Terve
Ostin tuossa juuri parisen päivää sitten 2006 vuotisen E87 118.
Aux paikka löytyy penkkien välistä, mutta radion mode näppäintä painamalla vaihtelee vain radion ja cd:n väliltä.
Osaakos joku auttaa asiassa?
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kysymys, kun raidetangot menossa vaihtoon (sisempi ja ulompi):
- mistä tietää onko mulla TRW vai ZF ohjausvaihde?
Katoin realOEM:sta ja siellä ainakin 1/2005 valmistuneelle näytettään TRW.
Leave a comment:
-
-08 135i. Tehnyt muutaman kerran niin ettei vaan käynnisty. Eli avain virtalukkoon ja virtanapista ei tapahdu mitään muuta kuin moottorin valo jää mittaristoon palamaan, muut valot sammuu. Avainta irti ja takaisin on saanut lopulta käynnistymään.
En löytänyt vikakoodeja oikein mitään. Pari vanhaa koodia mitkä oli jo joskus aiemmin tulleet. Ne tuossa alla kuvassa.
EWS takkuaa vai mikä?
Nyt otettu kokeilun vuoksi toinen avain käyttöön ja seuraillaan tilannetta.
Leave a comment:
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostE87 -06, onko sumarit samanlaiset M-sportissa ja tavallisessa?
Leave a comment:
-
E87 -06, onko sumarit samanlaiset M-sportissa ja tavallisessa?
Leave a comment:
-
Sporttipenkkejä ei omassa vehkeessä ole, mutta Englannissa tuleevälillä edullisesti vastaan. Eihän noissa oikealla ohjattavissa ole mitään eroja penkkien suhteen?
Leave a comment:
-
Originally posted by fraatti View PostLaakerit näistä porsii perästä ja ne saa vaihdettua. Näihin pikkuperiin saa myös valmista korjaussarjaa jossa tulee kaikki laakerit kohtuu hintaan. Suuremman tuollaisen tein hiljattain ja kait tuollaisen pienemmänkin tekis.. Ei mahdoton homma...
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=31Huoltoneuvoja epäili ettei vetarin vaihdon jälkeen olisi tarkastettu perän öljyjä lainkaan vaan perä olisi pyörinyt kuivana, koeajoa ei edes oltu tehty. Mutta katsotaan mitä selviää..
Last edited by erese; 28-10-2017, 13:15.
Leave a comment:
-
Originally posted by erese View PostMeidän perheen E87 118iA:ssa kosahti edellisen omistajan aikana vaihdettu ja sillä n. 20tkm ajettu purkuperä, ilmaantui vasemman vetoakselin vaihdon jälkeen. Metallin kirskunaa ja muita epämääräisiä ääniä, korostuvat veto päällä. Ulkopuolelta ei juurikaan mitään kuulu mutta sisätiloissa äänen kyllä huomaa. Vetoakselin vaihdon suorittanut liike tutki ja lopputulos oli että öljyn seassa metallilastua=perä viallinen. Tiedä sitten onko vetoakselin vaihdossa tyritty jotakin kun nuo äänet ilmaantuivat juurikin tuon vetarin vaihdon jälkeen... :(
Laakerit näistä porsii perästä ja ne saa vaihdettua. Näihin pikkuperiin saa myös valmista korjaussarjaa jossa tulee kaikki laakerit kohtuu hintaan. Suuremman tuollaisen tein hiljattain ja kait tuollaisen pienemmänkin tekis.. Ei mahdoton homma...
Last edited by fraatti; 13-10-2017, 22:37.
Leave a comment:
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostOnko ajatuksia mistä lähteä hakemaan vikaa kun 116i pätkii reippaammissa käännöksissä kun on veto päällä. Esim. liikenneympyrässä kun yrittää ajaa reippaammin niin auto pätkii (veto pois kokonaan) sekunnin murto-osiksi?
Tämän huomaa hyvin noissa oikein isoissa liikenneympyröissä missä voi ajaa vähän vauhdikkaammin. Saman oireen saa kyllä esiin normi risteyksessäkin kun vaan kääntää vähän isommalla vauhdilla ja veto päällä. Kyse ei kuitenkaan ole luistonestosta, tai ainakaan valo ei vilku mittaristossa..
Vika tuli kunnolla päälle kun ajo rupesi pätkimään suoralla tiellä, laitoin kokeeksi luistoneston pois ja meno tasaantui. Sitten ilmestyi näyttöön varotus alhaisesta rengaspaineesta ja lopuksi vielä tuli ABS-vika päälle..
INPA:lla sain luettua että yksi ABS-anturi heittää välillä suurempia lukuja kuin muut joten se menee nyt vaihtoon.Last edited by 500sarjalainen; 31-10-2017, 13:07.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Joo- View PostMitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118dLast edited by erese; 11-10-2017, 21:54.
Leave a comment:
-
Luulis että silloin ei noin tiukasti leikkaisi tehoja pois. Ite veikkaisin jotain sähköistä häikkää. Mitähän kannattaisi livedatalla katsoa että vikaan pääsisi kiinni?
Leave a comment:
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostOnko ajatuksia mistä lähteä hakemaan vikaa kun 116i pätkii reippaammissa käännöksissä kun on veto päällä. Esim. liikenneympyrässä kun yrittää ajaa reippaammin niin auto pätkii (veto pois kokonaan) sekunnin murto-osiksi?
Tämän huomaa hyvin noissa oikein isoissa liikenneympyröissä missä voi ajaa vähän vauhdikkaammin. Saman oireen saa kyllä esiin normi risteyksessäkin kun vaan kääntää vähän isommalla vauhdilla ja veto päällä. Kyse ei kuitenkaan ole luistonestosta, tai ainakaan valo ei vilku mittaristossa..
Leave a comment:
Leave a comment: