Originally posted by Kissvesala
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
-
-
Originally posted by böntti View PostOnnistuuko E-sarjalaisten CIC:n softaus d-canilla?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostCIC koodaus vaatii enet:n. Näin muistan lukeneeni.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostKyllä se koodaus menee D-CAN piuhalla ja siihen sopivalla lisäpalikalla mutta nyt oli kyse softauksesta. Enetillä ei kaiketi pitäs olla mitään tekemistä e sarjan kans?
Mitä tarkoitat tuolla lisäpalikalla?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostSen verran on että cic:n kovalevyyn pääsee kiinni enetillä. Normi koodaus tai softaus (e-sarjalaisessa) ei kuitenkaan sitä kautta onnistu eli menee jo hiusten halkomiseksi.
Mitä tarkoitat tuolla lisäpalikalla?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostMulla on D-CAN piuhaan semmonen mokkula väliin joka kääntää parit pinnit eripäin. Näin pääsee CIC.hen kiinni sillä. Ilman mokkulaa toimii normaalisti k-linjassaki. Meni vähä aiheesta toiseen muutes tämä topikki tuota topikin nimeä vois vähä muuttaa muuhunki ku istaan liittyväksi.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostMuistelen lukeeneni jostain että ei onnistu.
Itseasiassa googlauksen jälkeen bmwcoding.comista löytyi tuosta juttua, ei oikein selvinnyt että onko teoriassa mahdollista vai ei. Se kuitenkin on varmaa että käytännössä ei kannata yrittää.
Toki fläshäyksessä virtapuoli kuntoon. Älylaturilla turha yrittää, pitää olla noin 13-14v virtalähde. F-sarjaan suositus on vähintään 70A antava poweri, moduuli voi kyykätä jos jännite laskee muistaakseni alle 12,7v.Originally posted by Kissvesala View PostEn ota CIC:n osalta enempää kantaa, ccc onnistuu ainaki. tuo 70a laturi on jo varmasti kova vehe koska pienempiki riittää mainiosti. Itellä 30a hakkurilaturi ja silläki saa pidettyä jo 13.5v eikä tarvi olla läheskään täysillä. Tosiaan älylaturia ei kannata käyttää missään nimessä vaikka ois miten tehokas koska se saattaa heittää suojatilaan jos auto ottaa virtaa jossain kohtaa enemmän ja soppa on valmis. Periaatteessa nuo lähes kaikki purkithan voi päivitellä auto käynnissäkin mutta ainahan se kunnon laturi/jännitelähde on varmempi värkki.
Ja tosiaan, kaikkia purkkeja ei missään nimessä saa päivittää auto käynnissä.. MM CAS päivitetään niin että avain pois virtalukosta ja jos CA niin avain riittävän kaukana autosta.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostKoodauksessahan E/F sarjasiin on virtavaatimus tasan 14,3V joten jollain peruslatureilla ei kannata leikkiin ryhtyä. Lisäksi vielä UPS rinnalle niin ei ole riskiä että sähkökatko saisi tuhoa aikaiseksi.
Ja tosiaan, kaikkia purkkeja ei missään nimessä saa päivittää auto käynnissä.. MM CAS päivitetään niin että avain pois virtalukosta ja jos CA niin avain riittävän kaukana autosta.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostKoodauksessahan E/F sarjasiin on virtavaatimus tasan 14,3V joten jollain peruslatureilla ei kannata leikkiin ryhtyä. Lisäksi vielä UPS rinnalle niin ei ole riskiä että sähkökatko saisi tuhoa aikaiseksi.
Ja tosiaan, kaikkia purkkeja ei missään nimessä saa päivittää auto käynnissä.. MM CAS päivitetään niin että avain pois virtalukosta ja jos CA niin avain riittävän kaukana autosta.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostEi se sähkökatko tuhoja tee jos ihan paska akku ei sitte satu olemaan. Winkfp ei edes valvo jännitettä ja omaan e60 oon vetäny joskus softaa ihan perus laturin varassa. Mittarista jännite esille ja vähä meinas kylmää hikiä puskia ku jännite oli 11,7v ja joku 80% menossa... Loppu hyvin kaikki hyvin. Sen jälkeen tuli ostettua kunnon laturi eikä kyllä muitten autoja ois käyny mielessäkään 4a laturilla fläshätä!
Sulla on ollu mahdollisesti ns. aika lähellä
Jostain luin että jos alle 12,7 niin voi alkaa sattua ja tapahtua.
Edit: Tuossa muutan ISTA/P:n käyttöohje, softauksen valmistelu alkaa sivulta 12:
Last edited by böntti; 13-02-2014, 22:21.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostEn tiedä että mistä tuon jännitteen keksit mutta ista/p toimii 13v ja sitä isommalla jännitteellä. Koodaukset voi kyllä tehdä auton käydessä, softaus sitten virtalähteellä. Saa toki laittaa tasan 14,3v mutta se ei ole käytännössä vaatimus.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostDuunissa testeri kertoo aina koodausta aloitettaessa mikä virta asetettava laturiin.
Vaan elämässä pitää olla riittävästi jännitystä niin eisole ku pukkaa softaa menemään! Ja esys, ncs ja winkfp on miljoona kertaa nopeempia päivitys/koodaus hommissa mitä aikanaan progman ja nykysin ista/pVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostDuunissa testeri kertoo aina koodausta aloitettaessa mikä virta asetettava laturiin.Last edited by böntti; 13-02-2014, 23:17.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Progmanissa tosiaan ihan marmorin vehkeissä tuota jännitettä valvotaan ja eikö se oo just tuo 13v vai oliko 13.1-> tai jotain. Böntin linkkaamasta filestä käynee ilmi. Ista/D lienee sama periaate. Mutta ei tasan varmasti ole yli 14volttia vaatimus. Aikanaan progmaniin oli ne kräkit jolla sai sen softan luulemaan että akkujännite on 13.5v vaikka k-line kaapelia pitkin ei progmaniin minkäännäköistä jännitesignaalia tule. Hyvin onnistu silläki softaukset, helvetin hitaasti mutta varmasti!Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostProgmanissa tosiaan ihan marmorin vehkeissä tuota jännitettä valvotaan ja eikö se oo just tuo 13v vai oliko 13.1-> tai jotain. Böntin linkkaamasta filestä käynee ilmi. Ista/D lienee sama periaate. Mutta ei tasan varmasti ole yli 14volttia vaatimus. Aikanaan progmaniin oli ne kräkit jolla sai sen softan luulemaan että akkujännite on 13.5v vaikka k-line kaapelia pitkin ei progmaniin minkäännäköistä jännitesignaalia tule. Hyvin onnistu silläki softaukset, helvetin hitaasti mutta varmasti!
Ista/d = diagnosis, korvannut dis:in-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Comment