Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jamiii
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 48
    • Kaustinen

    Originally posted by pazq View Post
    Voi olla ettei ole kaikki kiristyny samaan tiukkuuteen tai sitten jos pääsee pohjaamaan kun onhan se prikka useemman millin paksu.. ei siinä nyt kuitenkaan mitään konevikaa pitäis tulla tommosen takia. Mut voithan sä laittaa sinne ne prikat. Löysäät pultteja vähän ja yks kerrallaan vaihdat prikan sinne. Lopuks kiristät.
    Ne on jo kahesti kiristetty nuo pultit. Sillon laitoin jo kerran momenttiin, sitte vasta katoinki että jako ei ollu ihan kohillaa ni nostin vielä kannen pois ja kirin uuestaa. Auto ei kylläkään ollu käynnissä tuon välillä. Mietin vaa että onko tuo nii välttämätön että pitäis ehjää korjata?

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by jamiii View Post
      Tein kansiremontin ~2tkm sitten. Koneena m20b25. Vanhat kansipultit olivat juurikin näitä 17mm kannalla olevia ja uudet torx-pultteja. En nyt satavarmana muista mistään prikoista mutta en tietenkää ees ajatellu laittavani vanhoja prikkoja uusille pulteille. Eli kysymys, kuinka pahan virheen oon tehny jos ja kun en laittanu mitään prikkoja uusien pulttien alle?
      Originally posted by jamiii View Post
      Ne on jo kahesti kiristetty nuo pultit. Sillon laitoin jo kerran momenttiin, sitte vasta katoinki että jako ei ollu ihan kohillaa ni nostin vielä kannen pois ja kirin uuestaa. Auto ei kylläkään ollu käynnissä tuon välillä. Mietin vaa että onko tuo nii välttämätön että pitäis ehjää korjata?
      Ehdottomasti laitat ne prikat sinne. Ilman prikkoja on satavarmaa, ettei kaikki pultit ole samassa momentissa. Pultin tarkoitus on pyöriä prikkaa vasten ja vetää kansi kiinni. Nyt niiden pulttien kannat on pyörineet suoraan pehmoista alumiinikantta vasten ja toiset "kairautuneet" kanteen syvemmälle, kuin toiset ja sitäkautta momentit täysin erilaiset. Myös pultit vaihtoon, jos jo kahdesti vedetty kiinni.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2124
        • Lahti

        Originally posted by T3 View Post
        Ehdottomasti laitat ne prikat sinne. Ilman prikkoja on satavarmaa, ettei kaikki pultit ole samassa momentissa. Pultin tarkoitus on pyöriä prikkaa vasten ja vetää kansi kiinni. Nyt niiden pulttien kannat on pyörineet suoraan pehmoista alumiinikantta vasten ja toiset "kairautuneet" kanteen syvemmälle, kuin toiset ja sitäkautta momentit täysin erilaiset. Myös pultit vaihtoon, jos jo kahdesti vedetty kiinni.
        Tai sitten laitat niillä vanhoilla 17mm kannalla olevat. Voit käyttää niitä kuinka monta kertaa vaan.
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16400
          • Asikkala

          Originally posted by jamiii View Post
          ako ei ollu ihan kohillaa ni nostin vielä kannen pois ja kirin uuestaa.
          Miksi piti ottaa kansi pois ??

          Originally posted by pekka_hirvonen View Post
          Tai sitten laitat niillä vanhoilla 17mm kannalla olevat. Voit käyttää niitä kuinka monta kertaa vaan.
          Juuri näin.

          Comment

          • jamiii
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 48
            • Kaustinen

            Originally posted by jr66 View Post
            Miksi piti ottaa kansi pois ??



            Juuri näin.
            En ollu kasannu muuta vielä ni luulin helpommaks tavaks jostain syystä. Millä ohjeella ne 17mm kannalla olevat kiristetään? Voinko tehdä niin että päinvastaisessa kiristysjärjestyksessä avaan kaikkia 90 astetta, otan kiristysjärjestyksen pultin 14 ja vaihdan uuteen torxiin ja kiristän kaksi ekaa vaihetta. Sitte ku kaikki on vaihettu prikkoineen ja kaksi ekaa vaihetta kiritty ohjeen mukaan mutta pultit päinvastasessa järjestyksessä niin sitten 1-14 pultit oikeassa järjestykssä viimeiset 90 astetta? Vai onko parempaa tapaa? Eli toisin sanoen: 1. Löysää kaikki pultit 90 astetta (14-1) 2. Vaihda yksi kerrallaan (14-1) ja kiristä 30nm + 90 astetta. 3. Vedä kaikki loppukireyteen 90 astetta (1-14).
            Last edited by jamiii; 13-05-2014, 23:54.

            Comment

            • atteee
              BTCF Member
              • May 2013
              • 167
              • Yka

              Alko keväänmittaan e30 oireileen kovan talvirallin jälkeen, eli aina kun auto lämpenee alkaa kytkin ravistaan ja hakkaan ihan kunnolla.
              Nosturilla kun päästelee kytkintä niin kauhea pauke käy juurikin kytkimen kohdalta, mutta kun tiellä ajaa niin ääni tulee selvästi perästä. Kaikki voimansiirron välykset tutkittu, eikä mitään löytynyt.
              Uutta kytkinpakettia ja painelaakeria vai mistäs tämmönen johtuu? Ei siis tee kylmänä tätä.
              Myös kun vedossa painaa kytkimen pohjaan kuuluu iso pamaus.
              Ihanniinkuin kytkimessä olisi jotain väljää??!?

              Auto siis e30 m40 316i vm 90

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11069
                • Oulu

                Kannattaa varmaan ensi tilassa ottaa laatikko irti ja kattoa mikä siellä on rikki. Ei oo kovin mukava, jos sieltä lentääkin jotain irti...

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Ettei olis laatikon pääakselista laakeri loppu
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • atteee
                    BTCF Member
                    • May 2013
                    • 167
                    • Yka

                    Mites tuo vaikuttaa sitten, että ei tee kylmänä, jos laakeri rikki?:think

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      mistähä johtuu m40b16 korkea tyhjäkäynti? (n.2000rpm) vaijeri ei kanita ja läpän se vipukin on ihan "nollilla" voiko tuo haitariputken vuotaminen vaikuttaa?
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by grab_ View Post
                        mistähä johtuu m40b16 korkea tyhjäkäynti? (n.2000rpm) vaijeri ei kanita ja läpän se vipukin on ihan "nollilla" voiko tuo haitariputken vuotaminen vaikuttaa?
                        Kyllähän ne imuvuodot nostaa tyhjäkäyntiä.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • Heksi
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 57
                          • Helsinki

                          Pyytäisin joltain etusumuvalollisen E30 faceliftin omistajalta pientä palvelusta. Voisitko katsoa (mahd. ottaa kuvan) mikä rele on sulakerasiassa paikassa K8? Pitäisi saada tämän releen numero ym. tunnistetiedot.
                          944 Turbo '88
                          500 SEC '85
                          S8 '97
                          200 quattro 20V '90

                          Comment

                          • bmw89
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 563
                            • Ulvila

                            Originally posted by grab_ View Post
                            mistähä johtuu m40b16 korkea tyhjäkäynti? (n.2000rpm) vaijeri ei kanita ja läpän se vipukin on ihan "nollilla" voiko tuo haitariputken vuotaminen vaikuttaa?
                            putsaa tyhjäkäyntiventtiili ja kato et se on kunnolla siellä imusarjassa kiinni
                            -E30 "316i"

                            ex. e46 328i,

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              Originally posted by Heksi View Post
                              Pyytäisin joltain etusumuvalollisen E30 faceliftin omistajalta pientä palvelusta. Voisitko katsoa (mahd. ottaa kuvan) mikä rele on sulakerasiassa paikassa K8? Pitäisi saada tämän releen numero ym. tunnistetiedot.

                              bosch 0 332 014 454
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • Heksi
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2012
                                • 57
                                • Helsinki

                                bosch 0 332 014 454
                                Ja tuolla toimii? Mulla on nimittäin alun perinkin toi rele siellä paikallaan, sulakkeet paikoissa 29 ja 30 ja 2-osainen katkaisija kojelaudassa, ja nyt ei pala edes takasumuvalo.

                                EDIT: Johan alkoi toimia kun purin ja puhdistin purkuautosta peräisin olleen hapettuneen valokatkaisijan. Kiitti!
                                Last edited by Heksi; 15-05-2014, 15:43.
                                944 Turbo '88
                                500 SEC '85
                                S8 '97
                                200 quattro 20V '90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎