Onhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.
Kyllä, olis vain toivonut että korotus olis jääny pelkkään autoiliin mutta saatiin se kätevästi sitten kaikkeen sähkön hintaan ja siirtoon samalla. Kyllä tässä saa varmaan alkaa miettimään vaihtoehtoisia tuotantotapoja pitää varmaan tulevaisuudessa olla omat aurinkokennot, akusto ja sitten agre omassa talossa. Voi tuon Caruna töpselin sitten irrottaa
Onhan se nyt päivänselvä asia, että ei sähköautoilusta saa tulla polttiksia halvempaa. Kyllä kapitalisti keinot keksii.
Eipä kyllä varmasti liikenteestä kerätyt verotulot ainakaan pääse pienenemään, se lienee varmaa. Miten ne sitten tulevaisuudessa verotetaankaan, onkin jännä nähdä..
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
On näitä Suomessakin tehty autotallivirityksenä jo vuosia, Nissan Leafin tekniikoita käytetty jonkun verran, vanha takamoottorinen pakukin alkaa polttamaan kumia leafin koneella…kuulemma
Remon linkkaama video koboltista ja Kongon kaivoksista (ei suoraan akkuteknologiasta) oli ihan miellyttävä katsella/kuunnella. Pientä, luultavasti tuon kertojan henkilökohtaiseen järkyttymiseen liittyvää painokkuutta lukuunottamatta ihan neutraali juttu. Olisi sitä varmaan itsekin aika möykky rinnassa, jos tuonne oliei mennyt omin silmin katselemaan.
DISCLAIMER: Seuraavat kannanotot ja kirjoitukset eivät ole tarkoitettu vastauksena Remotionille, tai minkääntasoisena haasteena postaukseen. Vain toiseksi näkökulmaksi ja tueksi aiheeseen, jotta aiheesta voi muodostaa objektiivisen mielipiteen.
Kysymys kuuluukin: Miksi jokaisen EV:tä harkitsevan kannattaa tuo katsoa? Nämä vastaavat kannanotot on usein kohdistettu nimenomaan yhteen ryhmään. Miksei samantien jokaisen älylaitetta harkitsevan, polttomoottoriautoa harkitsevan, leikkaushoitoa harkitsevan, yms?
Kyllä, Koboltilla on hämmästyttävän paljon käyttötarkoituksia, tuossakin se jo todettiin, että ihmiset eivät tällä hetkellä tule toimeen ilman. Autoteollisuus luultavasti on yksi ainoista, jotka aktiivisesti kehittävät vaihtoehtoa koboltille.
Sinänsä hyvä, että ihmisoikeusasiat ovat nousseet kansan huulille. Sääli, että se tapahtui vasta nyt, eikä jo silloin kun Kongosta (tuonkin jutun mukaan) alettiin kaivamaan esimerkiksi volframia ja kultaa.
Surullinen asia taas on se, että kehittyneiden maiden ihmisten kauhistellessa tuota Youtuben välityksellä, tuo on noiden ihmisten ihan oikea elinkeino.
Mitä tapahtuisi, jos nyt jostain syystä kaiken hyvesignaloinnin, kilven kiillottamisen ja nettipaheksunnan sijaan toteutuisi kollektiivinen päätös ja taikaiskulla kaikki Kongon kobolttikaivokset suljettaisiin? Niin epäinhimillistä työtä epäinhimillisissä oloissa kun onkin, noilta ihmisiltä lähtisi kuitenkin alta se kurjakin elinkeino.
Tuolla tuskin töitä riittää ihan valittavaksi asti, jos koboltinkaivajankin homma kelpaa kymmenille, ellei sadoille tuhansille ihmisille (jos pelkästään tuossa yhdessä "pitissä" oli jutun arvion mukaan noin 15000 ihmistä töissä).
Siinä saattaisi tämän foorumin maahanmuuttoketjukin saada eri tavalla sisältöä pidemmässä juoksussa.
-22 Lexus ES300h
-07 Subaru Outback
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Remon linkkaama video koboltista ja Kongon kaivoksista (ei suoraan akkuteknologiasta) oli ihan miellyttävä katsella/kuunnella. Pientä, luultavasti tuon kertojan henkilökohtaiseen järkyttymiseen liittyvää painokkuutta lukuunottamatta ihan neutraali juttu. Olisi sitä varmaan itsekin aika möykky rinnassa, jos tuonne oliei mennyt omin silmin katselemaan.
DISCLAIMER: Seuraavat kannanotot ja kirjoitukset eivät ole tarkoitettu vastauksena Remotionille, tai minkääntasoisena haasteena postaukseen. Vain toiseksi näkökulmaksi ja tueksi aiheeseen, jotta aiheesta voi muodostaa objektiivisen mielipiteen.
Kysymys kuuluukin: Miksi jokaisen EV:tä harkitsevan kannattaa tuo katsoa? Nämä vastaavat kannanotot on usein kohdistettu nimenomaan yhteen ryhmään. Miksei samantien jokaisen älylaitetta harkitsevan, polttomoottoriautoa harkitsevan, leikkaushoitoa harkitsevan, yms?
Kyllä, Koboltilla on hämmästyttävän paljon käyttötarkoituksia, tuossakin se jo todettiin, että ihmiset eivät tällä hetkellä tule toimeen ilman. Autoteollisuus luultavasti on yksi ainoista, jotka aktiivisesti kehittävät vaihtoehtoa koboltille.
Sinänsä hyvä, että ihmisoikeusasiat ovat nousseet kansan huulille. Sääli, että se tapahtui vasta nyt, eikä jo silloin kun Kongosta (tuonkin jutun mukaan) alettiin kaivamaan esimerkiksi volframia ja kultaa.
Surullinen asia taas on se, että kehittyneiden maiden ihmisten kauhistellessa tuota Youtuben välityksellä, tuo on noiden ihmisten ihan oikea elinkeino.
Mitä tapahtuisi, jos nyt jostain syystä kaiken hyvesignaloinnin, kilven kiillottamisen ja nettipaheksunnan sijaan toteutuisi kollektiivinen päätös ja taikaiskulla kaikki Kongon kobolttikaivokset suljettaisiin? Niin epäinhimillistä työtä epäinhimillisissä oloissa kun onkin, noilta ihmisiltä lähtisi kuitenkin alta se kurjakin elinkeino.
Tuolla tuskin töitä riittää ihan valittavaksi asti, jos koboltinkaivajankin homma kelpaa kymmenille, ellei sadoille tuhansille ihmisille (jos pelkästään tuossa yhdessä "pitissä" oli jutun arvion mukaan noin 15000 ihmistä töissä).
Siinä saattaisi tämän foorumin maahanmuuttoketjukin saada eri tavalla sisältöä pidemmässä juoksussa.
Lopussahan mainittiin, että koboltintarpeen arvioidaan kasvavan nykyisestä sadoilla prosenteilla parinkymmenen seuraavan vuoden aikana. Tällaisissa asioissa myös tietoisuus on aina ajan kuluessa kasvanut ja homman kasvaessa aina vain isompiin mittasuhteisiin, on tekijöiden pakko tarkastella enemmän toimintamallejaan ja toiminta on väkisin entistä enemmän esillä. Perseestähän toi homma toki on mutta en hetkeäkään usko esim saman videon postanneen Jargerin ajattelevan omia autoilu- tai mitään muitakaan kulujaan afrikkalaisten tai kenenkään muunkaan kärsimyksen kannalta mutta tässä pääsi taas mahdollisesti jopa kännykän äärestä provoamaan sähköautoketjuun.
Tässäkin asiassa on eri tasoisia valmistajia. Jotkut ei välitä ihmisoikeuksista ja ympäristöstä pätkääkään, toisilla se sisältyy jo brändiin ja homman eteen tehdään paljon töitä.
Oon käsityksessä, että Bemarin nykymalliston koboltti tulee Australiasta tai Marokosta ja ketju on pitkälti tehtaan näpeissä, jotta homma olis kestävällä pohjalla. Lisäks nää 5gen sähkövoimalinjat (i4 ym.) ei tartte harvinaisia maametalleja ollenkaan.
BMW announced, a while back, that it will set up a project aiming at making sure the cobalt bought by the company will only be sourced from responsible
Lopussahan mainittiin, että koboltintarpeen arvioidaan kasvavan nykyisestä sadoilla prosenteilla parinkymmenen seuraavan vuoden aikana. Tällaisissa asioissa myös tietoisuus on aina ajan kuluessa kasvanut ja homman kasvaessa aina vain isompiin mittasuhteisiin, on tekijöiden pakko tarkastella enemmän toimintamallejaan ja toiminta on väkisin entistä enemmän esillä. Perseestähän toi homma toki on mutta en hetkeäkään usko esim saman videon postanneen Jargerin ajattelevan omia autoilu- tai mitään muitakaan kulujaan afrikkalaisten tai kenenkään muunkaan kärsimyksen kannalta mutta tässä pääsi taas mahdollisesti jopa kännykän äärestä provoamaan sähköautoketjuun.
Kiitän erityishuomioinnista. Mahtaa vituttaa. Mua ei, mutta saitpahan hymähtämään reaktiollasi.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Kiitän erityishuomioinnista. Mahtaa vituttaa. Mua ei, mutta saitpahan hymähtämään reaktiollasi.
En ymmärrä, mistä ton vitutuksen keksit, mutta harvoin sulla tässä ketjussa mitään punaista lankaa on ollut muutenkaan.
Asiasta sen verran, että Toyotan nimihirviössä on kuulemma pikalataukselle kahden kerran rajoitus per päivä akkutakuun vuoksi ja muutenkin speksit ovat aika vanhanaikaiset uudelle sähköautomallille. Akun lämmitys puuttuu sekä vaihtovirtalataus on vain yhdellä vaiheella. Voivatko nämä tosiaan pitää paikkaansa vai alleviivaako Toyota tässä kommentointiaan voimanlähteiden tulevaisuudesta?
En ymmärrä, mistä ton vitutuksen keksit, mutta harvoin sulla tässä ketjussa mitään punaista lankaa on ollut muutenkaan.
Asiasta sen verran, että Toyotan nimihirviössä on kuulemma pikalataukselle kahden kerran rajoitus per päivä akkutakuun vuoksi ja muutenkin speksit ovat aika vanhanaikaiset uudelle sähköautomallille. Akun lämmitys puuttuu sekä vaihtovirtalataus on vain yhdellä vaiheella. Voivatko nämä tosiaan pitää paikkaansa vai alleviivaako Toyota tässä kommentointiaan voimanlähteiden tulevaisuudesta?
Jos Toyota kohdistaa katseensa lämpimiin maihin, niissä voi rangekin pitää paremmin paikkansa
Hyvää joulua.
Negatiiviset kauppakokemukset:
Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus
Comment