Aikoinan oli alkupään E90 (joku bensa) lainassa Laakkoselta. Jotenkin jäi vähän meluisa muistikuva siitä. Nyt 2008 E91 (320d, 16" runflatit), joka siis periaatteessa meluisampi tuo takakontin takia. Silti en pidä sitä mitenkään meluisana. Verrattuna E60, paha sanoa, koska siinä oli 18" runflatit (takana 275 leveät).
Fiilis, että kovemmissa nopeuksissa (siis Saksassa), joku perusjumina tulee esille, jota E60:ssa ei ole. Muuten suurin piirtein sama.
Edelleen: renkaat ovat hyvin ratkaisevia melun suhteen. Jo leveiden renkaiden kuluminen tekee niistä huomattavasti meluisampia.
Saksan baanalla yli 200 vauhdeissa en mitään kummempaa jurinaa huomannut. Itse asiassa oli jopa häiritsevän mukava. Ja johtui varmaankin myös hyvästä ja suht sileästä tienpinnasta. En tiedä onko tuo kitkamalli, joka mulla on niin sitten jotenkin poikkeuksellisen hyvätapainen melun suhteen. Pitäs googlettaa, jos jaksais kiinnostaa .
En tiiä mitä sinä näiden meluasioiden kanssa taikinoit ja kaivamalla kaivat tietoa siitä, miten hirveä mekkala E90:ssä on.
No kun ihmetyttää mistä johtuu moinen ristiriita. Vai sattuiko sinulle tehtaan erikseen tekemä silent edition -yksilö jonka verhoilun takaa löytyy jo valmiiksi muutama kymmenen kiloa ylimääräistä vaimennusainetta.
Ja sitten tätä sotkemassa ovat vielä nuo omat kokemukset muutaman mallin melusta viime talvelta, mukana kyydissä oli kaksi puolueetonta "asiantuntijaa" jotka olivat samaa mieltä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=848
Kyllä jaksatte jauhaa tätä "melua". On hämmästyttävä miten eri ihmisellä on eri kriteerit. Suhteelinen melutaso ei voisi vähempää kiinostaa itseäni, toki en vietä päivässä edes tuntiakaan autossa noin keskimäärin, mutta siitä haluasin siltikin saada jotain "irti".
For lack of a better word kutsutaan sitä vaikka "sielukkuutta" ( olisko jopa uusi sana kenties?). Fakta on että nykypäivän autoissa sitä ei ole tippaakaan enään. Kaikki on hiottu pois että suuhun jää melkein mauton jälkimaku. En kiellä että esim nykyinen e61 ei olis "hieno". Kyyti on vaivaton, hiljainen ja siltikin tarpeenmukaan erittäin ripea. Mutta ero että ajatko 50km/t tai sitten 150km/t vauhtia on olematon.
Taidan vaihtaa sen rättisitikkaan.....tai sitten taas takaisin e39 mfemmaan.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
No kun ihmetyttää mistä johtuu moinen ristiriita. Vai sattuiko sinulle tehtaan erikseen tekemä silent edition -yksilö jonka verhoilun takaa löytyy jo valmiiksi muutama kymmenen kiloa ylimääräistä vaimennusainetta.
Ja sitten tätä sotkemassa ovat vielä nuo omat kokemukset muutaman mallin melusta viime talvelta, mukana kyydissä oli kaksi puolueetonta "asiantuntijaa" jotka olivat samaa mieltä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=848
Ei mulla ole varmasti mikään silent edition vaan ihan normi auto. Olen ennenkin sanonut sen, että tällä foorumilla uskotaan vähän liikaa kaikenmaailman autolehtiä ja kuulopuheita ja huhuja. Oikean käsityksen saa kun itse ajaa ja omistaa noita autoja. Voi ihan ensikäden tietona todeta niitä asioita. Toimii tietysti suuntaan ja toiseen. Joskus voi tulla ikäviäkin yllätyksiä, jos ei ole etukäteis tietoa.
Hyvänä esimerkkinä on esim diesel-autojen "valtava vikaherkkyys". Tällä foorumilla ongelmapuolella on aina dieseleitä ja esim E60 530d:n "nykinät" ja E39 530d automaattien laukeamiset on tän foorumin perusteella yhtä yleisiä kuin lumipeite talvella. Isossa otannassa noita kamalia ongelmia on vain pienellä osalla autoilijoista. Tämmösellä autofoorumilla ne vaan tulee herkästi esille. Samaten tollaset meluhommat niin saa ihan suhteettoman mittakaavan, jos joku autolehti on jostain autoyksilöstä jotain todennut, ja sitten joku kirjottaa vielä foorumilla jotain negatiivista -> asia selvä. Mittasuhteet asioille tosimaailmassa ei kyllä välity foorumiviestien perusteella joissain asioissa sinnepäinkään.
Olen valmis osallistumaan sisämelutestiin jos tarvetta mallivalikoiman lisäämiseen tarvitaan. Autona mahdollisimman äänekäs E9x, koska farmari, diesel panoraamaluukku, nastarenkaat (225/45/17), m-sport alusta
kyllä tuossakin kuitenkin puheesta saa maantienopeuksissa selvää
E60 korisen 530i:n hinnat on kyllä aika suolaiset mitä olen netistä kattellut. 525 karvalakkina hinnat on jo järkevämpiä mutta ketä sellainen kiinnostaa on asia erikseen.
Jos nyt joutuisin pakosta autoa vaihtamaan niin hankkisin saksasta jonku oikein hyväkuntoisen ja vähä ajetun E39 -03 540i M-sport touringin, ja huippu varusteilla tietenkin.
Myin 3v sitten e39 528ia:n. Kuvittelin, että on olisi saatavilla jotain parempaa. Montaa erilaista autoa ajoin, tutkin ja mietin. Ajoin uusia ja käytettyjä kaikissa hintaluokissa, laskeskelin rahoja ja mietin elämän tarkoitusta. Omistin tässä 3v aikana tilapäis ratkaisuna 2kpl e34 ja 2kpl e36. Lopulta tulin ainoaan oikeaan ratkaisuun, että e39:sin jälkeen tulee toinen e39. Nyt taas pihassa möllöttää 528ia ja on se vaan niin kiva peli. Paras hinta laatu suhde mitä voi olla.
Myin 3v sitten e39 528ia:n. Kuvittelin, että on olisi saatavilla jotain parempaa. Montaa erilaista autoa ajoin, tutkin ja mietin. Ajoin uusia ja käytettyjä kaikissa hintaluokissa, laskeskelin rahoja ja mietin elämän tarkoitusta. Omistin tässä 3v aikana tilapäis ratkaisuna 2kpl e34 ja 2kpl e36. Lopulta tulin ainoaan oikeaan ratkaisuun, että e39:sin jälkeen tulee toinen e39. Nyt taas pihassa möllöttää 528ia ja on se vaan niin kiva peli. Paras hinta laatu suhde mitä voi olla.
Samaan tulokseen tuli itsekin, viides e39 nyt alla, x5 ja e61 535d syrjähyppyjen jälkeen.
Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
E60 korisen 530i:n hinnat on kyllä aika suolaiset mitä olen netistä kattellut. 525 karvalakkina hinnat on jo järkevämpiä mutta ketä sellainen kiinnostaa on asia erikseen.
Jos nyt joutuisin pakosta autoa vaihtamaan niin hankkisin saksasta jonku oikein hyväkuntoisen ja vähä ajetun E39 -03 540i M-sport touringin, ja huippu varusteilla tietenkin.
Suomessa ehkä suolaisen hintaisia noi 530i:t kun ei ole paljoo tarjolla. Saksasta saa aika edullisesti. Yhden ajoin ruotsin kautta suomeen, niin on se vaan hieno moottori ja mahtava auto muutenkin Kyllähän toi alkaa jo olla hyvä vaihtoehto näillä dieselin hinnoilla....
Suomessa ehkä suolaisen hintaisia noi 530i:t kun ei ole paljoo tarjolla. Saksasta saa aika edullisesti. Yhden ajoin ruotsin kautta suomeen, niin on se vaan hieno moottori ja mahtava auto muutenkin Kyllähän toi alkaa jo olla hyvä vaihtoehto näillä dieselin hinnoilla....
Se ei olis mikhään hommata tuollaista e60 530i:tä saksan hinnoilla, oon kyllä kattellut
Vituttaa muutenkin kun suomalainen autoliike myy jotain vähänkään erikoisempaa pirssiä niin hyvä ettei siinä ilmoiteta että "joka renkaassa on viisi kromattua pyörän pulttia" -04 mallinen on jo 8 vuotta vanha auto.. höh, luulis että jos joku hullu haluaa ostaa näillä bensahinnoilla suht janoisen auton niin antaa mennä. Mutta ei suomessa, täällä kyllä tehdään selväksi ettei jätkät ja rengit hypi silmille, tai ainakaan aja paremman väen autoilla vähintään ilman henkilökohtaista konkurssia...
Joo o. Suomen halvin karvalakki e39 on nyt mun. E39:n jälkeen tuli E39, 535d ja 330i harha-askelien kautta.
Väri on lattea ja kun varusteitakin puuttuu, niin se kannattaa laittaa myyntiin heti keväällä Miten tuo suhtautuu sinun edellisiin E39:eihin, kilometrejä on kuitenkin vähiten, joten huomaako korin jäykkyydessä tms. eroja tai toimiiko joku asia täsmällisemmin?
Väri on lattea ja kun varusteitakin puuttuu, niin se kannattaa laittaa myyntiin heti keväällä Miten tuo suhtautuu sinun edellisiin E39:eihin, kilometrejä on kuitenkin vähiten, joten huomaako korin jäykkyydessä tms. eroja tai toimiiko joku asia täsmällisemmin?
Jos on Touring, niin vähemmän ajetussa ei lisäjarruvalo varmaan ole vielä tippunut johtojen varaan roikkumaan? Se jos mikä antaa viimeisen silauksen E39:n kehuttuun laadukkuuteen.
Comment