memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rocla
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Avaa laatikon pultit ja käännät laatikkoa siihen suuntaan, mihin liikkuu. Tämä auttoi mulla
    Pitää testata, muistelen kyllä että ohjurit on niin tiukat ettei liiku kyllä mihinkään suuntaan.

    Mikäs vaihteisto sulla ja onko ohjurit paikoillaan?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Miten se oli väärässä asennossa?

    Itsellä nimittäin sama ongelma, jäljistä päätelleen bendix pohjaa vauhtipyörään.

    Ja alkoi vaihteiston vaihdosta, käytin startin pois uudelleen ja koitin varmistaa että on oikein, mutta ei muutosta.

    Oisko voinut olla semmoista että oli aluperin shimmattu kauemmas enkä huomannut sitä purkaessa...
    Avaa laatikon pultit ja käännät laatikkoa siihen suuntaan, mihin liikkuu. Tämä auttoi mulla

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by Jynqq View Post
    Mjoo.. startti ongelma selvisi. Oli hiukan väärässä asennossa...
    Miten se oli väärässä asennossa?

    Itsellä nimittäin sama ongelma, jäljistä päätelleen bendix pohjaa vauhtipyörään.

    Ja alkoi vaihteiston vaihdosta, käytin startin pois uudelleen ja koitin varmistaa että on oikein, mutta ei muutosta.

    Oisko voinut olla semmoista että oli aluperin shimmattu kauemmas enkä huomannut sitä purkaessa...

    Leave a comment:


  • hellion
    replied
    Originally posted by Jynqq View Post
    mikä on momentti m50 vauhtipyörän pulteille? varmaan joku 105nm? entäs kiertokangen?
    ja vielä semmonenkin että onko e36m50b25 öljypumppu eri kuin e34m50b25?

    Momentit: http://whatismycar.com/files/bmw_bol...ifications.pdf

    Pumppu on sama, mutta imuputki eri. Vanos-koneisen pumpussa on isommat sisuskalut.

    Leave a comment:


  • Jynqq
    replied
    mikä on momentti m50 vauhtipyörän pulteille? varmaan joku 105nm? entäs kiertokangen?
    ja vielä semmonenkin että onko e36m50b25 öljypumppu eri kuin e34m50b25?

    Leave a comment:


  • bimmer1234
    replied
    Moi
    nytpä ois automaatti e36:sen vm 94 vanos.. johtosarjan purku käsillä eli pitäs automaatin piuhat purkaa pois.. Oliko se näin että kaikki automaatin piuhat sai katkoa pois vai pitikö jotain yhdistellä uudelleen tai jättää katkomatta? dme on bosch 413 loppunen..
    Ainakin pari piuhaa näyttäs menevän dme:eeltä suoraan automaatin boksin pinniin 35 DKT interface ja pinniin 40 ingnition timing intervention nämä ainakin siis tulevat suoraan dmeeltä automaatin boksiin eivät oo niissä kumisissa nippuliittimissä..

    Leave a comment:


  • Jynqq
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Minkälaista vauriota männässä? Todennäköisesti männän hajoamiseen on joku syy, ei ne näissä varsinaista kulutuskamaa ole.
    Mäntä halki.. Syytä on vaikee sanoa, mutta sytkänennakot, ja ohjelmat boxissa luultavasti tämän takana. :think

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Jynqq View Post
    Mjoo.. startti ongelma selvisi. Oli hiukan väärässä asennossa...
    Sitten tulikin uusi ongelma. Ykkösen mäntä paskana.
    Pitäisiköhän pistää suoraa uusi kone kokonaan keulille vai tehdä remppa tohon..
    Onko muilla ollut mäntien kanssa ongelmaa m50b25 koneella?
    Minkälaista vauriota männässä? Todennäköisesti männän hajoamiseen on joku syy, ei ne näissä varsinaista kulutuskamaa ole.

    Leave a comment:


  • Jynqq
    replied
    Mjoo.. startti ongelma selvisi. Oli hiukan väärässä asennossa...
    Sitten tulikin uusi ongelma. Ykkösen mäntä paskana.
    Pitäisiköhän pistää suoraa uusi kone kokonaan keulille vai tehdä remppa tohon..
    Onko muilla ollut mäntien kanssa ongelmaa m50b25 koneella?

    Leave a comment:


  • Jynqq
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Startti vauhtipyörä mukaan. M50 vauhtis = m50 startti. M20 vauhtis = m20 startti.
    Hmm.. tällä hetkellä m50vauhtis ja m50 startti. Ongelmana on siis se, että vaihdoin laatikon niin startatessa startti pitää törkeen kovan äänen, mutta käynnistyy kuitenkin. Eli startti on väärässä asennossa tms..?
    Ja siis tätä ei todellakan kuulunut ennenkuin vaihdoin lootan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Startti vauhtipyörä mukaan. M50 vauhtis = m50 startti. M20 vauhtis = m20 startti.

    Leave a comment:


  • Jynqq
    replied
    minkäslainen startti pitäisi olla, kun on m50b25, ja laatikoksi vaihtui Ekolmekympistä 260Getrag? Käykö E30 starttimoottori?

    Leave a comment:


  • sierra88
    replied
    Onko jollain suoraa linkkiä e30 -86 prefacelift (pyöreänmallinen liitin) ja e34 -93 m50 525 johtosarjan kaavioita. Pitäisi naittaa yhteen, mutta en ainakaan heti löytänyt siihen sopivaa sähkökaaviota. Pitääkö huomioida jotain kun automaatin johtosarja.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Neloskoneisen dieselin askit tuppaa olemaan ainakin puolet halvempia kuin kutoskoneisen bensamallin (sama perusaski), mut jos sopivaan hintaan tulee vastaan bensakoneen laatikko, niin mikä ettei.
    Joo ohan nuo halvempia. Ja tosiaan sama askihan se on. Mallimerkinnässäkin vain yhden kirjaimen ero.
    No saksastahan noita bensan askeja saa n.700e! Tietty niit diiselin askeja saa kyl halvemmalla.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Voiteluun en ota kantaa. Mutta onhan noita käytetty joten eiköhän sen vivuston toimimaan saa. Se pyöreä tankohan pitäs olla vaan sit 10° kierretty että keppi normaali asennossa.
    Mikset osta suoraan bensan 6v askia? Niin olis suoraan oikeessa asennossa.
    Neloskoneisen dieselin askit tuppaa olemaan ainakin puolet halvempia kuin kutoskoneisen bensamallin (sama perusaski), mut jos sopivaan hintaan tulee vastaan bensakoneen laatikko, niin mikä ettei.
    Last edited by Skarpa; 02-06-2016, 16:10.

    Leave a comment:

Working...
X