Ajatteliko herrasmiehet, että polttomoottoriautoilun kustannukset pysyvät nykytasolla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Suuri sähköautokeskustelu osa VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mikae34 View PostOnhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostOnhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Tärkeä video akkuteknologiasta joka jokaisen EV:tä harkitsevan kannattaa katsoa: https://www.youtube.com/watch?v=CIWvk3gJ_7E
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View Posthttps://www.facebook.com/groups/sahk...9681309029685/
Noni, alkaa näitä sähköautojen osaajia ilmestymään ihan kaupalliselle puolellekin.
Kukas tekee sen ekan E30:n Suomeen?
Tais Supra vähän hiljentyä, mutta hieno
Comment
-
-
Remon linkkaama video koboltista ja Kongon kaivoksista (ei suoraan akkuteknologiasta) oli ihan miellyttävä katsella/kuunnella. Pientä, luultavasti tuon kertojan henkilökohtaiseen järkyttymiseen liittyvää painokkuutta lukuunottamatta ihan neutraali juttu. Olisi sitä varmaan itsekin aika möykky rinnassa, jos tuonne oliei mennyt omin silmin katselemaan.
DISCLAIMER: Seuraavat kannanotot ja kirjoitukset eivät ole tarkoitettu vastauksena Remotionille, tai minkääntasoisena haasteena postaukseen. Vain toiseksi näkökulmaksi ja tueksi aiheeseen, jotta aiheesta voi muodostaa objektiivisen mielipiteen.
Kysymys kuuluukin: Miksi jokaisen EV:tä harkitsevan kannattaa tuo katsoa? Nämä vastaavat kannanotot on usein kohdistettu nimenomaan yhteen ryhmään. Miksei samantien jokaisen älylaitetta harkitsevan, polttomoottoriautoa harkitsevan, leikkaushoitoa harkitsevan, yms?
Kyllä, Koboltilla on hämmästyttävän paljon käyttötarkoituksia, tuossakin se jo todettiin, että ihmiset eivät tällä hetkellä tule toimeen ilman. Autoteollisuus luultavasti on yksi ainoista, jotka aktiivisesti kehittävät vaihtoehtoa koboltille.
Sinänsä hyvä, että ihmisoikeusasiat ovat nousseet kansan huulille. Sääli, että se tapahtui vasta nyt, eikä jo silloin kun Kongosta (tuonkin jutun mukaan) alettiin kaivamaan esimerkiksi volframia ja kultaa.
Surullinen asia taas on se, että kehittyneiden maiden ihmisten kauhistellessa tuota Youtuben välityksellä, tuo on noiden ihmisten ihan oikea elinkeino.
Mitä tapahtuisi, jos nyt jostain syystä kaiken hyvesignaloinnin, kilven kiillottamisen ja nettipaheksunnan sijaan toteutuisi kollektiivinen päätös ja taikaiskulla kaikki Kongon kobolttikaivokset suljettaisiin? Niin epäinhimillistä työtä epäinhimillisissä oloissa kun onkin, noilta ihmisiltä lähtisi kuitenkin alta se kurjakin elinkeino.
Tuolla tuskin töitä riittää ihan valittavaksi asti, jos koboltinkaivajankin homma kelpaa kymmenille, ellei sadoille tuhansille ihmisille (jos pelkästään tuossa yhdessä "pitissä" oli jutun arvion mukaan noin 15000 ihmistä töissä).
Siinä saattaisi tämän foorumin maahanmuuttoketjukin saada eri tavalla sisältöä pidemmässä juoksussa.-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostRemon linkkaama video koboltista ja Kongon kaivoksista (ei suoraan akkuteknologiasta) oli ihan miellyttävä katsella/kuunnella. Pientä, luultavasti tuon kertojan henkilökohtaiseen järkyttymiseen liittyvää painokkuutta lukuunottamatta ihan neutraali juttu. Olisi sitä varmaan itsekin aika möykky rinnassa, jos tuonne oliei mennyt omin silmin katselemaan.
DISCLAIMER: Seuraavat kannanotot ja kirjoitukset eivät ole tarkoitettu vastauksena Remotionille, tai minkääntasoisena haasteena postaukseen. Vain toiseksi näkökulmaksi ja tueksi aiheeseen, jotta aiheesta voi muodostaa objektiivisen mielipiteen.
Kysymys kuuluukin: Miksi jokaisen EV:tä harkitsevan kannattaa tuo katsoa? Nämä vastaavat kannanotot on usein kohdistettu nimenomaan yhteen ryhmään. Miksei samantien jokaisen älylaitetta harkitsevan, polttomoottoriautoa harkitsevan, leikkaushoitoa harkitsevan, yms?
Kyllä, Koboltilla on hämmästyttävän paljon käyttötarkoituksia, tuossakin se jo todettiin, että ihmiset eivät tällä hetkellä tule toimeen ilman. Autoteollisuus luultavasti on yksi ainoista, jotka aktiivisesti kehittävät vaihtoehtoa koboltille.
Sinänsä hyvä, että ihmisoikeusasiat ovat nousseet kansan huulille. Sääli, että se tapahtui vasta nyt, eikä jo silloin kun Kongosta (tuonkin jutun mukaan) alettiin kaivamaan esimerkiksi volframia ja kultaa.
Surullinen asia taas on se, että kehittyneiden maiden ihmisten kauhistellessa tuota Youtuben välityksellä, tuo on noiden ihmisten ihan oikea elinkeino.
Mitä tapahtuisi, jos nyt jostain syystä kaiken hyvesignaloinnin, kilven kiillottamisen ja nettipaheksunnan sijaan toteutuisi kollektiivinen päätös ja taikaiskulla kaikki Kongon kobolttikaivokset suljettaisiin? Niin epäinhimillistä työtä epäinhimillisissä oloissa kun onkin, noilta ihmisiltä lähtisi kuitenkin alta se kurjakin elinkeino.
Tuolla tuskin töitä riittää ihan valittavaksi asti, jos koboltinkaivajankin homma kelpaa kymmenille, ellei sadoille tuhansille ihmisille (jos pelkästään tuossa yhdessä "pitissä" oli jutun arvion mukaan noin 15000 ihmistä töissä).
Siinä saattaisi tämän foorumin maahanmuuttoketjukin saada eri tavalla sisältöä pidemmässä juoksussa.Last edited by PNM2; 24-12-2022, 00:27.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Tässäkin asiassa on eri tasoisia valmistajia. Jotkut ei välitä ihmisoikeuksista ja ympäristöstä pätkääkään, toisilla se sisältyy jo brändiin ja homman eteen tehdään paljon töitä.
Oon käsityksessä, että Bemarin nykymalliston koboltti tulee Australiasta tai Marokosta ja ketju on pitkälti tehtaan näpeissä, jotta homma olis kestävällä pohjalla. Lisäks nää 5gen sähkövoimalinjat (i4 ym.) ei tartte harvinaisia maametalleja ollenkaan.
MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostLopussahan mainittiin, että koboltintarpeen arvioidaan kasvavan nykyisestä sadoilla prosenteilla parinkymmenen seuraavan vuoden aikana. Tällaisissa asioissa myös tietoisuus on aina ajan kuluessa kasvanut ja homman kasvaessa aina vain isompiin mittasuhteisiin, on tekijöiden pakko tarkastella enemmän toimintamallejaan ja toiminta on väkisin entistä enemmän esillä. Perseestähän toi homma toki on mutta en hetkeäkään usko esim saman videon postanneen Jargerin ajattelevan omia autoilu- tai mitään muitakaan kulujaan afrikkalaisten tai kenenkään muunkaan kärsimyksen kannalta mutta tässä pääsi taas mahdollisesti jopa kännykän äärestä provoamaan sähköautoketjuun.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostKiitän erityishuomioinnista. Mahtaa vituttaa. Mua ei, mutta saitpahan hymähtämään reaktiollasi.
Asiasta sen verran, että Toyotan nimihirviössä on kuulemma pikalataukselle kahden kerran rajoitus per päivä akkutakuun vuoksi ja muutenkin speksit ovat aika vanhanaikaiset uudelle sähköautomallille. Akun lämmitys puuttuu sekä vaihtovirtalataus on vain yhdellä vaiheella. Voivatko nämä tosiaan pitää paikkaansa vai alleviivaako Toyota tässä kommentointiaan voimanlähteiden tulevaisuudesta?Last edited by PNM2; 24-12-2022, 10:56.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by PNM2 View PostEn ymmärrä, mistä ton vitutuksen keksit, mutta harvoin sulla tässä ketjussa mitään punaista lankaa on ollut muutenkaan.
Asiasta sen verran, että Toyotan nimihirviössä on kuulemma pikalataukselle kahden kerran rajoitus per päivä akkutakuun vuoksi ja muutenkin speksit ovat aika vanhanaikaiset uudelle sähköautomallille. Akun lämmitys puuttuu sekä vaihtovirtalataus on vain yhdellä vaiheella. Voivatko nämä tosiaan pitää paikkaansa vai alleviivaako Toyota tässä kommentointiaan voimanlähteiden tulevaisuudesta?
Jos Toyota kohdistaa katseensa lämpimiin maihin, niissä voi rangekin pitää paremmin paikkansa
Hyvää joulua.
Comment
-
-
Originally posted by Jarger View PostJos Toyota kohdistaa katseensa lämpimiin maihin, niissä voi rangekin pitää paremmin paikkansa
Hyvää joulua.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Comment