Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Silmaauki View Post
    Lueskelen näitä vanhoja ohjeita. Älä vaan sano, että Avast poistaa myös jotain?
    En kyllä avastista osaa sanoa. En ole sitä käyttänyt koskaan koneessa, jossa on ISTA.

    Originally posted by Doni View Post
    Miten lähtisi paikantamaan yhteysongelmaa?

    Puhtaalle Win10 asennukselle asennettu ensiksi INPA joka toimii EDIABAS 7.3 kautta hvvin.

    Nyt on asennettu ISTA 4.25.32. Tarkoitus käyttää USB DCAN johdon kanssa, koska muuta ei nyt ole. Sisäinen tietokanta tuntuisi toimivan koska VIN:llä voi hakea auton datat ISTA:ssa.

    - Istan Vehicle interfacesta on valittuna "Ediabas default settings (ediabas.ini).
    - C:\EDIABAS\BIN hakemistosta on kopioitu ediabas.ini ja odb.ini ISTA\EDIABAS\BIN hakemistoon.
    - ediabas.ini:ssä on interfaceksi laitettu STD:OBD sekä obd.inissä on laitettu portiksi COM1 joka on sama kun usb:lle device managerissa.

    EDIABAS V7.30 - IstaOperation.exe käynnisty kun ISTA:lla lähtee hakemaan ajoneuvotietoja, mutta ISTA antaa ilmoitukseen "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active'. Tämän saman virheilmoituksen saa vaikka piuhaa ei ole kytkettynä koneeseen.

    Tuleeko heti mieleen missä välissä tämä kaattuu vai mistä näkisi mihin kaatuu?
    Kaapelin katkaisija oikeassa asennossa, latenssi? Oletko inpalla kokeillut syttyykö molemmat täpät?

    Originally posted by Silmaauki View Post
    Mulla on ilmestynyt ihan samaa ongelmaa. Ajoneuvoa ei pysty tunnistamaan: "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active".

    Tämä toimi kyllä vielä viikko sitten.

    EDIT: Kun tutkin tuota edibias.ini:ä ja vertaan sitä EDIBIAS konfiguratorin näyttämiin tietoihin, niin Remotehost näyttäisi olevan näissä kahdessa paikassa eri. Muut tiedot täsmää.
    Remotehostilla ei ole mitään merkitystä, jos käytössä on K+DCAN kaapeli.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Silmaauki
      BTCF Member
      • Jan 2015
      • 1788
      • Turku

      Eikös toi kaapelin kytkin pidä olla yläasennossa?

      No, kokeilin vielä uudestaan (molemmilla kytkimen asennoilla) ja nyt tulee jo heti Inpan käynnistyttyä uusi virheherja:
      EDIBIAS-Error
      Apilnit: Error #159
      NET-0009; TIMEOUT
      API initialization error
      No API calls possible!
      E93 335i Aarre, Montego blue
      E90 318i talvipulkka

      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Silmaauki View Post
        Eikös toi kaapelin kytkin pidä olla yläasennossa?

        No, kokeilin vielä uudestaan (molemmilla kytkimen asennoilla) ja nyt tulee jo heti Inpan käynnistyttyä uusi virheherja:
        EDIBIAS-Error
        Apilnit: Error #159
        NET-0009; TIMEOUT
        API initialization error
        No API calls possible!
        Kyllä pitää olla ylhäällä E6x/E9x jne kanssa. Vanhempien kanssa sitten alhaalla E39/E46 jne. Jos sulla ei samaan aikaan ole montaa ohjelmaa käynnissä, niin ediabaksesta on varmaan asetukset nyt väärin. Silloin alkaa herjaamaan heti, jos siellä on vaikka remote määritetty ja käytössä on se k+dcan.

        -Turkka
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1788
          • Turku

          To mun edellinen virheilmoitus poistui kun valitsin laitehallinasta portin 1 (sinne oli tullut com3) ja laitoin latenssit 1:een (ne oli 14). Mutta edelleen toi Donin kertoma virheilmoitus tulee esille kun yrittää tunnistaa ajoneuvoa.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            Originally posted by HTK12 View Post
            Kaapelin katkaisija oikeassa asennossa, latenssi? Oletko inpalla kokeillut syttyykö molemmat täpät?
            Kahdella eri kaapelilla kokeillut. Toisessa pinnit auki ja toisessa kiinni.

            Inpalla syttyy molemmat täplät.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • Silmaauki
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 1788
              • Turku

              ^Täpillä tarkoitat varmaan niitä "Battery" ja "Ignition"? Ne syttyy kun usb-kaapeli on kiinni läppärissä, mutta toinen pää EI ole missään kiinni.
              E93 335i Aarre, Montego blue
              E90 318i talvipulkka

              Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Doni View Post
                Kahdella eri kaapelilla kokeillut. Toisessa pinnit auki ja toisessa kiinni.

                Inpalla syttyy molemmat täplät.
                Näkemättä vähän hankala nyt tähän sanoa, jos kerta inpa toimii normaalisti.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Näkemättä vähän hankala nyt tähän sanoa, jos kerta inpa toimii normaalisti.
                  Tässä amatöörinä kun tekee, niin ei tullut heti mieleen että tuo 2017 i3 ei toimi DCAN:n kanssa. Vaatii varmasti enettiä. Tilasin kaapelin.

                  Nyt pääsin K+DCAN + 20pin adapterilla E38:een ja ISTA poimi kaikki modulit. Voisi siis sanoa että ISTA toimii.

                  ISTA hakemistosta muutin ediabas hakemiston nimeä joten se ei ole enää validi. Ennen ISTA:n asennusta pohjalla oli toimiva **Mike's Easy BMW Tools Package** asennus.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • Silmaauki
                    BTCF Member
                    • Jan 2015
                    • 1788
                    • Turku

                    Olen hieman viestitellyt HTK12:n kanssa ja nyt kun kokeilin uudestaan niin kaikki toimii.

                    Ensin boottasin läppärin, sen jälkeen laitoin kaapelin kiinni koneeseen ja autoon ja vasta sitten käynnistin Inpan. Yhteys muodostui nätisti.

                    Pari kysymystä.
                    - saako Inpa ja Ista (tai joku muu näistä) olla samaan aikaan päällä? Vai vain yksi edibiasia käyttävä softa kerrallaan?
                    - onko kaapeli aina laitettava ennen paikalleen ennen kuin käynnistää ohjelman (minkä tahansa näistä)?
                    E93 335i Aarre, Montego blue
                    E90 318i talvipulkka

                    Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                    Comment

                    • Doni
                      Moderator
                      • Sep 2004
                      • 2842
                      • Kyrsälä

                      Originally posted by Doni View Post
                      Miten lähtisi paikantamaan yhteysongelmaa?

                      Puhtaalle Win10 asennukselle asennettu ensiksi INPA joka toimii EDIABAS 7.3 kautta hvvin.

                      Nyt on asennettu ISTA 4.25.32. Tarkoitus käyttää USB DCAN johdon kanssa, koska muuta ei nyt ole. Sisäinen tietokanta tuntuisi toimivan koska VIN:llä voi hakea auton datat ISTA:ssa.

                      - Istan Vehicle interfacesta on valittuna "Ediabas default settings (ediabas.ini).
                      - C:\EDIABAS\BIN hakemistosta on kopioitu ediabas.ini ja odb.ini ISTA\EDIABAS\BIN hakemistoon.
                      - ediabas.ini:ssä on interfaceksi laitettu STD:OBD sekä obd.inissä on laitettu portiksi COM1 joka on sama kun usb:lle device managerissa.

                      EDIABAS V7.30 - IstaOperation.exe käynnisty kun ISTA:lla lähtee hakemaan ajoneuvotietoja, mutta ISTA antaa ilmoitukseen "The vehicle could not be identified succesfully. Check vehicle interface and 'PAD active'. Tämän saman virheilmoituksen saa vaikka piuhaa ei ole kytkettynä koneeseen.

                      Tuleeko heti mieleen missä välissä tämä kaattuu vai mistä näkisi mihin kaatuu?

                      Nyt toimii. Poistin ISTA hakemistosta koko EDIABAS hakemiston joten käyttöön jäi c:\ediabas.

                      Pääsin tosiaan k+dcan johdolla e38:iin. Se että ei toiminut i3:n kanssa johtui siitä että kaapelin 7 ja 8 pinnit olivat yhdessä. Juotin ne erilleen ja nyt toimii i3:ssa. Tämä kaapeli ei nyt sit tietenkään toimi enää e38, e39, e46, mutta se on pieni ongelma.

                      Unohtakaa mun kirjoittelu että dcan ei toimisi i3:ssa. Hyvin toimii. Tulipahan nyt sit ainakin tilattua se muutaman euron enet kaapeli.
                      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Silmaauki View Post
                        Olen hieman viestitellyt HTK12:n kanssa ja nyt kun kokeilin uudestaan niin kaikki toimii.

                        Ensin boottasin läppärin, sen jälkeen laitoin kaapelin kiinni koneeseen ja autoon ja vasta sitten käynnistin Inpan. Yhteys muodostui nätisti.

                        Pari kysymystä.
                        - saako Inpa ja Ista (tai joku muu näistä) olla samaan aikaan päällä? Vai vain yksi edibiasia käyttävä softa kerrallaan?
                        - onko kaapeli aina laitettava ennen paikalleen ennen kuin käynnistää ohjelman (minkä tahansa näistä)?
                        Hyvä kun tuli kuntoon. Kerrallaan kannattaa käyttää vain yhtä ediabasta käyttävää ohjelmaa. Pitäisi toimia vaikka ohjelman käynnistää ennen kaapelin kytkemistä. Itse tosin käytän ICOM, joten ihan varmaksi en sano, mutta näin muistelen.

                        Originally posted by Doni View Post
                        Nyt toimii. Poistin ISTA hakemistosta koko EDIABAS hakemiston joten käyttöön jäi c:\ediabas.

                        Pääsin tosiaan k+dcan johdolla e38:iin. Se että ei toiminut i3:n kanssa johtui siitä että kaapelin 7 ja 8 pinnit olivat yhdessä. Juotin ne erilleen ja nyt toimii i3:ssa. Tämä kaapeli ei nyt sit tietenkään toimi enää e38, e39, e46, mutta se on pieni ongelma.

                        Unohtakaa mun kirjoittelu että dcan ei toimisi i3:ssa. Hyvin toimii. Tulipahan nyt sit ainakin tilattua se muutaman euron enet kaapeli.
                        No joo voihan se K+DCAN toimia siinä i3:ssa, mutta kyllähän sen kanssa pitäisi sitä enet käyttää. K+DCAN E-sarjalaisten kanssa, ENET F/G/I -sarjalaisten kanssa. Koodaukset ei onnistu K+DCAN kaapelilla e-sys:llä (eli F/G/I -sarjalaiset). Eli ei ollut turha hankkia sitä ENET kaapelia. Laita katkaisija siihen K+DCAN kaapeliin, niin saat siitä napattua pinnit 7 & 8 yhteen tarvittaessa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Kusilaitu
                          BTCF Member
                          • Sep 2010
                          • 704
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Doni View Post
                          Nyt toimii. Poistin ISTA hakemistosta koko EDIABAS hakemiston joten käyttöön jäi c:\ediabas.

                          Pääsin tosiaan k+dcan johdolla e38:iin. Se että ei toiminut i3:n kanssa johtui siitä että kaapelin 7 ja 8 pinnit olivat yhdessä. Juotin ne erilleen ja nyt toimii i3:ssa. Tämä kaapeli ei nyt sit tietenkään toimi enää e38, e39, e46, mutta se on pieni ongelma.

                          Unohtakaa mun kirjoittelu että dcan ei toimisi i3:ssa. Hyvin toimii. Tulipahan nyt sit ainakin tilattua se muutaman euron enet kaapeli.
                          En tiennytkään, että se osaa automaattisesti käyttää polkua c:\ediabas :think
                          Olen siis pitänyt turhaan kahta ediabas.iniä ISTA:lle.
                          ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Kusilaitu View Post
                            En tiennytkään, että se osaa automaattisesti käyttää polkua c:\ediabas :think
                            Olen siis pitänyt turhaan kahta ediabas.iniä ISTA:lle.
                            Lukee varmaan PATH ympäristömuuttujasta? Selviää kokeilemalla ainakin jos muuttaa sitä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Doni
                              Moderator
                              • Sep 2004
                              • 2842
                              • Kyrsälä

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Itse tosin käytän ICOM
                              Mikä ICOM sulla on? Itse olen miettinyt ICOM Nanoa. Osaako tuo icomi automaattisesti nuo kaikki kline, dcan ja enet hommat ilman säätöä?
                              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by Doni View Post
                                Mikä ICOM sulla on? Itse olen miettinyt ICOM Nanoa. Osaako tuo icomi automaattisesti nuo kaikki kline, dcan ja enet hommat ilman säätöä?
                                Kyllä osaa
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎