Originally posted by hono
View Post
Kyllä noilla tehoilla pitäisi 300km/h ylittyä maililla helposti. Jopa 320km/h lienee mahdollinen. Joka on about sama kuin putkiviritteisellä Busalla tai S1000RR Bemarilla. Mutta sittenhän sen näkis kun kävisi kokeilemassa..
Kirjoitit:
Ja tossahan tulee selvästi pointti selväksi eli tommonen suht tehokas (150+hp) ja kevyt tonninen mopo on pujottelukeppi tän luokan autolle..
Itse asiassa katsoin vanhoja PBox käyriä. Mulla meni siis 1070cc vapari ilman kaasuja 10s 200-300km/h (2008 Joensuussa). Eli autosi ei pärjäisi edes sille.. Vaikka on melko lähellä "tonnista pujottelukeppiä". Käppyrä:

Punainen käyrä mun pyörällä ajettu, sininen samana vuonna (2008 Joensuu) Gen1 Busalla, myös vapari ilman kaasuja.
Vaihdemissi näkyy tuossa 23s kohdassa, vajaa 320km/h vauhdissa. Kuski yritti vaihtaa "seiskaa". Eli siis pyörääni ajoi toinen kaveri tuolla, jolle tuo lähtö oli eka mun pyörällä. Sen takia 0-200km/h on todella vaisu, koska kaveri otti niin iisin lähdön oudolla pyörällä.. Mutta tuon 2008 Joensuun tuloksen kannalta sillä ei ole väliä, koska vaisusta lähdöstä ja vaihdemissistä huolimatta ehti rajoittajalle, joka tuli 322km/h nopeudessa.
Leave a comment: