Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-T2
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 733
    • Sawo

    m42 ssa on semmoinen juttu, että lämmitys laitteesta tulee lämmintä ilmaa vain jaloille ja tuulilasille,sivuilta ei tule kuin kylmää. Puhaltaa joka rööristä.

    Syyläriltä kaikki muut letkut on lämpimät paitsi vänkärin puolen ylä vesiletku on kylmä/viileä.

    Onko mahdollisesti ilmauksessa vielä probleema?

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      Originally posted by M-T2 View Post
      lämmityslaitteesta tulee lämmintä ilmaa vain jaloille ja tuulilasille,sivuilta ei tule kuin kylmää.
      Kuuluu olla näin. Ilmastoidussa sitten kaikista suutimesta se määrätty lämpö.

      Comment

      • Keisari
        BTCF Member
        • Nov 2008
        • 165
        • Himanka

        Originally posted by Throttle View Post
        Kuuluu olla näin. Ilmastoidussa sitten kaikista suutimesta se määrätty lämpö.
        Itellä facelift ja tulee kaikista lämmintä. Eikä ole ilmastointia.
        e34 525tds, e30 325tds touring
        Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
        e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
        Volvo 3 x D24T + B200ET
        MB 250D x2 vw caddy d
        Opel ford

        Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          Originally posted by M-T2 View Post
          m42 ssa on semmoinen juttu, että lämmitys laitteesta tulee lämmintä ilmaa vain jaloille ja tuulilasille,sivuilta ei tule kuin kylmää. Puhaltaa joka rööristä.

          Syyläriltä kaikki muut letkut on lämpimät paitsi vänkärin puolen ylä vesiletku on kylmä/viileä.

          Onko mahdollisesti ilmauksessa vielä probleema?
          Mun touringissa oli samaa vikaa ja se johtui siitä, että lämmönsäädön vaijeri oli väärin säädetty tai sit säätö oli jostain syystä liikkunut.
          Näissä on semmonen ominaisuus että puhaltaa keskisuulakkeista lämmintä vain sillon kun on lämpö säädetty täysille. Sit kun vähän alkaa lämpötilaa vähentään niin keskeltä alkaa tuleen aikaisemmin kylmää kun jaloille tai tuulilasille. Jos tuo vaijeri on päässyt liikkuun niin se ei välttämättä keskeltä sillon lämpöä puhalla.
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • wql
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 113
            • JKL

            Onko m-tech1 lippojen kanssa normaalia pidemmät puskureiden päätykappaleet? Siis ne kumiset, jotka tulee lokareita vasten. Vai menikö mulla jotain muuta pieleen..

            -87 cabi.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16417
              • Asikkala

              Originally posted by wql View Post
              Onko m-tech1 lippojen kanssa normaalia pidemmät puskureiden päätykappaleet?
              Kyllä.

              Comment

              • Dre-
                Bimmer Fanatic
                • May 2013
                • 238
                • Lahti

                Taas tätä ABS pähkäilyä..

                Niin tuota tuolla e30zonessa sanotaan kun vaihtaa mottia "WARNING: It is essential that you check Pin 20 of the C101 plug for a brown wire. On early vehicles, Pin 20 is a brown earth wire, while for some later vehicles Pin 20 is a live, unfused red/yellow wire for the ABS system. If you are changing your engine, CHECK PIN 20 ON BOTH SIDES OF THE C101 PLUG before connecting the battery.
                If you have a brown wire connected, cut it away from the pin, and make sure the free end can't come into contact with anything. If it is red/yellow, then leave it alone. Of course, if the body side of your C101 has a red/yellow wire on pin 20, and your new engine loom has nothing connected to this pin, you need to add a wire, capable of carrying about 15A, from either of the terminals marked '87' on the DME relay socket to pin 20 of the the C101 plug, otherwise your ABS braking system won't work."
                Ongelmanahan on juuri tuo, että mulla on Pin 20 ruskea johto korinpuolella ja moottorinpuolella Pin 20 on pun/kelt. ABS-jarrut pitää laittaa toimimaan. Eli pitääkö tuossa ainoastaan vetää pun/kelt johto siitä ruskean paikalta tuonne ABS eculle? :think Toki jos joku kenellä on ABS-jarrut kolmekympissä voisi tsekata mihinkä siinä menee kyseinen virtapiuha
                Last edited by Dre-; 24-12-2015, 23:52.
                Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                ///

                Ex.
                E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                E39 530D (M57D30) Individual 490
                F10 520D (B47D20) Jatoba
                E30 316i (M20B25) Schwartz
                F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16417
                  • Asikkala

                  Itsehän en e30 abs:stä mitään tiedä mutta tuo c101:n ruskea on maa kuten tekstissä kerrotaan ja siihen ei saa tulla muun väristä johtoa tai pian on monta kärähtänyttä piuhaa, sen takia se leikataan poikki ja varmistetaan että ei ota kiinni mihinkään. Ja tuo lisäjohto tulee ecun releen (DME relay) jompaan kumpaan (either) 87-napaan (lähtevä l. kytketty napa), ei ABS- eculle ?
                  Tämmöistä lätinää.
                  Miksiköhän pin 20 merkitys vaihtuu jossakin vaiheessa ruskea -> pun/kelt ??

                  Comment

                  • Dre-
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2013
                    • 238
                    • Lahti

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Itsehän en e30 abs:stä mitään tiedä mutta tuo c101:n ruskea on maa kuten tekstissä kerrotaan ja siihen ei saa tulla muun väristä johtoa tai pian on monta kärähtänyttä piuhaa, sen takia se leikataan poikki ja varmistetaan että ei ota kiinni mihinkään. Ja tuo lisäjohto tulee ecun releen (DME relay) jompaan kumpaan (either) 87-napaan (lähtevä l. kytketty napa), ei ABS- eculle ?
                    Tämmöistä lätinää.
                    Miksiköhän pin 20 merkitys vaihtuu jossakin vaiheessa ruskea -> pun/kelt ??
                    Mutta eikös tuossa vain kerrota miten toimitaan JOS se johto uupuu moottorinsähköistä ei auton omista sähköistä?
                    Niin tuo on kyllä vittumaista suoraansanoen että tuo johto vaihtuukin maajohdosta virtapiuhaksi Muistaakseni tuo on maajohto prefacelifteissa mutta faceliftissa pitäisi olla virtapiuha ainakin osassa ??:think
                    Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                    ///

                    Ex.
                    E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                    E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                    E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                    E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                    E39 530D (M57D30) Individual 490
                    F10 520D (B47D20) Jatoba
                    E30 316i (M20B25) Schwartz
                    F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                    Comment

                    • Golde
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 149
                      • nilsiä

                      mistähän kannattas kysyä e30 m3 etu ratalevikkeen ku yhen tarviis ?
                      Last edited by Golde; 04-05-2014, 14:53.
                      E39 530d, E39 540ia.

                      Comment

                      • Bensko
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 134
                        • Pietarsaari, Finland

                        sähkövika

                        Juu eli sähkövika omassa 320i e30:issä, eli sisävalot, hanskalokeron valo, kontin valo, kello, radion ei ole toiminut niin kauan kun on ollut minun omistuksessani! Ja kaikki näyttää olevan saman sulakeen alla (sulake kunnossa) Eli tietäiskö joku mistä voisi löytää vian? tai kennelläkään ollut samankaltaista vikaa? Eli löytyykö sähköjärjestelmästä *heikkoa kohtaa* minkä takia noi loppuisi tomimimasta. (samma på svenska)

                        Auto on Bmw e30 320i 1986, johon vaihdettu uudempi m20(montronic) moottori.

                        Comment

                        • ///Make
                          BTCF Member
                          • May 2007
                          • 4687
                          • Lahti

                          Originally posted by Bensko View Post
                          Juu eli sähkövika omassa 320i e30:issä, eli sisävalot, hanskalokeron valo, kontin valo, kello, radion ei ole toiminut niin kauan kun on ollut minun omistuksessani! Ja kaikki näyttää olevan saman sulakeen alla (sulake kunnossa) Eli tietäiskö joku mistä voisi löytää vian? tai kennelläkään ollut samankaltaista vikaa? Eli löytyykö sähköjärjestelmästä *heikkoa kohtaa* minkä takia noi loppuisi tomimimasta. (samma på svenska)

                          Auto on Bmw e30 320i 1986, johon vaihdettu uudempi m20(montronic) moottori.
                          Itselläni auttoi valokatkaisijan vaihto, kun mittariston ja kojetaulun valot eivät pelanneet.
                          Z3 3,0 Coupe -98
                          E30 325E 4D -85
                          Originally posted by TNT
                          Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            E30:pissä on ilmeisesti kahta erilaista virtalukon lukkopesää? Tuleeko erot faceliftin yhteydessä?

                            Se jonka irroituksessa tarvitsee vääntää avain ykkösasentoon ja työntää joku piikki siihen pikkureikään joka on avaimen vieressä on minulle tuttu. Onko tämä facelift malli?

                            Nyt pitäisi vaihtaa lukkopesä semmoiseen tapaukseen jossa tuota pikkureikää ei ole avaimenreiän vieressä. Mitenkäs tämmöinen irroitetaan?

                            Käykö nuo uudemmat ja vanhemmat lukkopesät keskenään ristiin?
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • Ryygeri
                              Newbiemmer
                              • Dec 2013
                              • 11
                              • Kanta-Häme

                              M10 pakosarjan irroitus..

                              Ihka ensimmäistä kansiremonttia tekemässä.
                              Homma tyssäsi 3. sylinterin pakosarjan pulttiin/ mutteriin.
                              En avaimella pääse..
                              Onko käytännön vinkkejä, kikkaa ,lähestymiskulmaa?
                              Oisko pitänyt ensin ruveta perästä purkaa putkistoo?
                              320d E46 & 316 E30

                              Comment

                              • PeniksenJatke
                                Newbiemmer
                                • Nov 2011
                                • 3
                                • Finland

                                Turvakaarellinen e30 Kori

                                eli kysäsisin minkää arvonen tuollanen suht siisti kori on? harraste kaaret tehty sisälle mikä turvaa kattokiepillä... eli lattiasta kattoon ja poikkiputki lokarille ja toiselta puolelta poikkiputkeen tuki

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎