Isoveli lopetti valvomisen....

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zoui
    replied
    Originally posted by NHB View Post
    Olen sillä olettamuksella liikkeellä, että autokanta tulee uusiutumaan tulevaisuudessakin.
    Suomessahan tämä uusiutumis tahti on kova, taitaa mennä yli 30 vuotta ennen kuin alkolukko on siellä holistilla asti... alkolukko on toki ihan hieno asia vaikka kaikille. Jos sen käyttö ei siis hidasta liikkeellelähtöä, niin kuin oletan sen toimivan n. 10 vuoden kehittämisen jälkeen, jolloin se autoihin tulisi.

Kun taas tuo nopeuden rajoittaminen on lehmä päästä revitty idea, jolle ei mitään järkevää perustetta ole olemassa

Leave a comment:

• bemu2000
    replied
    Olen sillä olettamuksella liikkeellä, että autokanta tulee uusiutumaan tulevaisuudessakin.

Väärä oletus.

Ymmärsit totaalisen väärin tuon viestin. Suosittelen lukemaan sen uudelleen.

Jos on jäänyt vastaamatta johonkin olennaiseen kysymykseen, niin ole hyvä ja kysy.

saanko minäkin kysyä? mikä oli sinun motiivi tulla foorumille takaisin yli kahden vuoden jälkeen edellisestä postauksesta trollaamaan? olisit pysynyt poissa

Leave a comment:

• JonneRacing.com
    replied
    Jos on jäänyt vastaamatta johonkin olennaiseen kysymykseen, niin ole hyvä ja kysy.
    Harrastatko polkupyöräilyä?

Leave a comment:

• NHB
    replied
    Originally posted by JonneRacing.com View Post
    Miten suunnittelit asentavasi esim meikäläisen e30seen halvalla ajoneston joka on vaikea ohittaa?
    Miksi suunnittelisin jotain tuollaista?

Leave a comment:

• NHB
    replied
    No sillä olettamuksella ainakin olet liikkellä että sillä alkoholistilla on juuri se alkolukollinen malli autosta jossain vaiheessa. Ei tietenkään ole jos hän itse sen saa päättää.

Sähköautohan ei vissiin saastuta?
    Väärä oletus.

Siinä osa ylinopeusaiheesta
    Ymmärsit totaalisen väärin tuon viestin. Suosittelen lukemaan sen uudelleen.

nämähän on vain pieni osa kokonaisuutta jossa itse vastaat vain kysymyksiin joihin löydät ne helpoimmat ja ennalta arvattavimmat vastarannankiiski vastaukset

Leave a comment:

• JonneRacing.com
    replied
    Viittaatko tällä siihen, että alkolukosta ei voi rakentaa noita vaikeammin poistettavaa tai ohitettavaa? Edelleenkin vertaus ajonestaan toimii.
    Miten suunnittelit asentavasi esim meikäläisen e30seen halvalla ajoneston joka on vaikea ohittaa?

Leave a comment:

• NHB
    replied
    Originally posted by Siankarlo View Post
    Ei moottoreitakaan saa lastuttaa eikä katalysaattoria poistaa. Harva näitä itse tekee. Herätys.
    Viittaatko tällä siihen, että alkolukosta ei voi rakentaa noita vaikeammin poistettavaa tai ohitettavaa? Edelleenkin vertaus ajonestaan toimii.

Leave a comment:

• JonneRacing.com
    replied
    Huomaatko, että koko ajan esität hatusta vedettyjä asioita minun väitteinä? Mitä olen kirjoittanut nollatoleranssista? Tai mitä olen kirjoittanut sähköautoista? Missä sanoin, että alkolukot pitää asentaa kaikkiin vanhoihin autoihin?
    No sillä olettamuksella ainakin olet liikkellä että sillä alkoholistilla on juuri se alkolukollinen malli autosta jossain vaiheessa. Ei tietenkään ole jos hän itse sen saa päättää.

En halua hengittää saasteita. Jos se tekee musta fasistin ja trollipellen, niin olkoon sitten niin. Lienee täysin ymmärrettävää, että autonvalmistaja pyrkivät luomaan positiivista kuvaa tuotteistaan. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että uudetkin autot sotkevat ilmaa ja aiheuttavat vaikutuksia ihmisten terveyteen.
    Sähköautohan ei vissiin saastuta?

Nopeusrajoituksia ei voi laittaa teille, koska oikea rajoitus voisi olla 101 eikä 100.
    Siinä osa ylinopeusaiheesta

nämähän on vain pieni osa kokonaisuutta jossa itse vastaat vain kysymyksiin joihin löydät ne helpoimmat ja ennalta arvattavimmat vastarannankiiski vastaukset

Leave a comment:

• NHB
    replied
    Tässähän alkaa oikeen miettiä et kuinka meitä on näinkään moni selvinnyt hengissä tähänkään asti

nhb: uskallatkohan sä käydä paskallakaan ilman pelkoa verisuonen katkeamisesta päässä?

ps: ja anteenks pieni offtopic ja provoilu mutta onhan tää nyt uskomaton jeesus(telia) autoilufoorumilla (alkolukko, ylinopeuden nollatoleranssi ja sähköautoilu pelastaa, hallelujah!).

psps: ei, en vieläkään tapaa ajella kännissä enkä ylinopeutta.
    Huomaatko, että koko ajan esität hatusta vedettyjä asioita minun väitteinä? Mitä olen kirjoittanut nollatoleranssista? Tai mitä olen kirjoittanut sähköautoista? Missä sanoin, että alkolukot pitää asentaa kaikkiin vanhoihin autoihin?

Ihan harrustustenkin kautta tulee tehtyä asioita, joissa verisuonet tulee kyllä koeponnistettua. Se voi vaikuttaa siihen, miksi autot eivät anna mulle oikein suuria elämyksiä.
    Last edited by NHB; 29-10-2010, 00:34.

Leave a comment:

• JonneRacing.com
    replied
    Tässähän alkaa oikeen miettiä et kuinka meitä on näinkään moni selvinnyt hengissä tähänkään asti

nhb: uskallatkohan sä käydä paskallakaan ilman pelkoa verisuonen katkeamisesta päässä?
    Last edited by JonneRacing.com; 29-10-2010, 00:28. Reason: siivottu hieman

Leave a comment:

• NHB
    replied
    Sitäpaitsi tän foorumin ideahan on kehittää autoilua ja harrastamista, ei suinkaan tappaa kumpaakin.
    Siinä on vain sellainen mahdollisuus, että meillä on yhtä monta ideaa autoilun kehittämisestä kuin on kirjoittajaakin. Itse ajattelen sen olevan liikenteen sujuvuuden ja turvallisuuden parantamista ja haittojen minimoimista. Haittoina pidän esimerkiksi ympäristövaikutuksia, energian kulutusta ja kustannuksia.

Leave a comment:

• NHB
    replied
    Originally posted by Siankarlo View Post
    Mutta jotta nyt ei epäselväksi jäisi, niin en minä periaatteesta vastusta sitä, että joku kaunis päivä autossani on tehtaalta tullessa sellainenkin ominaisuus, että se ei päästä minua liikenteeseen jos en ole ajokuntoinen - paitsi joku ohitusmahdollisuus silloinkin pitää olla hätätapauksia varten. Mieluummin esim. ajan pienessä kännissä ambulanssia vastaan mökiltä kuin otan sen riskin, että appiukko kuolee infarktiin vain siksi ettei lanssi löydä perille. Elämässä ihan kaikki on mahdollista, siksi olisi hyvä jos ihmisten tekemisiä arvioisivat toiset ihmiset, eivät koneet.
    Tätäkin on joku muukin pohtinut. Esimerkiksi Volvon tarjoama järjestelmä voidaan asettaa sallimaan yksi matka tenuissaan. Täydellistä järjestelmäähän ei ole. Tuossa pitäisi laskea, että onko appiukollasi suurempi todennäköisyys kuolla humalaisen kuskin vuoksi liikenteessä vai eksynyttä ambulanssia odottaessa. Pääajatushan tässäkin tietenkin on tärkein, mutta kai silti voi kysyä, että vieläkö viranomaisilla on vaikeuksia löytää perille? Kai sijainti voidaan paikallistaa soittajan puhelimesta ja liittää se navin ruudulle? Näin ainakin itse tekisin, vaikka tämäkin on taas isoveljen valvontaa.

Leave a comment:

• JonneRacing.com
    replied
    No ku en meinaa.
    Sitäpaitsi tän foorumin ideahan on kehittää autoilua ja harrastamista, ei suinkaan tappaa kumpaakin.

Leave a comment:

• Siankarlo
    replied
    Tunnen muutamia ihmisiä, jotka varmasti ajavat kännissä toisinaan. Näille tapauksille päivän haastavin toimi on kaljapullon hakkerointi auki. Näillä jäävät ohjeet kyllä etsimättä internetissä.
    Ei moottoreitakaan saa lastuttaa eikä katalysaattoria poistaa. Harva näitä itse tekee. Herätys.

myös muutamia tapauksia, jotka ovat kännissä ajaneet satunnaisemmin. Näitä voisi kuvailla humalaisen mielen päähänpistoksi. Sitten tiedän vielä niitä, jotka ovat arvioineet alkoholin poistumisnopeuden väärin tai eivät ole krapulastaan välittäneet. Uskon, että kaikki nämä olisivat jääneet tapahtumatta alkolukon ansiosta. Toki voi olla niitäkin, joilla on kykyä ja halua suunnitelmallisemmin ajaa kännissä. Mutta silti uskon, että he eivät ole sääntö.
    Niin. Edelleen, ihka elävä poliisipartio havaitsee vaarallisen ajotavan siitä riippumatta, mistä se johtuu. Ja kun nyt kuitenkin on niin, että myös väsymys ja monet muut aineet kuin alkoholi saavat aikaan aivan yhtä suuren liikenneturvallisuusongelman kuin veren alkoholipitoisuus, niin ei vain voi välttyä siltä ajatukselta että alkolukosta jankuttaminen ainoastaan vie liikenneturvallisuuskeskustelussa huomion pois todellisista ongelmista.

Mikäpä sen kätevämpää poliitikoille, kyseessä kun on aidosti vaikea ongelma johon kovin seksikkäitä ratkaisuja ei ole. Kyseessä on pahimman laatuinen populismi vakavassa asiassa.

kyllä jo vastannut noihin. Kukahan tässä on sokea?
    No niin, no. Kun lukaiset viestisi, joissa nuo lainauksesi esiintyivät, niin kylläkin nimenomaisesti näytit tarkoittavan pelkkää alkolukkoa, et mitään laajempaa turvatekniikan kehittymistä. Ehkä kuitenkin tosiaan on lukijan vika, jos ajatuksesi ei tekstistä välittynyt.

Mutta jotta nyt ei epäselväksi jäisi, niin en minä periaatteesta vastusta sitä, että joku kaunis päivä autossani on tehtaalta tullessa sellainenkin ominaisuus, että se ei päästä minua liikenteeseen jos en ole ajokuntoinen - paitsi joku ohitusmahdollisuus silloinkin pitää olla hätätapauksia varten. Mieluummin esim. ajan pienessä kännissä ambulanssia vastaan mökiltä kuin otan sen riskin, että appiukko kuolee infarktiin vain siksi ettei lanssi löydä perille. Elämässä ihan kaikki on mahdollista, siksi olisi hyvä jos ihmisten tekemisiä arvioisivat toiset ihmiset, eivät koneet.

Leave a comment:

• NHB
    replied
    Nyt kun sä meinaat että alkolukot toimis kaikissa mahdollisissa ajoneuvoissa nii voisin melkeen sanoo ettei tuu tapahtuun. Suomessa on suhteellisen vanhoja autoja joihin on ihan turha asennella mitää hifialkolukkoja.
    No ku en meinaa.

Leave a comment:

Working...
X