie
                • Jun 2016
                • 112
                • Helsinki

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Tuntuu olevan sähköautoilijan varuste, litran pullo eviania ja



                Sitä kyllä voi ihmetellä että samat valmistajat on kohta vuosisadan valmistaneet autoja ja polttoainesluukkuja jotka toimii talvisäässä, miten voi olla sähköautoon niin vaikea tehdä toimivaa ?

                Vai onko yritetty liian innovatiivista keksintöä ?
                Eihän näiden käytössä ole muuta samaa kuin että kyseessä on luukku? Aivan älyvapaa kommentti.

                Kaiken lisäksi se ei edes pidä paikkansa, vaan omassa käytössä on kyllä se polttisluukkukin ollut monesti samalla tavalla jäässä. Sähköautossa sen sijaan on toistaiseksi aina avautunut, mutta voisin kuvitella että jossain vaiheessa jäätymistä tulee kun latauksen aikana on luukku aukiasennossa useita tunteja kelissä kuin kelissä.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Originally posted by Demz View Post
                  Eihän näiden käytössä ole muuta samaa kuin että kyseessä on luukku? Aivan älyvapaa kommentti.

                  Kaiken lisäksi se ei edes pidä paikkansa, vaan omassa käytössä on kyllä se polttisluukkukin ollut monesti samalla tavalla jäässä. Sähköautossa sen sijaan on toistaiseksi aina avautunut, mutta voisin kuvitella että jossain vaiheessa jäätymistä tulee kun latauksen aikana on luukku aukiasennossa useita tunteja kelissä kuin kelissä.
                  Minulla ei ole 40 vuoden aikana yksikään polttiksen luukku jäätynyt saati hajonnut avauksen yrityksessä, ja ilmastonmuutos on ollut jo silloinkin vallalla.
                  Enkä tiedä lähipiiristä ketään kenellä olisi luukku jäätynyt tai hajonnut.

                  Nyt kuitenkin on useita sähköauto merkkejä ja malleja joissa tuntuu olevan uutiskynnyksen ylittävä ongelma ja mm bmw noita luukkuja vaihdellut takuuna ja asiakkaan piikkiin jo e malleissa. Olikos se nyt pari toimintatonnia 530e mallin latausluukun korjaus ?

                  Mikä tässä voi niin vaikeaa olla ?
                  Last edited by BMW525Xda; 07-01-2022, 20:09.

                  Comment

                  • Demz
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2016
                    • 112
                    • Helsinki

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Minulla ei ole 40 vuoden aikana yksikään polttiksen luukku jäätynyt saati hajonnut avauksen yrityksessä, ja ilmastonmuutos on ollut jo silloinkin vallalla.
                    Enkä tiedä lähipiiristä ketään kenellä olisi luukku jäätynyt tai hajonnut.

                    Nyt kuitenkin on useita sähköauto merkkejä ja malleja joissa tuntuu olevan uutiskynnyksen ylittävä ongelma ja mm bmw noita luukkuja vaihdellut takuuna ja asiakkaan piikkiin jo e malleissa. Olikos se nyt pari toimintatonnia 530e mallin latausluukun korjaus ?

                    Mikä tässä voi niin vaikeaa olla ?
                    No ei ole kyllä yhtikäs mitään väliä mitä juuri SINÄ olet kokenut elämäsi aikana. Ihan vapaasti voit laittaa googleen polttoaineluukun jäätyminen, ja löytyy keskustelua vino pino, jopa itse korkin jäätymisestä.

                    En nyt tähän hätään jaksa kyllä etsiä, mikä on 530e luukun toimintaperiaate, mutta sanoisin ongelmien olevan painalluksella avautuvissa luukuissa niin polttis kuin sähköpuolella. Ongelmanhan luulisi kyllä korjaantuvan, jos luukusta tehdään noiden kuvien mukaisesti avautuva eli jostain vetämällä, mutta se ei ollut mun pointti. Haluan sanoa, että nyt on vain demonisointitarkoituksessa tartuttu nimenomaan sähköautoihin, vaikka ihan tismalleen samanlaisia ratkaisuja ja ongelmia on ollut iät ja ajat, eikä kaikki valmistajat ole vaivautuneet korjaamaan asiaa. Johtunee kenties siitäkin, että nuo ongelmat koskevat varsin pientä osaa maailman väestöstä joten järkevämpiä ratkaisuja MEIDÄN kannalta ei varmaan oikein edes vaivauduta sen tarkemmin miettimään.

                    e. Hajoaminen taas on todnäk 75% käyttäjän toimien seurausta, eihän se luukku mitään helvetillistä irtikiskomista kestä mutta niin on varmasti menetelty, kun on haluttu saada luukku auki väkisin.
                    Last edited by Demz; 07-01-2022, 12:27.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Demz View Post
                      No ei ole kyllä yhtikäs mitään väliä mitä juuri SINÄ olet kokenut elämäsi aikana. Ihan vapaasti voit laittaa googleen polttoaineluukun jäätyminen, ja löytyy keskustelua vino pino, jopa itse korkin jäätymisestä.

                      En nyt tähän hätään jaksa kyllä etsiä, mikä on 530e luukun toimintaperiaate, mutta sanoisin ongelmien olevan painalluksella avautuvissa luukuissa niin polttis kuin sähköpuolella. Ongelmanhan luulisi kyllä korjaantuvan, jos luukusta tehdään noiden kuvien mukaisesti avautuva eli jostain vetämällä, mutta se ei ollut mun pointti. Haluan sanoa, että nyt on vain demonisointitarkoituksessa tartuttu nimenomaan sähköautoihin, vaikka ihan tismalleen samanlaisia ratkaisuja ja ongelmia on ollut iät ja ajat, eikä kaikki valmistajat ole vaivautuneet korjaamaan asiaa. Johtunee kenties siitäkin, että nuo ongelmat koskevat varsin pientä osaa maailman väestöstä joten järkevämpiä ratkaisuja MEIDÄN kannalta ei varmaan oikein edes vaivauduta sen tarkemmin miettimään.
                      Ihan se aukesi tästäkin PAINETTAVA luukku kun mentiin tankille hetki tuon kuvan jälkeen.
                      Last edited by BMW525Xda; 07-01-2022, 20:09.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6709
                        • PK-seutu

                        Micrakuski ei nyt osaa laskea 1+1. Polttiksen tankinluukku ei varmasti jäädykään kun se on kerran viikossa auki alle minuutin ja silloinkin huoltiksen katoksen alla. Sähköpeliä ladataan usein taivasalla ja luukku on silloin auki. Ei ole oikein verrannollinen asia. Mutta hei ei kaikkea tarvitse ymmärtää
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • ekkoo1
                          BTCF Member
                          • Jun 2019
                          • 1368
                          • Pohjanmaa

                          Kylläpäs Micra-mies kalastelee keskusteluseuraa isolla haavilla taas

                          Muistaakseni esim. New Beetlet oli aikanaan tunnettuja siitä että tankinluukut jäätyivät jumiin talvella.
                          E39 540i -96 Ajamisen iloa
                          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 1996
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Minulla ei ole 40 vuoden aikana yksikään polttiksen luukku jäätynyt saati hajonnut avauksen yrityksessä, ja ilmastonmuutos on ollut jo silloinkin vallalla.
                            Enkä tiedä lähipiiristä ketään kenellä olisi luukku jäätynyt tai hajonnut.

                            Nyt kuitenkin on useita sähköauto merkkejä ja malleja joissa tuntuu olevan uutiskynnyksen ylittävä ongelma ja mm bmw noita luukkuja vaihdellut takuuna ja asiakkaan piikkiin jo e malleissa. Olikos se nyt pari toimintatonnia 530e mallin latausluukun korjaus ?

                            Mikä tässä voi niin vaikeaa olla ?
                            Kyllä minulla kelien suhteen on valittava aina omassa E90 tankkaukset sillä ei puhettakaan, että luukku aukeaisi kelien vaihtelun jälkeen.

                            Ja mitä 530e latausluukun korjaukseen tulee niin siitä selviää sulattelamalla tai maksimissaan kompionenttivian ollessa kyseessä 80€ osalla jossa tulee koko luukun saranointi solenoideineen.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              Originally posted by pyroz View Post
                              Micrakuski ei nyt osaa laskea 1+1. Polttiksen tankinluukku ei varmasti jäädykään kun se on kerran viikossa auki alle minuutin ja silloinkin huoltiksen katoksen alla. Sähköpeliä ladataan usein taivasalla ja luukku on silloin auki. Ei ole oikein verrannollinen asia. Mutta hei ei kaikkea tarvitse ymmärtää
                              No olisiko näissä sähköautojen luukkujen innovaatioissa jotain pielessä jos näinkin yksinkertaista asiaa kuin luukku ei saada toimimaan, kai jo suunnittelussa tulisi ymmärtää että tehdään paskaa kun pyritään priimaan. Sijoittaa luukku takapuskuriin, tai sellaiseen asentoon että sulamisvedet valuu luukun sisään ja jäätyy, luukku aukeaa sivulle tai alas joten kaappaa lumet ja vedet jne. Itselle tulis mieleen kyllä tehdä sellainen luukku jota ei tarvitse kaikkien gps latauspisteiden ja niiden toimimattomuuden jne ohella enää miettiä. Autoilun pitäisi olla yksinkertaista, niinhän me ihmisetkin olemme, eikö vaan.

                              Sanoisin että on vaan yritetty tehdä niin hienoja näistäkin että ollaan päädytty surkeaan

                              Comment

                              • kalevik
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 957
                                • Salo

                                Originally posted by Demz View Post
                                Hajoaminen taas on todnäk 75% käyttäjän toimien seurausta, eihän se luukku mitään helvetillistä irtikiskomista kestä mutta niin on varmasti menetelty, kun on haluttu saada luukku auki väkisin.

                                Olen nähnyt tapauksen jossa on jätetty luukku auki ja johto paikoilleen vaikka räntää tuli melko reippaasti. Ainakin tunnin auto seisoi noin, ei ihme etteivät kestä.
                                E61 525i, Suzuki VS1400
                                Exät: Jaana, Susanna, Maija

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎