memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15302
    • Ajamisen Iloa

käyn heti koklaamassa sitäkin kun tarjotaan.

siitä on muuten jo pari vuotta kun olen viimeksi käynyt koeajamassa autoa. se oli M coupe silloin jota olin ostamassa. Ilman ostotarkoitusta harvemmin tulee kokeiltua, paitsi kavereiden autoja jos oikeen tuputtavat
    Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• Italowestern
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2008
      • 507
      • Vantaa

Vain numeroita paperilla, se on siis siinä..

Originally posted by Remotion View Post
      käyn heti koklaamassa sitäkin kun tarjotaan.

siitä on muuten jo pari vuotta kun olen viimeksi käynyt koeajamassa autoa. se oli M coupe silloin jota olin ostamassa. Ilman ostotarkoitusta harvemmin tulee kokeiltua, paitsi kavereiden autoja jos oikeen tuputtavat
      Tästä kommentistasi justiinsa huomaa sen, että turhat ennakkoluulot kannattaapi jättää sikseen.

Reaalimaailma on ihmeellinen paikka. Vaikka taloudellisesti se onkin hyvä asia, ettei koko ajan ole jotain uutta hommaamassa. Uusissa autoissa kun väkisinkin häviää eniten rahallisesti. M6:n arvo taas ei ole paljoa notkahtanut kahdessa vuodessa kun sen on ostanut ns. noin puoleen hintaan uuteen nähden.

Ans kattoo ny.:think
      sigpic
      ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
      Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

Comment

• jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

Mukavaa ja kiintoisaa luettavaa tuo Panamera-koeajokin

Se pitää mainita että heillä AC:ssa on tapana että myyjä lähtee mukaan koeajolle ja alkuun se voi tuntua hiukan oudolle, koska emme useinkaan ole moiseen tottuneet muissa autoliikkeissä.
        Kuitenkin se on pelkästään positiivinen asia, koska kun mukana on henkilö joka tuntee auton, saa koeajostakin enemmän irti.
        Tietysti se hiukan myös hillitsee pahimpia polkemishimoja kun liikkeen edustaja on mukana, mutta ainakin niillä koeajoilla jotka olen itse ajanut, on auton ominaisuuksia tarvittaessa testattu jopa yllättävänkin railakkaasti.

Se, mistä AC:ssa pidän erityisen paljon, on nimenomaan palvelun taso ja asiantuntevat henkilöt sitä toteuttamassa. Kun henkilöstö ei ole ihan "leipäpappeja" vaan heillä on jonkinmoinen intohimo asiaan muutenkin kuin työn puolesta niin silloin myös tulos on hyvä..ja myyjä useimmiten tietää mitä asiakas haluaa ja toivoo!

Mutta se siitä ja takaisin Panameraan ja M6:seen:

Panamera on hieno auto ja varmasti sille on asiakkaansa, mutta ainakin minulla menee vielä hetki ennenkuin miellän Panameran tiiviiksi ketjun lenkiksi Porsche-mallistossa.
        Henk.koht en usko että tuossa hintaluokassa valitsisin Porsche-mallistosta Panameraa, vaan valinta kohdistuisi 911-mallistoon. Jos taas tilantarvetta olisi enemmän kuin 911 tarjoaa, niin M6 olisi varmaankin vahvoilla minun listallani, kuten myös CLS:n AMG-versio.

Sen tunnustan empimättä että M6 (ja koko 6-sarja) on alusta asti ollut suuri suosikkini autojen joukossa ja aina toisinaan enemmän tai vähemmän 6-sarjalainen on kutkutellut mieltä..tosin lähinnä "vain" 650, mutta kuutonen siis kuitenkin.

No, onneksi, ainakin pankkitilin kannalta, tilanne on se että nykyauto tarjoaa riittävästi iloa ettei vakavalla miellä ole vielä tarvinnut vaihtoa lähteä hakemaan, vaikka mieli toisinaan tekeekin.
        Vähän samankaltainen tilanne siis kuin Italolla, mutta olen onnistunut toistaiseksi malttamaan mieleni.
        Sen verran heikkona autoihin kuitenkin olen että minä en "uskalla" ryhtyä yhtä aktiiviseen koeajotoimintaan kuin Italo, koska vähän luulen että tuolla koeajomäärällä olisin jo sortunut useampaankin kauppakirjan allekirjoittamiseen, joten siinä suhteessa hatunnosto Italon mielenmaltille

Comment

• E38
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 269
          • HKI,TKU

Originally posted by Italowestern View Post
          Kohderyhmänä Panameralle on selvästikin, jos ei rahamiehiä ja -naisia pelkästään mietitä, perheellinen autofriikki, kuten esimerkiksi minä itse. Tosin 4 hengen tilat ei koko porukkaa meillä riitä kuljettamaan, mutta koulu- ja harrastuskyydit menisi työmatkojen ohessa kevyesti.
          Hyvä kirjoitus! Olen itse ajatellut vaihtaa tulevaisuudessa Panameraan tai pidän sitä ainakin erittäin potentiaalisena ehdokkaana. Koeajoraporttisi ei ainakaan laannuttanut autokuumetta yhtään. Allekirjoitan myös itsestäni tuon perheellisen autofriikkin.

Panamera oli mielestäni aika epäonnistunut kuvissa mutta kun näin sellaisen ensimmäisen kerran lipumassa kadulla ohi... olin että voi helv€tti, toihan onkin todella helmi! Mietityttää vaan näinä vihreinä aikoina 4.8l V8 joka on vähän turhan suuri (ahtamaton) mylly. Tulee mieleen dinosaurukset. Olisin toivonut pellin alle jotain pientä, vaikka 3-litrasta (tupla/tripla)turboa jolla olis voinut edes kuvitella olevansa vähän vihreä ja mukana nykyajassa. No kaikkea ei voi saada. Etenkin Panan "kaikille toiminnoille oma nappulansa" on juuri sitä vanhan koulukunnan ohjaamoa, jonka otan riemulla taas vastaan!

Odotan mielenkiinnolla millainen käytettyjen Panamerojen hintakehitys tulee olemaan. Ainakin Gayennet ovat olleet lähes syöksykierteessä mutta muuten (useimmat) Porsche (mallit) pitää arvonsa tunnetusti hyvin.
          Autotalli:
          -07 Lexus GS300
          -96 Mercedes-Benz SL320
          -79 Wartburg 353W Tourist
          -66 Cadillac Coupe De Ville

Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

Comment

• 928 GTS
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1561
            • Helsinki

Originally posted by E38 View Post
            Odotan mielenkiinnolla millainen käytettyjen Panamerojen hintakehitys tulee olemaan. Ainakin Gayennet ovat olleet lähes syöksykierteessä mutta muuten (useimmat) Porsche (mallit) pitää arvonsa tunnetusti hyvin.
            Jos vanhat esimerkit pitää paikkansa mitä on olemassa V8 Porschejen osalta tulee hinta suunnilleen puolittumaan parissa vuodessa.
            -92 928 GTS
            -98 550 Maranello

Comment

• jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

Löyhästi aiheeseen liittyen täytyy mainita että eilen tuli nähtyä livenä ensi kertaa tässä keskusteluketjussa Italon koeajamana esillä ollut Viper, tai ei siis sama yksilö, mutta kuitenkin siis Viper SRT.
              Rajun näköinen peli ja perijenkkiläiseen tapaan "äijäauto" parhaasta päästä

Itseasiassa kontrasti oli mm. äänimaailman osalta melko huima, koska hetki Viperin jälkeen samassa paikassa tuli nähtyä ja kuultua myös pitkäkilpinen E60 M5, mitä todennäköisimmin jonkun valmistajan räyhäputkilla varustettuna. Normaalisti tuon M5:sen äänet olisi tehneet muhkean vaikutelman sivustaseuraajaan..tai tässä tapauksessa siis kuuntelijaan..mutta heti Viperin perään..ei ollut paras hetki tuolle M5:lle esitellä äänimaailmaansa

Comment

• Masatus
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 867
                • Haukipudas

Ihan näin offtopiccina että mahtuuko 6-sarjalaisessa tämmöset vanteet pyörimään kuin 9x20 ET14 ja 10x20 ET10.

Comment

• Italowestern
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2008
                  • 507
                  • Vantaa

Jepjep

Originally posted by jva View Post
                  Löyhästi aiheeseen liittyen täytyy mainita että eilen tuli nähtyä livenä ensi kertaa tässä keskusteluketjussa Italon koeajamana esillä ollut Viper, tai ei siis sama yksilö, mutta kuitenkin siis Viper SRT.

Itseasiassa kontrasti oli mm. äänimaailman osalta melko huima, koska hetki Viperin jälkeen samassa paikassa tuli nähtyä ja kuultua myös pitkäkilpinen E60 M5, mitä todennäköisimmin jonkun valmistajan räyhäputkilla varustettuna. Normaalisti tuon M5:sen äänet olisi tehneet muhkean vaikutelman sivustaseuraajaan..tai tässä tapauksessa siis kuuntelijaan..mutta heti Viperin perään..ei ollut paras hetki tuolle M5:lle esitellä äänimaailmaansa
                  Juu, kehonrakentaja ja pikajuoksija ei tee samanlaista vaikutelmaa. Tytöt yleensä valkkaa kehonrakentajan.

..ja sitten perustaa perheen sen pikajuoksijan kanssa.

Parhaat saundit tuosta Bemun kympistä irtoaisi varmaankin sivuputkilla, jolloin voisi käyttää lyhyitä alhaisen resonanssitaajuuden omaavia tai vaikkapa kahden resonanssin vaimentimia. Tai samaan tapaan kuin Viperissäkin, eli osa jaetaan sivuille ja osa viedään taakse. Ns. neliputkisysteemi. Toinen asia sitten kuinka kauan sitä "musaa" jaksaisi kuunnella. Venttiilin taakse laitettuna olisi kiva systeemi.
                  Last edited by Italowestern; 28-09-2009, 22:05.
                  sigpic
                  ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                  Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

Comment

• Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

Siinä ja siinä..

Originally posted by Masatus View Post
                    Ihan näin offtopiccina että mahtuuko 6-sarjalaisessa tämmöset vanteet pyörimään kuin 9x20 ET14 ja 10x20 ET10.
                    Nuo on aika ääripäästä, eli en aivan usko että menee kaikki tuon kokoiset ihan sellaisenaan edessä laidasta laitaan. Voi vaatia kaarilta muutoksia tms. ja siinä tapauksessa ehkä ei kannata. Muuten vastaava rengaskoko kyllä mahtunee, kunhan ei halkaisija kasva eli ettei ota jousituennan alareunaan kiinni. Niinpä aika tiukoille menee.

Tuo ET ei oikein kerro aina kaikkea vaan vanne ja rengas kannattaa ehdottomasti sovittaa niin, että tilaa jää se vähintään puoli senttiä jousilautasen alle tai sitten sora yms kuluttaa renkaan reunaa hiljalleen.. kuten mun Maseratissa teki 18" renkailla kun rakoa oli ehkä 3mm.
                    sigpic

Comment

• Masa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 2202
                      • München

Tänne topikin jatkoksi kelpais muutmat hyvät messukuvat! olihan edustava laite!

ps..kiitos kyydityksestä...oli siinä M3 ratissa jotenki orpo olo kotia ajellessa M6:sen jälkeen....

-VaasaConnection-
                      Originally posted by Homer;
                      Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

Comment

• Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

Kiitokset kaikesta

Originally posted by Masa View Post
                        Tänne topikin jatkoksi kelpais muutmat hyvät messukuvat! olihan edustava laite!

ps..kiitos kyydityksestä...oli siinä M3 ratissa jotenki orpo olo kotia ajellessa M6:sen jälkeen....
                        Mukavaa oli kun kyyti kiinnosti. Aina kiva hiukan polttaa nokia pois pytyistä.

Mulla ei tosiaan ollut omaa kameraa mukana, joten jos jollakulla olisi messukuvia, niin ilomielin saisi tänne laittaa.

Ei se M3 kyllä mielestäni hassumpi auto ole ollenkaan, mitä itse olen päässyt kokeilemaan. Tuo M6 on vain aika ääripään laitos koneen ja lootan osalta. M3 on ehkä kuitenkin urheilullisempi mutkatiellä.

Suuret kiitokset vielä kerran oikein mukavasta messuseurasta ja erittäin mallikkaasti hoidetuista järjestelyistä. Sekin messuosaston laidan siivous niiden ylimääräisten autojen osalta oli hyvin tehty. Ilman jämäkkyyttä siinä asiassa, olisi osasto kärsinyt selvästi.

Good work.
                        sigpic

Comment

• Italowestern
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 507
                          • Vantaa

Minkä värinen?

Juu, kyllä Viperin äänet on aika lyömättömät jo orggiksena. Minkä värinen Kyy oli kyseessä? Jos oli keltainen avomalli, niin sitä olen itsekin päässyt kokeilemaan. Oli vain sen verran alkukeväästä, että keli oli vielä melko kylmä ja takarenkaiden pidosta puuttui osa. Hurja laite joka tapauksessa.

Ämmän putkiviritystäkin ajatellen itse tykkäisin enempi hiukan bassovoittoisesta saundista. Nuo Kellenersit ja vastaavat on hiukan trumpettimaisia eli sitten yläkierroksilla kyllä soi komeasti, mutta alhaalta ääneltään hiukan vaatimattomia ehkä.
                          sigpic

Comment

• Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

Nuo on aika ääripäästä, eli en aivan usko että menee kaikki tuon kokoiset ihan sellaisenaan edessä laidasta laitaan. Voi vaatia kaarilta muutoksia tms. ja siinä tapauksessa ehkä ei kannata. Muuten vastaava rengaskoko kyllä mahtunee, kunhan ei halkaisija kasva eli ettei ota jousituennan alareunaan kiinni. Niinpä aika tiukoille menee.

Tuo ET ei oikein kerro aina kaikkea vaan vanne ja rengas kannattaa ehdottomasti sovittaa niin, että tilaa jää se vähintään puoli senttiä jousilautasen alle tai sitten sora yms kuluttaa renkaan reunaa hiljalleen.. kuten mun Maseratissa teki 18" renkailla kun rakoa oli ehkä 3mm.
                            265/30R22 ja 295/25R22 pyörii ainakin kutosen alla mainiosti, valitettavasti tärkeää ET lukua en muista, mutta kyllä siellä isotkin kiekot pyörii
                            DUCATI 1098 RACING EVO

Comment

• jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

Minkä värinen Kyy oli kyseessä?
                              Tämä oli sininen, valkoisin vauhtiraidoin ja kyljessä "Viper"- tekstit teipattuina, sekä suht räyhäkällä takasiivellä varustettuna.
                              Useimpiin muihin autoihin tuo takasiipi olisi ollut jo liian lintulauta, mutta tuohon kokonaisuuteen se istui ihan kelvollisesti.
                              Ainoa minkä muuttaisin, jos se olisi minun autoni, niin jenkkityyliset kromivanteet muuttaisin Eurooppalaiseen makuun paremmin sopiviksi.

Comment

• TarD
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 80
                                • Tampere

Tämä oli sininen, valkoisin vauhtiraidoin ja kyljessä "Viper"- tekstit teipattuina, sekä suht räyhäkällä takasiivellä varustettuna.
                                Useimpiin muihin autoihin tuo takasiipi olisi ollut jo liian lintulauta, mutta tuohon kokonaisuuteen se istui ihan kelvollisesti.
                                Ainoa minkä muuttaisin, jos se olisi minun autoni, niin jenkkityyliset kromivanteet muuttaisin Eurooppalaiseen makuun paremmin sopiviksi.
                                Oliko kenties tämän tyylinen ?
                                Japan red E91 M-sport 320D man.

Audi S4 -2000

BMW E46 320D - 04 semi M-sport

Comment

Working...
                                X