Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • teropa
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Olisi pitänyt ostaa Teron auto...
    Tietyllä tavalla olen vähän pettynyt, ettet ostanut. Se oli/on varmaan aika ainutlaatuinen yksilö. Olisi varmaan saanut arvoisansa kodin sieltä jyskälästä. Ei sillä että ostaja olisi mikään huono ollut, harrastaja hänkin.

    No, jospa minä jossain vaiheessa rikastun ja haen sen takaisin kakkosautoksi.

    Tero

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Minä kävin eilen istumassa muutamassa F10:ssä ja hiukan masennuin, sen kun piti olla täydellinen vaihtoehto E39:ille... En saanut rattia sopivaan kohtaan, se jäi liian ylös ja kauas. (Autot olivat tietty aitoja Suomi-autoja, joten karvalakkivarusteet tekivät penkin ja ratin tarkan säätämisen vaikeaksi.) Keskikonsoli on massiivinen ja kuskin jalkatila leveyssuunnassa tuntui pieneltä. Polvella painamalla taipuva ovipahvi ja todella muoviset ovien ulkokahvatkaan ei juuri säväyttänyt.

    Istuin myös GT:ssä (F07) jossa oli comfort penkit, ne kyllä saa kohdalleen, mutta ratti on siinäkin missä sattuu. Toki tilanne paranee jos penkin säätää ylemmäs, mutta en minä mitään maasturifiilistä halua.

    Ihmeellistä oli, että F30:ssä ei ollutkaan tuota ongelmaa, ratin säätövaraa on siinä kunnolla. Ja Volvossa (V60 se taisi olla) oli taas hyvät penkit ja ratin sain kohdalleen.
    Minkä kokoinen olet?

    Kävin ajelemassa lisää f30. Alkoi tuntumaan paremmin käteen sopivalta, vaikka puutteita olikin. Jospa keväällä ehtisi Saksaan ajelemaan enemmänkin.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    ... kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää.
    2.5 on pienikoneinen. Tai siltä se ainakin ajaessa tuntuu, ei ehkä niinkään tankatessa. Mun kilsoilla ois kyllä isompikin mylly mielekäs vaihtoehto. Kiinnostaa myös mitä meinaat tilalle hommata.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Minä kävin eilen istumassa muutamassa F10:ssä ja hiukan masennuin, sen kun piti olla täydellinen vaihtoehto E39:ille... En saanut rattia sopivaan kohtaan, se jäi liian ylös ja kauas. (Autot olivat tietty aitoja Suomi-autoja, joten karvalakkivarusteet tekivät penkin ja ratin tarkan säätämisen vaikeaksi.) Keskikonsoli on massiivinen ja kuskin jalkatila leveyssuunnassa tuntui pieneltä. Polvella painamalla taipuva ovipahvi ja todella muoviset ovien ulkokahvatkaan ei juuri säväyttänyt.

    Istuin myös GT:ssä (F07) jossa oli comfort penkit, ne kyllä saa kohdalleen, mutta ratti on siinäkin missä sattuu. Toki tilanne paranee jos penkin säätää ylemmäs, mutta en minä mitään maasturifiilistä halua.

    Ihmeellistä oli, että F30:ssä ei ollutkaan tuota ongelmaa, ratin säätövaraa on siinä kunnolla. Ja Volvossa (V60 se taisi olla) oli taas hyvät penkit ja ratin sain kohdalleen.

    Kovin on vaikeaa, mistä löytyy se täydellinen auto? Tässä käy kohta taas kuten aina ennenkin ja matka jatkuu E39:llä. Olisi pitänyt ostaa Teron auto...

    Leave a comment:


  • teropa
    replied
    Originally posted by Vanquish View Post
    Bingo, tosin paljon menee renkaiden piikkiin (F30 nastoilla). Jotenkin F30 kori tuntui veltolta verrattuna F10:iin. F30 on uudempaa suunnittelua, mutta silti oli yllättävän suuri ero F10:iin.

    F10:ssä ihastutti jousitus. Tien epätasaisuudet F10 nieli paljon paremmin kuin e60 ollen samalla suht jämäkkä. Onkohan omasta paras terä mennyt vai onok F10 noin huimasti parempi? Ei kyllä tule toista autoa mieleen, missä jämäkkyys ja pehmeys olisi näin hyvässä balanssissa (ja taustalla 2012 a6, 2011 s-mercedes, xf ym.).
    F30:stä ei kyllä mun koeajokokemuksen perusteella voi saada minkäänlaisilla renkailla hiljaiseksi, ainakaan tehtaan jäljiltä olevalla melunvaimennuksella. Oli se sen verran äänekäs kippo, että huh huh.

    F10 tuossa suhteessa täysin eri asia.

    Tero

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Eilen tuli myytyä kuningas ja jumalauto E39. Toivottavasti se palvelee uutta omistajaa yhtä hyvin kuin minuakin. Omaan myymiseen vaikutti se, että kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää. Tai näin se tuli itselle perusteltua Oikeastihan auton vaihtamisessa ei ole järkeä ollenkaan.
    Mitäs nyt tilalle?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Eilen tuli myytyä kuningas ja jumalauto E39. Toivottavasti se palvelee uutta omistajaa yhtä hyvin kuin minuakin. Omaan myymiseen vaikutti se, että kilometrejä tulee 35-40tkm ja ei tuollainen isokoneinen bensa-auto enään ollut kovin järkevää pitää. Tai näin se tuli itselle perusteltua Oikeastihan auton vaihtamisessa ei ole järkeä ollenkaan.
    Last edited by Antsah; 15-03-2013, 08:37.

    Leave a comment:


  • Vanquish
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    olihan F10:ssä kuitenkin laatufiilis ihan eri tasolla kuin F30:ssä ja käytettynä hintaluokka kuitenkin on melkein sama.
    Bingo, tosin paljon menee renkaiden piikkiin (F30 nastoilla). Jotenkin F30 kori tuntui veltolta verrattuna F10:iin. F30 on uudempaa suunnittelua, mutta silti oli yllättävän suuri ero F10:iin.

    F10:ssä ihastutti jousitus. Tien epätasaisuudet F10 nieli paljon paremmin kuin e60 ollen samalla suht jämäkkä. Onkohan omasta paras terä mennyt vai onok F10 noin huimasti parempi? Ei kyllä tule toista autoa mieleen, missä jämäkkyys ja pehmeys olisi näin hyvässä balanssissa (ja taustalla 2012 a6, 2011 s-mercedes, xf ym.).

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Hyvän 528:sin saa ~50ke, ostamaan vaan. Ei paha hinta hyvästä autosta.
    On vielä liian kallis ja eikös se pitäisi olla 535iA, ettei kohta taas tarvitse manata liian pientä tehoa... Taitaa olla xDrive tour syyllinen tähän minun nykyiseen F10-innostukseen, olihan F10:ssä kuitenkin laatufiilis ihan eri tasolla kuin F30:ssä ja käytettynä hintaluokka kuitenkin on melkein sama.

    Vaikka tuosta, väri toki on väärä:


    Ja taas voi vaan manata tuota ihanaa autoveroa...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    En minä tuota tietenkään ihan vielä hanki, pitää vielä harkita muutama vuosi...
    Hyvän 528:sin saa ~50ke, ostamaan vaan. Ei paha hinta hyvästä autosta.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Uusi a-mersu on kyllä todella hyvä ajaa tuolla amg-paketilla. Alusta ja ohjaus todella onnistuneita
    Kun taas uusi a3/golf ei ole mun mielestä ihan niin hyviä, vaikka loistavia nekin.

    Leave a comment:


  • MMF
    replied
    Löytyykö kokemuksia Audi A6 quattrosta 3.0 tai 2.7 dieselillä, siis tämä toisiksi uusin malli.

    E39 hintaluokassa mikään ei kiinnosta niin jos sitten pomppais seuraavaan hintaluokkaan. E61:nen ei myöskään oikein houkuttele.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Tällä hetkellä mulla on vuokralla 2viikkoa vanha farkku golf 1.6tdi. 3 päivää olen ajellut töihin sillä ja mietteet on jolseenkin, että ompa vaan hyvä auto. Hiljaisempi kuin uutena ostamani passat -07. Golfissa on hyvät varusteet jne. Voin suositella!
    Kyllä minäkin volkkareista koeajon jälkeen innostuin, mutta niissä on ongelma: sopivilla varusteilla sellainen maksaa aika paljon ja samalla hinnalla saa käytetyn 5-sarjan BMW:n, joka nyt kuitenkin on autona aika eri tasolla Golfiin/Sciroccoon nähden. Ja sitten kun lukee volkkareiden erilaisista ongelmista ja laadun putoamisesta, innostus hiipuu lopullisesti...

    Tällä hetkellä näen itselläni E39:n jälkeiseksi autoksi vain yhden vaihtoehdon ja ehkäpä yllättäen (ottaen huomioon minun laivakommentit yms.) se on F10. Surround view varusteeksi, niin ehkä sillä pärjää... F10:ssä kun ei töki mikään muu kuin iso koko. Kaikki muu on sitten plussaa ja tuo ei vaadi kuin isot vanteet ja kevyen madalluksen näyttääkseen hyvältä. En minä tuota tietenkään ihan vielä hanki, pitää vielä harkita muutama vuosi...

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Tomppa80 View Post
    Tällä hetkellä mulla on vuokralla 2viikkoa vanha farkku golf 1.6tdi. 3 päivää olen ajellut töihin sillä ja mietteet on jolseenkin, että ompa vaan hyvä auto.
    Tosi vähän ajanut Golfilla koskaan, mutta aikoinaan koeajetusta Golf GT 1.4TSI DSG:stä jäi kyllä hyvä mielikuva, eikä myöskään uudemmista GTI/R32-Golfeista ole huonoa makua jäänyt.

    Pari viikkoa sitten tuli koeajettua myös Golfin uusin kilpailija eli Mersun A-sarjalainen. Ja kun maahantuojan kiertue oli niin tietysti ajoon valikoitui tehokkain, Golf GTI:n kanssa melko identtisillä teknisillä spekseillä varustettu, A 250 BE A AMG Sport. Autossa oli siis 2-litrainen bensaturbo 155kW/211hv, 7G-DCT -automaatti ja AMG Sport -paketti. Ensivaikutelma oli erittäin hyvä niin päältä kuin sisältäkin. Poikkeuksellista uudeksi C-segmentin autoksi on mataluus. Sisutus näytti hienolta ja hyvinkin sporttiselta. Penkkien niskatukien muotoilu toi mieleen enemmän jonkin urheiluauton, vaikka itse istuinosa ei kovin hyvää sivutukea antanutkaan. "Hiilarilistaa" oli kojelaudassa riittävästi, tosin sitä en tiedä onko se oikeaa hiilaria. Penkin nahkaosat ovat esitteen mukaan keinonahkaa eikä Alcantaran näköinen kangaskaan ole Alcantaraa. Ratin sai erittäin lähelle, mutta istuimen istuinosaa ei saanut ihan tarpeeksi kallistetteua taakse (kuten Bemarin sporteissa saa).

    Autossa oli alla Contin kitkat 225/45R17 kokoisina, ja toisin kuin useimmissa uusissa autoissa (ja varsinkin Bemareissa) tässä tuo koko näytti optisesti ihan järkevältä (ei siis liian pieneltä). Ihme juttu. Ajaminen oli todella vaivatonta, ohjaus hitaissa vauhdeissa erittäin kevyt ja viiksestä toimiva automaattiloota todella kätevä käyttää. Ratista löytyi tietysti läpyskät manuaaliseen pykältämiseen myös. Alusta ei tuntunut ollenkaan liian kovalta, mutta itseäni hämmästytti eniten miten vakaalta tämä tuntui näillä kitkoilla. Yleensä koeajoautot nuljuaa kitkoilla, ja usein myös nastoilla, aika paljon liikaa omaan makuun, mutta A-sarjalaisessa en tätä juurikaan huomannut. Alusta ja renkaat tuntui toimivan hämmästyttävän hyvin yhteen.

    Mukavuus oli siis mainio eikä rengasmelukaan häirinnyt, mutta tuulensuhinat oli moottoritievauhdissa ihmeen kuuluvia. Kaikkein ärsyttävintä oli kuitenkin "sporttinen" moottorin ääni, joka kuului aina kun vähänkään enemmän otti kierroksia tai jarrutti moottorilla. Olisin luullut tuon olevan pakoääntä, mutta eihän sitä pitäisi moottorijarrutuksessa kuulua, joten jotain muuta kai se oli. Rasittavaa kuitenkin jo lyhyellä koeajolla ja minusta tuo pilaa ko. auton hienostuneisuuden melko pahasti.

    Tuulilasin 1/2013 lyhyessä koeajossa ei autosta paljon sanota, mutta siinä tiivistelmän ensimmäinen plussa on moottorin äänet. Ei ne vaan minusta kuulostaneet hyviltä oikein missään tilanteessa, ei varsinkaan ylös asti kierrättäessä. Vaimo oli samaa mieltä.

    Ergonomiassa en tykännyt siitä, vaihteiston E/S/M-moodin valinta oli keskikonsolin napista. Jos tätä tarttee vaihtaa usein niin napin painaminen on vähän turhaa kurottelua. Ois kätevää jos tuo nappi ois jotenkin vaihdeviiksessä tai ratissa. Ekomoodissa vaihteisto pitää kierrokset hyvin matalina. Vetoa moottorista löytyy vahvasti heti 2000 rpm jälkeen, sen alle ei ymmärrettävästi tapahdu paljoakaan.

    En katsonut auton hintaa varusteineen kaupassa, mutta Tuulilasi listaa hinnaksi vakiovarustein 45 ke ja koeajovarustein 66 ke. Onhan siinä "Golfin korvikkeella" aika paljon hintaa. Taajamapyörittelyyn varmasti erittäin mukava laite kunhan vain tienpinnoissa on edes vähän pitoa tarjolla ettei tehot mene pelkkään sutimiseen. Ehkä tuulensuhinaankin löytyy joku lääke, sen jälkeen autolla on varmasti mukava ajaa matkaakin.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 27-02-2013, 11:13.

    Leave a comment:


  • Tomppa80
    replied
    Tällä hetkellä mulla on vuokralla 2viikkoa vanha farkku golf 1.6tdi. 3 päivää olen ajellut töihin sillä ja mietteet on jolseenkin, että ompa vaan hyvä auto. Hiljaisempi kuin uutena ostamani passat -07. Golfissa on hyvät varusteet jne. Voin suositella!

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎