Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by jaki View Post
    Aikoinan oli alkupään E90 (joku bensa) lainassa Laakkoselta. Jotenkin jäi vähän meluisa muistikuva siitä. Nyt 2008 E91 (320d, 16" runflatit), joka siis periaatteessa meluisampi tuo takakontin takia. Silti en pidä sitä mitenkään meluisana. Verrattuna E60, paha sanoa, koska siinä oli 18" runflatit (takana 275 leveät).
    Fiilis, että kovemmissa nopeuksissa (siis Saksassa), joku perusjumina tulee esille, jota E60:ssa ei ole. Muuten suurin piirtein sama.
    Edelleen: renkaat ovat hyvin ratkaisevia melun suhteen. Jo leveiden renkaiden kuluminen tekee niistä huomattavasti meluisampia.
    Saksan baanalla yli 200 vauhdeissa en mitään kummempaa jurinaa huomannut. Itse asiassa oli jopa häiritsevän mukava. Ja johtui varmaankin myös hyvästä ja suht sileästä tienpinnasta. En tiedä onko tuo kitkamalli, joka mulla on niin sitten jotenkin poikkeuksellisen hyvätapainen melun suhteen. Pitäs googlettaa, jos jaksais kiinnostaa .

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by teropa View Post
      En tiiä mitä sinä näiden meluasioiden kanssa taikinoit ja kaivamalla kaivat tietoa siitä, miten hirveä mekkala E90:ssä on.
      No kun ihmetyttää mistä johtuu moinen ristiriita. Vai sattuiko sinulle tehtaan erikseen tekemä silent edition -yksilö jonka verhoilun takaa löytyy jo valmiiksi muutama kymmenen kiloa ylimääräistä vaimennusainetta.

      Ja sitten tätä sotkemassa ovat vielä nuo omat kokemukset muutaman mallin melusta viime talvelta, mukana kyydissä oli kaksi puolueetonta "asiantuntijaa" jotka olivat samaa mieltä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=848
      E39 528iA

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4621
        • Lahti.

        Kyllä jaksatte jauhaa tätä "melua". On hämmästyttävä miten eri ihmisellä on eri kriteerit. Suhteelinen melutaso ei voisi vähempää kiinostaa itseäni, toki en vietä päivässä edes tuntiakaan autossa noin keskimäärin, mutta siitä haluasin siltikin saada jotain "irti".

        For lack of a better word kutsutaan sitä vaikka "sielukkuutta" ( olisko jopa uusi sana kenties?). Fakta on että nykypäivän autoissa sitä ei ole tippaakaan enään. Kaikki on hiottu pois että suuhun jää melkein mauton jälkimaku. En kiellä että esim nykyinen e61 ei olis "hieno". Kyyti on vaivaton, hiljainen ja siltikin tarpeenmukaan erittäin ripea. Mutta ero että ajatko 50km/t tai sitten 150km/t vauhtia on olematon.

        Taidan vaihtaa sen rättisitikkaan.....tai sitten taas takaisin e39 mfemmaan.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by TJJ View Post
          No kun ihmetyttää mistä johtuu moinen ristiriita. Vai sattuiko sinulle tehtaan erikseen tekemä silent edition -yksilö jonka verhoilun takaa löytyy jo valmiiksi muutama kymmenen kiloa ylimääräistä vaimennusainetta.

          Ja sitten tätä sotkemassa ovat vielä nuo omat kokemukset muutaman mallin melusta viime talvelta, mukana kyydissä oli kaksi puolueetonta "asiantuntijaa" jotka olivat samaa mieltä. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=848
          Ei mulla ole varmasti mikään silent edition vaan ihan normi auto. Olen ennenkin sanonut sen, että tällä foorumilla uskotaan vähän liikaa kaikenmaailman autolehtiä ja kuulopuheita ja huhuja. Oikean käsityksen saa kun itse ajaa ja omistaa noita autoja. Voi ihan ensikäden tietona todeta niitä asioita. Toimii tietysti suuntaan ja toiseen. Joskus voi tulla ikäviäkin yllätyksiä, jos ei ole etukäteis tietoa.

          Hyvänä esimerkkinä on esim diesel-autojen "valtava vikaherkkyys". Tällä foorumilla ongelmapuolella on aina dieseleitä ja esim E60 530d:n "nykinät" ja E39 530d automaattien laukeamiset on tän foorumin perusteella yhtä yleisiä kuin lumipeite talvella. Isossa otannassa noita kamalia ongelmia on vain pienellä osalla autoilijoista. Tämmösellä autofoorumilla ne vaan tulee herkästi esille. Samaten tollaset meluhommat niin saa ihan suhteettoman mittakaavan, jos joku autolehti on jostain autoyksilöstä jotain todennut, ja sitten joku kirjottaa vielä foorumilla jotain negatiivista -> asia selvä. Mittasuhteet asioille tosimaailmassa ei kyllä välity foorumiviestien perusteella joissain asioissa sinnepäinkään.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • TuomoA
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 533
            • Krs

            Olen valmis osallistumaan sisämelutestiin jos tarvetta mallivalikoiman lisäämiseen tarvitaan. Autona mahdollisimman äänekäs E9x, koska farmari, diesel panoraamaluukku, nastarenkaat (225/45/17), m-sport alusta

            kyllä tuossakin kuitenkin puheesta saa maantienopeuksissa selvää
            G26 420iA Msport SanremoGreen
            F22 220iA Msport EstorilBlau
            E82 118dA TitanSilber
            E46 325ti TopasBlau

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              No joko Tero kohta myöntää, ettei E39:n jälkeen olekaan mitään muita vaihtoehtoja kuin toinen E39?
              E39 528iA

              Comment

              • Guest's Avatar

                E60 korisen 530i:n hinnat on kyllä aika suolaiset mitä olen netistä kattellut. 525 karvalakkina hinnat on jo järkevämpiä mutta ketä sellainen kiinnostaa on asia erikseen.

                Jos nyt joutuisin pakosta autoa vaihtamaan niin hankkisin saksasta jonku oikein hyväkuntoisen ja vähä ajetun E39 -03 540i M-sport touringin, ja huippu varusteilla tietenkin.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Jes, maailman paras topic on taas herätetty.

                  Taidanpa kertoa oman sydäntä särkevän tarinani.

                  Myin 3v sitten e39 528ia:n. Kuvittelin, että on olisi saatavilla jotain parempaa. Montaa erilaista autoa ajoin, tutkin ja mietin. Ajoin uusia ja käytettyjä kaikissa hintaluokissa, laskeskelin rahoja ja mietin elämän tarkoitusta. Omistin tässä 3v aikana tilapäis ratkaisuna 2kpl e34 ja 2kpl e36. Lopulta tulin ainoaan oikeaan ratkaisuun, että e39:sin jälkeen tulee toinen e39. Nyt taas pihassa möllöttää 528ia ja on se vaan niin kiva peli. Paras hinta laatu suhde mitä voi olla.

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4621
                    • Lahti.

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Jes, maailman paras topic on taas herätetty.

                    Taidanpa kertoa oman sydäntä särkevän tarinani.

                    Myin 3v sitten e39 528ia:n. Kuvittelin, että on olisi saatavilla jotain parempaa. Montaa erilaista autoa ajoin, tutkin ja mietin. Ajoin uusia ja käytettyjä kaikissa hintaluokissa, laskeskelin rahoja ja mietin elämän tarkoitusta. Omistin tässä 3v aikana tilapäis ratkaisuna 2kpl e34 ja 2kpl e36. Lopulta tulin ainoaan oikeaan ratkaisuun, että e39:sin jälkeen tulee toinen e39. Nyt taas pihassa möllöttää 528ia ja on se vaan niin kiva peli. Paras hinta laatu suhde mitä voi olla.
                    Samaan tulokseen tuli itsekin, viides e39 nyt alla, x5 ja e61 535d syrjähyppyjen jälkeen.
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by Mr.Speed View Post
                      E60 korisen 530i:n hinnat on kyllä aika suolaiset mitä olen netistä kattellut. 525 karvalakkina hinnat on jo järkevämpiä mutta ketä sellainen kiinnostaa on asia erikseen.

                      Jos nyt joutuisin pakosta autoa vaihtamaan niin hankkisin saksasta jonku oikein hyväkuntoisen ja vähä ajetun E39 -03 540i M-sport touringin, ja huippu varusteilla tietenkin.
                      Suomessa ehkä suolaisen hintaisia noi 530i:t kun ei ole paljoo tarjolla. Saksasta saa aika edullisesti. Yhden ajoin ruotsin kautta suomeen, niin on se vaan hieno moottori ja mahtava auto muutenkin Kyllähän toi alkaa jo olla hyvä vaihtoehto näillä dieselin hinnoilla....
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4621
                        • Lahti.

                        E60 pitäisi olla lisävarusteena "HERÄTYYYS!" puhetoiminta...tai oikeistaan vakiovarusteenakin.

                        Liian helppo meinaa nukahtaa ratin taakse, kun en kuule, haista, maistu...miltäkään. Mutta se on mikä kanssa nykyään haluaa...ja saa.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Suomessa ehkä suolaisen hintaisia noi 530i:t kun ei ole paljoo tarjolla. Saksasta saa aika edullisesti. Yhden ajoin ruotsin kautta suomeen, niin on se vaan hieno moottori ja mahtava auto muutenkin Kyllähän toi alkaa jo olla hyvä vaihtoehto näillä dieselin hinnoilla....

                          Se ei olis mikhään hommata tuollaista e60 530i:tä saksan hinnoilla, oon kyllä kattellut

                          Vituttaa muutenkin kun suomalainen autoliike myy jotain vähänkään erikoisempaa pirssiä niin hyvä ettei siinä ilmoiteta että "joka renkaassa on viisi kromattua pyörän pulttia" -04 mallinen on jo 8 vuotta vanha auto.. höh, luulis että jos joku hullu haluaa ostaa näillä bensahinnoilla suht janoisen auton niin antaa mennä. Mutta ei suomessa, täällä kyllä tehdään selväksi ettei jätkät ja rengit hypi silmille, tai ainakaan aja paremman väen autoilla vähintään ilman henkilökohtaista konkurssia...

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Joo o. Suomen halvin karvalakki e39 on nyt mun. E39:n jälkeen tuli E39, 535d ja 330i harha-askelien kautta.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by teropa View Post
                              Joo o. Suomen halvin karvalakki e39 on nyt mun. E39:n jälkeen tuli E39, 535d ja 330i harha-askelien kautta.
                              Väri on lattea ja kun varusteitakin puuttuu, niin se kannattaa laittaa myyntiin heti keväällä Miten tuo suhtautuu sinun edellisiin E39:eihin, kilometrejä on kuitenkin vähiten, joten huomaako korin jäykkyydessä tms. eroja tai toimiiko joku asia täsmällisemmin?
                              E39 528iA

                              Comment

                              • pmv
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 2032
                                • tornio

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Väri on lattea ja kun varusteitakin puuttuu, niin se kannattaa laittaa myyntiin heti keväällä Miten tuo suhtautuu sinun edellisiin E39:eihin, kilometrejä on kuitenkin vähiten, joten huomaako korin jäykkyydessä tms. eroja tai toimiiko joku asia täsmällisemmin?
                                Jos on Touring, niin vähemmän ajetussa ei lisäjarruvalo varmaan ole vielä tippunut johtojen varaan roikkumaan? Se jos mikä antaa viimeisen silauksen E39:n kehuttuun laadukkuuteen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎