Muuten ostaisin, mutta kun alkaa olla mitta täynnä paljon ajettuihin ja erityisesti kattoluukkuihin
Ihan alustavasti kivannäköinen. Ens viikolla liikkeessä +5ke.
Näitä Alpinoita ja E39 M5 tuli aika tarkkaankin katseltua viime kesällä kun myin oman E34 M5. Silloin ei ollut omaan budjettiin sopivia yksilöitä tarjolla oikeen missään. Euroopassa hinnat on jo liian korkeat ja Suomessa nettiautossa tarjolla ollut Alpina yksilö oli liian "keräilykamaa" eli pienillä kilsoilla hintapyynti taivaissa.
Näillä hinnoilla pitäisi jo saada pohjasta kuvia.
Ostaako joku yli kymppitonnilla 300k+ ajettua nelikutosta? Itse en ainakaan ostaisi..
ylihintaista on joo. tuo ensimmäinen on minun vanha auto. huollot ja korjaukset, lukkoperä, peltisarjat pääosin minun aikana tehtyjä. tuunaukset; punaiset mittaripohjat, lasitummennukset alupolkimet.. tehty minun jälkeen. myin auton ehkä vuonna 2022. ei ollut pohjasta ruosteessa. ja liikkui hyvin ja hyvät varusteet
Kakkosen kiertäisin kaukaa jo muutenkin, jotain höpönlöpäshifteriä, mielestäni alkavaa kukkaa ja kuvat märkänä. Kaiken kruunaa tuo kaasupolkimen korjaus.
Niin, ja vikassa kuvassa joku sankari näyttää persettä.
Näillä hinnoilla pitäisi jo saada pohjasta kuvia.
Ostaako joku yli kymppitonnilla 300k+ ajettua nelikutosta? Itse en ainakaan ostaisi..
Kakkosen kiertäisin kaukaa jo muutenkin, jotain höpönlöpäshifteriä, mielestäni alkavaa kukkaa ja kuvat märkänä. Kaiken kruunaa tuo kaasupolkimen korjaus.
Oliko se 1.2tce vai 1.4tce joita hajoaa jo sadan tonnin kohdalla, vai molemmat? Tiedän ainakin kaksi täystuhoa lähipiiristä. Toinen Nissan jossa Rellun kone.
1.4Tce on uudemmista turbomoottoreista on vanhinta suunnittelua, tätä ei enää tainnut saada 2015 jälkeen. Yllättäen, myös kestävin. 1.2/1.0Tce:n jakopäästä on tullut raportoituja murheita, mutta esim. Clioissa kiinni oleva 0.9Tce on sitten vähän kestävämpää.
Itse kun etsin väliaikaisvaihtoehtoa, niin haussa oli juuri 1.4Tce, nämä valitettavasti olivat harvinaisempia kuin vapaastihengittävät 1.6-litraiset, jotka ovat hihnalla. Mutta, kun noista 1.0/1.2Tce-jakopäämurheita tuli eteen, niin preferenssit muuttuivat. Parempi kone, jonka jakopäänhihna on suunnilteltu vaihdettavaksi kuin ketjukone, jossa sitä ketjua ei pitänyt vaihtaa, mutta käytännössä (pitkät öljynvaihtovälit) on lähes pakko. Yksi raumalainen autoliike sanoi suoraan, että pysyvät poissa 1.2-litraisista, mutta 1.4Tce on oikein sopiva.
En hakenut itse farmaria, vaan hatchbackia. Tämä on kohtuullisesti ajettu, hyvällä varustuksella mutta kallis (~6k€).. ja, kuljettajan penkissä näyttää olevan tupakanpolttama. Ehkä kosmeettinen, mutta kyllä tuohon hintaan haluaisi jo vähän parempaa.
Tässä olisi ehkä joku järkivaihtoehto. 1.6-litraisen huonoin puoli ovat lyhyet välitykset, 100km/h on 3000rpm, 120km/h vaatisi jo 3500rpm ja kulutus nousisi jo kovasti. Mutta jos hakee eniten autoa eurolleen, niin Megane3 edelleen on ehkä yksi parhaista käytetyistä vaihtoehdoista. Jos uutena on sisustusta mainittu hiukan muoviseksi (rattia myöten), niin näin reilusti yli 10-vuotiaana se nousee ehkä eduksi - kuluminen ei näy kovin herkästi, kun ei ole nahkarattia jne. Ei tuolla 3.5k€:lla kovin kummoista bemaria saa.
On siinä sekin puoli että jos on joku pienempi kopsaus, niin ehkä siellä toisessa on uudet kalliit valot vs toisen 10 vuotta vanhat jotka on kalliit uusia.
Yllätyin omasta E53 kun tiesin että on rekisteröity uusiksi, mutta kun sen on tonkinut joka puolelta esiin, niin en oo löytänyt muuta kuin vaihdetun etupuskimen runkoineen (ei yleensä ole ruosteeton varmaan 400+tkm ajetussa suomiautossa, jos enää muissakaan. Lisäksi toinen etuvalo oli valmistettu myöhemmin. Kun tuokin oli tehty, niin tukirauta altapäin oli koko autosta jätetty pois. https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=51_4085 Eli tuollainen.
Tarkistellut en ole carverticalia, Trafilta vaan historian ja oisko ollut perinteinen kuvio että "tuo uusi lamppu ja puskinheebelit oli jo niin kalliit, ettei nyt raaski tätäkin laittaa, eihän tämä nyt näy mihinkään"
Toki luonnollisesti tuollaisenkin sinne hankin kun oon autoa muutenkin eksynyt nuoleen. Mutta oli vähän mystinen, että nuo kaikki oli kuitenkin raaskittu heittää uusina, voihan se olla että oli käynyt ihan laatupajalla, ja tuo osa oli ollut vaan niin ruostunut, koska on paikassa, jonne kerää vettä, eikä kunnollista vedenpoistoa, ja jenkkien ruostesuojaukset on mitä on, että ajateltu "ettei tää tätä tarvi"
Pointti lähinnä on, että joskus todella harvoin auton kunto voi jopa parantua, jos on kilsoja paljon takana tai kiveniskemää lamppua ja pieni keulapusu vaan. 99,99% noin ei kyllä varmastikaan ole, sillä sitä ei mikään asiaan vihkiytynyt harrastaja todennäköisesti korjaa itselleen, vaan joku paja jossa tehdään ne mitä tarvii ja jälkeäkään ei tarkista kukaan asiaan perehtynyt auton omistava taso. Ellei nyt kyseessä mikään Ferrari ole..
Ja toinen on sitten, että se ostetaan jostain Copartilta, tehdään pakolliset ja pahimmat ja pistetään kiertoon voitolla, pari vuotta eteenpäin niin takakaaressa tai helmassa kukkii "outo sauma" ja muuta kivaa
Ja realismina vielä todettakoon, että yleensä tuo esimerkin uusi valokin taitaa mennä niin, että jos ei sitä joku laadukas kolarikorjaamo ole laittanut, niin sieltä on alta pikku muoveja puuttumassa tai halki, ja kiinnitysruuvit on haettu lähimarketista alkuperäisten sijaan.
Kolarikorjaus voi siis olla ongelma myös jälkikäteen, jota haluat ehkä välttää. Hyvänä esimerkkinä voi mainita vaikka Sretenin Alpina-ostoksen takakulman. Mielenkiintoista nähdä miten tuo projekti etenee - oletan että mennään vimppan päälle.
Jos toisessa 0€ kuluja ja seuraavassa 20000€, pyllistän kyllä toisen suuntaan.
Käytettyjen kauppiaat jotka myy mälliautoja, vähättelevät vaurioita.
Hyvää tiliä noilla tehdään, mälliautona edukkaasti sisään ja täyteen hintaan priimana eteenpäin
En vähättele, tottakai auton hinnan on oltava selkeästi edullisempi mitä vastaavan ehjän. Mutta omasta mielestäni siinä on hemmetinmoinen ero onko esimerkiksi jotain mersun vitoa joka maksaa 40k käytettynä niin onko siinä korjattu 10100e vaiko 19800e. Etummainen voi mennä jo pelkästä keulasta kun uusitaan ils valoja, kennopakettia yms, 19800 on jo rutattu koko kylki taakse asti ja keula kaupanpäälle. Ja tottakai 0e on aivan eri kuin 20000e mutta noi on yksilökohtaisia asioita.
Erinomainen kommentti näiden, suhteellisen paljon mainostettujen, raporttien ongelmakohdista. Lisänä rikka rokassa on hyvä huomioida, että esim. BMW kierrättää uudemmissa ajoneuvoissaan aiempien valmisteidensa lyhyttä VIN-koodia, jolloin mainittuihin raportteihin saattaa sisältyä myös täysin toisen auton tietoja, ja raportin myyjätaho ei ole oikein itsekään selvillä mitä, mistä ja millä perusteella tietoa kertyy, lähteiden paikkaansa pitävyydestä puhumattakaan.
Juu ja oikeastaan alle 5000e vauriot ei edes ole sellaisia mistä kannattaisi pomppia tasajalkaa. Tuulilasi, peilin potkaisu irti ja keikkuu johtojen varassa pikkasen kylkeä vasten, pulu tulee umpioon yms yms, niin osataan siellä muuallakin vakuutusyhtiöitä laskuttaa. Johan jo alkuperäinen vannekin isoissa koossa esim porssen maastureissa maksaa 4k kappale ettei tartte kun rotvalliin se ajaa niin johan on verticalissa merkintä kohdassa etupää. On noita nähty melkoisesti ja haitari kun on laaja 10000-20000e niin mitä ihmettä, kyllä kymppitonnin erotuksella on melkoinen kasa osia jos käytetään B osia vieläpä. Että sen takia noilla voi pyyhkiä persettä ja johan se omilla kotisivuillaan sanotaan että ei tiedä mistä tiedot tulevat yms. Toki suuntaa se antaa mikäli sitä tarvitsee
Leave a comment: