E39:n jälkeen tulee aina (lopulta) E39... Onko tuo 530 väriltään musta? Paljon ajettu? Kerropa sitten kokemuksia vs. 540, lähinnä ohjaus ja ajotuntuma kiinnostaa, moottoria ei varmaan kannata vertailla..
En ois kyllä arvannut että kuutoskoneisen E39:n vielä hommaat. Jotenkin kuvittelin että V8 + automaatti oli se voimalinja mistä E39:ssä eniten tykkäsit. Ja vaikea on nähdä näin sivusta mikä tuossa voi olla pois myymääsi E60:stä parempaa, mutta en väitä vastaankaan.
On siinä Petri yks asia varmuudella parempi: hinta.
V8:eja ei ollut tarjolla hyviä. Aikanaan kun 540 möin niin sain siitä kriittisellä hetkellä hyvän hinnan ennen suurta arvonlaskua. Nyt mielelläni ostaisin vastaavan, mutta en sillä hintaa enää. Liian suuri arvonlasku.
Markkinoilla ei ole 14-15k haarukassa hyviä 540 missään. Mutta 530:ejä on, ja se on max mitä tollanen saa maksaa kilpiinlaitettuna ja vähänajettuna. Mulla kun noita sortteja ollut niin tiiän mitä saan milläkin rahalla.
Saa sen koodaamalla pois. Ei välttämättä merkkihuollossa, mutta jonkun asiantuntevan kotikoodaajan luona. Esys taitaa olla se taikasana noissa uusissa malleissa.
Hyvä asenne. MSA Memory -toiminnon saa koodattua, eli auto muistaa mihin asentoon nappi on painettu.
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Nyt kun 4-sarja tuli niin tähän erinomaiseen taulukkoon voisi lisätä senkin tiedot. Suomen maahantuohan sivuilta en löydä koko autoa, enkä Saksastakaan mittoja.
Nyt kun 4-sarja tuli niin tähän erinomaiseen taulukkoon voisi lisätä senkin tiedot. Suomen maahantuohan sivuilta en löydä koko autoa, enkä Saksastakaan mittoja.
Pitäisi lisätä myös xDrive-mallit kääntöympyrän kohdalle. Täytyypä tutkia asiaa...
"The rear wheels have a maximum steering lock angle of 3°, which is sufficient, BMW claims, to reduce the F02′s turning radius by up to 70cm – this makes a massive difiference in whether you’re able to clear the tight U-turn or not."
On tää taas hankalaa. -03 530d tuli myytyä ja ajatuksena vaihtaa merkkiä kun ei nappulat riitä bemareihin. Olin jo tavallaan päättänyt hommata diesel passatin nelikkona. Vaihdossa otin -98 523 touringin jonka meinaan nyt hukata kunhan kesälomareissu on heitetty.
N. 3000 km ajeltu ja ei vaan voi kun hämmästellä kuinka hyvä tämmönen 15v vanha n.4000e bemari voi olla. Ja toinen mikä mietityttää on että minkä takia olen ruksutellut dieselillä kun ei tää bensalla ajelukaan ihan mahdottomia maksa. Koko reissu ajettu täydellä lastilla ja ei yli 9l/100 ole menty...
Summa summarum, budjetti max 15t euroa, ostaako passatin, halvimman mahdollisen e61:n vai etsiä jostain huippukuntoinen e39 530i toukka? Vielä saattaisi hyvä jostain löytyä...
On tää taas hankalaa. -03 530d tuli myytyä ja ajatuksena vaihtaa merkkiä kun ei nappulat riitä bemareihin. Olin jo tavallaan päättänyt hommata diesel passatin nelikkona. Vaihdossa otin -98 523 touringin jonka meinaan nyt hukata kunhan kesälomareissu on heitetty.
N. 3000 km ajeltu ja ei vaan voi kun hämmästellä kuinka hyvä tämmönen 15v vanha n.4000e bemari voi olla. Ja toinen mikä mietityttää on että minkä takia olen ruksutellut dieselillä kun ei tää bensalla ajelukaan ihan mahdottomia maksa. Koko reissu ajettu täydellä lastilla ja ei yli 9l/100 ole menty...
Summa summarum, budjetti max 15t euroa, ostaako passatin, halvimman mahdollisen e61:n vai etsiä jostain huippukuntoinen e39 530i toukka? Vielä saattaisi hyvä jostain löytyä...
Ihan siisti mutta kyllä se pitää 530i olla. Aina halunnut kokeilla tuota konetta.
Kyllä se nyt vaan pitää alkaa etsimään sitä helmeä...
No ei se m54b30 varsinkaan e39:ssä mitään maagista tarjoile (pl. öljynkulutus ), eritoten automaattina kohtuullisen vaisu esitys. M62B44(tu):n myötä saa jo jotain "vastinetta rahalle". Eli jos pitää olla farkku, eikä sedan tule kysymykseen, niin lähtisin hakemaan suosiolla tällä moottorivariantilla varustettua yksilöä. Muutoin siis M5.
Comment