S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Miten nopeusmittarin saa toimimaan? Mulla puuttuu auton puoleisesta pyöreestä pistokkeesta pinni 14, mikä olisi kai nopeus-signaali.
-
Hyödytön ilman kuvia.Originally posted by Jynqq View PostMinkälaisia putkistoja porukka rakennellu M50 swappiin?
Lähinnä eri vaihtoehdot vaimentimiin kiinnostaisi.
M52 pakosarjat, etummaista lyhensin n. 50 mm ja kahdesta alkukäyrästä leikkeitä palaset jatkoksi. Takimmaiseen laitoin 60 asteen normisäteisen tarvikemutkan ja se tuli aika tavalla hollille,.
Siitä sitten pienimmällä oletetusti toimivalla ilmaraolla pohjaa nuollen kardaanitunneliin ja yhdistetty supersport merkkiseen tuning putkeen.
Leave a comment:
-
Minkälaisia putkistoja porukka rakennellu M50 swappiin?
Lähinnä eri vaihtoehdot vaimentimiin kiinnostaisi.
Leave a comment:
-
Itse laitoin aikaisemmin noin 15mm edestä prikkoja ja kone otti miltei konepeltiin kiinni. Nyt 4-5mm ja öljypohja asettuu aika tarkalleen palkin korkeudelle e34m50 kumeilla.
Leave a comment:
-
Tuo näytti vaihtelevan mihin tuota myytiin. Joku paikka myi jopa 330i malleihin sopivana!Originally posted by Skarpa View PostSitäkin sarjaa äsken katselin ;D. En vain löytänyt noin halpaa eurooppalaista toimittajaa. Tuohon hintaan ei kannata paljon custom-vauhtiksia teettää.
EDIT: Eikun joo, tuohan on 323:een ja 325:een kaupteltu setti ja minä katselin vähän järeämpää mallia
http://www.ebay.de/itm/Valeo-5240121...AAAOSwq7JUAiBf
Se noissa tietysti on, että ne ovat massaltaan yhtä raskaita kuin kaksoismassapyörä, että siinä mielessä se Sachs ja valmiiksi kevyt vauhtipyörä vois olla kuitenkin lähempänä sitä mitä haen.
Toisaalta eiköhän tuo kestä ihan hyvin kun kuitenkin 240mm levyllä. Painohan tuossa tosiaan on käsittääkseni sama mitä vakiossa.
Itse käytin omassa b28 koneessa tuota m50 kiinteää pyörää ja siihen tarkoitettua 228mm kytkintä. Sekin kesti ainakin hyvin tuon ~300nm!
Leave a comment:
-
Sitäkin sarjaa äsken katselin ;D. En vain löytänyt noin halpaa eurooppalaista toimittajaa. Tuohon hintaan ei kannata paljon custom-vauhtiksia teettää.
EDIT: Eikun joo, tuohan on 323:een ja 325:een kaupteltu setti ja minä katselin vähän järeämpää mallia
http://www.ebay.de/itm/Valeo-5240121...AAAOSwq7JUAiBf
Se noissa tietysti on, että ne ovat massaltaan yhtä raskaita kuin kaksoismassapyörä, että siinä mielessä se Sachs ja valmiiksi kevyt vauhtipyörä vois olla kuitenkin lähempänä sitä mitä haen.Last edited by Skarpa; 01-03-2016, 16:21.
Leave a comment:
-
Ole hyvä vaan.Originally posted by Skarpa View PostKiitoksia vinkeistä, EMP. Samoja levyjä ja kytkimiä rupesin justiin itsekin katselemaan, kun huomasin erheeni tuon SRE-levyn kanssa. Ei mulla ihan niin paljon vääntöä ole tulossa.
Ja tuli myös nyt mieleen että saahan siihen myös valeolta tuollaista settiä kiinteällä pyörällä.
Edit saksanpuolelta 400e:http://www.ebay.de/itm/1x-Kupplungss...cAAOSwrklVQCTzLast edited by EMP; 01-03-2016, 16:02.
Leave a comment:
-
Kiitoksia vinkeistä, EMP. Samoja levyjä ja kytkimiä rupesin justiin itsekin katselemaan, kun huomasin erheeni tuon SRE-levyn kanssa. Ei mulla ihan niin paljon vääntöä ole tulossa.
Leave a comment:
-
Tuolta saa ainakin kohtuu edukkaasti 240 levyä. Edit:Mikäli siis ei tarvitse olla tuo sre malli!Originally posted by Skarpa View PostTavotteena olis saada omasta autosta suht. sivistynut tai sillä tavalla sopivasti sivistymätön, niin ehkä sen helinän vois jättää väliin. Näkyy vaan olevan 240mm jousitetyt levyt yllättävän hintavia. Sopiikohan tuo muuten yhteen vakion LUKin asetelman kanssa:think
https://spareto.fi/tuotteet/88-1861-999-867-clutch-disk
http://www.autonvaraosat24.fi/sachs/1217971
Ja tuolla myös e34 m5 koko kytkinpaketti joka sopii suoraan tuon 765 setin tilalle noihin tarvike vauhtiksiin.
Last edited by EMP; 01-03-2016, 15:48.
Leave a comment:
-
Tavotteena olis saada omasta autosta suht. sivistynut tai sillä tavalla sopivasti sivistymätön, niin ehkä sen helinän vois jättää väliin. Näkyy vaan olevan 240mm jousitetyt levyt yllättävän hintavia. Sopiikohan tuo muuten yhteen vakion LUKin asetelman kanssa:think
Leave a comment:
-
Aika lailla samanlaiset laatikothan nuo on. Toinen on vaan tarkotettu m20:iin ja toinen m50:iin.Originally posted by Vulcan View PostVähän ihmettelinkin että olisko kumminki 250 kyseessä. Tässä linkki Ilmoituksee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=340732
Tällä hetkellä moottorin jatkona ollu 240 getrakki.
Miten tuo 250 kestävyys verrattuna 260?
Leave a comment:
-
Vähän ihmettelinkin että olisko kumminki 250 kyseessä. Tässä linkki Ilmoituksee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=340732
Tällä hetkellä moottorin jatkona ollu 240 getrakki.
Miten tuo 250 kestävyys verrattuna 260?
Originally posted by Vulcan View PostHei
Millä kartaanilla sopii m50 getrag 260 tuohon koppaan?
Leave a comment:
Leave a comment: