Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by zakspeed View Post
    Mikäs kaapeli näin kallis on? Kaapelillinen icom?
    icom next?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by fraatti View Post
      Niin ja tuo on vielä aivan jätettä
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        Originally posted by fraatti View Post
        Mietinkin vain "kaapelia" Joo kyllähän tuo paketti tuota luokkaa on. Nexti itselläkin jonkun hetken ollut jo käytössä icom a:n hajotessa.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          Originally posted by Dunky View Post
          Niin ja tuo on vielä aivan jätettä
          Perustele?
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • macman_lahti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2017
            • 290
            • Lahti

            Istan kanssa tuli ongelma E60:n vikakoodien nollaamisen kanssa. Homma pysähtyy siihen kun se pyytää sammuttamaan virrat autosta. Vaikka sammuttaa virrat niin homma ei etene sen jälkeen mihinkään. Ainoa mitä voi valita on cancel.
            Mitähän tossa pitäisi tehdä ?
            -08 E60 LCI
            -13 F10 3.0 xDrive

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2683
              • Tampere

              Originally posted by macman_lahti View Post
              Homma pysähtyy siihen kun se pyytää sammuttamaan virrat autosta. Vaikka sammuttaa virrat niin homma ei etene sen jälkeen mihinkään. Ainoa mitä voi valita on cancel.
              Mitähän tossa pitäisi tehdä ?
              Onkohan sinulla käytössä ISTA:n versio, joka on uudempi kuin 4.10?

              Uudemmilla ohjelmaversioilla vastaavia tilanteita näyttää ilmaantuvan E-sarjan autojen kanssa, mutta esim. F-sarjan autoissa virtojen pois- ja takaisinkykentä onnistuu ilman käyttäjän puuttumista. Johtuu siis siitä, ettei ISTA kykene itsenäisesti käyttämään auton virtoja alhaalla, vaan jää kuvaamallasi tavalla jumiin eikä manuaalinen virtojen alhaalla käyttäminen johda mihinkään.

              Usein vikakoodien poisto on kuitenkin onnistunut, jos kokeilet lukea koodit uudelleen. Mikäli tuntuu kuitenkin takkuavan, niin voit myös resetoida vikakoodit jokaisen moduulin omasta valikosta yksitellen. Tai hoitaa homman INPA:lla.

              Yhteenvetona siis jos kyseinen ominaisuus häiritsee, niin vaihtamalla vanhempaan ohjelmaversioon (4.10.x tai aiempi) voisi helpottaa tekemistä.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • macman_lahti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2017
                • 290
                • Lahti

                Kiitos nopeasta vastauksesta!

                Jos nyt oikeasta paikasta katsoin niin 4.04.
                Nyt löysin ECU-kohtaisen koodin nollauksen, mutta sekään ei tunnu toimivan. Kun valitsen sen niin State menee suoraan tilataan Deleting Fault memory. Mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Jos laitan trigger component niin ei tapahdu mitään, mutta kun otan sen pois niin sen jälkeen näyttää, että Fault memory has been deleted. Mutta kun luen koodit uudestaan niin samat koodin on yhä tallella..? :think
                Huollon nollaus kyllä onnistui pari viikkoa sitten kun vaihdon jarrunesteet niin se nollaus onnistui kyllä.
                -08 E60 LCI
                -13 F10 3.0 xDrive

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2683
                  • Tampere

                  Originally posted by macman_lahti View Post
                  Jos nyt oikeasta paikasta katsoin niin 4.04.

                  Huollon nollaus kyllä onnistui pari viikkoa sitten kun vaihdon jarrunesteet niin se nollaus onnistui kyllä.
                  Ok, koskee nähtävästi myös hieman vanhempiakin versioita. Saatko koodit poistettua INPA:lla?

                  Joka tapauksessa jos käytössä ei ole ICOM -emulaattoria vaan yhteys autoon muodostetaan DCAN-kaapelin kautta, niin silloin kyse on todennäköisesti Ediabas ja ISTA kohdalla ohjelmallisesta virhetoiminnosta jännitteentunnistuksessa, jonka korjaaminen vaatii hieman asennustiedostojen ja rekisterin muokkaamista seuraavan ohjeen mukaan (omalla vastuulla):

                  I) Go to Ediabas folder in Ediabas\Bin folder with ISTA+ directory. If you are using STD:OBD rename existing obd32.dll to obd32.ebas.dll. Users of other cable types rename respective dll (e.g. STD:CAN users rename can32.dll to can32.ebas.dll).

                  II) Extract the downloaded file and copy included obd32.dll to Ediabas\Bin. For other cable types rename it to respective name first (for example can32.dll).

                  III a) For ISTA+ only: copy included NodeISTAVoltageControl.dll to Ediabas\Bin folder within ISTA+ installation.

                  III b) For ISTA+ v4.05 (and above) only:
                  a) Replace existing IstaOperation.exe within ISTA+’s TesterGUI\Bin\Release folder by included one (from respective folder based on ISTA+ version).
                  b) Run the included AllowFakeISTAOperation.reg file (choose x86 or x64 depending on your system version).
                  Last edited by JaniLap; 19-12-2018, 23:14.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by macman_lahti View Post
                    Istan kanssa tuli ongelma E60:n vikakoodien nollaamisen kanssa. Homma pysähtyy siihen kun se pyytää sammuttamaan virrat autosta. Vaikka sammuttaa virrat niin homma ei etene sen jälkeen mihinkään. Ainoa mitä voi valita on cancel.
                    Mitähän tossa pitäisi tehdä ?
                    Homma pysähtyy kun siinä kaapelissa ei ole jännitteen tunnistusta. Tämän saa tosin ratkaistua laittamalla koneelle jännitehuijauksen, jolla saa ISTA:n näkemään minkä jännitteen haluaa. ICOM kanssa luonnollisesti ei ole tätä ongelmaa, kun siinä on toimiva jännitteen tunnistus.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • macman_lahti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2017
                      • 290
                      • Lahti

                      Ei tunnu auttavan toikaan. Sama ongelma jatkuu. Kaikki muu tuntuu toimivan ok, mutta koodien nollaus ei.

                      En ole aikaisemmin käyttänyt Inpaa eikä nyt äkkiä tuntunut löytyvän oikeaa linkkiä sen lataamiseen.
                      On tämä välillä tuskaista..

                      EDIT: Tuli vielä mieleen, että tällä nykyisellä koneella en ole nollannut koodeja. Vanha kone hajosi ja sillä homma toimi täysin.
                      Samanlaisia win10-koneita nämä on kyllä molemmat, mutta toki täysin eri rauta.
                      Last edited by macman_lahti; 20-12-2018, 00:14.
                      -08 E60 LCI
                      -13 F10 3.0 xDrive

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by macman_lahti View Post
                        Ei tunnu auttavan toikaan. Sama ongelma jatkuu. Kaikki muu tuntuu toimivan ok, mutta koodien nollaus ei.

                        En ole aikaisemmin käyttänyt Inpaa eikä nyt äkkiä tuntunut löytyvän oikeaa linkkiä sen lataamiseen.
                        On tämä välillä tuskaista..

                        EDIT: Tuli vielä mieleen, että tällä nykyisellä koneella en ole nollannut koodeja. Vanha kone hajosi ja sillä homma toimi täysin.
                        Samanlaisia win10-koneita nämä on kyllä molemmat, mutta toki täysin eri rauta.
                        Jos koodien lukeminen onnistuu normaalisti, niin tuolla jännitehuijauksella pitäisi lähteä toimimaan. Näyttääkö sulla nyt asetetut jännitteet?
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • macman_lahti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2017
                          • 290
                          • Lahti

                          Lähtihän se lopulta toimimaan!
                          Joku bitti täytyi olla vaan jossain poikittain winkkarissa. Poistin kaikki asennukset, ediabas, rheingold ja kaapeli. Sitten kaikki takaisin kaapelin asetuksia myöten. Nyt muuttui kaikki vihreäksi kun teki koodien poiston.
                          Nyt pääsee sitten oikean ongelman ( DPF ) pariin, mutta kysellään siitä sitten toisessa ketjussa kun päästään sinne asti.
                          -08 E60 LCI
                          -13 F10 3.0 xDrive

                          Comment

                          • macman_lahti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2017
                            • 290
                            • Lahti

                            No eipä ollut pitkä ilo. Nyt kun vihdoin oli aikaa alkaa nollaamaan DPF:n koodeja ja tekemään DPF:n "vaihtoa" kun 310k mittarissa niin taas sama laulu. Ei nollaa koodeja millään. Voikohan toi ongelma olla nyt autossa vai onko se kuitenkin Istan vika ? Mitään ei ole muutettu koneessa sen jälkeen kun lähti toimimaan.
                            Mulla on Carlysta joku piraattiversio ja sekin teki kyllä ihan samaa ettei suostu nollaamaan koodeja. Kaikki menee läpi kuten pitääkin, mutta kun lukee koodit uudestaan niin siellä on ihan samat koodit jäljellä. Onko noissa auton virtojen pois käyttämisessä joku aika kun ne pitää olla pois tms. mikä pitäisi huomioida ? Tosin kun mulla oli keväällä parkkitutkien kanssa ongelma niin nollaus meni kyllä ihan hienosti.. alkaa jo pikkuisen koettelemaan hermoja.
                            -08 E60 LCI
                            -13 F10 3.0 xDrive

                            Comment

                            • macman_lahti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2017
                              • 290
                              • Lahti

                              Jatketaan itsepuhelua..
                              Asentelin ajankuluksi myön Inpan koneelle. Sama laulu oli sen kanssa. Luki kyllä koodit. Näytti vielä raportin, että koodit nollattu. Kun luki koodit uudestaan niin samat vikakoodit löytyi aina. Lopulta onnistuin jotenkin pääsemään Istalla nollaamaan DPF:n arvot ja sen jälkeen onnistui myös muiden koodien nollaaminen. Vaikea nyt sanoa mistä sitten johtui, mutta pääasia, että nyt näyttää taas, että voisi ajaa 250000km DPF:llä
                              310k on jo rullattu, joten hauska nähdä miten kauan oikeasti tolla mennään.
                              -08 E60 LCI
                              -13 F10 3.0 xDrive

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6709
                                • PK-seutu

                                Windows 10 päivitti itsensä ISTA-koneella ja nyt ei enää toimi ENET yhteys. Onko muilla kokemuksia? ko. päivitys tuli ihan hiljattain, viikon-kahden sisään.

                                EDIT: Sehän selvisi onneksi nopeasti. Win10 päivitys sotki verkkosovittimien asetuksia. Tällainen USB loopback adapteri piti disabloida niin johan yhdistää taas ENET:llä:

                                Last edited by pyroz; 05-02-2019, 00:21.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎