Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Kissvesala View Post
    En ota CIC:n osalta enempää kantaa, ccc onnistuu ainaki. tuo 70a laturi on jo varmasti kova vehe koska pienempiki riittää mainiosti. Itellä 30a hakkurilaturi ja silläki saa pidettyä jo 13.5v eikä tarvi olla läheskään täysillä. Tosiaan älylaturia ei kannata käyttää missään nimessä vaikka ois miten tehokas koska se saattaa heittää suojatilaan jos auto ottaa virtaa jossain kohtaa enemmän ja soppa on valmis. Periaatteessa nuo lähes kaikki purkithan voi päivitellä auto käynnissäkin mutta ainahan se kunnon laturi/jännitelähde on varmempi värkki.
    70A suositus koskee f-sarjaa, e-sarjassa muistaakseni 50A. Nuo on toki suosituksia, käytännössä vähempikin riittää. F-sarjaa ei muuten voi fläsäyttää moottori käynnissä joten virtalähde on välttämätön. Kävin just ostamassa jatkuva 50A, piikki 55A hakkurin, illalla katsotaan miten äffä ottaa softaa vastaan
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5422
      • S:t Karins

      #32
      Originally posted by böntti View Post
      Onnistuuko E-sarjalaisten CIC:n softaus d-canilla?
      CIC koodaus vaatii enet:n. Näin muistan lukeneeni.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #33
        Originally posted by Tommix View Post
        CIC koodaus vaatii enet:n. Näin muistan lukeneeni.
        Kyllä se koodaus menee D-CAN piuhalla ja siihen sopivalla lisäpalikalla mutta nyt oli kyse softauksesta. Enetillä ei kaiketi pitäs olla mitään tekemistä e sarjan kans?
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Kyllä se koodaus menee D-CAN piuhalla ja siihen sopivalla lisäpalikalla mutta nyt oli kyse softauksesta. Enetillä ei kaiketi pitäs olla mitään tekemistä e sarjan kans?
          Sen verran on että cic:n kovalevyyn pääsee kiinni enetillä. Normi koodaus tai softaus (e-sarjalaisessa) ei kuitenkaan sitä kautta onnistu eli menee jo hiusten halkomiseksi.

          Mitä tarkoitat tuolla lisäpalikalla?
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #35
            Originally posted by böntti View Post
            Sen verran on että cic:n kovalevyyn pääsee kiinni enetillä. Normi koodaus tai softaus (e-sarjalaisessa) ei kuitenkaan sitä kautta onnistu eli menee jo hiusten halkomiseksi.

            Mitä tarkoitat tuolla lisäpalikalla?
            Mulla on D-CAN piuhaan semmonen mokkula väliin joka kääntää parit pinnit eripäin. Näin pääsee CIC.hen kiinni sillä. Ilman mokkulaa toimii normaalisti k-linjassaki. Meni vähä aiheesta toiseen muutes tämä topikki tuota topikin nimeä vois vähä muuttaa muuhunki ku istaan liittyväksi.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2857
              • Tampere

              #36
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Mulla on D-CAN piuhaan semmonen mokkula väliin joka kääntää parit pinnit eripäin. Näin pääsee CIC.hen kiinni sillä. Ilman mokkulaa toimii normaalisti k-linjassaki. Meni vähä aiheesta toiseen muutes tämä topikki tuota topikin nimeä vois vähä muuttaa muuhunki ku istaan liittyväksi.
              Ainahan nämä vähän karkaa . Pitää avata piuhoista/laitteista uus topic.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Robi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 7606
                • Vantaa

                #37
                Originally posted by böntti View Post
                Muistelen lukeeneni jostain että ei onnistu.

                Itseasiassa googlauksen jälkeen bmwcoding.comista löytyi tuosta juttua, ei oikein selvinnyt että onko teoriassa mahdollista vai ei. Se kuitenkin on varmaa että käytännössä ei kannata yrittää.

                Toki fläshäyksessä virtapuoli kuntoon. Älylaturilla turha yrittää, pitää olla noin 13-14v virtalähde. F-sarjaan suositus on vähintään 70A antava poweri, moduuli voi kyykätä jos jännite laskee muistaakseni alle 12,7v.
                Originally posted by Kissvesala View Post
                En ota CIC:n osalta enempää kantaa, ccc onnistuu ainaki. tuo 70a laturi on jo varmasti kova vehe koska pienempiki riittää mainiosti. Itellä 30a hakkurilaturi ja silläki saa pidettyä jo 13.5v eikä tarvi olla läheskään täysillä. Tosiaan älylaturia ei kannata käyttää missään nimessä vaikka ois miten tehokas koska se saattaa heittää suojatilaan jos auto ottaa virtaa jossain kohtaa enemmän ja soppa on valmis. Periaatteessa nuo lähes kaikki purkithan voi päivitellä auto käynnissäkin mutta ainahan se kunnon laturi/jännitelähde on varmempi värkki.
                Koodauksessahan E/F sarjasiin on virtavaatimus tasan 14,3V joten jollain peruslatureilla ei kannata leikkiin ryhtyä. Lisäksi vielä UPS rinnalle niin ei ole riskiä että sähkökatko saisi tuhoa aikaiseksi.

                Ja tosiaan, kaikkia purkkeja ei missään nimessä saa päivittää auto käynnissä.. MM CAS päivitetään niin että avain pois virtalukosta ja jos CA niin avain riittävän kaukana autosta.
                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                Tiedustelut priva tai 0452210069

                Current
                E61 530d
                E39 530d
                E39 520iA
                E46 330xd
                E28 528i

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #38
                  Originally posted by Robi View Post
                  Koodauksessahan E/F sarjasiin on virtavaatimus tasan 14,3V joten jollain peruslatureilla ei kannata leikkiin ryhtyä. Lisäksi vielä UPS rinnalle niin ei ole riskiä että sähkökatko saisi tuhoa aikaiseksi.

                  Ja tosiaan, kaikkia purkkeja ei missään nimessä saa päivittää auto käynnissä.. MM CAS päivitetään niin että avain pois virtalukosta ja jos CA niin avain riittävän kaukana autosta.
                  En tiedä että mistä tuon jännitteen keksit mutta ista/p toimii 13v ja sitä isommalla jännitteellä. Koodaukset voi kyllä tehdä auton käydessä, softaus sitten virtalähteellä. Saa toki laittaa tasan 14,3v mutta se ei ole käytännössä vaatimus.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #39
                    Originally posted by Robi View Post
                    Koodauksessahan E/F sarjasiin on virtavaatimus tasan 14,3V joten jollain peruslatureilla ei kannata leikkiin ryhtyä. Lisäksi vielä UPS rinnalle niin ei ole riskiä että sähkökatko saisi tuhoa aikaiseksi.

                    Ja tosiaan, kaikkia purkkeja ei missään nimessä saa päivittää auto käynnissä.. MM CAS päivitetään niin että avain pois virtalukosta ja jos CA niin avain riittävän kaukana autosta.
                    Ei se sähkökatko tuhoja tee jos ihan paska akku ei sitte satu olemaan. Winkfp ei edes valvo jännitettä ja omaan e60 oon vetäny joskus softaa ihan perus laturin varassa. Mittarista jännite esille ja vähä meinas kylmää hikiä puskia ku jännite oli 11,7v ja joku 80% menossa... Loppu hyvin kaikki hyvin. Sen jälkeen tuli ostettua kunnon laturi eikä kyllä muitten autoja ois käyny mielessäkään 4a laturilla fläshätä!
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      Ei se sähkökatko tuhoja tee jos ihan paska akku ei sitte satu olemaan. Winkfp ei edes valvo jännitettä ja omaan e60 oon vetäny joskus softaa ihan perus laturin varassa. Mittarista jännite esille ja vähä meinas kylmää hikiä puskia ku jännite oli 11,7v ja joku 80% menossa... Loppu hyvin kaikki hyvin. Sen jälkeen tuli ostettua kunnon laturi eikä kyllä muitten autoja ois käyny mielessäkään 4a laturilla fläshätä!
                      Sama homma e-sysillä eli ei valvo jännitettä -> taitava saa kyllä moduulin solmuun jos ilman virtalähdettä rupeaa fläshäämään. Esim. CIC:n päivitys kestää kolme varttia. Saahan sen kyykänneen moduulin todennäköisesti siitä elvytettyä mutta varmasti vittumaista jos napsahtaa kun menossa on vaikkapa cas tai dme/dde.

                      Sulla on ollu mahdollisesti ns. aika lähellä
                      Jostain luin että jos alle 12,7 niin voi alkaa sattua ja tapahtua.

                      Edit: Tuossa muutan ISTA/P:n käyttöohje, softauksen valmistelu alkaa sivulta 12:
                      Last edited by böntti; 13-02-2014, 22:21.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Robi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 7606
                        • Vantaa

                        #41
                        Originally posted by böntti View Post
                        En tiedä että mistä tuon jännitteen keksit mutta ista/p toimii 13v ja sitä isommalla jännitteellä. Koodaukset voi kyllä tehdä auton käydessä, softaus sitten virtalähteellä. Saa toki laittaa tasan 14,3v mutta se ei ole käytännössä vaatimus.
                        Duunissa testeri kertoo aina koodausta aloitettaessa mikä virta asetettava laturiin.
                        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                        Tiedustelut priva tai 0452210069

                        Current
                        E61 530d
                        E39 530d
                        E39 520iA
                        E46 330xd
                        E28 528i

                        Comment

                        • Kissvesala
                          Moderator
                          • Jun 2010
                          • 3110
                          • Liminka

                          #42
                          Originally posted by Robi View Post
                          Duunissa testeri kertoo aina koodausta aloitettaessa mikä virta asetettava laturiin.
                          Eihän ne varmasti pahasta ole, mutta homma toimii kyllä pienemmälläki virralla. Isompi huolenaihe ennemminki näissä kotisoftauksissa lienee yhteyden pysyminen vakaana ja windowsin toimintavarmuus
                          Vaan elämässä pitää olla riittävästi jännitystä niin eisole ku pukkaa softaa menemään! Ja esys, ncs ja winkfp on miljoona kertaa nopeempia päivitys/koodaus hommissa mitä aikanaan progman ja nykysin ista/p
                          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                          Kissvesala.fi
                          Priva tai o443424479

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by Robi View Post
                            Duunissa testeri kertoo aina koodausta aloitettaessa mikä virta asetettava laturiin.
                            Se on ensinnäkin jännite, ei virta. Virtaa menee parhaimmillaan kymmeniä ampeereja ja siksi virtalähteen pitää olla stydi. Joku autocom tms voi laittaakkin tuon 14.3v jännitteen ja niin kuin kissvesala totesi, siitä ei ole haittaa. Bmw:n omalla softalla minimi on 13v niin kuin voit tuosta mun linkkaamasta dokumentista lukea. Itse käytän noin 14v jännitettä.
                            Last edited by böntti; 13-02-2014, 23:17.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #44
                              Progmanissa tosiaan ihan marmorin vehkeissä tuota jännitettä valvotaan ja eikö se oo just tuo 13v vai oliko 13.1-> tai jotain. Böntin linkkaamasta filestä käynee ilmi. Ista/D lienee sama periaate. Mutta ei tasan varmasti ole yli 14volttia vaatimus. Aikanaan progmaniin oli ne kräkit jolla sai sen softan luulemaan että akkujännite on 13.5v vaikka k-line kaapelia pitkin ei progmaniin minkäännäköistä jännitesignaalia tule. Hyvin onnistu silläki softaukset, helvetin hitaasti mutta varmasti!
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Kissvesala View Post
                                Progmanissa tosiaan ihan marmorin vehkeissä tuota jännitettä valvotaan ja eikö se oo just tuo 13v vai oliko 13.1-> tai jotain. Böntin linkkaamasta filestä käynee ilmi. Ista/D lienee sama periaate. Mutta ei tasan varmasti ole yli 14volttia vaatimus. Aikanaan progmaniin oli ne kräkit jolla sai sen softan luulemaan että akkujännite on 13.5v vaikka k-line kaapelia pitkin ei progmaniin minkäännäköistä jännitesignaalia tule. Hyvin onnistu silläki softaukset, helvetin hitaasti mutta varmasti!
                                Ista/p = programming, korvannut progmanin
                                Ista/d = diagnosis, korvannut dis:in
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎