Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fraatti View PostVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Post-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostHomma pysähtyy siihen kun se pyytää sammuttamaan virrat autosta. Vaikka sammuttaa virrat niin homma ei etene sen jälkeen mihinkään. Ainoa mitä voi valita on cancel.
Mitähän tossa pitäisi tehdä ?
Uudemmilla ohjelmaversioilla vastaavia tilanteita näyttää ilmaantuvan E-sarjan autojen kanssa, mutta esim. F-sarjan autoissa virtojen pois- ja takaisinkykentä onnistuu ilman käyttäjän puuttumista. Johtuu siis siitä, ettei ISTA kykene itsenäisesti käyttämään auton virtoja alhaalla, vaan jää kuvaamallasi tavalla jumiin eikä manuaalinen virtojen alhaalla käyttäminen johda mihinkään.
Usein vikakoodien poisto on kuitenkin onnistunut, jos kokeilet lukea koodit uudelleen. Mikäli tuntuu kuitenkin takkuavan, niin voit myös resetoida vikakoodit jokaisen moduulin omasta valikosta yksitellen. Tai hoitaa homman INPA:lla.
Yhteenvetona siis jos kyseinen ominaisuus häiritsee, niin vaihtamalla vanhempaan ohjelmaversioon (4.10.x tai aiempi) voisi helpottaa tekemistä.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Kiitos nopeasta vastauksesta!
Jos nyt oikeasta paikasta katsoin niin 4.04.
Nyt löysin ECU-kohtaisen koodin nollauksen, mutta sekään ei tunnu toimivan. Kun valitsen sen niin State menee suoraan tilataan Deleting Fault memory. Mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Jos laitan trigger component niin ei tapahdu mitään, mutta kun otan sen pois niin sen jälkeen näyttää, että Fault memory has been deleted. Mutta kun luen koodit uudestaan niin samat koodin on yhä tallella..? :think
Huollon nollaus kyllä onnistui pari viikkoa sitten kun vaihdon jarrunesteet niin se nollaus onnistui kyllä.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostJos nyt oikeasta paikasta katsoin niin 4.04.
Huollon nollaus kyllä onnistui pari viikkoa sitten kun vaihdon jarrunesteet niin se nollaus onnistui kyllä.
Joka tapauksessa jos käytössä ei ole ICOM -emulaattoria vaan yhteys autoon muodostetaan DCAN-kaapelin kautta, niin silloin kyse on todennäköisesti Ediabas ja ISTA kohdalla ohjelmallisesta virhetoiminnosta jännitteentunnistuksessa, jonka korjaaminen vaatii hieman asennustiedostojen ja rekisterin muokkaamista seuraavan ohjeen mukaan (omalla vastuulla):
I) Go to Ediabas folder in Ediabas\Bin folder with ISTA+ directory. If you are using STD:OBD rename existing obd32.dll to obd32.ebas.dll. Users of other cable types rename respective dll (e.g. STD:CAN users rename can32.dll to can32.ebas.dll).
II) Extract the downloaded file and copy included obd32.dll to Ediabas\Bin. For other cable types rename it to respective name first (for example can32.dll).
III a) For ISTA+ only: copy included NodeISTAVoltageControl.dll to Ediabas\Bin folder within ISTA+ installation.
III b) For ISTA+ v4.05 (and above) only:
a) Replace existing IstaOperation.exe within ISTA+’s TesterGUI\Bin\Release folder by included one (from respective folder based on ISTA+ version).
b) Run the included AllowFakeISTAOperation.reg file (choose x86 or x64 depending on your system version).Last edited by JaniLap; 19-12-2018, 23:14.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostIstan kanssa tuli ongelma E60:n vikakoodien nollaamisen kanssa. Homma pysähtyy siihen kun se pyytää sammuttamaan virrat autosta. Vaikka sammuttaa virrat niin homma ei etene sen jälkeen mihinkään. Ainoa mitä voi valita on cancel.
Mitähän tossa pitäisi tehdä ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei tunnu auttavan toikaan. Sama ongelma jatkuu. Kaikki muu tuntuu toimivan ok, mutta koodien nollaus ei.
En ole aikaisemmin käyttänyt Inpaa eikä nyt äkkiä tuntunut löytyvän oikeaa linkkiä sen lataamiseen.
On tämä välillä tuskaista..
EDIT: Tuli vielä mieleen, että tällä nykyisellä koneella en ole nollannut koodeja. Vanha kone hajosi ja sillä homma toimi täysin.
Samanlaisia win10-koneita nämä on kyllä molemmat, mutta toki täysin eri rauta.Last edited by macman_lahti; 20-12-2018, 00:14.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostEi tunnu auttavan toikaan. Sama ongelma jatkuu. Kaikki muu tuntuu toimivan ok, mutta koodien nollaus ei.
En ole aikaisemmin käyttänyt Inpaa eikä nyt äkkiä tuntunut löytyvän oikeaa linkkiä sen lataamiseen.
On tämä välillä tuskaista..
EDIT: Tuli vielä mieleen, että tällä nykyisellä koneella en ole nollannut koodeja. Vanha kone hajosi ja sillä homma toimi täysin.
Samanlaisia win10-koneita nämä on kyllä molemmat, mutta toki täysin eri rauta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Lähtihän se lopulta toimimaan!
Joku bitti täytyi olla vaan jossain poikittain winkkarissa. Poistin kaikki asennukset, ediabas, rheingold ja kaapeli. Sitten kaikki takaisin kaapelin asetuksia myöten. Nyt muuttui kaikki vihreäksi kun teki koodien poiston.
Nyt pääsee sitten oikean ongelman ( DPF ) pariin, mutta kysellään siitä sitten toisessa ketjussa kun päästään sinne asti.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
No eipä ollut pitkä ilo. Nyt kun vihdoin oli aikaa alkaa nollaamaan DPF:n koodeja ja tekemään DPF:n "vaihtoa" kun 310k mittarissa niin taas sama laulu. Ei nollaa koodeja millään. Voikohan toi ongelma olla nyt autossa vai onko se kuitenkin Istan vika ? Mitään ei ole muutettu koneessa sen jälkeen kun lähti toimimaan.
Mulla on Carlysta joku piraattiversio ja sekin teki kyllä ihan samaa ettei suostu nollaamaan koodeja. Kaikki menee läpi kuten pitääkin, mutta kun lukee koodit uudestaan niin siellä on ihan samat koodit jäljellä. Onko noissa auton virtojen pois käyttämisessä joku aika kun ne pitää olla pois tms. mikä pitäisi huomioida ? Tosin kun mulla oli keväällä parkkitutkien kanssa ongelma niin nollaus meni kyllä ihan hienosti.. alkaa jo pikkuisen koettelemaan hermoja.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Jatketaan itsepuhelua..
Asentelin ajankuluksi myön Inpan koneelle. Sama laulu oli sen kanssa. Luki kyllä koodit. Näytti vielä raportin, että koodit nollattu. Kun luki koodit uudestaan niin samat vikakoodit löytyi aina. Lopulta onnistuin jotenkin pääsemään Istalla nollaamaan DPF:n arvot ja sen jälkeen onnistui myös muiden koodien nollaaminen. Vaikea nyt sanoa mistä sitten johtui, mutta pääasia, että nyt näyttää taas, että voisi ajaa 250000km DPF:llä
310k on jo rullattu, joten hauska nähdä miten kauan oikeasti tolla mennään.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Windows 10 päivitti itsensä ISTA-koneella ja nyt ei enää toimi ENET yhteys. Onko muilla kokemuksia? ko. päivitys tuli ihan hiljattain, viikon-kahden sisään.
EDIT: Sehän selvisi onneksi nopeasti. Win10 päivitys sotki verkkosovittimien asetuksia. Tällainen USB loopback adapteri piti disabloida niin johan yhdistää taas ENET:llä:
Last edited by pyroz; 05-02-2019, 00:21.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
Comment