Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tänään kuultu teoria: Jakopää hajoaa, koska neloskone tärisee niin paljon enemmän kuin kutonen. Jakopäänosat samalla osanumerolla molemmissa!?

    :think Eiköhän se hajoaminen pääosin johdu siitä kampuran rattaasta mikä taitaa olla jo päivitetty suurimmassa osassa koneita.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Tänään kuultu teoria: Jakopää hajoaa, koska neloskone tärisee niin paljon enemmän kuin kutonen. Jakopäänosat samalla osanumerolla molemmissa!?

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Kannattaa ottaa huomioon että taksi käy todella paljon tyhjäkäyntiä verrattuna taviksiin.

    Leave a comment:


  • Nakkisoturi
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Taksitolpalta kuultua, F10 koneen vaihtoväli on 100-150tkm
    Samaa täälläkin suunilla kuullut. Kuulemma taxikäytössä parhaimmillaan mennnyt kone per vuosi...

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by juho-85 View Post
    Onko näissä uudemmissa f10 ja f30 malleissa vielä ollut tätä jakoketju ongelmaa laajemmin?

    Noin sata edellistä viestiä luin ja lähes kaikki koskivat vanhempia malleja, joten miten on?

    Onko jollain tietoa takaisinkutsukampanjoista kyseisille malleille?
    Taksitolpalta kuultua, F10 koneen vaihtoväli on 100-150tkm

    Leave a comment:


  • juho-85
    replied
    Onko näissä uudemmissa f10 ja f30 malleissa vielä ollut tätä jakoketju ongelmaa laajemmin?

    Noin sata edellistä viestiä luin ja lähes kaikki koskivat vanhempia malleja, joten miten on?

    Onko jollain tietoa takaisinkutsukampanjoista kyseisille malleille?

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Näissähän on ketjun kiristin päivittynyt pariinkin otteeseen jykevämpään.

    Mulle vaihdettiin n. vuosi sitten 11318586699 numerolla oleva. vaihtotyö tais olla 70€?

    Melkein vaihdattaisin kiristimen jos ei muita toimenpiteitä mikäli vaan uudempi löytyy.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Itse ostin -09 vuoden 123d:n, josta soittelin Laakkoselle juurikin tästä jakopää asiasta. Kertoivat että autoni ei kuulu riskiryhmään, moottorin sisuskalut ovat päivitetty eikä ketjun katkeamisen riski ole suurempi kuin muissakaan malleissa. Jos kuitenkin sattuu venähtämään niin korjauskustannus max 2000e, joka nyt on vielä ihan inhimillinen :think Autolla on nyt ajettu 200tkm, eikä ketju äännää tai oireile vielä tippaakaan. Auto rullannut tehtaalta siis 10/2009.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by HeikkiB View Post
    Rouva oli käyttänyt autoaan viikolla huollossa ja siellä huoltomies oli kertonut jakopään ketjun rallattavan/venyneen.
    Nyt auto sitten toppas k-kaupan pihaan. En tiedä itse näistä koneista juurikaan mutta auto ei starttaa, pyörii ihan fine ja snadisti yrittää käyntiin mutta ei lähde.
    En pyörittänyt kuin pari pari kertaa. Vaimo oli (omien puheiden mukaan 4krt pyörittänyt n 4-5sek)
    Öljyntäyttö reijästä vilkasin niin sieltä näkyvä ketju on kyllä todella löysä. Kuinkahan suurta tuhoa tuolla on nyt tapahtunut.
    Onkohan tuo nyt sitten sökönä, paha tietty näillä spekseillä sanoa mutta...vähän tympii.

    Niin auto siis 2006vm 116 bensa,
    Hei HeikkiB, oikea topic bensakoneelle http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=227797

    Kandee hinauttaa pajalle. Voi olla parhaimmillaan ettei osumaa venojen ja mäntien suhteen oo tapahtunu.
    Last edited by Scyber; 26-03-2016, 20:41.

    Leave a comment:


  • HeikkiB
    replied
    Rouva oli käyttänyt autoaan viikolla huollossa ja siellä huoltomies oli kertonut jakopään ketjun rallattavan/venyneen.
    Nyt auto sitten toppas k-kaupan pihaan. En tiedä itse näistä koneista juurikaan mutta auto ei starttaa, pyörii ihan fine ja snadisti yrittää käyntiin mutta ei lähde.
    En pyörittänyt kuin pari pari kertaa. Vaimo oli (omien puheiden mukaan 4krt pyörittänyt n 4-5sek)
    Öljyntäyttö reijästä vilkasin niin sieltä näkyvä ketju on kyllä todella löysä. Kuinkahan suurta tuhoa tuolla on nyt tapahtunut.
    Onkohan tuo nyt sitten sökönä, paha tietty näillä spekseillä sanoa mutta...vähän tympii.

    Niin auto siis 2006vm 116 bensa,

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Originally posted by Malagutisti View Post
    sigun 320d:hen vaihdettu moottori 10tkm sitten lohkon halkeamisen seurauksena. Huvikseni kysyin paikalliselta bmw-huollolta että kuuluuko kampanjaan. Vastauksena että moottorinvaihto ei vaikuta, mutta auto ei kuulu kampanjaan. Eipä sillä merkitystä kun koneenvaihdon yhteydessä Rovaniemen Wetterillä kertoivat vaihtaneensa jakopään osat. Mielestäni kone vain ropisee hassusti tyhjäkäynnillä.
    Snadisti off topic, mutta vastaavasti Sigun E61seen vaihdettiin moottori 60 tkm sitten samasta syystä. Tylsä vika, maksaa enemmän korjata ja kun tapauksia vähemmän, korvauksia vielä vaikeampi saada.

    Katsoko ne kuuluiko alkuperäinen vai uusi moottori kampanjaan? Mulla alkuperäinen syyskuu 08 ja vaihtokone pantu tammikuussa 2014.

    Leave a comment:


  • JHo
    replied
    Merkkiliikkeeseen soitto rekisterinumeron tai runkonumeron kanssa.

    Leave a comment:


  • mikkob
    replied
    Mistä tuollaisen voi varmistaa, että juuri tietty auto on korjattu tai korjauskustannukset menee BMW:n piikkiin?

    Kyselee X3 F25 ostoa suunnitteleva

    Leave a comment:


  • Malagutisti
    replied
    Oma kontribuutioni aiheeseen: sigun 320d:hen vaihdettu moottori 10tkm sitten lohkon halkeamisen seurauksena. Huvikseni kysyin paikalliselta bmw-huollolta että kuuluuko kampanjaan. Vastauksena että moottorinvaihto ei vaikuta, mutta auto ei kuulu kampanjaan. Eipä sillä merkitystä kun koneenvaihdon yhteydessä Rovaniemen Wetterillä kertoivat vaihtaneensa jakopään osat. Mielestäni kone vain ropisee hassusti tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Kepa View Post
    Olen miettinyt käyttöautoksi mahdollisesti tuollaista N47D20 -pommilla varustettua autoa. Ilmeisesti jakopääongelmat menevät tehtaan piikkiin jos huollot on tehty ajallaan, huoltokirja kunnossa jne joka pienentää riskiä, että joutuu itse mahdollisissa ongelmatapauksissa maksumieheksi?
    Ei välttämättä, kannattaa varmistaa että on aktion alainen tai sellaiseen kuulunut jo korjattu laite jos tämä ehkä hieman liioiteltu jakopää ongelma jännittää.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎