Saako FASTA testin jotenkin disabloitua? Eikös tuo ole turha ja vain hidastaa koodien lukua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Uudemmat e36 ja ISTA
Googlailin kuin hullu, mutta joudun kysymään kun en löytänyt vastausta:
Minulla on ISTA/D-asennus joka toimii USB-kaapelilla loistavasti F07, E90 ja R50 kanssa. Sen sijaan 9/98 -valmistettu USA-mallin E36 aiheuttaa ongelmia. ENET-kaapelikin toimii F07:n kanssa.
Autosta löytyy se 20-pin iso pyöreä liitin konehuoneesta ja OBD-portti jalkatilasta. OBD-20pin adaptereja minulla on useampi. ISTAlla pääsee kiinni ainakin 20-pin liittimen kautta mm. moottorin- ja vaihteistoohjaukseen, ja toimii mainiosti, mutta ei mittaristoon, KOMBI-moduliin ja johonkin kolmanteen purkkiin (jota en nyt muista). Haluaisin päästä tutkimaan tuon täysautomaattisen katon touhuja.
Edellisessä läppärissä minulla oli INPA, ja muistan sillä tutkineeni 20-pin portin kautta noilla samoilla kaapeleilla Airbagien toimintaa, joten jotenkin tämä on kai ratkaistavissa. INPAa/DIS en ole saanut toimimaan tässä läppärissä, ja mieluummin puuhastelisinkin ISTAlla.
OBD on jotenkin rajoittunut, koska mm erillinen eBaysta ostettu BMW Airbag-koodinlukija ei toimi OBD:n kautta mutta toimii 20pin kautta.
Kysymys siis: miten pääsisin ISTAlla kiinni kaikkiin moduleihin? Aargh.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostKysymys siis: miten pääsisin ISTAlla kiinni kaikkiin moduleihin? Aargh.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostMinulla on ISTA/D-asennus joka toimii USB-kaapelilla loistavasti F07, E90 ja R50 kanssa. Sen sijaan 9/98 -valmistettu USA-mallin E36 aiheuttaa ongelmia. ENET-kaapelikin toimii F07:n kanssa.
Autosta löytyy se 20-pin iso pyöreä liitin konehuoneesta ja OBD-portti jalkatilasta. OBD-20pin adaptereja minulla on useampi. ISTAlla pääsee kiinni ainakin 20-pin liittimen kautta mm. moottorin- ja vaihteistoohjaukseen, ja toimii mainiosti, mutta ei mittaristoon, KOMBI-moduliin ja johonkin kolmanteen purkkiin (jota en nyt muista). Haluaisin päästä tutkimaan tuon täysautomaattisen katon touhuja.
Edellisessä läppärissä minulla oli INPA, ja muistan sillä tutkineeni 20-pin portin kautta noilla samoilla kaapeleilla Airbagien toimintaa, joten jotenkin tämä on kai ratkaistavissa. INPAa/DIS en ole saanut toimimaan tässä läppärissä, ja mieluummin puuhastelisinkin ISTAlla.
OBD on jotenkin rajoittunut, koska mm erillinen eBaysta ostettu BMW Airbag-koodinlukija ei toimi OBD:n kautta mutta toimii 20pin kautta.
Kysymys siis: miten pääsisin ISTAlla kiinni kaikkiin moduleihin? Aargh.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostGooglailin kuin hullu, mutta joudun kysymään kun en löytänyt vastausta:
Minulla on ISTA/D-asennus joka toimii USB-kaapelilla loistavasti F07, E90 ja R50 kanssa. Sen sijaan 9/98 -valmistettu USA-mallin E36 aiheuttaa ongelmia. ENET-kaapelikin toimii F07:n kanssa.
Autosta löytyy se 20-pin iso pyöreä liitin konehuoneesta ja OBD-portti jalkatilasta. OBD-20pin adaptereja minulla on useampi. ISTAlla pääsee kiinni ainakin 20-pin liittimen kautta mm. moottorin- ja vaihteistoohjaukseen, ja toimii mainiosti, mutta ei mittaristoon, KOMBI-moduliin ja johonkin kolmanteen purkkiin (jota en nyt muista). Haluaisin päästä tutkimaan tuon täysautomaattisen katon touhuja.
Edellisessä läppärissä minulla oli INPA, ja muistan sillä tutkineeni 20-pin portin kautta noilla samoilla kaapeleilla Airbagien toimintaa, joten jotenkin tämä on kai ratkaistavissa. INPAa/DIS en ole saanut toimimaan tässä läppärissä, ja mieluummin puuhastelisinkin ISTAlla.
OBD on jotenkin rajoittunut, koska mm erillinen eBaysta ostettu BMW Airbag-koodinlukija ei toimi OBD:n kautta mutta toimii 20pin kautta.
Kysymys siis: miten pääsisin ISTAlla kiinni kaikkiin moduleihin? Aargh.
Originally posted by Dualfun View PostOikea vastaus on, että E36 suuri osa moduleista on kiinni vieä vanhanaikaisessa K-bus väylässä, jota ei nuo perinteiset OBD kaapelit tue vaan tarvitset ADS väyläisen kaapelin (kiinni 20-pin liittimeen). Sitä en tiedä tukeeko ISTA noita ylipäätään, itse käytän näihin vanhoihin autoihin (E30-E53) ainoastaan DIS:iä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKyllähän tuo ISTA:kin tukee vanhoja. Riittävän vanhan auton kanssa ISTA:ssa aukeaa sitten dis kopioidut valikot. Esim. E34 -90 kun piti infrapuna kaukosäädin saada uudelleen opetettua, niin DIS kopiodut valikot tuli, josta sitten homma hoitui näppärästi.
Mutta se on varma, että E36 ei saa esim. kombi, kattomoduli, ABS/ASC jne luettua OBD kaapelilla - vaatii ADS. DME ja Airbag vastaavat, ainakin uudemmissa, tosin myös OBD kaapelilla.
Mutta vielä palatakseni tähän ISTA käyttöön noiden vanhempien autojen kanssa, miten ihmeessä saat ADS pelaamaan ISTA kanssa uudemmassa 64-bit Windows koneessa, koska
a) ISTA vaatii uuden EDIABAS missä ei ole ADS tukea
b) ADS ajuri toimii vain 32-bit järjestelmässäE90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostJuu, näin muistelin ja homma ok, jos käytetään OBD piuhaa. Siinä mielessä taitaa olla ihan ok käyttää myös E36 / (alkupään) E38 uudemmissa ISTA:a.
Mutta se on varma, että E36 ei saa esim. kombi, kattomoduli, ABS/ASC jne luettua OBD kaapelilla - vaatii ADS. DME ja Airbag vastaavat, ainakin uudemmissa, tosin myös OBD kaapelilla.
Mutta vielä palatakseni tähän ISTA käyttöön noiden vanhempien autojen kanssa, miten ihmeessä saat ADS pelaamaan ISTA kanssa uudemmassa 64-bit Windows koneessa, koska
a) ISTA vaatii uuden EDIABAS missä ei ole ADS tukea
b) ADS ajuri toimii vain 32-bit järjestelmässäe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Istan käyttö vanhemmissa vaatii tosiaan icom, ja ohjelmaa pitää "ajaa" vähän erillä tavalla kuin uudempien kanssa.
Moduulipuusta ei siis tapahdu mitään, ja vikakoodit ei näy suoraan. Jokainen moduuli pitää testata erikseen tuon "virtuaali dissin" kanssa.
Jos ista ei tunnista, vin syöttää käsin, niin homma pelaa taas.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnhan kaapelissa katkaisija, jolla saa pinnit 7&8 yhteen? E65 vanhemmat tarvitsevat tämän. Toki ne pinnit voi kolvata yhteen, mutta uudempien kanssa niiden ei taas kuulu olla yhdessä, niin helpompi katkaisijalla. Tosin voi kyllä vaatia sen ADS/ICOM.
Tuossa USB-OBD (olikohan nimeltään K+DCAN tms) piuhassa on joku katkaisija, jonka taitaa pitää olla yhdessa asennossa kun peuhaa E90:n ja F07:n kanssa, ja toisessa kun roplaa R50:ä. Mutta tästä katkaisijasta ei vissiin ollut tässä kyse, vai oliko?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTäytyypä tarkistaa. Varmistan nyt vielä, että tämä katkaisija ja 7&8 pinnien yhteenliittäminen viittaa nimenomaan siihen 20pin liittimeen?
Tuossa USB-OBD (olikohan nimeltään K+DCAN tms) piuhassa on joku katkaisija, jonka taitaa pitää olla yhdessa asennossa kun peuhaa E90:n ja F07:n kanssa, ja toisessa kun roplaa R50:ä. Mutta tästä katkaisijasta ei vissiin ollut tässä kyse, vai oliko?E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Osaisikohan joku neuvoa kun alkaa jo kärsivällisyys loppua. Tavoitteena lukea E61 LCI-mallista K/DCAN-USB kaapelilla vikakoodeja.
ISTA ladattu, koko paketti työkaluineen, olisiko ollut versio 4.14. Kaikki menee asennuksessa OK, asennus suoritettu ohjeiden mukaan, COM-portit vaihdettu vastaamaan obd.ini-tiedostoa, aikaviive 1ms, FTDI-ajuri 2.10 versio. ISTA avautuu ja alkaa tunnistamaan autoa mutta valittaa aina että Vehicle could not be identified...
Tunnistamisyritys kestää n. 10s ja aika on paljon lyhyempi jos esim. aikaviive tai com-portti on asetettu väärin. Aivan kuin ISTA ei vain löytäisi auton mallia rekistereistään.
Kahta kaapelia kokeiltu, kahta tietokonetta kokeiltu, 3 eri ISTA-versiota kokeiltu.
Pitääkö ISTA-P asentaa myös vaikka sitä ei tarvitse?
Haittaako kun NET-frameworkit ei asennu kun koneessa on jo uudempi versio (win10)?BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View PostOsaisikohan joku neuvoa kun alkaa jo kärsivällisyys loppua. Tavoitteena lukea E61 LCI-mallista K/DCAN-USB kaapelilla vikakoodeja.
ISTA ladattu, koko paketti työkaluineen, olisiko ollut versio 4.14. Kaikki menee asennuksessa OK, asennus suoritettu ohjeiden mukaan, COM-portit vaihdettu vastaamaan obd.ini-tiedostoa, aikaviive 1ms, FTDI-ajuri 2.10 versio. ISTA avautuu ja alkaa tunnistamaan autoa mutta valittaa aina että Vehicle could not be identified...
Tunnistamisyritys kestää n. 10s ja aika on paljon lyhyempi jos esim. aikaviive tai com-portti on asetettu väärin. Aivan kuin ISTA ei vain löytäisi auton mallia rekistereistään.
Kahta kaapelia kokeiltu, kahta tietokonetta kokeiltu, 3 eri ISTA-versiota kokeiltu.
Pitääkö ISTA-P asentaa myös vaikka sitä ei tarvitse?
Haittaako kun NET-frameworkit ei asennu kun koneessa on jo uudempi versio (win10)?
Pinnit 7-8 yhdessä vai erikseen?
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View PostOsaisikohan joku neuvoa kun alkaa jo kärsivällisyys loppua. Tavoitteena lukea E61 LCI-mallista K/DCAN-USB kaapelilla vikakoodeja.
ISTA ladattu, koko paketti työkaluineen, olisiko ollut versio 4.14. Kaikki menee asennuksessa OK, asennus suoritettu ohjeiden mukaan, COM-portit vaihdettu vastaamaan obd.ini-tiedostoa, aikaviive 1ms, FTDI-ajuri 2.10 versio. ISTA avautuu ja alkaa tunnistamaan autoa mutta valittaa aina että Vehicle could not be identified...
Tunnistamisyritys kestää n. 10s ja aika on paljon lyhyempi jos esim. aikaviive tai com-portti on asetettu väärin. Aivan kuin ISTA ei vain löytäisi auton mallia rekistereistään.
Kahta kaapelia kokeiltu, kahta tietokonetta kokeiltu, 3 eri ISTA-versiota kokeiltu.
Pitääkö ISTA-P asentaa myös vaikka sitä ei tarvitse?
Haittaako kun NET-frameworkit ei asennu kun koneessa on jo uudempi versio (win10)?E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by ruupanen View PostMinkä version olet asentanut ediabaksesta? Onko Inpa asennettu rinnalle? Toimiiko se?BMW X3 -15
BMW 530D -08
BMW 320D -99
BMW 525TDSA Touring -98
BMW 318IS -90
Comment
-
-
Originally posted by zeizei View Post7.30 ediabas tuli ISTAn mukana. INPAa voisin kokeilla tänään. Kaapelissa ei ole pinnejä yhdistävää kytkintä enkä ole johtoa avannut kun jostain käsitin että LCI-mallissa pitäisi vihreäpiirilevylliset kiinalaiskaapelit toimia ilman muutoksia. Johto ja koodinluku toimi myöskin n. vuosi sitten kun minulla oli windows7.
INPA pitää pelata ensin, sitten voit alkaa säätämään ISTA:a kasaan
Piirilevyn väritys ei kerro oikein mitään onko pinnit yhdessä vai erillään, mutta jos kaapeli on toiminut sun autossa todistetusti aiemmin, sitten pitäisi homma olla ok. Avaa ruuvit ja kurkkaa varuiksi kuitenkin sisälle.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Comment